Gå til innhold

Tråden for oss som spiller Runescape! :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Penger i Runescape er ikke verd pixelen de opptar i banken, alt for lett å få tak i. Å ha 6 mill er ikke noe brilliant, hadde jeg had 6 millioner gull i World of Warcraft hadde det vær ensbetydig med 0 sosialt liv og ingen søvn i løpet av 70 dager. Konstant gold farming med andre ord.

 

I Runescape er det bare å high alche seg til rikdommen. Har brukt rundt 4 mill på svada vas og dritt og har fremdeles et betydelig beløp igjenne. Alt enn trenger å gjøre er å lage noe yew long, noen nature runes og vips, bokstavelig talt penger ut av ingen ting. Strings er heller ikke vanskelig å få tak i og kan farmes i haugevis i løpet av få timer.

Tull og vås. Har spilt spillet i snart 4 år, og high alching er IKKE veien til rikdom. Barrows/Godwars er per dags dato den beste måten å tjene penger på, samt runecrafting (lvl 91) og mining (lvl 85+).

 

Fant ut at e hadde en bruker fra før av med navn Boy Paul :p

Hvordan ender man navn xD?

Det går egentlig ikke å endre navn, men om det er helt forferdelig (noe det er), så kan du prøve å sende mail til Jagex, med en god begrunnelse for navneskift.

 

Spilte spillet før.

Slutta, så prøvde jeg det litt for en stund siden, det gikk supert. Men slutta etter 2-3 uker. Definerer det som et spill til folk under 15 år, men hver sin smak. Man spiller vel ikke akkurat RS for super grafikk heller, så vet ikke hvor mye det vil endre ved spillets framgang

Jeg har masse venner som er 20+ på Runescape. Spillet har så mye sjult at det er helt utrolig :D Questene er altfor vanskelig for en 15åring, og cluene ditto. Uten RuneHQ og tip.it hadde aldersgruppet vært mye høyere, mark my words.

 

Kan jeg/burde jeg gå ibarrows? :p

Er det smart?

Er cb lvl 68, 54 str, 60 att, 49 def....45 mage og 40 ranged

Du burde absolutt vente til du får høyere mage. Req: CB 90, MAGE: 70. Da er du klar. :)

 

Taker for svar :D

 

har tenkt på å kjøpe meg ny cape, har en team 36 elns :S

 

Så, er det verdt å kjøpe obsidian cape?

 

har litt over 120k nå, så er vel det jeg sparer til

 

Eller er det en annen jeg bør skaffe meg? :D

Gjør legends quest, så får du legends cape for 7 GP. Easy ^^

 

Penger i Runescape er ikke verd pixelen de opptar i banken, alt for lett å få tak i. Å ha 6 mill er ikke noe brilliant, hadde jeg had 6 millioner gull i World of Warcraft hadde det vær ensbetydig med 0 sosialt liv og ingen søvn i løpet av 70 dager. Konstant gold farming med andre ord.

 

I Runescape er det bare å high alche seg til rikdommen. Har brukt rundt 4 mill på svada vas og dritt og har fremdeles et betydelig beløp igjenne. Alt enn trenger å gjøre er å lage noe yew long, noen nature runes og vips, bokstavelig talt penger ut av ingen ting. Strings er heller ikke vanskelig å få tak i og kan farmes i haugevis i løpet av få timer.

Tull og vås. Har spilt spillet i snart 4 år, og high alching er IKKE veien til rikdom. Barrows/Godwars er per dags dato den beste måten å tjene penger på, samt runecrafting (lvl 91) og mining (lvl 85+).

 

Fant ut at e hadde en bruker fra før av med navn Boy Paul :p

Hvordan ender man navn xD?

Det går egentlig ikke å endre navn, men om det er helt forferdelig (noe det er), så kan du prøve å sende mail til Jagex, med en god begrunnelse for navneskift.

 

Spilte spillet før.

