Gå til innhold

Grafikken i spill som «Crysis: Warhead», kan være utdatert i 2012?! Er det mulig?


Anbefalte innlegg

Flotte bilder du skaffa Zealuu

Det viser att utviklingen går fremover, men lommeboken til meg rekker ikke til med dagens pcer :p

Pc kommer alltid til å ha best grafikk, men så er ikke det alt for meg, kan for eks bli stupforelsket i Braid og Okami, men tekniskt sett så er det Crysis viser er best.

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cevat Yerli: Next CryEngine Will Look Three to Five Times Better

 

New Crytek engine expected by 2012 with 'higher quality and quantity' than Crysis. linky

 

 

Skjønner ikke helt greien med Crysis altså. Jeg får ikke hakkeslepp av bildene som er postet i første innlegg akkurat... En rekke andre spill har like god grafikk og hakker 10 ganger mindre.

 

Stop the damn hype! Det begynner å bli latterlig nå.

 

 

Bare noen eksempler...

http://callofduty4.pl/images/newsy/misje_c...iper_escape.JPG

http://games.rapidshare.com/games/2007/11/...full_size/3.jpg

http://www.arcterex.net/misc/cod1_full.jpg

 

LOL CoD4 er ikke i nærheten av gang, og ser enda mer dass ut når du spiller det, ordet hakkeslepp er bare å glemme når man spiller det spillet.

CoD4 kan aldri se så bra ut, og hvis ikke han negern gir deg hakkeslepp så vet ikke jeg, nuff said:

 

 

 

00015-1.jpg

crys4bo2.jpg

crys2xe5.jpg

crys3df5.jpg

 

 

Men vi skal ikke se bort ifra at vi har ganske så bra graffikk i 2012, ihvertfall ikke hvis AMD sin tekologi er tatt i bruk i spillene, som skaper spillgraffikk som ser sånn ut:

 

2ylmv6b.jpg

Se filmen hos Youtube

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
LOL CoD4 er ikke i nærheten av gang, og ser enda mer dass ut når du spiller det, ordet hakkeslepp er bare å glemme når man spiller det spillet.

CoD4 kan aldri se så bra ut, og hvis ikke han negern gir deg hakkeslepp så vet ikke jeg, nuff said:

Vel, jeg har rundet Crysis på high quality... og ble ikke kjempeimponert over grafikken. Ja enig, det ser bra ut men man blir ikke "blown away" av den før man setter på ultra. Dessverre er det ingen maskin som kan håndtere Crysis på ultra-high quality uten at frameraten dropper kritisk og at spillet blir irriterende. Når denne datamaskinen kommer, kommer det også andre spill som ser bedre ut enn Crysis. So what's the point?

 

Poenget mitt med CoD4 er at med samme framerate får man faktisk minst like god grafikk som Crysis. Riktignok kan ikke CoD4 måle seg med en Crysis med alle detaljer på fult... men som sagt tidligere er det ikke kommet noe hardware som kjører dette glatt uansett, og når dette skjer er Crysis blitt utdatert og erstattet av penere spill. Som CoD6? :)

 

Min konklusjon er at Cryteks grafikkmotor er kraftig, men dårlig tilpasset til dagens hardware og likevel ikke imponerende nok for fremtidens hardware. Derfor faller Crysis mellom 2 stoler og feiler litt på det som var markedsføringsargumentet nr. 1 for dem. Ironisk nok.

Far Cry derimot, kom på akkurat riktig tid og klarte å imponere på maskinene fra den tiden.

 

Når det gjelder det du har postet "Next CryEngine Will Look Three to Five Times Better" må jeg innrømme at jeg lo høyt. Hvordan måler vi at en motor ser "tre til fire ganger bedre" enn en annen? Høres ut som enda mer hypp fra Crytek.

 

Til slutt synes jeg det er "bra gjort" å være stor fan av Crytek når man leser sånne ting:

Ingen flere oppdateringer til storspillet Crysis.

Crytek forklarer at de ikke lenger vil lage noen oppdateringer til spillet som er kjent for å legge press selv på de kraftigste gamer-maskiner og som ofte brukes som test-verktøy for ny maskinvare.

 

Kjøperne lider

På flere forum raser nå spillerne som har kjøpt spillet og støttet utviklernes arbeid. En bruker på Shacknews mener at det er høye maskinvarekrav og ikke piratkopiering som er problemet.

