Gå til innhold

True Blood - Alle sesonger (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett nyeste episoden nå... Og selvfølgelig dør ikke Eric. Alan Ball er kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffen, men han er ikke dum nok til å drepe en av de mest populære karakterene.

 

Men en karakter som burde drepes, er Sookie. Herrefred for et brødhode! Får helt åndenød av å se Anna Paquin totalt ødelegge en allerede crappy karakter. Vet det er lite populært å dra fram bøkene hele tiden, men hadde de bare klart å gjøre TV-Sookie mer lik bok-Sookie, så hadde det vært så uendelig mye bedre.

Ja, la oss drepe hovedpersonen i en tv-serie.

 

Blir som om vi skulle drept Jack Bauer eller Gregory House.

Lenke til kommentar

En episode som ikke nødvendigvis ga meg mest; den bygger hvertfall godt opp til en spennende avslutning for denne sesongen. Må si jeg har vært skeptisk til Eric men må si jeg liker karakteren han spiller mer og mer, pluss, Alexander gjør en utmerket jobb med rollen.

 

 

 

 

Jeg lurer veldig på hva Tommy planlegger å gjøre. Sam og Tara blir vel ikke skrevet ut (da blir jeg hvertfall sjokkert) men at Tommy forsvinner blir jeg ikke overasket over. Føler han har gjort jobben om dem ikke finner på noe kreativt.

Lenke til kommentar

 

 

Er allerede bekreftet at han vil ha en av de ledende rollene neste sesong, så det skjer ikke. De skal hvis følge bok 4 endel, og den omhandler at Eric blir strippet for hukommelsen av noen hekser, og han blir boende hos Sookie som da tar vare på og hjelper han.

 

 

 

Kilde?

 

Hvis du søker på Q&A fra årets ComiCon, så vil du se de snakke om det.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan det fungerer, men etter at han hadde nesten drept henne i sesong 3 kunne han være i solen en liten stund før han begynte å ryke. I sesong 1 begynte han å ryke med en gang. Tror Pam kunne holdt en god stund. Godric sier jo også at siden han er så gammel vil det ikke ta lang tid. Da skal Pam kunne holde lenger enn Bill, som dessuten ikke hadde drukket av Sookie på en stund når han gikk ut i Sesong 1.

Lenke til kommentar

Syns det er teit at en eldre vampyr alltid er sterkere enn en yngre, selv om det er snakk om så få år som det er mellom Pam og Bill. Da kan det jo like godt være sånn:

 

To vampyrer er uenige om noe, og vil sloss til døden. Den ene spør den andre: ''Hvor gammel er du?''

Vamp nr2: ''467år. Hvordan det?''

Vamp nr1: '' Hah! Jeg er 539år! Jeg kommer til å vinne mot deg uansett, så du kan like godt la meg stake deg med en gang!''

 

Så at ex-viking Eric, vampyr i 1000år, totalt avfeier å sloss med Russel fordi han er eldre enn han, blir helt teit. Hvertfall når vi ser hvor lett Eric fikk håndjernene på Russel i sist episode. Russel burde vel kunne knekke håndjernene, evt dra med seg Eric inn i skyggen? Syns mange av ''reglene'' virker lite gjennomtenkte *hostimotsetningtilbøkenehosthost*

Lenke til kommentar

Sølvhåndjern, much?

 

Der har vi enda et problem, ja. Sølv svir og etser vampyren, men gjør det ham svak og hjelpesløs? Husker i sesong 1, der Bill er fanget av the Rattrays (drainerne), og det som holder ham fanget er et sølvkjede som bare ligger over håndleddene og halsen hans. Han burde vel kunne bevege seg selvom? Syns det gjør vampyrene svake og lette å ta, og de burde jo være sterkere.

 

Men det er forskjellige regler i de forskjellige ''universene''. Ubetydelig i den store sammenhengen, men man må jo kunne henge seg litt opp i detaljer også. Og da er det MYE å si på True Blood for tiden. Ekstremt mange plot-holes, ser ikke helt hvordan de skal klare å samle opp alt i finalen.

