Gå til innhold

Blogg: Microsoft med Final Fantasy-krutt (X360)


Anbefalte innlegg

når er de neste store messene, hvor ting blir annonsert?

gamesconvention også ett eller annet i september?

Jeg hadde pissa på slottet hvis SE hadde kommet ut med remake av ff7 til ps3!

Er kanskje ikke så jævla ille at de gav ff13 til xbox f**te, såfremt versus er ps3 eksklusiv. Da kommer alle xbox fansa med ff13 og kjøper ps3 for å spille versus ;);) /krysse fingra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes Zelda:TP på Wii hadde unødvendig blokky og grov grafikk, derfor skuffet det meg en god del. Samtlige andre spill jeg har til Wii er mye penere. Jeg ble sittende og lure på om jeg hadde fått noe enormt dårlig portet Gamecube greier.

 

Zelda var nok spektakulært på N64, men på Wii var det en stor skuffelse for meg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hadde Zelda blitt lansert på en annen konsoll enn Nintendo så hadde det blitt ramaskrik av det også. Men akkurat det hadde ikke bekymret meg nevneverdig.

 

Final Fantasy startet ikke på en Sony konsoll og det er heller ikke slik de siste årene at spill som er satt i Final Fantasy universet kun har kommet til Sony konsoller.

 

Alle konsoller (og pc) har spill med Final Fantasy navn. Her er de fra 2002 og fram til i dag: (noen TBA)

http://www.tothegame.no/search.asp?title=F...amp;x=0&y=0

 

Jeg ble heller ikke så veldig overrasket over at FFXIII kommer til Xbox360. Endel spill hvor Square Enix enten er utvikler eller utgiver er enten gitt ut eller annonsert. I tillegg til at MS har klart å få flere JRPGs til Xbox360. Glem heller ikke at Xbox360 står sterkt i Nord Amerika (ok i Europa og svakt i Japan) og at Xbox360 eiere generelt sett kjøper mange spill.

 

Fansen går nok for PS3, men FFXIII er kanskje ikke en killer app for PS3 lenger.

Lenke til kommentar
Zelda var nok spektakulært på N64, men på Wii var det en stor skuffelse for meg.

Zelda var 'spektakulært' på Gamecube også, imo. Jeg likte Wind Waker best av dem alle jeg hittil har spilt (de viktigste).

 

---

 

Jeg forventer egentlig ikke så fryktelig mye av nyeste FF. Min favoritt i serien er fortsatt FF I. Jeg håper de gir gameplayet et løft istedefor å fokusere så alt for mye på grafikk og drama.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Flere får oppleve den beste rpg-serien i spillhistorien

 

synest det er drøyt og kalle det rpg, er alt for lite frihet til det... og best? har du spillt baldursgate? NWN? morrovind? gothic?

 

jeg er litt konservativ når det kommer til rpg. gutter med surfershorts og hårvoks...... blir litt som om conan skulle danse balett :)

 

Regner egentlig med at du tenkte generellt, men her er det jo snakk om 360 rpgs ? og kan trygt si at oblivion og morrovind var skit på xbox, nevneverdig er morrovind den beste pc rpgn jeg noen gang har spillt, men ff serien er mye bedre egnet til konsoller :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...