Slutta, så prøvde jeg det litt for en stund siden, det gikk supert. Men slutta etter 2-3 uker. Definerer det som et spill til folk under 15 år, men hver sin smak. Man spiller vel ikke akkurat RS for super grafikk heller, så vet ikke hvor mye det vil endre ved spillets framgang

Jeg har masse venner som er 20+ på Runescape. Spillet har så mye sjult at det er helt utrolig :D Questene er altfor vanskelig for en 15åring, og cluene ditto. Uten RuneHQ og tip.it hadde aldersgruppet vært mye høyere, mark my words.

 

Kan jeg/burde jeg gå ibarrows? :p

Er det smart?

Er cb lvl 68, 54 str, 60 att, 49 def....45 mage og 40 ranged

Du burde absolutt vente til du får høyere mage. Req: CB 90, MAGE: 70. Da er du klar. :)

 

Taker for svar :D

 

har tenkt på å kjøpe meg ny cape, har en team 36 elns :S

 

Så, er det verdt å kjøpe obsidian cape?

 

har litt over 120k nå, så er vel det jeg sparer til

 

Eller er det en annen jeg bør skaffe meg? :D

Gjør legends quest, så får du legends cape for 7 GP. Easy ^^

Lenke til kommentar
Er det smart å kjøpe ring of wealth?

Ja, om du dreper monstre er det absolutt verdt det.

 

Er det mange av dokke som er member og er det verdt det?

Absolutt verdt det. Masse skills, og nye area :D

 

Hvordan resizer man vinduene? =)

 

Hell boy011

Du velger i innstillinger inne på selve spillet. Du må ha åpnet RS i et vanlig vindu (feks IE, Mozilla elsn).

Lenke til kommentar
Tull og vås. Har spilt spillet i snart 4 år, og high alching er IKKE veien til rikdom. Barrows/Godwars er per dags dato den beste måten å tjene penger på, samt runecrafting (lvl 91) og mining (lvl 85+).

 

Har spillet Runescape siden det kom ut i 2001. I gamle dager var penger mer verd, da var 10k gull en del penger og de vel 140k det kostet for full Rune armor var massivt. Runes måtte kjøpes eller farmes, så high alchemy var ikke det beste valget.

 

Penger i dag er ikke verd en dritt, 500k er småpenger, 1 mill er småpenger. Du kan meget enkelt lage deg en bråte med natur runes og selge dem, selv om de nå begynner å bli mindre verd, eller du kan gjøre som meg, trene litt fletching, woodcutting og runecrafting samtidig som du tjener rundt 700 gull og får magisk XP.

 

Trust me, pengene i Runescape er ikke verd pixlene de opptar i banken lenger.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Ah, da har jeg misforsått innlegget ditt. Trodde du mente at high-lvl-alching var den beste måten å tjene penger på.

 

Men uansett, du overdriver litt. I de fleste skillene koster det 20-40mill å bli 99. Da kan du ikke si at 1 mill er småpenger, ettersom det er 1/40 av veien til å bli topp level i en bestemt skill. Og om pengene tar en pixel, skal jeg absolutt kaste ut de maple-loggene jeg har liggende istedenfor. :)

 

Synes å huske du bare nevnte magi og melee-taktikker i barrows. Er ikke range brukbart der?

Jo, aboslutt. Det er mange som kaster en barrage, for deretter range dem. Denne måten blir uhyre mye billigere, og det funker meget bra. :)

 

Jeg skrev bare ned de metodene jeg bruker, og siden jeg bare har 77 range, så ranger jeg ikke. :)

Lenke til kommentar

Når jeg leser om personer som i dag tjener rundt 6-10 millioner om dagen i Runescape så sier jeg ja, penger er ikke verd noen verdens ting. High level alchemy er et eksempel på rask måte å tjene seg penger på. Barrows er en annen.

