Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Påstand: gutter klarer ikke å være trofast når de er ute på byen


Gjest estragon

Anbefalte innlegg

Så om jeg mener jeg får for lite sex i et forhold og velger være utro, kan jeg bare bruke argumentet "Jeg trenger å føle meg som en KVINNE, du lar meg ikke gjøre det når du ikke vil ha sex!" også skal alt liksom være greit? Eller gjelder det bare menn? Kvinner har vel kanskje ikke noe seksualitet de?

 

Jeg tenkte mer på at argumenter blir brukt i en dialog, mens unnskyldninger/rettferdigjøringer blir brukt for å gå bak ryggen på andre. Det ble muligens litt diffust, men klarere nå, forhåpentligvis.

 

Hvis kona eller mannen sier "hvis jeg ikke får sex, så finner jeg meg det andre steder" - så har man hvertfall gitt partneren et valg. Aksepter det, eller gjør noe med det.

 

Selvfølgelig gjelder dette både menn og kvinner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det galt at han har sex med andre?

Sex og kjærlighet er ikke nødvendigvis alltid det samme.

 

 

Et lite utdrag fra Richard Dawkins the god delusion. (Han er en mester på digresjoner)

 

"The anthropologist Helen Fisher, in Why We Love, has beautifully expressed the insanity of romantic love, and how over-the-top it is compared with what might seem strictly necessary. Look at it this way. From the point of view of a man, say, it is unlikely that any one woman of his acquaintance is a hundred times more lovable than her nearest competitor, yet that is how he is likely to describe her when 'in love'. Rather than the fanatically monogamous devotion to which we are susceptible, some sort of 'polyamory' is on the face of it more rational. (Polyamory is the belief that one can simultaneously love several members of the opposite sex, just as one can love more than one wine, composer, book or sport.) We happily accept that we can love more than one child, parent, sibling, teacher, friend or pet. When you think of it like that, isn't the total exclusiveness that we expect of spousal love positively weird?"

Lenke til kommentar

Hvorfor det er galt at h*n har sex med andre? Hvis partneren ikke vil at h*n skal det, så mener jeg det er grunn og grunn nok. Både mannen og kvinnen ønsker å føle seg elsket i et forhold(det finnes sikkert unntak :roll: ), og hvordan kan man det dersom partneren flyr på andre?

 

Jeg tror de fleste(igjen med forbehold om unntak) vil synes det er vanskelig å føle seg elsket dersom partneren velger andre fremfor partneren.

 

Hvis kona eller mannen sier "hvis jeg ikke får sex, så finner jeg meg det andre steder" - så har man hvertfall gitt partneren et valg. Aksepter det, eller gjør noe med det.

 

Hvorfor ikke heller finne ut hvorfor partneren ikke vil ha sex, og heller gjøre noe med det? Det er som oftest en grunn til at man ikke er i humør. Om det er stress eller om det er fra noe sårende partneren har gjort, så er det en grunn.(Igjen med forbehold om unntak)

 

Jeg mener i alle fall at det er noe galt i forholdet dersom ene parten ikke vil ha sex med sin kjære.

 

Jeg sier ikke at det er slik i alle forhold, men at det er slik jeg mener et forhold burde være. Vil man ha sex med flere personer kan man like så godt holde seg singel, slik at man unngår sjalusi og/eller såret partner.(Og igjen tar jeg forbehold om at det trolig finnes unntak)

Lenke til kommentar
Hvis kona eller mannen sier "hvis jeg ikke får sex, så finner jeg meg det andre steder" - så har man hvertfall gitt partneren et valg. Aksepter det, eller gjør noe med det.

 

Hvorfor ikke heller finne ut hvorfor partneren ikke vil ha sex, og heller gjøre noe med det? Det er som oftest en grunn til at man ikke er i humør. Om det er stress eller om det er fra noe sårende partneren har gjort, så er det en grunn.(Igjen med forbehold om unntak)

 

Sant nok. I de fleste tilfeller lønner det seg sikkert å prøve andre løsninger før man stiller et ultimatum. Det jeg fokuserte på var at det verste scenarioet er alltid å svike partneren.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Hadde jeg fått et slikt ultimatum, hadde jeg gitt vedkommende tillatelse til å pule på hvem h'n ville på flekken - men null mulighet for å pule på meg igjen (:

 

 

Og selvfølgelig er ikke sex og kjærlighet det samma, men om man først er i et forhold hvor man har en enighet om at det bare skal være to, da blir det teit å forandre spillereglene uten at partneren veit om det. Har man en enighet om at man kan pule på andre en partner, blir jo opplegget et helt anna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...