Gå til innhold

Den store Guitar Hero: World Tour tråden


Zeph

Anbefalte innlegg

GH:WT er lettare enn GH3 ja, det er det ikkje tvil om.

 

Neversoft har sagt at GH3 var for vanskeleg. Det er dårleg nytt for oss som synest det helst kunne vore vanskelegare, men når ein har spelt lenge nok er det lite som er vanskeleg uansett.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er forskjellen på RB1 og RB2 trommene? Funker RB1 trommene på WT?

 

JEg kjøpte Gitar + Spill istad, og fikk med 2 sånne instruksjonshefter, en inni coveret og en utenfor. Ser ut som den ene er på dansk og den andre på engelsk. Men det jeg lurer på er det som står bakpå de, der står det en "unique ID" som jeg må ta vare på. Hva er dette og hvorfor har jeg fått 2? :p

Lurer på hva den unique IDen er selv, men sikkert noe man skal bruke når man ringer customersupport eller noe..

 

Selv har jeg nå fått en ny Complete Band pakke, håper denne fungerer bedre enn den forrige...

 

Og forresten, GameStop har nytt Guitar Hero World Tour tilbud. Bytt inn to spill og få spill+guitar til 99 kr. Kan godt hende jeg benytter meg av dette tilbudet også.. (:

Lenke til kommentar
Noen andre som synes WT er for lett? Pløyde gjennom Hard uten problem, og det er stort sett ingen trippel-noter å finne noe sted? Det er en og annen, men de er bare tre noter ved siden av hverandre. (grønn, rød, gul osv). Siden de har lagt til en vanskelighetsgrad enda enklere enn Easy (kun åpne noter?) burde de vel ikke ha redusert vanskelighetsgraden på Hard? Hvordan er Expert? Har bare så vidt prøvd den, men selv den virker enklere enn i GH3... :(

 

Hvordan er hoppet fra Hard til Expert egentlig? Har ikke fått noe dreisen på hard før nå (utenom soloer selvsagt) og det tok meg ett år. Er hoppet opp på expert like vanskelig (har satt det til side til jeg klarer hele karrieren på hard (vil ikke ødelegge min nye selvtillit)

Lenke til kommentar
Okey, ingen som veit om det funker å spille med vanlig håndkontroll som gitar? Det funket på alle de forrige spillene :/

 

 

Det er nok ikke mulig, dessverre.. :(

 

Veldig synd, for gitar på GHIII er mye gøyere enn på RB1&2 nettopp av den grunn.

 

Fra denne siden:

 

Question:

Why is it that I cannot play the game with a controller?

 

Answer:

You can only play the game with the correct peripheral attached to the system. If you want to play guitar or bass, then you need a guitar connected. If you want to play vocals, then you need a controller and a microphone. If you want to play drums, you need a drum kit. This was a design decision.

 

Dårlig avgjørelse, spør du meg.. :nei:

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på RB1 og RB2 trommene? Funker RB1 trommene på WT?

 

Rock Band 2-trommene har hastighets-sensor (en hører forskjell på harde og løse slag), har bedre sprett i padsene, er trådløse, forsterket pedal og lager mindre lyd.

 

RB1-trommene skal funke fint i WT (iallefall på PS3 og X360).

 

EDIT: De virker: Are Rock Band(1) instruments compatible with GH4? Svar: Ja :)

Endret av Aalst
Lenke til kommentar
Hvordan er hoppet fra Hard til Expert egentlig? Har ikke fått noe dreisen på hard før nå (utenom soloer selvsagt) og det tok meg ett år. Er hoppet opp på expert like vanskelig (har satt det til side til jeg klarer hele karrieren på hard (vil ikke ødelegge min nye selvtillit)

 

Det er bare en karriere for hvert instrument denne gangen, så du kan fint sette opp til Expert om du vil. Blir det for vanskelig er det bare å skru ned igjen.

 

Men et spørsmål om å låse opp nye ting:

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Hvordan gjør man det? Jeg gikk gjennom hele karrieren uten å låse opp Tool og en annen gig, så hadde bare 80% eller noe sånt da jeg var ferdig. Etter å ha spilt gjennom de sangene også var jeg 100% ferdig, men har fått beskjed om at jeg har låst opp noe på lenge? Derimot oppdaget jeg at jeg hadde noen nye klær helt tilfeldig?
Lenke til kommentar
Fatter ikke helt hvordan jeg skal klare å gå fra medium til hard. Nailer det meste perfekt på medium om jeg har spilt sangene en gang eller to. Blir helt disorientert av å flytte fingrene ned til oransje :dontgetit:

 

Har vært i samme situasjon før så jeg vet hvordan du har det. Det er bare å trene, trene, trene og bruke henda på en måte som du er komfortabel med. Det er ingen raske snarveier eller fasiter. Når du har klart denne overgangen så vil du se at spillet blir mye mer underholdene.