 

Det er alt for lett å få tilgang til penger på, as we speak har jeg alchet noe rusk i banken og sitter med 900k i potten, og da har jeg enda 2500 yew longs å ta knekken på. Med rundt 700 gull per bow har vi rundt 1 750 000 peng. Ingen andre MMO har en slikk høy inflasjons rate som Runescape. Jeg har t.o.m gitt bort millioner fordi jeg ante ikke hva jeg skulle bruke pengene på. En bunke med 1000k mynter i banken er liksom ingen ting.

Lenke til kommentar
Når jeg leser om personer som i dag tjener rundt 6-10 millioner om dagen i Runescape så sier jeg ja, penger er ikke verd noen verdens ting. High level alchemy er et eksempel på rask måte å tjene seg penger på. Barrows er en annen.

 

Det er alt for lett å få tilgang til penger på, as we speak har jeg alchet noe rusk i banken og sitter med 900k i potten, og da har jeg enda 2500 yew longs å ta knekken på. Med rundt 700 gull per bow har vi rundt 1 750 000 peng. Ingen andre MMO har en slikk høy inflasjons rate som Runescape. Jeg har t.o.m gitt bort millioner fordi jeg ante ikke hva jeg skulle bruke pengene på. En bunke med 1000k mynter i banken er liksom ingen ting.

Uansett hvor mye penger du tjener ved å high alche, tar det tid, lang tid! For det er ikke lett å skaffe seg "nok" penger. Om du står å alcher dine 2500 yew longs, på 2-3-4 timer, mangler du enda 35millioner på å få et Godsword. Det var et eksempel.

 

For det første, må du hugge ned 2500 yews. Deretter må du plukke 2500 flax, for deretter lage 2500 nature runes. Det tar sin tid! Då tjener du 1,7mill. Småpenger sier du. Uansett hvor lett det er å få tak i "småpenger" tar det lang tid å få tak i mye penger! Sinnsykt lang tid. Det dyreste iteme på spillet koster 700mill. Men siden det er så lett å få tak i penger, får vel du tak i det på en dag eller 2?

Lenke til kommentar

Nei tar nok ikke lang tid å få tak i penger, high alch er et eksempel på hvordan du kan få tak i penger i spillet, rune running er et annet, mining er et tredje, woodcutting er et tredje. Sammenlignet med etvært annet MMO i dag er Runescape's økonomi totalt ubalansert og det er for lett å få penger.

 

World of Warcraft er på vei i samme retning, penger er veldig lett å få tak i og av den grunn går prisen på enkelte ting opp fordi det er så mye penger i omløp at folk betaler mer for ting som ikke er verd det, fordi de får tak i penger uten noen problemer.

 

Forøvrig det du sier at den dyreste itemen i spillet koster 700 millioner, det er vel nok bevis på inflasjonen i Runescape.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet at high alching er en måte å tjene penger. Men du må jo ha items å high-alche, og ikke minst nature runes FOR å high alche.

 

Er forøvrig enig i at items koster endel, men hva gjør det? Så lenge det er ikke lett å få tak i items, og ikke lett å farme enorme summer, så gjør det da ingenting. At 1KR = 1GP (om man skulle kjøpt) er da mye å forlange. ^^

Lenke til kommentar

700 mill koster den dyreste itemen i RuneScape, men så og si INGEN kjøper den, untatt crazy people om Angel Cape og xxphatmagexx.

Det meste jeg har hatt tilsammen er vel rundt 150m+, selvfølgelig har alt blitt brukt på skilling men jeg vil ikke si at det var enkelt å skaffe de. Brukte timer og dager på God Wars, og man trenger en del luck for å få items der. Derimot, hadde jeg hatt 91 RuneCrafting, hadde 150m vært tjent enkelt på en måneds tid nolifing.