 

Snakk om å bæsje på fansen. Typisk EA å bruke tiden på å gi ut flere ustabile produkter i stede for å komme med gode patcher regelmessig. Money talks...

 

Edit: lolz, ærlig talt... INGEN i 2008 spiller Crysis med en slik grafikk. Det blir bare latterlig å argumentere med dette som eksempel:

00015-1.jpg

Kom heller med ekte fakta.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar
LOL CoD4 er ikke i nærheten av gang, og ser enda mer dass ut når du spiller det, ordet hakkeslepp er bare å glemme når man spiller det spillet.

CoD4 kan aldri se så bra ut, og hvis ikke han negern gir deg hakkeslepp så vet ikke jeg, nuff said:

Vel, jeg har rundet Crysis på high quality... og ble ikke kjempeimponert over grafikken. Ja enig, det ser bra ut men man blir ikke "blown away" av den før man setter på ultra. Dessverre er det ingen maskin som kan håndtere Crysis på ultra-high quality uten at frameraten dropper kritisk og at spillet blir irriterende. Når denne datamaskinen kommer, kommer det også andre spill som ser bedre ut enn Crysis. So what's the point?

 

Poenget mitt med CoD4 er at med samme framerate får man faktisk minst like god grafikk som Crysis. Riktignok kan ikke CoD4 måle seg med en Crysis med alle detaljer på fult... men som sagt tidligere er det ikke kommet noe hardware som kjører dette glatt uansett, og når dette skjer er Crysis blitt utdatert og erstattet av penere spill. Som CoD6? :)

 

---

 

 

Edit: lolz, ærlig talt... INGEN i 2008 spiller Crysis med en slik grafikk. Det blir bare latterlig å argumentere med dette som eksempel:

00015-1.jpg

Kom heller med ekte fakta.

 

 

Ehm, for det første for du bedre FPS i CoD4 fordi det ikke ser like bra ut, langt ifra. Sett bl.a hvor firkanta røyken er? Og for det andre, følger du med på PC fronten? Det er bare å kjøpe seg GTX 280 så klarer du Crysis på fint, det jeg postet er fakta med en liten mod, se på siste side og du ser en som kjører den med 40 FPS med 2 8800GTX i SLI, tilsvarer ca et GTX 280. JO, så det er mulig ;)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

En quad klokket til 4,5 ghz, treveis 280gtx eller 4870x2 i CrossfireX, 8gb ddr3 1800mhz ram

 

 

Kjører nokk crysispå very high ganske greit, kanskje med noen aa i tilegg.

 

 

 

 

Utdatert og udatert fru blomm sier no jeg...

 

 

Grafikken for meg i foreksempel bf2 fra 2005 er ikke utdatert, er faktisk en av de bedre grafikkene. Men det er langt i fra grafikk som du kan få på crysis, Cod4/5 har også mye mindre systemkrav en Crysis og Crysis warhead

Lenke til kommentar
Fysikken er jo relativt bra, med tanke på trærne o.l. Bilkjøringen er også bra fremstilt, selv om det ikke akkurat er "Forza 2". Hadde jo vært kjedelig hvis feks. girkassen røyk, fordi du var for hardhent i svingene, eller den gikk tom for bensin etter 36 sekunder, fordi du drepte han som skulle tanke den senere på dagen.

genialt!

 

Det blir som sagt kjipt å måtte kjøpe ny hardware til pc'n hvert år pga utviklingen i spillgrafikken.

Ville heller holdt meg på Cod4/Crysis grafikk da, i et par år til, for så å oppdatere grafikken når de har fått mer "knowledge" om AI systemene.

Er ikke så farlig å eksperimentere vel!

Det er vel derfor de har betatestere/demoer?

Lenke til kommentar
En quad klokket til 4,5 ghz, treveis 280gtx eller 4870x2 i CrossfireX, 8gb ddr3 1800mhz ram

 

 

Kjører nokk crysispå very high ganske greit, kanskje med noen aa i tilegg.

 

Hva med en uklokket quad på f.eks 2.83 GHz, et GTX 280/9800GX2 og 2 (muligens 4) GB med kvalitetsram gjør Crysis mer enn bra på very high @ 1280x1024.

