Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Påstand: gutter klarer ikke å være trofast når de er ute på byen


Gjest estragon

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jente19

Etter mange gutter jeg kjenner har sagt: "gutter klarer ikke være trofaste når de er fulle og ute på byen", har jeg tenkt en del over dette, og det gjør meg litt bekymra.

 

Er i et forhold selv, er 19 år gammel, og ganske sjalu av meg. På tross av hvor skeptisk jeg er, stoler jeg så mye på han som jeg kan stole på en gutt. Han er veldig trofast og har gjort mer enn jeg kan forlange, kutta kontakten med noen jenter osv etter han møtte meg.

 

Men det var en gang i Oslo det ikke gikk så bra. Dette var helt i starten, hadde kjent han i kanskje tre uker, vi hadde en teit fyllakrangel, og han stakk av (fordi jeg ba han om det, men mente det egentlig ikke, at han stakk var uansett mye min feil). Han ble visst skikkelig lei seg pga det her siden han likte meg veldig mye alt, og hadde dratt og shotta masse shots et sted :s jeg og de andre prøvde å ringe han, men han var bare helt teit og rar i telefonen.. Vi venta i mange timer og etter hvert kom han tilbake, helt rød i øynene, og sa mye rart, så han var visst veldig drita.

 

Fikk vite noen dager senere at han hadde møtt en han rota med før iløpet av den tiden han var borte den kvelden, og hun sendte en melding hvor hun skrev "du vet at du kyssa meg?". Han husker nesten ingenting fra etter han dro fra meg, så han vet ikke om det er sant, men sier at han tror på henne. Han fortalte jo alt dette til meg av seg selv, og jeg setter stor pris på at han ikke prøvde å skjule det. Jeg sa til han da, at jeg syntes det var litt vanskelig siden dette hadde skjedd så tidlig i forholdet, og måtte tenke over det.. Og da var han sinnsykt lei seg, det var helt vondt å høre på (snakka i telefonen), og jeg fant ut at jeg ville gi han en ny sjanse. Det var lettere siden han ikke huska det en gang, altså hadde han ikke gjort det bevisst.

 

Men alikevel har dette gjort meg redd, og jeg er redd hver gang han drikker. Legger jeg for mye i det? Er redd han plutselig blir litt for full, og gjør noe sånt igjen..

 

Har et spørsmål til, til de som har kjæreste: Hvis du var ganske full ute på byen og en superdeilig jente kom og prøvde seg, er du sikker på at du hadde klart å si nei?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Jeg var på guttetur til Magaluf i sommer, og kunne pult 20+ uten at dama hadde fått vite noe (fikk mange tilbud). Men jeg var trofast og holdt meg på matta :) Var sørpe dritings mesteparten av kveldene også, så hypotesen din gjelder nok ikke for alle gutter! :)

Endret av Slettet-xwByZdFZ
Lenke til kommentar
Etter mange gutter jeg kjenner har sagt: "gutter klarer ikke være trofaste når de er fulle og ute på byen".

Dette er bare teite bortforklaringer. Fyll er ingen unnskyldning for noe som helst.

 

Jeg kjenner mange gutter/menn som har vært i forhold i årevis uten å gjøre noe dumt selv om de ofte går på by'n med gutta og tar den helt ut og nærmest krabber hjem.

 

Personlig må jeg si at jeg hadde blitt utrolig skuffa over vedkommende hvis en av kameratene mine hadde hatt seg bak ryggen på kjæresten sin - fyll eller ikke.

 

Folk som gjør sånt i fylla ville etter all sannsynlighet gjort det klin edru også hvis anledningen hadde bydd seg.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Til spørsmål 2, ja, men alkohol påvirker jo alle litt forskjellig. Selv har jeg aldri noensinne helt mistet mine faculties. Selv etter en uheldig blackout hadde jeg visst tedd meg fint inntil det siste. Og lurer på hvilke gutter du kjenner som hevder at ingen klarer å være trofaste. Jeg har ingen venner som har gjort noe som engang nærmer seg utroskap og de er da flinke til å drikke alle som en :p

Angående resten er det jo ingen som kan svare på hva vedkommende ville gjort eller kommer til å gjøre, det vet bare han. Er det kun et uhell der han "bare" kyssa noen andre i fylla etter en krangel så tror jeg kanskje du legger litt vel mye i akkurat det.

Lenke til kommentar
Jeg var på guttetur til Magaluf i sommer, og kunne pult 20+ uten at dama hadde fått vite noe (fikk mange tilbud). Men jeg var trofast og holdt meg på matta :) Var sørpe dritings mesteparten av kveldene også, så hypotesen din gjelder nok ikke for alle gutter! :)

 

Ditto (annet enn at jeg var på Kos).

 

Påstand: Ingen gutter er like.

Lenke til kommentar

Feil. Ihvertfall blir det feil å si "gutter". Noen gutter er kanskje så sexfiksert at de tar imot tilbud fra ei som virker utrolig hot når de er på byn. Men som Nonsens sier, hadde de vært utro på fylla, hadde de mest sannsynlig gjort det i edru tilstand også.

 

Jeg kan også si at uansett hvor hamra møkings man blir, så klarer man fint å si nei til et stykke hot dame som vil ha deg med hjem. Har selv vært rimelig god i gassen på byn, men føler "ubehag" hvis damer begynner å danse litt for tett, og tar veldig mye på meg og sånnt. Da trekker jeg meg gjerne mer unna.

 

Men i ditt tilfelle hadde dere visst kranglet om noe teit noe. Du ba han stikke, kanskje han ble veldig lei seg og såret over det ? Er man skikkelig sint, og går og drikker, så vet man kanskje ikke alltid hva utfallet blir. Har gjort mye rart i fylla når jeg har vært sint. Men aldri noe som minner om utroskap.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Har et spørsmål til, til de som har kjæreste: Hvis du var ganske full ute på byen og en superdeilig jente kom og prøvde seg, er du sikker på at du hadde klart å si nei?