Endret av H_H_N
Lenke til kommentar
Det skal gjøres :D

 

fikk akuratt 86 agility. 90 innen uken er over, håper jeg :)

Hehe, du er syk :D Agility tar årevis :D Jaja, iallfall! Lykke til :D

 

Få opp caombaten min er mitt mål :p

 

66 i går, 67 i dag :F

 

67/(Liggende åttetall)

 

EDIT:

Fikk akkurat en clue scroll :D

Grattis me clue scroll, selvom du må ha ca 100 (seriøst) for å få noe bra! :D Gjør du slayer oppdrag, så får du sinnsykt med clues ^^

 

Uansett, bra du satser combat, og jeg anbefaler deg til å gjøre slayer oppdrag for å få opp. På den måten trener du både Hitpoints, strenght (defence, attack) og slayer. Herlig!

 

var veldig ivirig før. har dabba av litt. :p spilte senest i går faktisk hehe :p ellers er det lenge mellom gangene :p har kun spilt 2 ganger etter at members kunne velge fullskjerm på high quality.

 

heter goldy272 og har comb lvl 67 :p

Du må nok bare begynne å spille mer, nå som vi er endel folk :D

 

går det ann å kjøpe rs penger for ekte penger?

Det går, men det er ulovlig, og jeg vet ikke hvor mange av alle sidene som er det ute som er troverdig. Jeg anbefaler deg ikke til å gjøre det. :)

 

 

 

 

 

PS! Alle join Clan Chatten min! ilsaldur!

ok :)

Lenke til kommentar
Det er fordi den er ute av omløp, og ingen vil kjøpe den.

 

Om ingen vil kjøpe den så skulle prisen ramlet noe forferdelig. Men hvis den holder seg på 700 millioner så er det bevis at folk er villig til å betale dette for gjenstanden.

 

Ja, jeg vet at high alching er en måte å tjene penger. Men du må jo ha items å high-alche, og ikke minst nature runes FOR å high alche.

 

Er forøvrig enig i at items koster endel, men hva gjør det? Så lenge det er ikke lett å få tak i items, og ikke lett å farme enorme summer, så gjør det da ingenting. At 1KR = 1GP (om man skulle kjøpt) er da mye å forlange. ^^

 

Men du kan, og samler du ingridiensene selv er det in basic money out of nothing.

 

Hva gjør det at items koster så mye? Vel om du husker i Tyskland 1929 så måtte folk forte seg å kjøpe brød så snart de fikk lønningen for det var ikke sikkert at lønningen deres på flere millioner riksmark var verd noe om de ventet. Bilder av små unger som stabler trillebårer med tyske riksmark. Inflasjon.

 

At items koster en del er bevis på inflasjonen. Se f.eks WoW. Om du har 10k gull så har du en del penger, det er ikke mye men det er likevell en del. Dette gjenspeiler seg i prisnivået på auction house hvor green items ligger somregel godt under 100 gull, blue items varierer men ligger alle under 500 gull og lilla, epics, ligger rundt 500 gull ++. Er ikke mange epics som dropper heller slik sett. Spillet har en svak inflasjon men den er forferdelig svak. I Runescape er inflasjonen forferdelig, 100k gull i Runescape er kanskje verd 1 Gull i WoW, for å ta et eksempel.

 

Det er nettopp at det er så lett å farme store summer som gjør at items i Runescape koster så forferdelig mye som de gjør. Du trenger ikke noe annet enn tid for å få store summer med penger, og gold farming i Runescape har aldri vært lettere med alle skillene du har å ta penger av.

 

Runescapes økonomi er totalt ødelagt, nedtråkket og knust. Inflasjonen herjer vilt og du må opp på nesten 1 milliard for å få et unik items som krever litt arbeid å farme penger til. Vanvittig sier nå jeg. Det var mye bedre i gamle dager, da de 500k du hadde i banken var vitne til rikdom. Nå er 500k i banken et vitne på at du er fattig, t.o.m Saradomins kirkerotter har mer i kassa enn du har da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...