Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forhold til en gift mann - Katastrofe!


Anbefalte innlegg

Hvis jeg var ny her på forumet, og hadde lest denne tråden, så hadde jeg tenkt "hva f... er det han PencilCase fyren driver med. Dette er jo helt på trynet"

 

Det virker som du synes at din tolkning av førsteinnlegget og din tolkning av "hva som riktig" har en slags overordnet prioritet. Du er ikke en autoritet på dette forumet. Derfor bør du i det aller minste holde deg saklig og høflig når du kritiserer andre for å "tenke feil".

 

Jeg kom med én kommentar til deg om at du ikke bør kaste stein når du sitter i glasshus, og får "IKKE GÅ OT!" slengt etter meg fra deg, mens du tillater deg selv å fylle sidene i denne tråden med spydigheter og kritikk som ikke har noe med samtaleemnet å gjøre.

 

Seriøst. Du burde tenke litt over hvordan du oppfører deg selv, før du begynner å leke "Righteous Moderator".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Datt du ut av senga akkurat nå?

 

At du får tilbake med nesten samme mynt, og at det svir, får bli ditt problem.

 

Hvis jeg ikke overholder nettikett og retningslinjer så vet du vel godt hvordan det skal håndteres? Så personangrep kan du bare kutte ut.

 

Kom gjerne heller med beskyldningen, og det med eksempler på PM, heller!

 

Ha en god dag!

 

:hrm:

Lenke til kommentar

Tråstarter: Hvilke grep har du gjort i forhold til saken? Eller har du kun holdt deg i ro, med en plan fremover?

Hvis jeg hadde følt meg virkelig truet, ville jeg (om jeg bodde alene) fått tak i selskap. Enten om det var familie eller en venn som kunne komme og være for en stund. Og så kontakte politiet for å evt. anmelde. Dette har du jo fått råd om allerede, tror jeg gjentar meg selv litt nå men :p

Lenke til kommentar
For å få en innsikt i hvilke meldinger jeg mottar døgnet rundt, publiserer jeg en av dem her:

 

 

"Få det inn i den feite hjernen din og den kvisete bollemusen din at mannen min får du aldri mer ta i.Heldigvis for at jeg er sykemeldt. For jeg skal være med han på jobb hver dag, og psyke deg ut av arbeidsplassen.Finn deg et speil og se hvor dårlig det står til med deg. De bildene du har av deg selv på facebook er minst 10 år gamle og i tillegg manipulert.for jeg vet at du ikke er så fin.Du er stygg, feit og syk og ser ut som en 50-åring.Senere skal du få høre at jeg råknuller mannen min,håper du tør ta tlf.I mellomtiden kan du saksøke mcdonalds for den feite ræven din. du skal døøø!"

 

 

Og til orientering er dette langt fra det verste..... :nei:

Enten er du nå full i drit, eller så har du en særdeles barnslig dame etter deg. Hvis jeg skal anta at du er 27 år (siden du ikke er sikker på om du er 10 eller 15 år yngre enn mannen du syntes var en dritgod ide å pule) vil det si at du er 17 på bildene som ligger ute på facebook, og hva for rolle spiller det for en rabiat dame? Jeg synes historien din skranter, eller så er det noe du ikke forteller oss. Du har fått råd om kontaskt/besøksforbud, anmeldelse, skifte nr/jobb/adresse, men virker jo som om du ikke vil. Jeg går da ut ifra at du enten liker oppmerksomheten du får, eller ikke opplever noen terrorisering i det hele tatt.

 

Men nå går ikke diskusjonen på hvem som skal straffes for hva, men hva trådstarter skal gjøre for å løse situasjonen (noe du faktisk selv påpekte flere ganger tidligere i debatten).

 

Nei du sier ikke det!? Ja, så saken dreier seg da altså om at en bruker poster en problemstilling som handler om å få råd i et tilfelle der en annen person terroriserer henne!? Hun hadde slett ikke behøvd å forklare hendelsesforløpet. Når hun likevel gjorde det så indikerer det for meg at hun har tatt innover seg at hun har begått et overtramp, og angrer på det.