Lenke til kommentar
Ehm, for det første for du bedre FPS i CoD4 fordi det ikke ser like bra ut, langt ifra. Sett bl.a hvor firkanta røyken er? Og for det andre, følger du med på PC fronten? Det er bare å kjøpe seg GTX 280 så klarer du Crysis på fint, det jeg postet er fakta med en liten mod, se på siste side og du ser en som kjører den med 40 FPS med 2 8800GTX i SLI, tilsvarer ca et GTX 280. JO, så det er mulig ;)

Bildet jeg fant på nettet av CoD4 er uten anti-aliasing, derfor ser det firkantet ut. Kanskje ikke det beste eksempelet... :/ Hadde jeg vært mindre lat hadde jeg tatt en screenshot selv. Og da kan jeg garantere at grafikken er minst like bra som i Crysis på high. Ultra-high i Crysis er selvsagt bedre.

Den virkelige grunnen for at FPS'en er mye høyere i CoD4 er at det er et lineært spill som ikke pre-beregner et stort område som i f.e. Crysis der du kan ta den veien du vil. Naturlig nok krever det mer ressurser med et betydelig større spillområde.

 

Hmm... Jeg har satt Crysis alt på max bare for nysgjerrighets skyld med DX10 (jeg har en 8800GTX og Vista), og jeg fikk selvsagt en latterlig framerate. Men jeg fikk ikke samme grafikk som eksempelet som du og jeg trakk fram som er i "Extreme quality" i følge linken du postet. Jeg er faktisk nysgjerrig på hvor mange klarer å spille med denne kvaliteten og med respektabel fps samtidig.

 

Jo jeg følger litt på hardware, i hvert fall på prosessor og grafikkort. 280GTX har jeg nok siklet over, særlig med integrert fysikkprosessor... men det blir ikke før neste år når hele PCen fornyes siden det er så få spill som krever over mitt system med alle innstillinger på maks.

Lenke til kommentar
Bildet jeg fant på nettet av CoD4 er uten anti-aliasing, derfor ser det firkantet ut. Kanskje ikke det beste eksempelet... :/ Hadde jeg vært mindre lat hadde jeg tatt en screenshot selv. Og da kan jeg garantere at grafikken er minst like bra som i Crysis på high. Ultra-high i Crysis er selvsagt bedre.

Den virkelige grunnen for at FPS'en er mye høyere i CoD4 er at det er et lineært spill som ikke pre-beregner et stort område som i f.e. Crysis der du kan ta den veien du vil. Naturlig nok krever det mer ressurser med et betydelig større spillområde.

 

Tja egentlig siktet jeg ikke bare til de bildene, men av egen erfaring.

 

Ta f.eks cod4 sin røyk som er "firkanta"

 

rykcoder6.jpg

 

Mens Crysis sin er rund og fin

rykcrylb7.jpg

 

Men nå er det jo sånnsett Very High som representer hvordan Crysis spillet graffikk er da, vi må jo se begge spill på sine fulle innstillinger. For min del har CoD4 selv et lite stykke igjen selv sammenlignet Crysis på High.

 

Hmm... Jeg har satt Crysis alt på max bare for nysgjerrighets skyld med DX10 (jeg har en 8800GTX og Vista), og jeg fikk selvsagt en latterlig framerate. Men jeg fikk ikke samme grafikk som eksempelet som du og jeg trakk fram som er i "Extreme quality" i følge linken du postet. Jeg er faktisk nysgjerrig på hvor mange klarer å spille med denne kvaliteten og med respektabel fps samtidig.

 

 

Jo jeg følger litt på hardware, i hvert fall på prosessor og grafikkort. 280GTX har jeg nok siklet over, særlig med integrert fysikkprosessor... men det blir ikke før neste år når hele PCen fornyes siden det er så få spill som krever over mitt system med alle innstillinger på maks.

 

Som jeg sa, det er en mod. Det er forskjell på Very High og Extreme quality, sistnevnte finnes ikke i Crysis sine innstillinger og du må laste ned modden for at det skal se så pent ut. Og som jeg også sa, det trengs ikke mer enn 2x 8800 GTX eller kanskje et 280 GTX for å kjøre med en rimelig bra framrate.

Lenke til kommentar
les litt mer om Cryengine 3 som kommer i 2012 her http://www.incrysis.com/index.php?option=c...view&id=704. ;) vi kan ifølge artikkelen forvente oss 3-5 ganger så bra grafikk som i cryengine 2, men som kjent så er dessverre hardwaren flaskehalsen akkurat nå, til og med i versjon 2 som blir brukt i Crysis (warhead)

 

 

 

H*****

 

 

Nvidia må ikke luske rundt grøten vis de har et ess i ermet!, kan ikke forestille meg hvordan det skal bli 3-5 ganger bedre. Eller hva som skal bli såpass mye bedre?