Lenke til kommentar

Det som var løsningen for meg, var å flytte alle fingrene ett hakk, slik at pekefingern lå på den røde og lillefingern på den orange. Så brukte jeg pekefingern på både røde og grønne noter. Det er adskillig lettere enn å bruke lillefingern på både blå og orange noter. Eller å flytte hele hånda. Pekefingern får jo endel mer jobb, men det er bare trening. Det er jo i utgangspunktet den fingern som brukes mest ellers i livet (ihvertfall til de mest intrikate jobbene), så det tar ikke så lang tid å trene den opp. Etterhvert klarer du å ta hammer-ons fra grønn til rød bare med pekefingern. :)

 

Edit: You beat me to it, thecrow77. Er visst flere natteranglere her, ja... ;)

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Det som var løsningen for meg, var å flytte alle fingrene ett hakk, slik at pekefingern lå på den røde og lillefingern på den orange. Så brukte jeg pekefingern på både røde og grønne noter. Det er adskillig lettere enn å bruke lillefingern på både blå og orange noter. Eller å flytte hele hånda. Pekefingern får jo endel mer jobb, men det er bare trening. Det er jo i utgangspunktet den fingern som brukes mest ellers i livet (ihvertfall til de mest intrikate jobbene), så det tar ikke så lang tid å trene den opp. Etterhvert klarer du å ta hammer-ons fra grønn til rød bare med pekefingern. :)

 

Edit: You beat me to it, thecrow77. Er visst flere natteranglere her, ja... ;)

 

Jeg valgte den andre løsningen, siden jeg spiller ekte gitar også, så trener jeg opp lillefingern ganske bra når jeg spiller både blå og oransje med den :)

Klarte endelig 100% på Santeria på expert i dag :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg valgte den andre løsningen, siden jeg spiller ekte gitar også, så trener jeg opp lillefingern ganske bra når jeg spiller både blå og oransje med den :)

Klarte endelig 100% på Santeria på expert i dag :w00t:

 

Spiller også gitar. Det jeg gjør er:

Hvis notene generelt holder seg på grønn, rød, gul, blå, men det kommer en orange, strekker jeg fingern bort for å ta den oransje. Bruker da lillefingern til to knapper.

Hvis notene derimot går opp en "dur", og har basis i rød og oppover, så pleier jeg å flytte hele hånda opp, slik at jeg ikke har noen fingre på grønn, men en på alle de andre. Flytter frem og tilbake sånn som dette spesielt mye i soloer.

 

Det funker!:)

Og jeg kan skrive under på at GH faktisk fungerer som en grei liten oppvarming før jeg shredder på min ordentlige Gibson SG! GH er på langt nær det samme som GH, men du får varmt opp bevegeligheten i fingrene på en god måte, og unngår strekkskader lettere IMO.

Lenke til kommentar

Arh, trodde jeg hadde vært en av de heldige å fått et perfekt trommesett.

Fungerte utmerket.... Helt til i går :cry: .

Drev å spillte band med 3 andre, plutselig skjønnte jeg ikke hvorfor jeg ikke traff noen av de røde notene. Viste seg at den rød ikke reagerte i det hele tatt :S . gikk inn på music recording, kom ingen røde noter opp bortsett fra av og til hvis jeg trykket trommen skikkelig hardt inn, og også av og til når jeg spillte den blå trommen :ermm: .

 

Kjøpte det på gamestop, kan jeg bare levere det inn å få nytt eller må det gjennom sånn evig lang drittprosess? litt kjipt når jeg bare har hatt det i 6 dager.

Lenke til kommentar
Arh, trodde jeg hadde vært en av de heldige å fått et perfekt trommesett.

Fungerte utmerket.... Helt til i går :cry: .

Drev å spillte band med 3 andre, plutselig skjønnte jeg ikke hvorfor jeg ikke traff noen av de røde notene. Viste seg at den rød ikke reagerte i det hele tatt :S . gikk inn på music recording, kom ingen røde noter opp bortsett fra av og til hvis jeg trykket trommen skikkelig hardt inn, og også av og til når jeg spillte den blå trommen :ermm: .

 

Kjøpte det på gamestop, kan jeg bare levere det inn å få nytt eller må det gjennom sånn evig lang drittprosess? litt kjipt når jeg bare har hatt det i 6 dager.

 

Eneste du trenger er vel den kabelen som du kan fikse sensitivitet med evt. å teste teiptrikset. Mitt trommesett fungerer fortsatt utmerket, men jeg friker litt ut hver gang jeg kommer litt ut av rytmen og begynner å bomme. Da er jeg sikker på at nå er mitt også ødelagt.

Endret av kottila
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...