Gå til innhold

Tour de France 2009


kterjesen

Anbefalte innlegg

Ja vet det er tidlig også denne gangen....:-P

Men når en allerede gleder seg til neste år, så må en vel bare lage en post som dette

 

 

 

Begynn å få liv i tråden allerede nå, så er vi i gang.

 

NB: Jeg har ennå ikke startdato for 2009 men om noen kunne funnet den hadde det hvert glimrende

 

Satse på at det kommer mer info på Tourens egen side: http://www.letour.com

 

 

Sykkelhilsen fra meg :-D

Endret av kterjesen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tidlig? Neh, er jo kune litt under et år til :p

Men men...Satser på at Astana får bli med i TDF 2009, skulle bare mangle!! ;)

 

kommentar på hva Evans gjorde Når Valverde prøvde seg opp Alp d'Huez i år:

"He was doing what he does best, wheel-sucking in his attempt to avoid losing seconds to Valverde"

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis han nå skal sykle for dette Cervelo-laget, blir han iallefall ikke kaptein og førsteprioritet, det blir Carlos Sastre. Håper de satser litt på Thor allikevel, og at han kan få med seg et par opptrekkere med på laget.

 

Gleder meg voldsomt til TdF 09 jeg og, selv om det er bare drit å gå rundt å glede seg i et helt år, så gidder ikke å tenke på det. Hadde vært no om nrk hadde kjøpt rettighetene til TdF, blir så drita lei all reklamen. Hadde vært genialt om nrk hadde tatt med seg Johan og Christian og sendt Touren på statskanalen.

Lenke til kommentar

tror nok at thor ikke blir så veldig nedprioritert, men at laget bygges opp både for å passe thor og sastre, for thor kan på ingen måte hjelpe sastre i sammenlagtkonkuransen for han er veldig svak i bakker og fjell, og sastre har ingen kanonspurt i seg så det blir nok thor med to opptrekkere, og sastre med 4 til å trekke, selv om han i csc laget hadde hele laget til sin disposisjon så burde 4 sterke nok lagkamerater klare å gjøre en god jobb alikavel,

er bare spent på hvilke andre sykklister som hentes inn til laget.

 

men hørte noe om de ikke kom til å være ett pro tour lag, men sende inn wild card til de største tourene og ritt??

 

noen som vet hvilke andre ryttere som står uten klubb som kunne passa for å bygge opp ett bra cervelo team ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
noen som vet

men hørte noe om de ikke kom til å være ett pro tour lag, men sende inn wild card til de største tourene og ritt??

 

hvilke andre ryttere som står uten klubb som kunne passa for å bygge opp ett bra cervelo team ?

Jeg mener at Cervelo Test Team har et såpass sterkt grunnlag for å kjøre touren. De har tross alt Thor Hushovd, som franskmennene har et veldig godt forhold til (Det kjøres til og med et ritt i Frankrike til ære for Thor! :) ) han har jo vunnet den grønne trøya før.

Og så har de Carlos Sastre, som må få lov til å forsvare årets Tour de France seier!

Er veldig sikker på at de får kjøre Touren. De legger mye ressurser på at det skal være et dopfritt lag også. Alt tyder på at de får kjøre Touren.

 

Gerolsteiner har et par ryttere, deriblant Haussler og Förster som kunne være gode opptrekkere for Thor.

Zaugg (Også Gerolsteiner) ligger 10. plass i sammendraget i vueltaen. Kunne gjort en god jobb for Sastre.

 

4. Juli, i Monaco starter Tour de France neste år. Med en 15 km. lang prolog, med en nokså hard stigning. Bli spennende, selv om jeg kunne tenkt meg en 5-10 km. flat prolog, slik at Thor kunne slått til! Dette blir vel en tempo ala Leipheimer, Schumacher, Kirchen. Evt. og så Cancellara om han klarer stigningen bra.

Spennende neste år!

Endret av Kalle_92
Lenke til kommentar

tror egentlig ikke armstrong kommer til å bli med, det er et mål for han nå, men han har alt å tape på å bli med. vi får se hvordan det går i andre konkuranser gjennom året... hvis det går dårlig med han, slik mange tror det vil gjøre (inkludert meg), vil han miste mye av den respekten han har opparbeidet seg gjennom mange år som toppsyklist.

Endret av vaffel1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

http://www.vg.no/sport/ol/2008/badminton/a...hp?artid=530830

 

Etappene til årets Tour er presentert. Så ut som det var en del spennende etapper der. Den beste nyheten for meg er at det er forholdsvis mange fjelletapper, selv om det er kun 3 av dem som har målgang på et fjell. Den dårlige nyheten var at det blir lagtempo. Har alltid syntes at det er den dølleste formen for sykling.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Flere enn meg som hvert år tenker "Tour de France blir dritkjedelig i år, syklist eller lag X og Y har jo gitt seg. Syklist Z kommer helt klart til å vinne"?

 

Men gjett hvem som tar feil hvert eneste år? Jeg trodde TdF 2009 ville bli dritkjedelig, men etter nyhetene om at Lance kommer tilbake og Thor sitt nye lag, så ser jeg absolutt ingen grunn for at man ikke skal sitte klistret til skjermen og følge med! :D

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Flere enn meg som hvert år tenker "Tour de France blir dritkjedelig i år, syklist eller lag X og Y har jo gitt seg. Syklist Z kommer helt klart til å vinne"?

 

Men gjett hvem som tar feil hvert eneste år? Jeg trodde TdF 2009 ville bli dritkjedelig, men etter nyhetene om at Lance kommer tilbake og Thor sitt nye lag, så ser jeg absolutt ingen grunn for at man ikke skal sitte klistret til skjermen og følge med! :D

Jeg tror ikke heller det blir kjedelig i år! :p

Thor's nye sykkel har også blitt kåret til årets sykkel for fjerde år på rad i år! Dette kan virkelig bli bra for Thor!

Lance ligger også foran treningsprogrammet sitt, da formen has begynner å bli meget bra! Jeg tror virkelig Lance kan klare det, hvis det fortsetter, slik at han kommer på høyde med de beste! Ingen i hele verden har den fightingspiriten som Lance har! Han er virkelig en fighter!

Heia Lance og Thor i neste års Tour! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...