Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Worklog/Showcase: Vår første bolig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dere slitt med tyveri? Utrolig dårlig gjort av folk og prøve seg!

 

Forresten, skråtak og vinduet er noe dritt. Ask me. Jada de er tette der de skal være tette. Men du sliter med og få luftet når det er dårlig vær. Skal også sies att vi har prøvd ett slikt automatisk vindu for skråtak. De har en sensor som skal oppdage regn eller snø og lukke igjen vinduet deretter. To versjoner prøvde vi før vi ga opp. Helt håpløst! Dyrt ble det også. Lakk masse vann ned i første etasje :wallbash:

 

Jeg er for utbygg eller hva dere kaller det på fagspråk! Altså att du bygger ut vinduet slik att det står horisontalt og ikke skrått. Da blir kjerringa glad for en karm og ha blomster i også.

 

Men håper dere investere i slike, om de ikke er innebygd i velux vinduene deres da:)

velux.jpg

Lenke til kommentar

Det er helt vanlig Velux-vinduer på badet i tredje etasje, ikke noe fancy styring eller noe. Tror de er mest der for å få lys inn, vi skal ha en varmeveksler/balansert ventilasjon, så tror ikke det blir så mye lufting.

 

Nei, vi er ikke plaget av tyveri, men hvis noen legger sammen to og to, en elektriker og et bygg under utvikling, så er det i teorien utstyr å plukke med seg. (Vi er dessverre plaget med tyverier på arbeidsplasser på jobben, men det er litt større kvantum.)

 

Edit: Hyggelig å høre Porto. :)

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

De er gode lyskilder ja! Men nå har jeg en skog bak her jeg bor, så der forsvant min motivasjon for ett slikt vinduet. Men håper jo att dere blir fornøyd med det så klart! En ting er sikkert, når du først eventuelt skal lufte så gjør den det meget bra! Velux holder leeeenge, jeg har ikke smurt hengslende på det ene vinduet vi har på år, like knirkefritt enda :grin:

 

Men som vanlig, utrolig artig og se dere jobbe!

 

OT: Tyveri på arbeidsplasser er ikke uvanlig i det hele tatt, ser det på de to jobbene jeg har også. Ratt så er noe borte. Var innom en matbutikk her forrige dagen, må si jeg lo når jeg hørte butikksjefen si dette: "#¤%# ikke nok med att de stjeler barberhøvler og mat, men nå stjeler de søren meg lim også!* :!:

Lenke til kommentar

Kan ikke si at vi har noe særlig utsikt bak huset, men skal iallfall få litt lys inn der.

 

Takk takk, godt å høre at noen finner det artig å følge med i tråden. Håper det blir litt mer spennende etterhvert som vi nærmer oss ferdig, med litt mer detaljer innvendig, litt begrenset hvor artig det er å se isolasjon i veggene.

Lenke til kommentar

Når snekkeren har lektet ut vegger og lektet ned taket. Da legger iallfall han de rørene som skal inn i vegger og tak. Så kommer han vel tilbake når det er klart for montering av toaletter, blandebatterier og varmtvannstank.

 

I dag har vi lagt takstein, ble ikke helt ferdig før det ble mørkt, men godt på vei på den siste siden. Fikk lagt en del på takopplettet, foran takopplettet og på den ene siden.

 

336233.jpeg

 

336234.jpeg

Lenke til kommentar

Hvis en står på forsiden, har vi venstre side ja.

 

Å si at vi har gode solforhold, er vel å legge litt på, vi har den fra den står opp over fjellene rundt Bergen, til sekstiden, da forsvinner den bak litt skog og kratt, før vi kanskje får den litt på kveldstid på baksiden. Dog snakk om sommertid.

 

Utrolig herlig å se at dagene blir lysere og lysere. For en liten stund siden kunne vi bare glemme å jobbe utendørs uten arbeidslys fra kl 16.00 og utover, idag greide vi til litt over 17.00. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...