Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forhold til en gift mann - Katastrofe!


Anbefalte innlegg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Som jeg sa så tipper jeg at dette ender med besøkt/kontaktforbud. Men nå kommer det fram at trådstarter faktisk jobber sammen med denne mannen, noe som gjør saken langt mer vanskelig.

 

Uansett. Dette er helt klart et tilfelle av "two wrongs don't make a right". Helt klart at hennes oppførsel er forkastelig og ikke minst ulovlig, men tråstarter har også gjort noe forkastelig.

 

Dette er absolutt noe som bør anmeldes, og jeg håper for all del at det blir tatt seriøst og ikke henlegges. Samtidig håper jeg virkelig at trådstarter har lært noe av dette.

 

Du jobber altså sammen med denne mannen, men ønsker å fortsette som om ingenting har skjedd virker det som? Det er helt klart at hennes oppførsel ikke er ok, samtidig så må nok du ta ansvar for det du har gjort og sørge for at du ikke lenger har daglig kontakt med vedkommende dersom du vil ut av situasjonen. Så lenge du har et arbeidsforhold til mannen vil det være en konflikt.

Understreker igjen at jeg og mannen har ingen konflikt oss i mellom. Han vil fortsatt ut av forholdet, men denne gang for å beholde meg. Så vi to har en god tone den dag i dag, selv om den intime biten er avsluttet.

Du mistet poenget mitt totalt her er jeg redd. Hvilket tone du har sammen med han er ravende likegyldig. Så lenge de to fortsatt er sammen og dere to fortsatt ser hverandre på daglig basis vil det eksistere en konflikt. Du sier at han fortsatt vil ha deg. Da har du i mine øyne to valg: 1) Press på han til å skille seg fra kona så fort som mulig for at dere to kan være sammen. 2) Avvikle all kontakt med han.

Saken er den at så lenge du omgås med han på daglig basis og de to er fortsatt gift er du selv med på å gjøre situasjonen verre for alle tre av dere. Det finnes ingen måte du kan bare late som om dette aldri har skjedd og fortsette hverdagen akkurat slik den var.

Selv om jeg skrev at han fortsatt er interessert, så betyr ikke det at JEG er det!

Jeg kan akseptere å ha han som "en kollega jeg hadde sex med en gang".. Og det er det!!

Så vi to er ikke fortsatt sammen.. Det er over og ut for ukesvis siden... Men det er jo i ettertid at det ble oppdaget!!

Han burde slettet alle spor etter meg på sin mobil, men har vel gitt litt faen siden hjemmesituasjonen

i utgansgpunktet var ganske kjip!

Og da har du i grunnen bare ett eneste valg dersom du ikke ønsker at det skal fortsatt være en konflikt mellom dere tre, nemlig å komme deg unna konflikten ved å ikke ha daglig kontakt. Å tro at du nå kan fortsette livet akkurat som før uten problemer er rimelig naivt.

 

Uten daglig kontakt?? Skal jeg slutte i jobben pga henne, mener du?

Det blir vel for dumt??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virker ikke som du ser alvorligheten og konsekvensene av dine egne handlinger.

 

Strengt tatt er det vel mannen som bør slutte i jobben, hvis han bryr seg om deg og/eller kona. Men, han virker ærlig talt som en tulling, så da blir det opp til deg hvis han ikke evner å ordne opp.

 

Regner med at han er singel og separert innen kort tid, men det er jo ikke det som er problemet her!

 

Kona (snart eks-kona) terroriserer meg jo, og mitt spørsmål til de interesserte var: Hva kan jeg gjøre?

Er sliten av å bli nedringt, forfulgt, terrorisert og trakkasert de siste ukene..

Lenke til kommentar
Hva i alle dager er naivt ved ikke å gi etter for kriminell oppførsel?

Det har jeg da aldri sagt. Du legger ord i min munn så det holder. Jeg har jo selv sagt at hun bør ta saken videre med politiet. Jeg har derimot sagt at det er naivt å tro at hun sånn helt uten videre kan bare fortsette livet sitt som før uten å ta noen som helst konsekvenser av det hun har gjort.

