Gå til innhold

Den store Guitar Hero: World Tour tråden


Zeph

Anbefalte innlegg

Arh, trodde jeg hadde vært en av de heldige å fått et perfekt trommesett.

Fungerte utmerket.... Helt til i går :cry: .

Drev å spillte band med 3 andre, plutselig skjønnte jeg ikke hvorfor jeg ikke traff noen av de røde notene. Viste seg at den rød ikke reagerte i det hele tatt :S . gikk inn på music recording, kom ingen røde noter opp bortsett fra av og til hvis jeg trykket trommen skikkelig hardt inn, og også av og til når jeg spillte den blå trommen :ermm: .

 

Kjøpte det på gamestop, kan jeg bare levere det inn å få nytt eller må det gjennom sånn evig lang drittprosess? litt kjipt når jeg bare har hatt det i 6 dager.

 

Eneste du trenger er vel den kabelen som du kan fikse sensitivitet med evt. å teste teiptrikset. Mitt trommesett fungerer fortsatt utmerket, men jeg friker litt ut hver gang jeg kommer litt ut av rytmen og begynner å bomme. Da er jeg sikker på at nå er mitt også ødelagt.

 

Men som jeg skrev har det funket utmerket. Og nå fungerer ikke den rød trommen i det hele tatt. testet nå og kunne ikke registrere en eneste tone. Så tror nok ikke det har noe med sensitiviteten :S . eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Arh, trodde jeg hadde vært en av de heldige å fått et perfekt trommesett.

Fungerte utmerket.... Helt til i går :cry: .

Drev å spillte band med 3 andre, plutselig skjønnte jeg ikke hvorfor jeg ikke traff noen av de røde notene. Viste seg at den rød ikke reagerte i det hele tatt :S . gikk inn på music recording, kom ingen røde noter opp bortsett fra av og til hvis jeg trykket trommen skikkelig hardt inn, og også av og til når jeg spillte den blå trommen :ermm: .

 

Kjøpte det på gamestop, kan jeg bare levere det inn å få nytt eller må det gjennom sånn evig lang drittprosess? litt kjipt når jeg bare har hatt det i 6 dager.

 

Eneste du trenger er vel den kabelen som du kan fikse sensitivitet med evt. å teste teiptrikset. Mitt trommesett fungerer fortsatt utmerket, men jeg friker litt ut hver gang jeg kommer litt ut av rytmen og begynner å bomme. Da er jeg sikker på at nå er mitt også ødelagt.

 

Men som jeg skrev har det funket utmerket. Og nå fungerer ikke den rød trommen i det hele tatt. testet nå og kunne ikke registrere en eneste tone. Så tror nok ikke det har noe med sensitiviteten :S . eller?

 

Du sa jo at den registrerte hvis du slo skikkelig hardt. Kanskje det er ledningen inn til sensoren som ikke sitter så bra lenger, Her er iallefall det de fleste gjør for å fikse det selv http://www.goodinput.com/2008/10/27/guitar...-tour-drum-fix/

Lenke til kommentar
Jeg valgte den andre løsningen, siden jeg spiller ekte gitar også, så trener jeg opp lillefingern ganske bra når jeg spiller både blå og oransje med den :)

Ja, det er nok ikke dumt med tanke på gitar i real life. Det er god trening for lillefingern.

 

Hvis notene generelt holder seg på grønn, rød, gul, blå, men det kommer en orange, strekker jeg fingern bort for å ta den oransje. Bruker da lillefingern til to knapper.

Hvis notene derimot går opp en "dur", og har basis i rød og oppover, så pleier jeg å flytte hele hånda opp, slik at jeg ikke har noen fingre på grønn, men en på alle de andre. Flytter frem og tilbake sånn som dette spesielt mye i soloer.

Det er ikke jeg i stand til i det hele tatt. Da går det bare i ball. Jeg kobler farge til finger tror jeg, og hvis jeg da flytter grepet, så er det ingenting som fungerer. Har prøvd noen ganger å få "1000 note streak" achievementen i GH2 ved å spille Free Bird på medium, med pekefingern på grønn, men det går i surr. Og jeg spiller helst på expert ellers. :blush:

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Arh, trodde jeg hadde vært en av de heldige å fått et perfekt trommesett.

Fungerte utmerket.... Helt til i går :cry: .

Drev å spillte band med 3 andre, plutselig skjønnte jeg ikke hvorfor jeg ikke traff noen av de røde notene. Viste seg at den rød ikke reagerte i det hele tatt :S . gikk inn på music recording, kom ingen røde noter opp bortsett fra av og til hvis jeg trykket trommen skikkelig hardt inn, og også av og til når jeg spillte den blå trommen :ermm: .

 

Kjøpte det på gamestop, kan jeg bare levere det inn å få nytt eller må det gjennom sånn evig lang drittprosess? litt kjipt når jeg bare har hatt det i 6 dager.

 

Eneste du trenger er vel den kabelen som du kan fikse sensitivitet med evt. å teste teiptrikset. Mitt trommesett fungerer fortsatt utmerket, men jeg friker litt ut hver gang jeg kommer litt ut av rytmen og begynner å bomme. Da er jeg sikker på at nå er mitt også ødelagt.

 

Men som jeg skrev har det funket utmerket. Og nå fungerer ikke den rød trommen i det hele tatt. testet nå og kunne ikke registrere en eneste tone. Så tror nok ikke det har noe med sensitiviteten :S . eller?

 

Du sa jo at den registrerte hvis du slo skikkelig hardt. Kanskje det er ledningen inn til sensoren som ikke sitter så bra lenger, Her er iallefall det de fleste gjør for å fikse det selv http://www.goodinput.com/2008/10/27/guitar...-tour-drum-fix/

 

 

 

Samme skjedde til meg, bare den orange.. Men alene min feil... Pluggen satt ikke helt inn gitt.