 

Hadde latt henne prøve av all hjertens lyst, jeg. 

 

 

:love:

Lenke til kommentar
Etter mange gutter jeg kjenner har sagt: "gutter klarer ikke være trofaste når de er fulle og ute på byen".

Dette er bare teite bortforklaringer. Fyll er ingen unnskyldning for noe som helst.

 

Jeg kjenner mange gutter/menn som har vært i forhold i årevis uten å gjøre noe dumt selv om de ofte går på by'n med gutta og tar den helt ut og nærmest krabber hjem.

 

Personlig må jeg si at jeg hadde blitt utrolig skuffa over vedkommende hvis en av kameratene mine hadde hatt seg bak ryggen på kjæresten sin - fyll eller ikke.

 

Folk som gjør sånt i fylla ville etter all sannsynlighet gjort det klin edru også hvis anledningen hadde bydd seg.

Ikke helt sant, jeg gjør ting i fylla jeg ikke ville gjort edru. Kanskje ikke det å være utro, men jeg rotet med ei 14åring noe jeg synes er kvalmt og ville aldri ha funnet på om jeg var edru. Men tviler på at jeg hadde vært utro, ihvertfall ikke sex, men litt småkyssing kunne kanskje skjedd uten at jeg ville gjort det i edru tilstand.

 

Har aldri vært utro selv..

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Har vært utro, ikke stolt av det, en liter vodka og et uant anntall shots involvert, husker ingenting, endte i dødt forhold. Unnskylder meg ikke av alkoholen, men jeg aner virkelig ikke hva som har hendt ettersom jeg ikke husker det. Har som regel ikke blackout av 0,7-1l vodka, men vi snakker tom mage + syk ^^

 

Anyhoo, er i et nytt forhold nå, har vært fristet mange ganger. Veldig mange ganger. Har også vært så dritings at jeg har hatt blackout, men har holdt meg på matta. Vi bor nå i lag :)

Lenke til kommentar
*snip*

...altså hadde han ikke gjort det bevisst.

Det blir jo helt feil å si. Selv om han ikke husker det dagen eller uka etterpå, så var han like forbanna bevisst da han rota med denna jenta.

 

Man kan skylle på fylla for at man snøvler, for at man går litt skeivt, for at man våkner opp med et ukjent beist(kun beist-delen - ølbriller er bevist, vettu) og kanskje til og med for at man ikke husker så mye dagen derpå. Men jeg syns det blir for idiotisk å skylde på fylla pga handlinger en angrer på. Det er ikke sånn at all kunnskap, hukommelse og alle følelser forsvinner eller blir erstatta så fort en har en litt høyere promille. De fleste avgjørelsene man tar i fylla blir tatt under samme forutsetninger som man tar alle andre avgjørelser i livet.

 

 

Og nei, jeg er heller ingen pertentlig liten pike som aldri drikker seg for full. Jeg har gjort en del grove feil mens jeg har vært full(og edru for den saks skyld), men jeg kan ikke skylde på andre enn meg selv.

Lenke til kommentar

Én ting jeg lurer på er hvordan man kan klare å i det hele tatt få den opp hvis man er så totalt møkkings borte at man ikke en gang vil huske noe dagen er på.

 

Fylla er ingen unnskyldning for å være utro, men man blir ofte mer villig og "fri" med alkohol i blodet. Tilbake til TS: antageligvis følte typen din seg såpass utafor og nedverdiga at han måtte "hevde" seg litt, kanskje t.o.m føle at han var noe. Kanskje han også var usikker på forholdet. Vet ikke hvor lenge der har vært sammen etter dette, men antagelig skjer det ikke igjen når han ser at det har blitt et skikkelig forhold med dere og at dere fant sammen igjen etter krangelen. Hvis man tar disse faktorene og legger på en god dose fyllelogikk kan han ha tenkt at "litt vennskapelig kyssing er vel ingenting" (noen kysser venner lett på kinnet og kanskje munnen, kanskje han tenkte at det var noe sånt det gikk under?)

 

Er du redd for at han skal gjøre det igjen, så prøv å se etter om han flørter mye med andre damer når dere er på ute på en skikkelig fylletur. Slik jeg tolker historien, var dette en éngangstabbe.

 

Hvorfor skal damer være verre enn menn?

Av de jeg kjenner godt, virker det som om jentene har kjørt litt dobbelt i større grad enn gutta. Men nå skal det sies at det kommer helt sikkert an på miljøet man er i. I enkelte sosiale miljøer er det mye mer "aksept" for utroskap, mens i andre finnes det ikke omtrent (er min erfaring).

Endret av Mad Wolf Magnux
Lenke til kommentar
Det var lettere siden han ikke huska det en gang, altså hadde han ikke gjort det bevisst.

Den unnskyldninga brukes alltid da :nei:

 

Tankene var nok "Nei, nå gir jeg faen i ho bitcha og finner meg ei anna ei å kose med". Så våkna han dagen etter og angra litt siden nå ble det ikke daglig mus på han, så da var det fram med den gode gamle historien om at han ble så sykt drita og nærmest ble voldtatt uten at han var med på eller husker noe

 

Har et spørsmål til, til de som har kjæreste: Hvis du var ganske full ute på byen og en superdeilig jente kom og prøvde seg, er du sikker på at du hadde klart å si nei?

Lett, jeg hadde aldri gått inn i noe kjæresteforhold om jeg ville hatt et seriøst eller seksuellt forhold til noen andre

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...