Gå til innhold

True Blood - Alle sesonger (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

En uke til med venting overlever jeg da True Blood på ingen måte er det verste eksempelet når det gjelder avbrekk under sesongen. Å holde seg unna spoilere, promoer og reklamer er det verste egentlig.

 

@ Dotten: Å fylle en spray med sølv må jeg si var en kreativ løsning. Mye mer bærbart enn trepinner :p

 

 

En annen ting jeg stusser litt på er "Baksnakkingen" av russel. Jeg mener å huske at vampyrene har overnaturlig hørsel og at dette ble tatt opp i en episode. Er dette bare noe jeg innbiller meg eller?:p

 

Vampyrer har sikkert overnaturlig evne til å hviske lavt også :p

 

Er ikke bare vampyrer som har en overnaturlig evne til å hviske lavt. Amerikanere generelt har den evnen om man skal tro seriene som blir produsert :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av en eller annen grunn så ble jeg litt glad i Alcide etter sesongfinalen. Håper at Bill gir opp Sookie, men det skjer vel neppe. Forresten elsket jeg Sookie i måten hun tirret Russell ved å tømme ut restene av Talbot i vasken.

 

Jason hadde en grei storyline for engangs skyld, men usikker på om hvilken rettning det går. Om han faktisk kan finne Crystal igjen.

 

Det jeg også likte godt var at sesongen avsluttet uten å drepe av hvertfall store deler av de nye karakterne vi har begynt å like. Mulig vi ikke ser Russell igjen, men det er jo på en måte en bra ting serien kan ha. At Russell kommer tilbake som "The Big Bad".

 

Må nesten også si at Sam har blitt den store favoritten etter sesong 3, bortsett fra Russell og Eric. Han er bare gjort en så drastisk forandring denne sesongen som funker bra.

Lenke til kommentar

Forresten elsket jeg Sookie i måten hun tirret Russell ved å tømme ut restene av Talbot i vasken.

 

Seriøst? Det er noe av det dummeste jeg har sett. Måten hun lo på og alt var helt tragisk synes jeg. Omtrent like tåpelig som "Matrix" hoppene til Bill og Sophie-Anne på slutten. Passet ikke i det hele tatt følte jeg. Hvis da på toppen av det hele Bill skulle klare å vinne så har alt dette "I am older, and therefor stronger" de har snakket om i hele sesongen vært bortkastet. At en er en bedre fighter å derfor kan sloss med andre vampyrer som er sterkere enn seg er greit nok, men ikke hvis han plutselig kan takle Sophie-Anne som er over dobbelt så gammel som han.

 

Beste scenen i mine øyne var når Eric dukket opp igjen full av sement, å ikke gadd å drepe Bill, men istedet bare fortalte Sookie sannheten om han. Han følte vel at alle broer med Bill da var brent, og han ikke hadde noen grunn til å holde på hemmeligheten lengre. På den måten skadet han Bill mye verre en hvis han bare hadde drept han, noe som forsåvidt også ble bekreftet når Pam spurte om Eric hadde drept han enda, og han svarte "I've done something far worse to him" eller noe i den duren. Eric er såpass overlegen fysisk at jeg tror ikke han ser på Bill som noen trussel når han er forberedt på han.

 

Episodens beste linje var når Bill ble kastet ut av huset å jeg regner med alle trodde Eric kom til å banke livskiten ut av han, men istedet Eric bare sa "I want my phone back" Da måtte jeg trekke litt på smilebåndet.

Lenke til kommentar

Typiske nå er vel at Tommy ikke ble skutt, Bill overlever og Russel gjør comeback.

 

Men var det bare meg som ikke skjønte helt hva som skjedde mellom Hoyt og Jessica. Mora til Hoyt gikk jo for å kjøpe et våpen slik at hun kunne drepe Jess, men hun kom jo aldri. Eneste som skjedde var at man så en dukke eller noe lignende på rommet til Hoyt og Jessica. Noen som kan forklare nærmere?

Lenke til kommentar

Forresten elsket jeg Sookie i måten hun tirret Russell ved å tømme ut restene av Talbot i vasken.

 

Seriøst? Det er noe av det dummeste jeg har sett. Måten hun lo på og alt var helt tragisk synes jeg. Omtrent like tåpelig som "Matrix" hoppene til Bill og Sophie-Anne på slutten. Passet ikke i det hele tatt følte jeg. Hvis da på toppen av det hele Bill skulle klare å vinne så har alt dette "I am older, and therefor stronger" de har snakket om i hele sesongen vært bortkastet. At en er en bedre fighter å derfor kan sloss med andre vampyrer som er sterkere enn seg er greit nok, men ikke hvis han plutselig kan takle Sophie-Anne som er over dobbelt så gammel som han.

 

Etter å ha sett det igjen, så er jeg enig med deg. Synes det funka første gang jeg så det, men da lå jeg halvsov i tillegg på grunn av en sliten dag.

 

Matrix-hoppene må være det mest tragiske med sesongen spør du meg. Håper ikke på at Bill dreper Ex-Mrs. Manson. Liker og ha henne på serien, selv om jeg ikke helt liker karaktern.

 

Likte at Jesus var noe annet enn bare en sykepleier. Hadde vært litt merkelig hvis Jesus skulle forsette å være en major player innenfor historiene til Lafayett. Men det er klart at heksene kommer til å bli neste sesongens varulver.

