Gå til innhold

Den store Guitar Hero: World Tour tråden


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel ikke en midi-kabel, men en kabel som hindrer at du skal rive ned Xboxen hvis noen snubler i ledningen. Midi-kabel kan du kjøpe hos Clas Ohlson også.

 

 

De har nok ikke midi-kabel på Clas Ohlson lenger, dessverre. De hadde det i den gamle katalogen, men ikke den nye.. Det letteste er vel å gå i en musikkforetning eller bestille på nettet. Sound1 har en til 80kr (3m): sound1.no (søk på midi-kabel).

 

EDIT: Du trenger en USB-MIDI kabel, ser det ut til. Her er en, men det finnes helt sikkert billigere og enklere kabler: Ringkjøb A/S. E-MU XMIDI 1x1

musikklink.no E-MU XMIDI 1x1

Endret av Aalst
Lenke til kommentar
Det er vel ikke en midi-kabel, men en kabel som hindrer at du skal rive ned Xboxen hvis noen snubler i ledningen. Midi-kabel kan du kjøpe hos Clas Ohlson også.

 

 

De har nok ikke midi-kabel på Clas Ohlson lenger, dessverre. De hadde det i den gamle katalogen, men ikke den nye.. Det letteste er vel å gå i en musikkforetning eller bestille på nettet. Sound1 har en til 80kr (3m): sound1.no (søk på midi-kabel).

Du trenger mer enn en Midi-kabel for å tune trommene. Du trenger et midi-interface til PCen. Så hvis du ikke har et midi-interface vil ikke en midi-kabel hjelpe deg mer enn en strømledning. Du trenger typisk en USB-til-Midi kabel (interface). Se tidligere i tråden for to eksempler på hva du kan bruke.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke en midi-kabel, men en kabel som hindrer at du skal rive ned Xboxen hvis noen snubler i ledningen. Midi-kabel kan du kjøpe hos Clas Ohlson også.

 

 

De har nok ikke midi-kabel på Clas Ohlson lenger, dessverre. De hadde det i den gamle katalogen, men ikke den nye.. Det letteste er vel å gå i en musikkforetning eller bestille på nettet. Sound1 har en til 80kr (3m): sound1.no (søk på midi-kabel).

Du trenger mer enn en Midi-kabel for å tune trommene. Du trenger et midi-interface til PCen. Så hvis du ikke har et midi-interface vil ikke en midi-kabel hjelpe deg mer enn en strømledning. Du trenger typisk en USB-til-Midi kabel (interface). Se tidligere i tråden for to eksempler på hva du kan bruke.

 

Jeg tror vel at det er en MIDI kabel som du får fra redoctane men det er vel sånn som Aalst snakker om... sjekker ut sound1, men det kan jo hende at clas ohlson har i butikken :ohmy:

 

 

Fant bare midi-kabel til 390 kr og prøvde å søke midi-kabel men fikk ingen resultater :( får håpe jeg ikke får et herpa trommesett :(

 

 

edit: fant det! måtte ikke ha bindestrek men mellomrom ;P skal vel kjøpe den når jeg tjener litt på husarbeid xD

 

og enda en gang edit: og enda en gang D'OH! den har ikke USB :(

Endret av LBStudios
Lenke til kommentar
Jeg tror vel at det er en MIDI kabel som du får fra redoctane men det er vel sånn som Aalst snakker om... sjekker ut sound1, men det kan jo hende at clas ohlson har i butikken :ohmy:

 

 

Fant bare midi-kabel til 390 kr og prøvde å søke midi-kabel men fikk ingen resultater :( får håpe jeg ikke får et herpa trommesett :(

 

 

edit: fant det! måtte ikke ha bindestrek men mellomrom ;P skal vel kjøpe den når jeg tjener litt på husarbeid xD

 

og enda en gang edit: og enda en gang D'OH! den har ikke USB :(

 

Ja, som Krilon påpekte (og som jeg kom på etter jeg hadde posta forrige innlegg. Har MIDI-inngang i min PC og antok i farten at alle andre også har det.. :)) så må du ha en USB-MIDI-interface. Disse er ganske dyre (iallefall alle de jeg har sett). Den jeg linket til koster 295,- hos musikklink.no, så hvis du ikke har mye penger å svi av må du nok håpe settet fungerer som det skal til RedOctane har sendt deg en kabel.. Eller låne en.

 

Synd at Activision ikke la ved en USB-MIDI kabel med settet. De må jo ha kvalitetstesta trommene før de sendte ut og funnet at en stor andel må justeres av bruker?

 

Dumt at ikke Rock Band 2 kom ut tidsnok til at folk som ikke vil importere heller kjøpte det. Veldig lite problemer med de nye trommene ;)

Endret av Aalst
Lenke til kommentar
Merkelig at den vanskeligste Tool-sangen på gitar, er den letteste på bass. Tenker på Vicarious. Og på expert, selvfølgelig.

 

Parabola var insane på bass, de delene på slutten der. Dessuten er jeg fortsatt i tilvendingsfasen av å spille de åpne notene.

 

Vil du ha utfordring på bass, prøv B.Y.O.B på expert bass ;)

 

Har ikke prøvd BYOB enda, holder på å runde det på expert gitar nå, men det kommer til å ta sin tid :) Satch Boogie tør jeg ikke tenke på engang :)

 

Men hender jeg spiller litt bass av og til, slik som idag, der begynte jeg rett på expert. Er som du det blir sagt her, den nye noten er KØDDEN enkelte ganger, fucker opp rytmesansen min, hvertfall på Parabola :)

Lenke til kommentar

Har fått bekreftelse på at min er sendt også. Har ikke fått noe tilbakemelding om de fikk med seg at den skulle til norge og ikke sverige som jeg valgte i listen da men.. jaja.. får krysse fingrene for at de så en av de 4 stedene jeg skrev det med CAPS :)

Lenke til kommentar
Et sp her.

