Gå til innhold

Liste over større konsulentfirmaer


Anbefalte innlegg

Hadde tenkt til å sette opp en større liste over konsulentfirmaer innenfor IT-bransjen for de av dere som tenker på å søke jobb. bedriftene må være av en viss størrelse, altså ikke en én mannsbedrift i Alta.

 

Bare kom med flere forslag så skal jeg legge dem ut her på førsteposten.

 

Mulig om vi får nok bedrifter så skal jeg dele opp i diverse kompetanseområder(f.eks, SAP, JAVA osv)

 

Accenture

IBM

Affecto

Inmeta, finner ingenting om jobb på siden deres.

Bekk

Ergogroup

Bouvet

Cap Gemini

DaVinci

EDB Business Partner

Avenir

IS Partner

Spring

Ementor

Steria

Itera

Kantega

Pearl

Oracle

Questpoint

Ciber

Avanade

Umoe IKT

Know IT

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elan IT, TopTemp og Academick work er vel et tvilstilfelle om de skal kalles konsulentfirmaer, jobber mer som rekruttering og vikarbyråer. Listen til Blåbær er et bra utgangspunkt. Noen fler:

 

Deloitte

PWC

Ernst & Young

KPMG

(Ja disse fire er mest kjent for revisjon, men alle har konsulentavdelinger som jobber med IT på forskjellige områder.)

 

Avadane

Ciber

Lenke til kommentar

Ernst & Young har blitt kjøpt opp av Cap gemini, men jeg så på de revisjonsfirmaene da jeg lagde listen men det virker som om IT-folk kun fungerer som støttefunksjon i de bedriftene. Og det så man også på listen over folk de utlyste.

 

Elan IT, TopTemp, Academic, Xtra driver med rektruttering og vikarutleie, altså ikke konsulenttjenester. IT-Partner virker som om de driver med drift, og salg av proramvare.

 

Avadane finner jeg ingenting om, noen som har en link til siden deres?

Men takk for Ciber, hadde helt glemt de. Kjenner tilogmed en som jobber der.

Lenke til kommentar

Tror du burde omforme tråden til IT-selskaper med jobbmuligheter og ikke kun konsulentfirmaer. Selv om de fleste på listen driver en eller annen form for konsulentvirksomhet så er det ikke primærvirksomheten.

 

F.eks Oracle driver mest med utvikling av sin DBMS. Steria, IBM driver både med konsulentvirksomhet og utvikling av software/hardware.

 

ErgoGroup eier vel Bekk nå (som igjen eies av Posten).

Lenke til kommentar
Ernst & Young har blitt kjøpt opp av Cap gemini, men jeg så på de revisjonsfirmaene da jeg lagde listen men det virker som om IT-folk kun fungerer som støttefunksjon i de bedriftene.

 

 

Når det gjelder at de kun fungerer som støttefuksjon så kan jeg avkrefte det. Jeg jobber selv som konsulent i en av de fire store og jobber ute hos kunder på integrasjonsprosjekter.

 

Når det gjelder Ernst & Yound så har du rett. Da vet jeg ikke hvordan det er der lengre.

Endret av stadskle
Lenke til kommentar

Nå snakker jeg om Norge, og Oracle driver ikke med produktutvikling her på bjerget. Kun salg og tilpassing av systemer hos klienter.

 

Ergogroup er deleier av Bekk ja, men de eier ikke hele selskapet.

 

Jeg har satt sammen lista for de som kunne tenke seg å jobbe ute hos klienter og ikke ett programvareselskap, kunne da nevnt visma og mange mange fler.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...