 

 

Så hvis man skal hjelpe henne så svarer man vel da kun på hva hun kan gjøre for å stoppe terroren!?

 

Det som ikke hjelper er å komme drassende med sine egne verdisystemer, og irettesette henne på den bakgrunnen.

 

Vi er forskjellige mennesker med våre forskjellige verdisystemer, og ingen har et verdisystem som "ruler" over de andre.

 

I denne aktuelle saken så hadde sannsynligvis bare 3-4 pers i en gruppe på 10 hevet et øyenbryn over hennes overtramp, og resten hadde det ikke spilt så stor rolle. Men kanskje blir noen av de som er til overs i regnestykket trigget i sitt verdisystem over at hun blir terrorisert.

 

Så enda en gang: Å tildele skjenneprekener og påtvinge andre sine verdisystemer kan man sikkert få aksept for hvis man verver seg hos svovelpredikanter ala Børre Knudsen og Ludvik Nessa.

 

Kort sagt blir det snakk om kverulering og selvhevdelse, samt kanskje litt hersketeknikk.

 

:)

Denne damen har fått jævlig mange råd, til og med noen fra meg (om de ikke er blitt slettet, akkurat det har jeg ikke helt kontroll over...) til tross for antall "skjenneprekner" hun har mottatt. Men hun gjør fremdeles ikke noe med det, hun bare klager på "terroriseringen"

 

har trådstarter prøvd å si unnskyld? Har trådstarter innrømmet noe skyld overfor seg selv?

 

Er det viktig? og i så fall for hvem er det viktig??

Kanskje det har noe å si for dem alle tre?

 

Ja, er ikke uenig med deg i at diskusjonene gjerne kan utvides, men i dette tilfellet registrerte brukeren seg, lagde en tråd, og fra første svar kom det nesten bare ensidig kritikk og "skjenneprekner."

 

Av hensyn til alminnelig folkeskikk, og det faktumet at hun er helt "fersk" på forumet, så synes jeg man kan ta det litt piano. Hvis jeg selv hadde opplevd det samme så hadde jeg lurt på hvilken kultur som rådet her, og om jeg hadde hatt fortsatt lyst til å menge meg her på forumet.

 

:)

Spilller vel ingen rolle hvor lenge de har vært registert her? De er fullt ut like mye menneske som hvem som helst her inne, med egne meninger og handlinger, man skal ikke spesialbehandles bare fordi de har èn post ute.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg er av den formeningen at man som erfaren bruker SKAL forsøke å gjøre sitt beste for å gi nye brukere en "mild" innføring i vår kultur.

 

:thumbup:

 

Når det gjelder damens valgmuligheter, og om hun velger å ta våre råd, så er jeg helt avslappet.

 

Når det gjelder "unnskyldninger" så er disse ikke påkrevd her, fordi hun har ikke forulempet noen av oss, i alle fall etter det jeg har fått med meg!?

 

:)

Lenke til kommentar

Det er heller ikke snakk om at unnskyldningen skal komme til oss, men til konen. Det var kun et enkelt spørsmål om hun hadde sagt unnskyld eller ikke, det indikerer ikke at vi krever en unnskuldning fra hennes på våre vegne.

 

Slutt å vri så sinnsykt på ting. Selv om du kommer med store ord og dine egen meninger, betyr ikke alltid at du har rett, og at alle andres meninger prioriteres nedover din rangstige. Casen er rimelig lett her, og du er den eneste som gjør, eller ihvertfall prøver, å gjøre den vanskelig.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det er heller ikke snakk om at unnskyldningen skal komme til oss, men til konen. Det var kun et enkelt spørsmål om hun hadde sagt unnskyld eller ikke, det indikerer ikke at vi krever en unnskuldning fra hennes på våre vegne.

