Gå til innhold

X-Fi får nye drivere


Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke dette behovet enkelte har for å forsvare produkter som får kritikk.

 

Jeg har hatt drivere fra Creative jeg ikke har vært fornøyd med, jeg har brukt Vista og er ikke fornøyd. Det er min mening, som åpenbart mange deler, men selvfølgelig fungerer det for mange også. Hvis ikke ville vel både MS og Creative vært konk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sluttet å kjøpe Creative kort pga. dårlige drivere. Det er vel ikke slik at uvitende klager i dette tilfellet.

 

Hvorfor dra inn Vista debatten i dette? Man kan klage på et OS på basis av opplyst funksjonalitet man ikke synes er nødvendig, bare så det er sagt. Videre så er de fleste klagene på Vista, som jeg har sett, vært basert på egne erfaringer med Vista.

 

Du må gjerne fortelle dine positive erfaringer med produktet, men å si at de som klager er grunnløse blir komisk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Mitt X-fi kort fungerer helt fint i Vista. Men men, de som stort sett klager er de som selv ikke har Creative kort. Slik er det jo stort sett med Vista også. Folk syter og klager over Vista, fordi de har hørt rykter om at det er buggete. Folk som har Vista selv er stort sett fornøyd.

 

Hahahahahahahaha. Den var fin. *host*for en gjøk*host*

Vel tilbake til virkeligheten.

Lenke til kommentar

Som creative kunde i 11år ble spikeren i kista når creative tok seg betalt for skikkelige Vista drivere.. Når det faktisk kom et alternativ ( asus Xonar) og det alternativet viste seg å funke 110% var valget mitt lett..

 

Så ja.. jeg bruker ikke creative nå.. men dæven om jeg har erfaring med dem.. :)

 

Så min mening kan dog ikke kalles grunnløs

Lenke til kommentar

Creative burde ansatt han som kom ut med den modda driveren, enkelt og greit. Creative har hatt noen fine produkter opp igjennom tida, men synes det har tapt seg på den fatality bølgen og x-fi.

 

Litt mindre gamer-noob-14tiss faktor og mer reinspekka kvalitet hadde vært fint å se.

 

Jeg også er veldig glad for at det har kommet ett greit alternativ.

Jeg har iallefall 10års erfaring med creative jeg også =)

 

Jeg har også styrt mye med vista, jeg tør påstå jeg er en av de iallefall her på forumet som har herjet mest med det, 64bit, om ikke mest faktisk.. Og å lese at folk automatisk tror på rykter og kommer med påstander utifra slikt over enhver terskel blir for drøyt.

Lenke til kommentar
Mitt X-fi kort fungerer helt fint i Vista. Men men, de som stort sett klager er de som selv ikke har Creative kort. Slik er det jo stort sett med Vista også. Folk syter og klager over Vista, fordi de har hørt rykter om at det er buggete. Folk som har Vista selv er stort sett fornøyd.

 

Hahahahahahahaha. Den var fin. *host*for en gjøk*host*

Vel tilbake til virkeligheten.

 

Herlig argumentasjon. Virkelig oppklarende. Gratulerer.

Lenke til kommentar
De som stort sett klager er de som selv ikke har Creative kort.

 

Ja var akkurat det jeg og tenkte om ditt innlegg.

 

Og at du sa akkurat det samme om vista :

 

*Priceless*

 

Ja, ikke sant. Jeg har flere ganger prøvd å få folk til å fortelle HVA problemet med Vista er. Jeg har enda ikke fått et annet svar enn at de har HØRT fra folk at det er buggete.

 

Ser heller ikke hva problemet er med creative sine kort. Har hatt diverse creative kort opp gjennom tidene. Aldri hatt noen problemer.

 

HVA er egentlig problemet med driverne til x-fi kortet? Hva er det folk gjør, som ikke jeg gjør, som får ting ustabilt?

Lenke til kommentar

Det du trenger å få inn i pappen din at bare fordi ting fungerer for deg og hva dine krav er så betyr ikke det at verden ellers har den samme opplevelse og de samme kravene som du har.

 

Jeg har forøvrig skrevet xx antall poster om div. problemer med vista, og at du ikke klarer å finne noe informasjon om evt. problemer med vista må du nesten klare å gjøre noe med selv.

Du kan ikke bare forvente å få ting servert på ett sølvfat, jeg føler sterk motvilje mot å opplyse personer som kommer med slike åpenbare trangsynte innlegg som det du gjør.

 

På den andre siden kan du jo være glad for at ting fungerer for deg, men ikke syt over at joda "neida det fungerer kjempefint her, og alt er så bra, og ingen problemer", når andre har det.

 

Da skaper du bare sterk irritasjon og du framstår som ett komplett kuppelhue.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
HVA er egentlig problemet med driverne til x-fi kortet? Hva er det folk gjør, som ikke jeg gjør, som får ting ustabilt?
Så det du sier er altså fordi DU ikke har hatt problemet så er det andre FOLK som er problemet? I think not.

Her i huset så har vi også hatt problemer med x-fi på vista. Og hva var det som ble gjort som gjorde det så ustabilt spør du? Vel... Installere driverene.

Vista var preinstallert på pc'en. X-fi-driverene var ikke innstallert.

Hver gang installasjonen av driverene ble startet hang maskina seg opp og restartet.

Og da er det ikke snakk om hva folk GJØR. For disse driverene var det første som vi prøvde å innstallere.