 

----

 

Har ikke hatt noe problemer med settet. Gitaren er bare et elsk objekt. 3 ganger bedre enn forrige. Elsker det de har gjort med select/star power knappen. Så simpelt og dra i gang den. Mye bedre enn tilten.

Kjørt igjennom spillet på nesten 2 dager... Med gitaren riktig nok. Jeg også flytter hånda på fargene...

 

Trommer = Fysisk aktivitet = Ikke bra.. :p

Lenke til kommentar
Arh, trodde jeg hadde vært en av de heldige å fått et perfekt trommesett.

Fungerte utmerket.... Helt til i går :cry: .

Drev å spillte band med 3 andre, plutselig skjønnte jeg ikke hvorfor jeg ikke traff noen av de røde notene. Viste seg at den rød ikke reagerte i det hele tatt :S . gikk inn på music recording, kom ingen røde noter opp bortsett fra av og til hvis jeg trykket trommen skikkelig hardt inn, og også av og til når jeg spillte den blå trommen :ermm: .

 

Kjøpte det på gamestop, kan jeg bare levere det inn å få nytt eller må det gjennom sånn evig lang drittprosess? litt kjipt når jeg bare har hatt det i 6 dager.

 

Eneste du trenger er vel den kabelen som du kan fikse sensitivitet med evt. å teste teiptrikset. Mitt trommesett fungerer fortsatt utmerket, men jeg friker litt ut hver gang jeg kommer litt ut av rytmen og begynner å bomme. Da er jeg sikker på at nå er mitt også ødelagt.

 

Men som jeg skrev har det funket utmerket. Og nå fungerer ikke den rød trommen i det hele tatt. testet nå og kunne ikke registrere en eneste tone. Så tror nok ikke det har noe med sensitiviteten :S . eller?

 

Du sa jo at den registrerte hvis du slo skikkelig hardt. Kanskje det er ledningen inn til sensoren som ikke sitter så bra lenger, Her er iallefall det de fleste gjør for å fikse det selv http://www.goodinput.com/2008/10/27/guitar...-tour-drum-fix/

 

 

 

Samme skjedde til meg, bare den orange.. Men alene min feil... Pluggen satt ikke helt inn gitt.

 

----

 

Har ikke hatt noe problemer med settet. Gitaren er bare et elsk objekt. 3 ganger bedre enn forrige. Elsker det de har gjort med select/star power knappen. Så simpelt og dra i gang den. Mye bedre enn tilten.

Kjørt igjennom spillet på nesten 2 dager... Med gitaren riktig nok. Jeg også flytter hånda på fargene...

 

Trommer = Fysisk aktivitet = Ikke bra.. :p

 

Skjønner hva du mener med fysisk aktivitet :tease:

Luktet ikke godt av meg etter jeg hadde spilt igjen tromme career :!:

Lenke til kommentar
Arh, trodde jeg hadde vært en av de heldige å fått et perfekt trommesett.

Fungerte utmerket.... Helt til i går :cry: .

Drev å spillte band med 3 andre, plutselig skjønnte jeg ikke hvorfor jeg ikke traff noen av de røde notene. Viste seg at den rød ikke reagerte i det hele tatt :S . gikk inn på music recording, kom ingen røde noter opp bortsett fra av og til hvis jeg trykket trommen skikkelig hardt inn, og også av og til når jeg spillte den blå trommen :ermm: .

 

Kjøpte det på gamestop, kan jeg bare levere det inn å få nytt eller må det gjennom sånn evig lang drittprosess? litt kjipt når jeg bare har hatt det i 6 dager.

Jeg tok bare med hele settet, altså spill, guitar, mic, trommer, eske og alt. Dro til GameStop og fikk med meg en ny eske. Den har funktet bra til nå, får håpe den holder seg også.. :p

Lenke til kommentar
Merkelig at den vanskeligste Tool-sangen på gitar, er den letteste på bass. Tenker på Vicarious. Og på expert, selvfølgelig.

 

Parabola var insane på bass, de delene på slutten der. Dessuten er jeg fortsatt i tilvendingsfasen av å spille de åpne notene.

 

Vil du ha utfordring på bass, prøv B.Y.O.B på expert bass ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
Merkelig at den vanskeligste Tool-sangen på gitar, er den letteste på bass. Tenker på Vicarious. Og på expert, selvfølgelig.

 

Parabola var insane på bass, de delene på slutten der. Dessuten er jeg fortsatt i tilvendingsfasen av å spille de åpne notene.

 

Vil du ha utfordring på bass, prøv B.Y.O.B på expert bass ;)

 

den er faktisk ikke så vanskelig som det ser ut til. ikke for å skryte, men tok den på expert i fylla på lørdag:) det jeg liker med bass på WT er at det er ganske intuitivt å spille, særlig med den nye "noten". jeg spiller bass og gitar i virkeligheten, og høyrehåndsbevegelsen på B.Y.O.B er ganske realistisk i forhold til virkeligheten

Lenke til kommentar

Begynte å spille på hard i dag. Startet med bass for å lære meg å flytte fingrene frem og tilbake. Går jo relativt tregere enn lead guitar.

Men den gule knappen er faen så hard og ustabil når jeg spiller lengst ned på knappen. Skikkelig irriterende.

Prøvde å skru opp gitaren og montere alt igjen, men hjalp ikke stort. Frister lite å retunere noe jeg har bestil på nett. Og det er neppe noen garanti igjen siden jeg har skrudd den opp.

 

Er vel bare nødt til å lære meg til å trykke hardere enn normalt >_>

 

Edit: leif

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...