 

Ansiktene kan vell forbedres noe sinnsykt men eller må man nesten opp i film for og få bedre opplevelser. Btw: Cod4 har veldig mye mindre plass og bevege seg på en Crysis

Lenke til kommentar

Savner mer fokus på historie og gameplay. Man kan ha beste grafikken som finnes, men tror få vil spille et spill some nesten ikke har story eller spillbarhet i det hele tatt.

 

Og nå er det jo ganske få spill som kommer lenger med fokus på historie og sånt. Har jo Fable 2 og Sacred 2 som kommer, så er jo D3 annonsert (tipper lansering seint 09 eller en gang i 2010), og kotor 3.

 

Ingenting som slår et spill du kan virkelig bli engasjert i, og faktisk bryr deg om karakterene du spiller. :)

Lenke til kommentar

En ting alle glemmer er at for å få 3-5 gang så bra grafikk, så krever det ikke bare nye skjermkort (allerede nevnt), men også kraftige PSU'er som driver systemene.

 

Ser for meg et middels kraftverk der man ligger på oppmot 2000 watt, dersom det fortsetter slik som utvikligen har vært de siste årene.

 

Greit på vinteren for å spare en varmeovn eller to, da.

Lenke til kommentar
En ting alle glemmer er at for å få 3-5 gang så bra grafikk, så krever det ikke bare nye skjermkort (allerede nevnt), men også kraftige PSU'er som driver systemene.

 

Ser for meg et middels kraftverk der man ligger på oppmot 2000 watt, dersom det fortsetter slik som utvikligen har vært de siste årene.

 

Greit på vinteren for å spare en varmeovn eller to, da.

 

[OT]

snart om du drar til en elektrobutikk for og kjøpe deg en ovn, så har vell PC'ene tatt over ovn'ene ^^

 

"Her har du ovn'en din, bare start den opp, og start et spill, så holder den deg varm resten av vinteren :p "

 

pc min nå, har allerede erstattet ovnen, så lurer på hvordan det blir on 3-5 år ^^

[/OT]

Lenke til kommentar
Men vi skal ikke se bort ifra at vi har ganske så bra graffikk i 2012, ihvertfall ikke hvis AMD sin tekologi er tatt i bruk i spillene, som skaper spillgraffikk som ser sånn ut:

 

2ylmv6b.jpg

Det bildet er en rendering av høyoppløst rådata fra Light Stage. Det ble aldri kjørt i real time. Eksemplene som faktisk ble kjørt i real time var av langt dårligere kvalitet både i henhold til mesh resolution og nøyaktigheten av lyskalkulasjonene. Det vil ta tiår før man kan rendere såpass høyoppløst rådata i real time, men nedskalerte versjoner vil nok ikke være like langt unna, selv om det naturligvis er langt mellom å rendere en modell i real time og et helt miljø med flere modeller. Hvis man klarer å rendere en modell med eksempelvis 60fps vil man måtte doble hardware-ytelsen for hver ekstra modell som skal renderes eller halvere detaljnivået for begge modellene for å oppnå identisk ytelse. Med en tre-fire modeller, og et ytre miljø i tillegg som skal renderes med tilsvarende detaljnivå vil man sikkert måtte ta i bruk ti-gangen for å få korrekte estimater for ytelse/detaljnivå. Altså vil man måtte ha omlag ti ganger så kraftig hardware, eller redusere detaljnivået til 1/10 av modellen som ble brukt som referansepunkt for å få til et noen lunde korrekt estimat for ytelsen i et normalt spillmiljø. Alternativt kan man redusere detaljnivået mer drastisk på det ytre miljøet for å bevare detaljgraden i modellene eller bruke teknologier som voxelbasert rendering. Essensen er vel egentlig at Light Stage kan skape modeller som fremstår langt mer naturtro og realistiske enn hva som er mulig med tradisjonelle manuelle metoder, selv med nøyaktig samme antall polygoner. Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Grafikk selger. Enkelt og griet.

 

Hadde de gitt ut ett spill idag med år 2000 grafikk og AI og fysikk som var helt overlegent, så ville ikke "kidza" kjøpt dette. Grafikk er alt idag desverre.

 

 

jeg spiller fremdeles C&C renegade, og Red alert 2

 

Men så er det ikke alle av oss som forsatt lever i steinaldern :p

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...