Gå til innhold

X-Fi får nye drivere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke driverproblemer er "alle" snakker om.

Har satt inn X-Fi kort i endel maskiner nå og alle

virker som de skal.

 

Er faktisk forferdelig fornøyd med mitt X-Fi FPS kort,det leverer et

utrolig detaljert lydbilde som slår alt av det jeg har hørt og prøvd.

Et av mine beste hardwareinvisteringer.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ofte problemer med mitt creative x-fi kort at det kunne prestere å slå seg av, slik at jeg da etter en restart måtte slå av og på maskinen for å få lyd igjen.

 

Det blir RIMELIG kjapt irriterende nok til at man får ut skiten.

 

Jeg prøvde ett sett med modda drivere for x-fi kortet, og det inntrykk jeg fikk av de var at det fungerte mye bedre, det var litt mindre bloated og det er alltid en god ting i min bruk.

 

Samlet sett er alle drivere jeg installerer på xp x64 totalt under 40mb nå. Creative x-fi siste driver jeg har nedlasta er på 64mb nedpakket. Det er jo latterlig mye.

 

Og det er ikke at harddiskplass eller minne er noe problem, men at når man faktisk går til den handling å kjøpe ett lydkort som her, så forventer man (iallefall jeg) at det skal prestere bedre enn hva man har fra før av, onboard gjerne.

 

Folk kan i dag programmere i c++ og få til en effekt i 3d f.eks svært kjapt, mens om de hadde optimalisert det i c++ og brukt tid på det, bruker det langt mindre cpu kraft og ressurser og tar gjerne mindre plass på systemet også.

 

Og hva er det med at alle skal hive med 30+ forskjellige språk filer for alt mulig rart. Adobe er jo en jævel på det her og kopierer inn dll system filer på pc'n din i språk jeg ikke har hørt om engang, sånn i tilfelle jeg skulle få besøk ifra mars, vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper ikke lydkort fra Creative før de lager gode drivere som jeg vet virker.

 

Forøvrig synest jeg det har vært få nyheter fra Creative på lydfronten i det siste, både høyttalere og lydkort. Jeg minnes tilbake da lydkort fra Creative og høyttalere fra Cambridge Soundworks(som ble kjøpt opp av Creative) var noe av det beste for PC. Forresten, hvor kan jeg kjøpe et godt nytt Cambridge-anlegg? Jeg er temmelig lei av sett med dårlig lyd.

Lenke til kommentar
De dyrere kortene (som Onyko(?)) har det - også vet jeg ene Fatality-kortet har sånn front-bay løsning med det.

 

Dog er jo optisk diggbart.

Onkyo har optisk ja, vanlig TOSLink om jeg ikke tar helt feil, men selv bruker jeg bare de analoge RCA-pluggene :)

Og det faktum at creative bruker sin egen mekverdige plugg er jo et bra spørsmål, helt på jordet spør du meg...

Lenke til kommentar

Mitt X-fi kort fungerer helt fint i Vista. Men men, de som stort sett klager er de som selv ikke har Creative kort. Slik er det jo stort sett med Vista også. Folk syter og klager over Vista, fordi de har hørt rykter om at det er buggete. Folk som har Vista selv er stort sett fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...