Gå til innhold

Politiet gir opp [å holde det trygt å bevege seg i] deler av Oslo


Anbefalte innlegg

Selv om politet er synlig på dette stedet, så står det "alltid" en eller annen (eller flere) mørkhudede personer og plystrer på meg når jeg går eller sykler forbi. Plystringen har jeg forstått er et slags signal om at de selger ulovlige stoffer. Så det virker ikke som politiet er der ofte nok til å skremme dem vekk.

Noe av problemene er sikkert at det er vanskelig å ransake folk under vanlig patruljering. De fleste som selger feks. rundt Akerselva lager små gjemmesteder i bakken,under trærne etc. slik at de ikke har noe dop på seg dersom politiet kommer dit. Man er derfor avhengig av mer ressursbruk fra politiet for å få gjort noe nyttig.

 

For min del må politiet la være å gjøre noe. Det at Oslo har blitt en frihavn for kriminelle gjør at vi i Bergen slipper alle de problemene Oslo har nå. Det samme gjelder nok for byer på sørlandet, vestlandet, og nordover.

I det lange løp er ingen i landet tjent med at landets hovedstad forfaller til de grader som vi nå begynner å se.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gått der (Grønland T-banestasjon og omegn) en del på dagen selv, men selv da får man en litt... tja, ikke ekkel, men heller merkelig følelse av at noe ikke er helt riktig. Det er et relativt sentralt, travelt, grønt og fint område midt i Oslo, men det er så godt som blottet for folk... hvertfall vanlige folk. Det er litt spøkelsesby midt i byen, og det føles ikke naturlig. Nå vet jeg hvorfor.

Lenke til kommentar
Kva er den store forskjellen på dette her og områder som Bystasjonen og Nygårdsparken i Bergen?

 

Det er narkotikamiljøer utenfor bystasjonen, og i nygårdsparken. Forskjellen er at de i Nygårdsparken ikke sjenerer folk. De er inforstått med at de får være der de er så lenge det ikke blir noe problemer. Og det respekterer de. De på bystasjonen derimot, de skulle vi bare ha skutt. Rekrutterer aktivt 13-14 åringer. Jeg har gått gjennom nygårdsparken flere ganger daglig og av og til om nettene, og da er det tomt der. Ikke folk, aldri noe problemer med vold. Man leser ei heller sjeldent i avisen at det har vært problemer med vold der.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar
Politiet har nå helt gitt opp i holde orden i deler av Oslo og advarer folk mot å gå dit.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2533804.ece

 

Glimrenede eksempel på krisemaksimering. Sitat fra din egen artikkel:

 

...understreker at advarselen gjelder sent om natten og tidlig om morgenen, og først og fremst for unge menn. Kvinner og voksne generelt er svært sjelden offer for den type kriminalitet som rammer dette området.

 

En slik oppfordring er altså synonymt med å gi opp?

 

Stasjonssjefen mener det ikke er noe nytt i at politiet advarer mot en rekke steder i Oslo by. Dette har de ifølge Stølen gjort tidligere.

Han legger til at alle byer har områder der folk tar visse forholdsregler, og at politiet nå går ut med advarselen for å forebygge kriminalitet.

 

Med andre ord, dette er ingen nyhetssak da det ikke er noe nytt fenomen.

 

- Hva sier dette om utviklingen i Oslo?

 

- Situasjonen er som før, vi har et stort rusproblem.

 

Igjen altså, intet nytt.

 

Topic burde kanskje heller vært "Aftenposten har gitt opp"

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke påstå at alle innvandrere er kriminelle og sånt men statistikken er vell i så måte interesang. Jeg tror nok mye av integreringspolitikken må ta skylden for utviklingen. Har hørt fra folk som bor på Stovner at de opplevde å bli banket opp fordi de var hvite, jenter også.

Lenke til kommentar

Ekstreme mengder med blind uprovosert vold i Oslo nå. Og dere kan si hva dere vil, men meste parten av den volden som utøves i Oslo natterstid blir utført av innvandrere. Dette begynner å gå på helsa løs. Undertegnede går ALDRI alene hjem fra byen lenger... Da han neste ble banket opp av en gjeng med pakistanske gutter en gang! Og det bare for at jeg var meg, altså hvit og Norsk! Skammelig!

 

EDIT: Lagg

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Ekstreme mengder med blind uprovosert vold i Oslo nå. Og dere kan si hva dere vil, men meste parten av den volden som utøves i Oslo natterstid blir utført av innvandrere. Dette begynner å gå på helsa løs. Undertegnede går ALDRI alene hjem fra byen lenger... Da han neste ble banket opp av en gjeng med pakistanske gutter en gang! Og det bare for at jeg var meg, altså hvit og Norsk! Skammelig!

 

EDIT: Lagg

 

Det er ikke bare natterstid volden er økende, har også sett gjenger gå løs på folk uprovosert om dagen.

Også eldre og barn blir angrepet.

 

Jeg skjønner godt at politiet gir opp enkelte områder, det er ganske enkelt ikke mulig å ha kontroll med dagens budsjett.

Bemanningen er også håpløst utilstrekkelig.

Lenke til kommentar
Kan man ikke bare lage et slags fristed for slike folk?

Man vil ikke bli kvitt de uansett, og istedet for å ha de over alt i byen, og gjør folk utrygge, så kunne man ha ordnet en liten fristat av noe slag med egne regler.

 

Det finnes flere muligheter, man kunne bygge en høy mur rundt deler av Oslo og ansette vektere for å holde kontroll.

Med dagens priser på bobart areale i Oslo er nok det litt urealistisk.

 

Da er Bjørnøya et bedre alternativ, fin natur og masse plass. :thumbup:

Lenke til kommentar
Kan man ikke bare lage et slags fristed for slike folk?

Håper dette er en spøk? Skal vi premiere slike pøbler? Disse ungdommene mangler disiplin og folkeskikk. Dette er like mye foreldrenes ansvar. De vet rett og slett ikke hva sønnene deres driver med!

Les resten av inlegget også du ;)

 

Problmene vil man aldri bli kvitt, man vil aldri bli kvitt at folk dealer. Da vil det være greiere å begrense salget til et begrenset område. Der litt andre regler enn resten av byen gjelder.

Og det er mange mange flere enn bare ungdommer som mangler disiplin og folkeskikk, det er voksne folk, og det er folk som har vokst opp uten foreldre i det hele tatt. Hvordan kan du da legge ansavaret over på foreldre som ikke finnes?

 

Og hvis du ikke vil premiere pøblene som du kaller det, vil du da fortsette å straffe resten av befolkningen i byen?

Lenke til kommentar
Og det er mange mange flere enn bare ungdommer som mangler disiplin og folkeskikk, det er voksne folk, og det er folk som har vokst opp uten foreldre i det hele tatt. Hvordan kan du da legge ansavaret over på foreldre som ikke finnes?

Snakker her da om de som faktisk har foreldre, og ja, er enig at det er mange voksene som også mangler folkeskikk. Med det er en kjensgjerning at det er alt for mange innvandrer foreldre som ikke vet hva barnet deres driver med. Og dette er et problem.

 

Og hvis du ikke vil premiere pøblene som du kaller det, vil du da fortsette å straffe resten av befolkningen i byen?

Er vel ikke undertegnede som straffer resten av befolkningen i byen, men å gi disse menneskene en egen del av Oslo tror jeg ikke fungerer, selvom de allerede har egne deler av Oslo, som feks. Tøyen og Grønnland. Det er det så å si bare innvadrere som bor og ser ut som rene slummen... Så kravet om at disse skal ha egne deler av byen, er vel kanskje allerede innfridd?!

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...