Hvorfor i alle dager er det hun som skal legge om planene? Hvorfor ikke de det egentlig gjelder, som etter min mening er ekteparet, og da lurer jeg enda på hva ektemannen foretar seg for å stagge ektefelle?

Fordi det er hun som startet tråden, og det er hun som ønsker slutt på situasjonen. Hadde det vært mannen som startet tråden hadde jeg sagt at det var han som måtte endre på planene. Det er ravende likegyldig hvem av de to som sørger for å bryte opp om konflikten, men trådstarter har bare kontroll over hva hun selv gjør.

Lenke til kommentar
Uten daglig kontakt?? Skal jeg slutte i jobben pga henne, mener du?

Det blir vel for dumt??

Hvorfor blir det for dumt? Det er du selv som har satt deg i denne situasjonen, så du får selv bite i det sure eplet og ta ansvar. Og det er ikke på grunn av henne, men på grunn av konflikten du selv har tatt del i å skape. I en perfekt verden hadde mannen tatt sitt ansvar og gjort det han måtte for å få slutt på situasjonen, men i en perfekt verden hadde heller ikke du hatt et forhold til en gift mann.

Lenke til kommentar
Spørsmålene var kun ment som retoriske.

Hvorfor i all verden poster du retoriske spørsmål her? Joda, i en perfekt verden hadde mannen ordnet opp alt, men i en perfekt verden hadde denne dama aldri ligget med en gift mann heller.

Å poste retoriske spørsmål på et forum (særlig som svar på et innlegg) blir omtrent like smart som å spørre fysikkprofessoren et retorisk spørsmål på en forelsening.

Lenke til kommentar
Spørsmålene var kun ment som retoriske.

Hvorfor i all verden poster du retoriske spørsmål her? Joda, i en perfekt verden hadde mannen ordnet opp alt, men i en perfekt verden hadde denne dama aldri ligget med en gift mann heller.

I en perfekt verden hadde ikke gærninga gifta seg med en så dum fyr

I en perfekt hadde hun ikke engang vært gæren, og fyren hadde ikke vært dum

Begge hadde vært perfekte, kanskje dem hadde gifta seg likevel da

 

Ble vanskelig dette

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Posten var frittstående. At du valgte å se på den som et direkte tilsvar til egen post beklager jeg.

 

Så ber jeg så¨meget om unnskyldnig for manglende intellekt, men håper at større grad av visdom veier opp for den mangelen. 

 

:)

Lenke til kommentar

@Mirann: Det er helt åpenbart mye enklere sagt enn gjort. Men vanskelige situasjoner krever noen ganger vanskelige løsninger.

 

Har man skapt et problem ved å være uansvarlig, så er som regel den eneste (riktige) løsningen å ta ansvar i etterkant.

 

Det er den eneste fornuftige løsningen jeg kan se, forutsatt at kona er for rabiat til å kunne forhandles med, som var det første forslaget mitt.

 

Min oppfatning er at kona egentlig bør skånes ganske mye fra hele situasjonen, ettersom hun og ungene i utgangspunktet er den uskyldige parten her. Begynner man å legge skyld på henne, så er man åpenbart mer ute etter å rettferdigjøre seg selv enn å forholde seg ærlig og fornuftig.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Men nå går ikke diskusjonen på hvem som skal straffes for hva, men hva trådstarter skal gjøre for å løse situasjonen (noe du faktisk selv påpekte flere ganger tidligere i debatten).

 

Jeg skrev det til de som verdibelegger handlingene og deler ut skjenneprekner.

Lenke til kommentar

Enig i det cyclo. Min løsning innebefattet å være ekstra skånsom mot kona, av hensyn til de faktorene jeg nevnte.

 

Jeg var egentlig ikke inne på hvem som skulle straffes for hva. Med mindre man anser at det å skulle ta ansvar for sine egne overlagte feil er automatisk å anse som straff. Det virker iallefall noe underlig i mine øyne.

 

 

[edit: ok, du mente visst PencilCase. Never mind then...]

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...