Gå til innhold

Rage vil se dårligere ut på X360?


LarZen

Anbefalte innlegg

Har sagt det hele tiden, at MS har driti skikkelig på dragen med dvd i X360.

 

http://www.joystiq.com/2008/08/01/carmack-...ed-to-two-dvds/

 

Let the war start! Folk fra vær side har kranglet om hvilke maskin som er "best" siden før maskinene kom i salg.

 

Er dette en stor strek i boka til MS? Diskuter og ikke post tråden med fjas som folk allerede her har gjort.

 

Fanboy eller ikke, bruk hode og ikke skriv piss.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det alt dere har å si? La oss diskutere artikelen og problemet med at lagrings mediumet til X360 er for dårlig.

 

Dvd drevet til X360 er muligens det mest hata dvd drevet i verden. Du har dem som ikke sier det bråker og dem som ikke orker eller tolererer bråken den genererer.

 

Det skal jo sies at om du har nok lyd på annleget så kan du klare å overdøve maskinen rimelig enkelt. Men det er ikke alle spill det er musikk og lyd på maks hele tiden. Ta fks Oblivion...

 

Dette er en gammel krangel mellom alt ifra kvisete fjortenåringer til halvfeite gubber.

 

Men har det nå kommet enda en stor ripe i lakken til MS og det beryktede dvd drevet?

 

Noen spill til X360 er allerede på flere dvd plater og brukeren må faktisk skifte plate underveis i spillingen. Noen som får flashbacks til spill som Monkey Island etc til Amiga?

 

Men nå advares det at det kan faktisk blir "dårligere" kvalitet på spillene til X360 pga den begrensete lagrings kapasiteten til dvd.

 

Er det kanskje snart påtide MS inseer at dvd er gårsdagens teknologi og må over på Blu-Ray?

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Å si at de har dritt skikkelig på draget er vel å overdrive noe. De har siden launch utgitt en haug med kvalitetsspill som har overgått spill på 20-30GB i størrelse både grafikkmessig og ellers. Det er nå snart 3 år siden launch og det ser ikke ut til at de gode spillenes tid er forbi, langt derifra.

 

Da kan man jo på en måte si at sony dreit på draget med cell, pga. lengre utviklingstid, økte kostnader, gjentatte utsettelser, dårligere multiplattformtitler i starten osv. Det er jo førstens i " det siste" at utviklerene begynner å få kontroll på ting, mye skyldes dårlig support fra sony. Ble mye "prøv og feil" i starten, da trådhåndteringen er annerledes.

 

Selvsagt angrer nok MS på at ikke hd dvd ble gjort tilgjengelig for bruk til spill, men de var nok veldig lystne på å få ut konsollen før Sony, for å spise litt av markedet.

 

En annet spørsmål er jo om Rage blir det peneste spillet grafikkmessig på 360 så langt. I så fall er det grunn til å være bekymret, om man må opp i 2-3 dvder for å ta spillene på 360 til det neste nivået grafikkmessig. Dersom det ikke er tilfellet er det jo utviklerene som kanskje ikke valgte den beste veien å gå.

 

Den som lever får se :)

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg egentlig? Forskjellen er sikkert ikke mer enn slik den var i COD4, og der ser man ikke forskjell på xbox 360 og ps3 versjonen, om man ikke stirrer lenge noen screenshots. Men at DVD begynner å dra på åra er det ingen tvil om. HD DVD hadde vært ett bedre valg, men da hadde xbox 360 blitt lansert litt senere og til en noe høyere pris. Og da spørs det om xbox 360 hadde kommet over 20 millioner solgte til nå. Tviler på det.

Lenke til kommentar

Rage kommer til og se helt likt ut på begge konsoller.

 

Vis spillet ser merkbart dårligere ut vil nok ikke spillet tjene noe bra og derfor vil de heller ikke ha noe profit av og selge det på X360. Vis man tenker på at et spill som Gears2 og Grand Theft Auto får plass på en plate er det ganske rart at Rage ikke klarer å gi opptimalt med to plater, da er det egeentlig bare et tegn på dårlig jobbing av utviklerene.