Lenke til kommentar
HVA er egentlig problemet med driverne til x-fi kortet? Hva er det folk gjør, som ikke jeg gjør, som får ting ustabilt?

Så det du sier er altså fordi DU ikke har hatt problemet så er det andre FOLK som er problemet? I think not.

 

Sa jeg det? Jeg spurte HVA problemet er, rett og slett for jeg vil opplyses om hvilke problemer disse driverne har. Så vet jeg kanskje det til en annen gang, slik at jeg slipper å se at det rabler for flere personer her inne. Dessuten er det også kjekt å få vite om det er noe ustabilitet på mitt eget system som jeg eventuelt kan utbedre på diverse måter.

 

Her i huset så har vi også hatt problemer med x-fi på vista. Og hva var det som ble gjort som gjorde det så ustabilt spør du? Vel... Installere driverene.

Vista var preinstallert på pc'en. X-fi-driverene var ikke innstallert.

Hver gang installasjonen av driverene ble startet hang maskina seg opp og restartet.

Og da er det ikke snakk om hva folk GJØR. For disse driverene var det første som vi prøvde å innstallere.

 

Hmm jaja, det suger. Så da vet jeg ihvertfall at enkelte folk har installasjonsproblemer, noe jeg selv ikke hadde.

Lenke til kommentar

amiganostalgia: Den var litt over streken etter min mening. Selv om du er lei av å forklare alle det så går det an å skrive på en litt bedre måte. Poenget som amiganostalgia vil frem til kan jeg som supporter skrive under på, dog uenig i måten det ble sagt på.

 

Toa: Det du skrev fra tredje setning er ikke sant, og en del forumbrukere (inkl. meg selv) er mildt sagt lei av at forumet forsøples med slikt vrøvl. Jeg har Vista, og har prøvd å bruke det, men det er for tregt, ustabilt og "bloat". Det er utallige maskiner jeg har støtt på med problemer på denne måten. Men dette er ingen Vista-diskusjon. Vi har nok av den slags med flere tusen innlegg med krangel. Og vær klar over at slike innlegg er nok til å utløse krig på nytt her ;)

Lenke til kommentar
Toa: Det du skrev fra tredje setning er ikke sant, og en del forumbrukere (inkl. meg selv) er mildt sagt lei av at forumet forsøples med slikt vrøvl. Jeg har Vista, og har prøvd å bruke det, men det er for tregt, ustabilt og "bloat". Det er utallige maskiner jeg har støtt på med problemer på denne måten. Men dette er ingen Vista-diskusjon. Vi har nok av den slags med flere tusen innlegg med krangel. Og vær klar over at slike innlegg er nok til å utløse krig på nytt her ;)

Men det er andre på dette forumet som bruker Vista daglig på flere maskiner, ikke merker at det går tregt, ikke klager over noe "bloat" og ikke har hatt noen stabilitetsproblemer på over et år. Inkludert meg selv.

 

Tilbake til X-Fi diskusjonen. Har kun en maskin med et X-Fi kort, og det er maskinen jeg bruker til å spille. Den kjører nå Vista 64-bit, og jeg har ingen problemer med lydkortet. Det hadde jeg heller ikke før jeg oppdatere til denne driveren.

 

Greit nok at det er flere der ute med problemer, men det er også mange som er fornøyde og ikke har noen problemer.

Lenke til kommentar

Om 100% av brukerne hadde hatt problemer, ville det sett svært mørkt ut for både MS og Creative. Det gjør det ikke.

 

Om bare 5% av brukerne har problemer er det likevel svært alvorlig, selv om flertallet ikke merker noe galt. Tenk hvor mange mennesker det utgjør tallmessig.

 

Selvfølgelig finnes det massevis av brukere som ikke har noen verdens problemer med verken Vista eller lydkortene til Creative, det er vel ingen som nekter for det. Men det virker som en del av de som ikke opplever problemer går ut av sitt gode skinn for å "forsvare" et produkt det beviselig er reelle problemer med. Det slår meg som litt merkelig, det må da være mest fornuftig med et felles ønske om forbedring fra alle parter.

Lenke til kommentar

Flertallet har ikke store problemer, men det er likevel en betydelig andel. Det er som sagt meningsløst at alle som det fungerer ypperlig for skal komme og si det. Hvis et tema er slik at folk ikke kan stille kritiske spørsmål uten at noen skal forsvare det for en hver pris og ikke tåle diskusjon, så er det tydelig hvor feilen ligger.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke forsvart noen, hvis du ser på mitt første innlegg så står det:

 

Mja blir nok et asus versjon av creative kort neste gang, syns driveren er ikke den beste med tanke på alle så har problemer. Har enno ikke funne noe gale med mine drivere men ser er mangen som er opprørt. Kjører vista 64 ultimate og gamer + mp3 og videor så er ikke rare bruksområde.

 

Samtidigt som folk må få låv til å ver negativ så må folk få låv til å komme med positive innspill ;)

Lenke til kommentar
Flertallet har ikke store problemer, men det er likevel en betydelig andel. Det er som sagt meningsløst at alle som det fungerer ypperlig for skal komme og si det. Hvis et tema er slik at folk ikke kan stille kritiske spørsmål uten at noen skal forsvare det for en hver pris og ikke tåle diskusjon, så er det tydelig hvor feilen ligger.

 

Det er en åpen diskusjon av nye drivere til X-Fi, så da må begge "sider" tåle at noen sier de ikke har problemer, mens andre sier de har det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...