Lenke til kommentar

Syns det er teit at en eldre vampyr alltid er sterkere enn en yngre, selv om det er snakk om så få år som det er mellom Pam og Bill. Da kan det jo like godt være sånn:

 

To vampyrer er uenige om noe, og vil sloss til døden. Den ene spør den andre: ''Hvor gammel er du?''

Vamp nr2: ''467år. Hvordan det?''

Vamp nr1: '' Hah! Jeg er 539år! Jeg kommer til å vinne mot deg uansett, så du kan like godt la meg stake deg med en gang!''

 

Så at ex-viking Eric, vampyr i 1000år, totalt avfeier å sloss med Russel fordi han er eldre enn han, blir helt teit. Hvertfall når vi ser hvor lett Eric fikk håndjernene på Russel i sist episode. Russel burde vel kunne knekke håndjernene, evt dra med seg Eric inn i skyggen? Syns mange av ''reglene'' virker lite gjennomtenkte *hostimotsetningtilbøkenehosthost*

Tror Eric fikk tatt håndhjerna på Russell fordi de var i solen, og Eric tåler mer sol enn Russell fordi han bare er 1000 år (og Russell er ~3000). Russell er alltid sterkere enn Eric -- unntatt i sola. Så det var et bra sjakktrekk av Eric. Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Hva er spoiler med at kjære Aleksander er sammen med Kate? :dontgetit:

 

 

Ikke noe mer enn at det i artikkelen står at han starter innspilling av True Blood igjen snart, mao episoder for neste sesong.

 

 

Kanskje det var unødvendig. Men, blir jo egentlig en spoiler, så tenkte det var greit for de som ønsker å ikke vite :)

Endret av Bilael
Lenke til kommentar

Tror ferdighetene til vampyrene også har litt og si. Bill er for eksempel kjent for å være veldig flink til å sloss (tror jeg) som vi f.eks ser når han sloss mot makeren sin (Lorena) I s2 og han klarer å slå ho ned med TVen. Tror vampyrene må være litt aktive og trene for å holde kreftene sine med like. Han vampyrene som Lafayet brukte for å få "V" virker f.eks ikke i veldig kamp tilstand.

Lenke til kommentar

Tror ferdighetene til vampyrene også har litt og si. Bill er for eksempel kjent for å være veldig flink til å sloss (tror jeg) som vi f.eks ser når han sloss mot makeren sin (Lorena) I s2 og han klarer å slå ho ned med TVen. Tror vampyrene må være litt aktive og trene for å holde kreftene sine med like. Han vampyrene som Lafayet brukte for å få "V" virker f.eks ikke i veldig kamp tilstand.

 

Er vel det man er flink til i virkeligheten man er flink til som vampyr også. Godric sa jo rett ut til Eric før han gjorde han om til vampyr at han var facinert av hvor flink Eric var til å sloss. Han sa vel noe sånn som at han aldri (i sine til da drøye 1000 år) hadde sett noen sloss like bra som Eric. For meg betyr det at de fleste Vampyrer på omtrent samme alder som Eric vil ha store problemer med å ta han i en fistfight. Akkurat hvor mye eldre de må være for å klare å ta han, det gjenstår å se......

 

For meg betyr det også at to like gamle vampyrer av forskjellig kjønn møtes, så vil mannen være den sterkeste, rett og slett fordi han er fysisk sterkere som menneske.

Endret av JimRamse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan legge til at jeg fant hele "lekeslåsskampen" mellom Eric og Bill litt merkelig. Greit de bare skulle late som de slåss, så de fikk delt ett par ord, men Russell burde merket dette. Eric er såpass mye eldre enn Bill at han kunne revet han i fillebiter uten store problemer. Han la jo Sophie Ann rett i bakken, og truet med å rive hodet av henne, og hun er mye eldre enn det Bill er......

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Tror Eric bare ville vise Russell at han banket han litt. Var jo aldri intensjonen å drepe Bill siden Eric hadde sagt at Bill visste noe om dette blodet til Sookie... bare en liten tanke.

 

Sant det, mulig intensjonen bare var å vise at han lett banket Bill hvis han fant på noe tull. Sette han litt på plass mens Russell så på for å vinne litt goodwill der liksom......

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...