 

Mange mener foreksempel at CryEngine er den beste grafikkmotoren, men det er egentlig veldig feil fordi man trenger en meget kraftig maskin for at motoren skal gi topp resultat, mens vis man forkesempel ser på Valve sin motor så klarer dem og gi ganske god grafikk på dårlige maskiner. Det samme er det med Rage utviklerene de har laget en grafikkmotor som trenger ekstremt mye plass for og bli bra.

Endret av Ruste
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Noen meningsløse innlegg fra starten av trådens levetid er blitt fjernet (derfor har trådstarter dobbeltinnlegg), vennligst hold diskusjonen på et saklig nivå. :)

 

Jeg vil for øvrig holde et godt øye med tråden i tiden fremover og se utviklingen.

 

(Ikke kommenter dette innlegget, reaksjoner på moderering kan taes på PM)

Lenke til kommentar

Selve tittelen på dette emnet er tatt helt ut av sammenhengen, og også feiltolket.

 

Rage bruker akkurat samme assets på alle plattformene. Det er det som er det store med Tech 5-motoren. Mega-texture teknologien trenger derimot stor diskplass, og det er her 360 nå kan falle kort.

 

Løsningen er å ha inneholdet på flere DVD-er. Tre i dette tilfellet. Men royalties for tre disker er dyrt, så Carmack håper MS kan gjøre noe med dette, slik at Rage blir likt på 360 også. Dette er til nå et ikke-problem, da Rage ennå ikke er ferdig utviklet. En løsning vil nok komme. Om det blir en langt bedre kompressjonsalgoritme eller 3 DVD-er gjenstår å sees.

 

Jeg ser ikke hvordan det skulle være noe so helst problem at et spill vil være på flere DVD-plater. Dette har PC-spill gjort i tiår allerede.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Selve tittelen på dette emnet er tatt helt ut av sammenhengen, og også feiltolket.

 

Rage bruker akkurat samme assets på alle plattformene. Det er det som er det store med Tech 5-motoren. Mega-texture teknologien trenger derimot stor diskplass, og det er her 360 nå kan falle kort.

 

Løsningen er å ha inneholdet på flere DVD-er. Tre i dette tilfellet. Men royalties for tre disker er dyrt, så Carmack håper MS kan gjøre noe med dette, slik at Rage blir likt på 360 også. Dette er til nå et ikke-problem, da Rage ennå ikke er ferdig utviklet. En løsning vil nok komme. Om det blir en langt bedre kompressjonsalgoritme eller 3 DVD-er gjenstår å sees.

 

Jeg ser ikke hvordan det skulle være noe so helst problem at et spill vil være på flere DVD-plater. Dette har PC-spill gjort i tiår allerede.

 

Bra svar !

Lenke til kommentar

Skjønner heller ikkje dette maset om å bytte disc. Det blei plutselig eit så stort problem etter at Sony hypet BD og PS3 opp i skyene og beyond ;)

 

Selvfølgelig er det heilt knall med all den kapasiteten BD byr på, men eg griner ikkje av å måtte bytte til disc 3 på LO etter 8-10 timers spiling akkurat. Eg fikset det på PS1, og på PC tidligere. Så det skal nok gå bra de neste årene om nødvendig :)

Lenke til kommentar

Først av alt, det kjem ein OS-oppdatering i haust som gjer det mogeleg å installere spel på harddisken. Noko som eliminerer støyen frå DVD-drevet.

 

At ein DVD har mindre lagringsplass enn BD er vel ikkje akkurat noko overraskelse. Konsollen har snart vore på markedet i 3 år, spel får betre grafikk og blir større, klart ein DVD etterkvart får sine begrensingar. Eg har ikkje noko problem med fleire DVD-plater, om det i tillegg kan installeres på harddisken er det ikkje noko problem i det heile tatt.

 

Som TCi sa, Rage er ikkje ferdigutvikla, inntil det går gull er dette ikkje noko poeng i å diskutere ein gang. Uansett, om Rage hadde fått litt grafikkforskjell på konsollane kan eg ikkje påstå det hadde brydd meg. Eg kjøper ikkje spel på grunn av grafikken, så om eg skulle finne på å kjøpe Rage, og grafikken var dårlegare så er ikkje det noko eg tenker på.

 

Førsteinnlegg og andreinnlegg må være frå ein med Dualshock i hendene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...