Gå til innhold

Tråden for oss som spiller Runescape! :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er fordi den er ute av omløp, og ingen vil kjøpe den.

 

Om ingen vil kjøpe den så skulle prisen ramlet noe forferdelig. Men hvis den holder seg på 700 millioner så er det bevis at folk er villig til å betale dette for gjenstanden.

Prisen forandres bare hvis tingen blir kjøpt/solgt. Så når ingen vil kjøpe den, så skjer ingenting med verdien.

Lenke til kommentar

Om ingen kjøper den og prisen står i sjakk så er selgerne i Runescape dummere enn de utgir seg for å være. Man tviholder ikke på en pris man vet at folk ikke kjøper for, såre enkelt. Om jeg skulle tviholde på buyout prisen i WoW så hadde jeg ikke fått solgt noe. Men å gå ned noen få silver så får jeg det solgt.

 

Prisen forandres ikke bare hvis ting blir solgt/ikke solgt, markedet bestemmer prisen og det er markedet du må se på når du skal fastsette en pris, hva er folk villig til å betale. Folk er villig til å betale millioner for ting ja så holder prisen seg på millioner. Om folk ikke er villig til å betale så daler prisen til tingen blir solgt.

 

Som sagt, verdien av pengene i Runescape i dag, kontra da jeg begynte med det, er forferdelig. Det at du i basis kan få penger for ingen ting, high level alchemy, har bidratt til å ruinere økonomien i spillet. High level alchemy kan sammenlignes med seddelpressene i Tyskland ano 1929. De ble kjørt med full kapasitet dag ut og dag inn for å dekke boten Tyskland måtte betale for krigshandlingene under første verdenskrig. Resultatet var inflasjon.

 

Og det er resultatet i Runescape og. Slenger man penger ut i systemet uten kontroll ja så går det til råke helvette. Nå problemet oppsto først i Runescape 2 så teoretisk sett er det tilgangen på Natur runes som har ført til dette problemet for Runescape 1 hadde ikke samme problem. Det og faktumet at du ikke trenger noen andre Runes for å high alche items gjør det jo ikke akkurat bedre.

 

Nei inflasjon er ordet.

Lenke til kommentar

Tjo, er jo sant det du sier Bear^, men allikevell. Prisene stiger ettersom personene som spiller tjener mer. Om prisene ikke skulle steget, og personene hadde tjent mer. Hva hadde skjedd da? Alle har jo gått rundt med D chain o.l.

 

Uansett. Den eneste måten de kan fikse dette på er å sette prisene på alt ned. Feks high-lvl-alch yew long til 200, istedenfor 768 (elsn). Det ser jeg som den eneste måten å gjøre om inflasjonen på.

 

Det finns en måte til. Det er å resette hele spillet. Noe som ikke kommer til å skje, pga da mister de 50K spillere minst. Det hadde vært en genistrek egentlig, men med alle merchanterne som finns i RuneScape, så ville det tatt et knapt år før prisene var omtrent på det samme igjen. Nei, vi må nok fortsette å leve med at 1KR ikke er lik 1GP.

Lenke til kommentar
Og hvordan folk tjener pengene er igjen en innvirkende faktor på verdien av gullet. Og tjener folk for mye penger om gangen går nettopp verdien på gullet ned og prisen på ting blir dyrere.

Såklart. Men hvordan skal de fikse dette? Gjennom å senke prisene sakte men sikkert på alt, og på items generelt.

Lenke til kommentar

Enda et spørsmål -.-

 

Hvor får jeg varrock achivement list? (eller hva det nå heter)

Snakka med Reldo i Varrock Library, men jeg kan bare spørre OM den, har en task list i inventory, men den er for lumby....

 

http://www.runehq.com/RHQMiniQuestsView.ph...amp;printme=yes

 

EDIT:

Lol, det står jo på den mini quest greia sammen med questsa xD

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar

Sto AFK hos earth warriors istad... Mista:

Rune Boots, Rune Kite, Rune FullHelm, Ammy of glry, Ring of Wealth, Slayer Gem og Slayer Lantern (harpie bug swarn thingy), 15 lobbies, tror det var alt

 

EDIT:

Bør jeg selge D long og kjøpe tilbake resten for 100k?

 

Så bruker jeg dd(p) imens? :D

 

EDIT2:

Leif....

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar

Hva er beste måten å få opp thieving på? Kaker fra lvl 5 og opp?

 

HLSolbjorg: Om du ikke er under cb lvl 12, (noe jeg tviler på, ettersom du kan bruke dragon våpen) trenger du vel strengt tatt ikke mer enn ~1 time på å tjene opp det du tapte, og enda mer. (Kanskje det dobbelte)

Endret av -Evolution-
Lenke til kommentar
Sto AFK hos earth warriors istad... Mista:

Rune Boots, Rune Kite, Rune FullHelm, Ammy of glry, Ring of Wealth, Slayer Gem og Slayer Lantern (harpie bug swarn thingy), 15 lobbies, tror det var alt

 

EDIT:

Bør jeg selge D long og kjøpe tilbake resten for 100k?

 

Så bruker jeg dd(p) imens? :D

 

EDIT2:

Leif....

Nei, behold D long. Det er X antall mye bedre enn ddp til å trene med. Faktisk så ville jeg nesten begynt å bruke addy istendenfor å gå tilbake til ddp.

 

Tingene du mistet tjener du på en time eller 2 på å fiske lobbies. :)

Lenke til kommentar
Eller du kan:

Throne of Miscellania + Royal Trouble + investere + 100% approval rating + 100% Fishing Non-Cooked 50% Maples + 1 dag = Instant win =D

Emm... Tja... :/ Skjønte ikke mye her nei xD

 

Tenkte på bowstrings, fant ut at jeg hadde 702 i banken etter jeg postet posten :p

Solgte dem for rundt 130k elns...

Så fikk jeg kjøpt tilbake alt, og sitter igjen med 100 k =)

 

Så jeg går for enten Chaos Druid (Taverly?) Eller Bow Strings =)

Skal fiske (+cooke) lobbies til green dragons uanz =)

 

Burde jeg selge ddp? :)

Lenke til kommentar
Eller du kan:

Throne of Miscellania + Royal Trouble + investere + 100% approval rating + 100% Fishing Non-Cooked 50% Maples + 1 dag = Instant win =D

Hvor lang tid tar det før du får tilbake det som står i kalkulatoren på Kingdom?

 

Og jeg ville heller hatt flax 50% istedenfor maples 50%. :)

Lenke til kommentar
har "gjort" litt tears of Guthix i dag =)

 

 

33et0na.jpg

 

547lf7.jpg

 

 

=)

 

Og et lite sp.mål angående prayern min;

Hvorfer er den ALTID 45/43? :S

11hzzpx.jpg

1. Det der er Fist of Guthix, ikke tears of guthix

 

2. Prayeren er sånn fordi du ikke har brukt den, etter at du praya på altar i monastery.

 

Eller du kan:

Throne of Miscellania + Royal Trouble + investere + 100% approval rating + 100% Fishing Non-Cooked 50% Maples + 1 dag = Instant win =D

Hvor lang tid tar det før du får tilbake det som står i kalkulatoren på Kingdom?

 

Og jeg ville heller hatt flax 50% istedenfor maples 50%. :)

Jeg har investert 7.5mill på miscellania, og de står på 100% Uncooked fish, og 50% maples, fordi man får bird nests der, og det er ikke sjelden jeg får magic seed som blir solgt for 170k-195k, så jeg tjener i gjennomsnitt 2.8mill (Jeg regnet faktisk ut) i uka på miscellania.

Endret av Latterkongen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...