 

Fikk nettopp vite det at om du har PS3 funker ikke GHWT-intrumentene på Rock Band, men det gjør det på Xbox 360?

 

Er det sånn? Leste jo i anmeldelsen om at instrumentene kunne kryss byttes men sto ikke noe forskjeller på hvilken konsoll det var i såfall.

 

Det kom en patch som sikrer krysskompatibilitet til RB2 på PS3 for litt siden. RB1 er ikke patchet enda, så vidt jeg vet..

 

EDIT: Ingen patch til RB1 enda, dessverre: PS3 GHWT drums with RB1?

Endret av Aalst
Lenke til kommentar
Et sp her.

 

Fikk nettopp vite det at om du har PS3 funker ikke GHWT-intrumentene på Rock Band, men det gjør det på Xbox 360?

 

Er det sånn? Leste jo i anmeldelsen om at instrumentene kunne kryss byttes men sto ikke noe forskjeller på hvilken konsoll det var i såfall.

 

Det kom en patch som sikrer krysskompatibilitet til RB2 på PS3 for litt siden. RB1 er ikke patchet enda, så vidt jeg vet..

 

EDIT: Ingen patch til RB1 enda, dessverre: PS3 GHWT drums with RB1?

 

Noen her som har PS3, GH WT og RB2, som kan bekrefte at alle instrumentene funker på RB2?

 

Har også et annet spørsmål, i ps store, så finner jeg ingen sanger til rock band/rock band 2, mens på den amerikanske ps store så ligger det jo 100+ sanger til rb1.

 

hvis jeg da kjøper rock band 2 og laster ned sanger til rock band fra den amerikanske ps store, vil de da funke på rock band 2 kjøpt i norge? :hmm:

Endret av marius883
Lenke til kommentar
Noen her som har PS3, GH WT og RB2, som kan bekrefte at alle instrumentene funker på RB2?

 

Har også et annet spørsmål, i ps store, så finner jeg ingen sanger til rock band/rock band 2, mens på den amerikanske ps store så ligger det jo 100+ sanger til rb1.

 

hvis jeg da kjøper rock band 2 og laster ned sanger til rock band fra den amerikanske ps store, vil de da funke på rock band 2 kjøpt i norge? :hmm:

 

 

Som sagt så virker instrumentene helt fint: RB2 PS3 Patch Notes: v1.01 (official announcement)

 

Det finnes ingen egen Rock Band 1 eller Rock Band 2 butikk på PS-store, kun en Rock Band-butikk. Alle sangene er kompatible med både Rock Band 1 og 2. :) Jeg har ikke brukt den norske PS-store for å laste ned RB-sanger selv, men du skal nok finne de et eller annet sted der..

 

Dessverre så kan ikke DLC fra US PS-store brukes sammen med europeisk versjon av spillet. Dersom du har lastet ned endel sanger til RB1 fra USA allerede, er det nok best å importere en amerikansk versjon av spillet. Da slipper du også å vente på EU-release ;)

 

EDIT: Forresten så er et mer korrekt antall 300+, ikke 100+ :)

Endret av Aalst
Lenke til kommentar
Noen her som har PS3, GH WT og RB2, som kan bekrefte at alle instrumentene funker på RB2?

 

Har også et annet spørsmål, i ps store, så finner jeg ingen sanger til rock band/rock band 2, mens på den amerikanske ps store så ligger det jo 100+ sanger til rb1.

 

hvis jeg da kjøper rock band 2 og laster ned sanger til rock band fra den amerikanske ps store, vil de da funke på rock band 2 kjøpt i norge? :hmm:

 

 

Som sagt så virker instrumentene helt fint: RB2 PS3 Patch Notes: v1.01 (official announcement)

 

Det finnes ingen egen Rock Band 1 eller Rock Band 2 butikk på PS-store, kun en Rock Band-butikk. Alle sangene er kompatible med både Rock Band 1 og 2. :) Jeg har ikke brukt den norske PS-store for å laste ned RB-sanger selv, men du skal nok finne de et eller annet sted der..

 

Dessverre så kan ikke DLC fra US PS-store brukes sammen med europeisk versjon av spillet. Dersom du har lastet ned endel sanger til RB1 fra USA allerede, er det nok best å importere en amerikansk versjon av spillet. Da slipper du også å vente på EU-release ;)

 

EDIT: Forresten så er et mer korrekt antall 300+, ikke 100+ :)

 

Har verken rock band 1 eller 2, men har lyst til å kjøpe rock band 2!

Så rock band har en musikk butikk i selve spillet, der man kan kjøpe sanger?

Lenke til kommentar
Har verken rock band 1 eller 2, men har lyst til å kjøpe rock band 2!

Så rock band har en musikk butikk i selve spillet, der man kan kjøpe sanger?

 

Jepp! :) Vil virkelig anbefale Rock Band 2. En ganske betydelig oppgradering fra Rock Band 1. Hvis du skaffer deg RB2 bør du få lånt deg RB1 av noen. For alle sangene (-3) fra RB1 kan overføres til RB2 for den nette sum av 5$!

 

Du skal bruke GHWT-instrumentene, ikke sant? Isåfall vil jeg anbefale deg å kjøpe amerikansk RB2. Penger å spare på DLC + mindre ventetid. ;) I tillegg kan det hende DLC slippes tidligere på US PS-store enn den norske. Altså enda mindre venting! Og alle hater venting, ikke sant?

 

EDIT: Faktisk vil jeg anbefale deg å kjøpe RB2 fra USA selv om du skal kjøpe norsk BIAB, for du får ikke med spillet,

Endret av Aalst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...