 

Slutt å vri så sinnsykt på ting. Selv om du kommer med store ord og dine egen meninger, betyr ikke alltid at du har rett, og at alle andres meninger prioriteres nedover din rangstige. Casen er rimelig lett her, og du er den eneste som gjør, eller ihvertfall prøver, å gjøre den vanskelig.

 

Kutt ut personangrep!

Lenke til kommentar

Ikke sett deg selv opp på en pidestall, det der var ikke noe personangrep, det var noe som var høyst opplagt. Alle kan se at du gjør ting veldig vanskelig her, og DIN kverulering hjelper ikke trådstarter what so ever. Det eneste du gjør, er å syte over at andre kjefter på henne for å ha gjort noe forkastelig, men du gjør jo ikke noe forsøk på å hjelpe henne selv!

 

Du har ikke hatt noe fornuftig å si gjennom hele debatten, kanskje det er på tide?

 

Edit: Det er ikke personangrep å be en holde seg til tema.

Endret av mortania
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Edit: Det er ikke personangrep å be en holde seg til tema.

Nei, det har du rett i, men den andre svadaen var etter min mening det.

 

 

Jeg har holdt meg til saken ved at jeg har gitt konkrete råd til trådstarter.

 

Så har jeg forholdt meg til det usaklige som andre har bidratt med i form av å leke moralens voktere.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Folk må ta ansvar.

 

Dette med at folk lever i et forhold de kanskje ikke bør leve i, så isteden for og kanskje ta hintet med og gjøre det slutt eller prøve og få forholdet bedre begynner de og blande andre uskyldige folk inn i problemene. Jeg er så drit lei av at folk sprer rundt seg med negativ energi og skylder på alle andre enn seg selv.

 

Hun som driver og plager deg bør ta noe ansvar i sitt eget liv også. Hun kan ikke være den beste partneren med tanke på han er rundt og leter etter noe bedre.

 

De som har skylden her er de som startet denne negative sirkelen. Terroristen og mannen. Gjør det slutt eller skjerp dere med og dra andre inn i problemene deres.

 

 

Til trådstarter. Jeg støtter deg 100% :) Og se positivt på det, du lærte jo at du må holde deg unna slike folk i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Hun som driver og plager deg bør ta noe ansvar i sitt eget liv også. Hun kan ikke være den beste partneren med tanke på han er rundt og leter etter noe bedre.

Det er et ganske urettferdig argument å skjære kam med. Jeg er overbevist om at langt fra alle ofre for utroskap er dårlige partnere.

Lenke til kommentar
Hva pokker gjør man da?

 

Var så dum å innlede det forholdet! Visste jo hva jeg gikk til.

-Men det skulle jo bare være sex!

 

Tok til fornuft etter 2-3 mnd.. Avsluttet det hele. Fikset det ikke følelsesmessig!

 

Og der smalt det!! Vi ble fersket.. av konen! Hun leste alle meldingene, og så alle intime bildene!

 

Nå har det mildt sagt vært et sirkus med trusler og terrorisering i tre uker!

Er helt tom i hodet!!

 

Vil bare ha fred! :ph34r:

 

Du får ta konsekvenser, du viste jo at det du gjorde var galt, og ikke minst ektemannen til dama bør virkelig skamme seg.

Lenke til kommentar
Ingen har spørt om dine moralske synspunkter Wooho.

 

Prøver du å sette munnkurv på meg... :p

 

Slik eg har skjønt meg på deg i løpet av denne tråden så støtter du den uto trådstarter, og at utroskap er greit og akseptabelt å gjøre mot andre som er gifte eller i forhold når man er singel.... Synes du bør erfare det på den vonde måten eg, så får vi se hvordan du hadde reagert.

 

Eg sier bare at man får ta konsekvenser av egen handlinger, og ikke minst ta ansvar.

 

Trådtsarter har gjort feil, ektemanen har ihvertfall gjort feil av å friste seg, og kona har vist gått bananas i dette tilfelle med alle disse truslene, hennes.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...