Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forhold til en gift mann - Katastrofe!


Anbefalte innlegg

Ja, endelig noen med de samme verdiene som meg, så dermed vant våre verdier over alle andres.

 

;)

Det sa jeg virkelig ikke, jeg vet at du bare har et stort behov for å kverulere over alt som kan kveruleres over, så det så :wee:

 

 

 

Det har jeg hørt før men tar det ikke så tungt.

 

Så skjønner jeg at vi ser ganske forskjellig på hva som hun skriver i førsteposten.

 

Jeg ser et hunkjønn som har innledet et forhold til en gift mann. Etter en relativt kort stund tar hun til vettet, samtidig som at hun opplyser at hun ikke takler dette følelsesmessig. deretter "ferskes" den hun har hatt et forhold med (altså mannen er tett, og hun har ikke kunnet forhindret det). Derretter opplever hun at noen terroriserer henne, og hun vil kun  bare ha fred.

 

For meg høres dette ut som ei grei jente med empati og vanlige følelser, som har et godt verdisystem, men har dessverre gjort en feil som forøvrig slett ikke er uvanlig.

 

Til henne ville jeg gi en dask på hånden, og kredit for at hun har vett og verdier som mange av oss andre. Så ville jeg ha medfølelse med henne siden hun er satt i en situasjon som hun slett ikke fortjener.

 

Altså litt annerledes enn eksempevis hva du svarer, hvor du faktisk bagatelliserer det faktumet at jenta er utsatt for noe kriminelt av de som terroriserer henne med trusler, og nettopp derfor burde det ringe i dine verdibjeller, hvis du da respektere vår felles rettsstat!?

 

 

Takk for den:)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener du det er reelle trusler så har politiet å gjøre noe med det. Det er dundrende like hvorvidt hun mener det eller ei. Tar du det på alvor, bør politiet gjøre det samme.

 

Hvor vidt de har vært reelle eller ikke var jeg usikker på inntil jeg nevnte det for mannen hennes sist helg.

Han sa at så utilregnelig og ustabil hun er nå, kan han ikke garantere noe. Så han ba meg holde døren låst....

Lenke til kommentar

Huff ja, trussler er sykt slitsomt å ha hengende over seg, Ødelegger gjerne alt bra rundt seg. Gjorde ihvertfall det for meg en stund.

 

Synes du burde unngå kontakt med noen av dem, om dem prøver å ta kontakt, overse. Om dem ringer, ikke ta den. Om det ikke går over etter noen uker, så ville jeg bedt trueren(e) holde seg unna om dem ikke ville ha med politiet å gjøre. Bra du ihvertfall har beviser. Trussler av den skalaen der ta's som oftest alvorlig, men det kommer ann på hvor man henvender seg

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Huff ja, trussler er sykt slitsomt å ha hengende over seg, Ødelegger gjerne alt bra rundt seg. Gjorde ihvertfall det for meg en stund.

 

Synes du burde unngå kontakt med noen av dem, om dem prøver å ta kontakt, overse. Om dem ringer, ikke ta den. Om det ikke går over etter noen uker, så ville jeg bedt trueren(e) holde seg unna om dem ikke ville ha med politiet å gjøre. Bra du ihvertfall har beviser. Trussler av den skalaen der ta's som oftest alvorlig, men det kommer ann på hvor man henvender seg

 

Ja, er med på den.. Men det er ikke så vanskelig å unngå han.. Vi har kontor rett vedsiden av hverandre på jobben.

Så han må jeg jo forholde meg til så lenge jeg jobber der!!!

Men det er ikke det som er problemet her. Vi kommuniserer fint vi, men det er konen som er vrien!! :(

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Mat for politiet det der. Spiller ingen rolle hva man har gjort og ikke gjort. Det er ingenting som rettferdiggjør slikt uannsett.

 

Har spilt inn samtaler med henne også, der hun kommer med de groveste trusler.

Jeg har vært litt skeptisk til å gå til politiet.. Tenkte at de ikke gjorde noe med det...

Men jeg aner jo ikke... Hva tror dere de kan gjøre da?

Vær sta, ikke gi deg om du møter en sånn passe interessert politimann. Be om en annen å forholde seg til, og purr på!!

 

 

Det hjelper av og til å være ei "maskjærring"

 

(lært det etter bare 23 års ekteskap ... :whistle: )

Lenke til kommentar

Oich, ja da er det ikke så lett akkurat

 

Kona har et psykisk overtak på deg, siden hun klarer å skremme deg. Det er lov å bli redd, men prøv å ikke vis frykt for henne. En måte å ta overtaket er å samle deg sammen, tenk at du er større enn henne, at du blir blåst opp som en ballong og bare vokser større og større og ser ned på henne. Når du har den følelsen, send en melding eller si til henne om du klarer (forstår hvis du ikke klarer det) at neste gang hun kommer med en trussel, om det så er direkte eller indirekte så går du purken. Legg til du har nok av beviser og at hun bør skaffe seg en jævla god advokat om hun vil fortsette.

 

Kjøp deg overfallsalarm og pepperspray om du føler deg utrygg når du er ute, det vil hjelpe på tryggheten din. Det er dine våpner, hun kan ikke stille opp mot dem. Alarmen brukes først, om det ikke skremmer henne under et mulig overfall så er det fram med sprayen. Dessverre kan den fort brukes mot deg, og den funker best om dere står 1-2 meter fra hverandre og du strekker armen mot trynet hennes og gir henne alt innholdet i øynene.

 

Om det skulle skje kan du senke henne dypt ned i gjørma, men det er gråsone, så velger å ikke nevne det i offentlig forum

Lenke til kommentar

Jeg tenkte også først at truslene sikkert ikke var av verste sort, men dette hørtes jo spesielt lite koselig ut! "Jeg skal drepe deg", det er jo ikke til å misforstå.