Lenke til kommentar

Bill sa jo at han ikke brydde seg om at hun var dobbel så gammel som han og at han ikke hadde noe å tape... :)

 

Å gå inn i en kamp som underdog er greit nok hvis man ikke har noe å tape, men regelrett selvmord blir litt for dumt. Hva beviser han med å blir drept liksom? Greit nok, Bill er mann, og sikkert 30kg tyngre enn henne. Han har omtrent garantert mer kamp erfaring grunnet han er tidligere soldat. Men det forsvarer ikke å prøve seg på en dobbelt så gammel vampyr. Synes det ble for dumt, og vinner han er det helt teit. På den andre siden, hvis han absolutt vil ta livet av seg, hvorfor prøvde han seg ikke på Eric istedet. Var jo han som fortalt Sookie sannheten og fikk hun til å hate han.

Lenke til kommentar

[quote name='JimRamse' date='13. september 2010 - 17:52'

Beste scenen i mine øyne var når Eric dukket opp igjen full av sement, å ikke gadd å drepe Bill, men istedet bare fortalte Sookie sannheten om han. Han følte vel at alle broer med Bill da var brent, og han ikke hadde noen grunn til å holde på hemmeligheten lengre. På den måten skadet han Bill mye verre en hvis han bare hadde drept han, noe som forsåvidt også ble bekreftet når Pam spurte om Eric hadde drept han enda, og han svarte "I've done something far worse to him" eller noe i den duren. Eric er såpass overlegen fysisk at jeg tror ikke han ser på Bill som noen trussel når han er forberedt på han.

Eric sin måte å takle Bill på er jeg enig i at var helt suveren. Deilig å se vampyrer gjøre noe annet enn å drepe hverandre. Selv om det var nettopp det Bill gikk for å gjøre rett etterpå. Apropos det så føler jeg det litt annerledes enn deg. Synes det er kult om Bill klarer å ta dronninga. Kanskje ikke drepe henne, men jeg håper han har en reell sjanse da jeg vil tro det ikke er noe annerledes for vampyrer enn for mennesker; en liten fyr kan vinne mot en stor fyr om han (den lille) har nok kamperfaring. Sophie-Anne har jo ikke akkurat mye av det (som jeg vet om iallefall).

 

 

Men var det bare meg som ikke skjønte helt hva som skjedde mellom Hoyt og Jessica. Mora til Hoyt gikk jo for å kjøpe et våpen slik at hun kunne drepe Jess, men hun kom jo aldri. Eneste som skjedde var at man så en dukke eller noe lignende på rommet til Hoyt og Jessica. Noen som kan forklare nærmere?

Dokka tilhører vel en eller annen heks elle voodoo-mann da sikkert. Angående moren til Hoyt og det geværet håper jeg litt på at moren hans skyter Jess og at Hoyt en gang for alle sier til moren sin at hun kan komme seg til LANGT SATAN I FROPULTE DRITTSATAN VEKK. Jeg hater moren hans. Samtidig håper jeg så inderlig at ingenting skjer med Jessica. Elsker hun!

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Gode poenger Herr Dott. True Blood er en høyst ustabil serie, ja, nesten som å trippe på V en sen lørdagskveld. I år har vi fått servert en høyst severdig hovedhistorie med Kong Russel i en skurkerolle det vil bli skrevet fabler om, men det er alt den grøten rundt som gjør at denne vampyrfabelen aldri klarer å nå helt opp. Du har dårlige karakterer som ender opp i ganske gode historier, og du har gode karakterer som ender opp i ganske dårlige historier. Det er aldri kontinuerlig bra. Det er alltid en dose bra, en dose middelmådig og en dose dårlig.

 

En mulig løsning for sesong 4 er jo å la Tara reise sin kos for godt og drepe Sookie Stackhouse. Førstnevnte kan jo skje, men jeg er desverre redd det skal mer til enn Alan's balls til å fjerne en hovedperson (selv hvor mye mislikt både karakteren og skuespilleren er).

Endret av KjemikerJon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Seriøst? Det er noe av det dummeste jeg har sett. Måten hun lo på og alt var helt tragisk synes jeg. Omtrent like tåpelig som "Matrix" hoppene til Bill og Sophie-Anne på slutten. Passet ikke i det hele tatt følte jeg. Hvis da på toppen av det hele Bill skulle klare å vinne så har alt dette "I am older, and therefor stronger" de har snakket om i hele sesongen vært bortkastet. At en er en bedre fighter å derfor kan sloss med andre vampyrer som er sterkere enn seg er greit nok, men ikke hvis han plutselig kan takle Sophie-Anne som er over dobbelt så gammel som han.

 

Enig med deg, den latteren passet så utrolig dårlig inn, helt OOC for Sookie. Også enig med vampyrslossingen. Som jeg skrev før i tråden her, så er det utrolig irriterende det de har snakket om at eldre vampyrer automatisk er sterkere. De har mer livserfaring, ja, men hvorfor skal de liksom bli sterkere for hver dag som går? Da burde jo nyfødte vampyrer være mer som vanlige mennesker, og hvertfall ikke i stand til å drepe en varulv på V, som Jessica gjorde. Men dette er bare èn av mange inconsistencies som for min del ødelegger mye for serien.

 

Ellers kan jeg ikke fatte at folk som ikke har lest bøkene har noen som helst clue om hva som foregår. Alt har skjedd så fort, det føles som om ingenting er blitt skikkelig forklart, og hele denne sesongen har gått over en drøy uke, knappe to måneder etter Sookie møtte Bill for første gang. Om jeg ikke visste hvem karakterene var fra bøkene (ikke at det har noe å si, for ingen er make, alle er dårligere versjoner av seg selv) og hva den basic storyen var, så hadde jeg falt av for lenge siden.

 

Noe jeg virkelig likte med finalen var at Tara kjørte avgårde. Håper hun kjører sørover til hun kommer til havet, og fortsetter litt til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...