Gå til innhold

Tour de France 2009


kterjesen

Anbefalte innlegg

Var det ikke Garmin som totalt spolerte oppløpet for Thor?

Ville ikke brukt det som unnskyldning, men de hjalp ikke akkurat på.

Absolutt ikke en unnskyldning, men Jotun nevnte Rabobank, og jeg mente det var Garmin. :)

 

Gullfuglen til Cavendish virka ganske tung.

 

Mange lave på Astana, eller bare så det slik ut?

Endret av Atald
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lance hadde jo ikke mulighet til å rykke noen plass i fjellene, selv om han så trøtt ut når Contador stakk, så vet vi ikke hvilke beskjeder han har fått fra sportsdirektøren.

 

Men han ville jo hatt problemer på tempoene uansett.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Syntes ansiktutrykket til Lance vitner om en mann som kommer til å trene som faen det neste året for å bytte plass med Contador på podiet. Helt tydelig en isfornt dem i mellom selv om Lance har insett at Contador ble for sterk i år.

Tenkte akkurat det samme. Tror dog at det blir Andy Schleck som står i gult der til neste år.

 

Når det gjelder om Thor har fortjent den grønne trøya. Cavendish har vært helt rå mann mot mann og kan dermed kalles den beste spurteren med god grunn. Men den grønne trøya får du etter å ha tjent poeng ved å først komme innom "checkpoint's", her vil det naturig nok bli spurter. Her har Hushovd vært mye mer taktisk enn Cavendish og det er ganske enkelt grunnen til at han fikk den grønne trøya. Han har også gjort det bedre sammenlagt enn Cavendish.

Lenke til kommentar

Han har allerede sagt at han vil ha med iallfall Klöden, Levi, Horner og ett par til fra Astana, så blir nok en blanding. Blir iallfall spennende å følge laget, regner med at det får ProTour-lisens allerede det første året.

Endret av Atald
Lenke til kommentar
Allerede rykter om at Lance lukter på A. Schleck til laget sitt. Har liksom på følelsen at han vil prøve å få inn folk som er "nye" - dvs folk han ikke kjørte med på Discovery/Astana/etc.

 

Er dette noe Andy vil gå med på er en helt annen ting.

Lance vil vel ha folk rundt seg som er villige til å jobbe kun for han.

Mens Andy faktisk har sjangs til å vinne touren. Blir jo litt som i år med Contador.

Lenke til kommentar

Noen som har noen formening om hvor Contador går neste sesong? Astana blir nok oppløst mtp. Lances nye team + at Vinokorouvs utestengelse er over(?) Jeg tipper et spansk lag, kanskje caisse d'epagne? De har iallefall mange sterke ryttere allerede. I tillegg får vel muligens Contador med seg et par mann fra Astana; typ Zubeldia og Paulinho

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg tror ikke A. Schleck vil slå Contador neste år, selv om jeg håper det. Contador er best i verden og han kommer sannsynligvis bare til å bli bedre neste år. Jeg mener også han har større potensiale enn nevnte Schleck på tempoer og selv om begge blir bedre, vil Contador fortsatt vinne.

 

Jeg tror vi har en ny potensiell legende i sirkuset og jeg ser ikke bort i fra at han kan slå Lance sin seiersrekke. Sistnevnte kommer nok til å trene det remmer og tøy holder frem mot neste års Tour, men jeg tror han blir for svak.

 

Og med fare for å få "Jantelov" slengt i ansiktet, vil jeg si at Cavendish ble urettmessig disket og dermed fratatt den grønne trøya av juryen. Jeg kan love dere at flere ville sagt det samme om ikke Thor hadde vunnet trøya før. Nå må vi ikke glemme at Thor var heldig forrige gang også. Han er litt som Cadel Evans, en evig toer. Det er alltid en som er bedre, Petacchi, McEwen, Boonen og Cavendish har alle dominert hver sin - eller flere - Tourer, men Thor er alltid like bak. Sånn sett er det et argument for at han faktisk fortjener trøya. Han er der alltid.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

A. Schleck tror jeg absolutt kan vinne neste årets tour. Man må huske at Astana var totalt overlegent i år, og Contador vil nok ikke ha så bra lag som i år igjen. Og Saxo-Bank mistet to viktige ryttere som kunne vært med og lage ett skikkelig angrep på Astana. Så Andy kan absolutt klare det, men da må han først bedre sine tempo egenskaper betraktelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...