 

Kan forstå hennes syke reaksjon, samtidig som jeg føler med deg på den andre siden også.

Selv om mannen hennes har hvertfall like mye skyld som deg, er det sikkert enklest for henne å legge det meste på deg, å ha noen å ta det ekstra ut over.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Noen leser visst tråden med ganske spesielle briller!? Tråden har etter det jeg kan forstå som hensikt å gi råd til en person som har et konkret problem, og det problemet er ikke i samme størrelsesorden som "hvilken kvisekrem skal jeg velge?"

 

Det som har skjedd blir ikke uskjedd selv om man kjefter i vei. Husk også at når man retter en harmdirrende finger mot noen så vender faktisk tre pekende fingre tilbake på en selv.

 

Hun som er trådstarter har heller ikke bedt om moralske og etiske foredrag om handlingen. De aspektene ved handlingen i forkant, ser det etter min mening ut som hun har forstått på egen hånd.

 

:)

Lenke til kommentar

Man er langt fra immun mot skyld hvis man innleder et forhold til noen som allerede er i et etablert forhold.

 

Her gjelder det å ikke se i svart/hvitt. Det er ikke slik at skyldspørsmål er nødt til å ramme kun én person. Personen som er utro bærer en større del av skylden, men det betyr ikke at man ikke har blitt skitten på hendene selv.

 

Folk i forhold kan heller ikke forventes å være moralske klipper som står mot alt til enhver tid. Derfor er det ikke holdbart å dekke seg bak "han/hun burde vite bedre enn å la seg bli forført av meg".

 

 

[edit: Hm... Svaret mitt var skrevet i generelle termer (altså ikke direkte til trådstarter) som kommentar til en post ovenfor som forsvant sammen med et par andre poster. Hva skjer?]

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Ja, dette ER voksne mennensker! Han 42, hun 45... Jeg, en generasjon under!

Men understreker igjen; Han fortalte meg mye om deres forhold før vi innledet noe.

Og det ble da bl.a sagt at de ikke lengre hadde noe intimt forhold. Sov hver for seg osv..

Og at han var lei.. ville ut av det, men drøyde pga ungene....

Lenke til kommentar
Ja, dette ER voksne mennensker! Han 42, hun 45... Jeg, en generasjon under!

Men understreker igjen; Han fortalte meg mye om deres forhold før vi innledet noe.

Og det ble da bl.a sagt at de ikke lengre hadde noe intimt forhold. Sov hver for seg osv..

Og at han var lei.. ville ut av det, men drøyde pga ungene....

Det der er ingen unnskyldning! Du kunne godt ha ventet til han var ute av forholdet. Du kunne forsåvidt spredd bena for en annen fyr. Evt bare holdt dem samlet. Hva mener du med en generasjon under? 20 år? Er ikke også du da et VOKSENT menneske? Bare fordi han vegret seg i forhold til ekteskapet sitt gir deg ikke rett til å dra ham til sengs.

 

Edit: Hva skjedde med innlegget mitt forresten? Vanskelig å uttale seg når det ikke fins noen moderatorkommentar!

Endret av mortania
Lenke til kommentar
Ja, dette ER voksne mennensker! Han 42, hun 45... Jeg, en generasjon under!

Men understreker igjen; Han fortalte meg mye om deres forhold før vi innledet noe.

Og det ble da bl.a sagt at de ikke lengre hadde noe intimt forhold. Sov hver for seg osv..

Og at han var lei.. ville ut av det, men drøyde pga ungene....

Det der er ingen unnskyldning! Du kunne godt ha ventet til han var ute av forholdet. Du kunne forsåvidt spredd bena for en annen fyr. Evt bare holdt dem samlet. Hva mener du med en generasjon under? 20 år? Er ikke også du da et VOKSENT menneske? Bare fordi han vegret seg i forhold til ekteskapet sitt gir deg ikke rett til å dra ham til sengs.

 

Edit: Hva skjedde med innlegget mitt forresten? Vanskelig å uttale seg når det ikke fins noen moderatorkommentar!

 

En geneasjon var vel gjerne litt å ta i, men 10-15 år yngre.. og det er vel nettopp det som plager henne.

Jo, jeg er faktisk voksen!! Og singel!!

Men det var ikke i den retningen denne tråden skulle lede hen...

Lenke til kommentar
En geneasjon var vel gjerne litt å ta i, men 10-15 år yngre.. og det er vel nettopp det som plager henne.

Jo, jeg er faktisk voksen!! Og singel!!

Men det var ikke i den retningen denne tråden skulle lede hen...

Hvis du VET at han er 42, så må vel du vite om du er 32 eller 27... Og at du er singel spiller faen ingen rolle, for det var ikke han. Jeg synes innleggene dine begynner å skrante litt nå, jeg har vansker med å tro at det er noe i det du sier.

 

Til og begynne med virket du bare oppgitt, så begynner du å syte, så er du plutselig redd, og nå står du for din sak og synes det er helt riktig av deg å hoppe til køys med gifte menn bare fordi de holder sammen med sin kone pga barn? (Legg merke til ordet VIRKER SOM, jeg sier ikke at det ER sånn.)

 

Du kan ikke komme og grave etter sympati etter å åpent ha fortalt oss om ekteskapet du ødela.

 

Jeg sier fremdeles at konen hans må få rase fra seg så mye hun vil, foreløpig er det KUN snakk fra hennes side. Fra posten min som ble slettet, sa jeg vel at det ikke er reelle handlinger det er snakk om her, det er bare ord! Og jeg synes fremdeles du fortjener det. Basta. (Så vidt jeg vet har jeg rett til min personlige mening, fremdeles. Mhm? Ja.)

 

Edit: leif

Endret av mortania
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...