Gå til innhold

Politiet gir opp [å holde det trygt å bevege seg i] deler av Oslo


Anbefalte innlegg

Ekstreme mengder med blind uprovosert vold i Oslo nå. Og dere kan si hva dere vil, men meste parten av den volden som utøves i Oslo natterstid blir utført av innvandrere. Dette begynner å gå på helsa løs. Undertegnede går ALDRI alene hjem fra byen lenger... Da han neste ble banket opp av en gjeng med pakistanske gutter en gang! Og det bare for at jeg var meg, altså hvit og Norsk! Skammelig!

 

EDIT: Lagg

 

Hva snakker du om!? Du kan da ikke blankt avvise den glimrende multikulturismen og berikelsen på denne måten, disse unge guttene har sikkert hatt en tøff oppvekst og velger derfor å angripe tilfeldige personer med hvit hud på gata. Rasisme kan det ikke kalles ihvertfall siden den offeret var hvit i huden og hvite mennesker ikke er en rase. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva snakker du om!? Du kan da ikke blankt avvise den glimrende multikulturismen og berikelsen på denne måten, disse unge guttene har sikkert hatt en tøff oppvekst og velger derfor å angripe tilfeldige personer med hvit hud på gata.

Å, ja! Beklager trekker tilbake alt jeg har sagt, det er jo sant. Der var jeg dum igjen :thumbup:

Lenke til kommentar
...understreker at advarselen gjelder sent om natten og tidlig om morgenen, og først og fremst for unge menn. Kvinner og voksne generelt er svært sjelden offer for den type kriminalitet som rammer dette området.
En slik oppfordring er altså synonymt med å gi opp?
Ja, de har gitt opp at det skal være trygt å ferdes overalt døgnet rundt i Oslo. Nå må man vite hvor og når man kan ferdes.
Lenke til kommentar
Er vel ikke undertegnede som straffer resten av befolkningen i byen, men å gi disse menneskene en egen del av Oslo tror jeg ikke fungerer, selvom de allerede har egne deler av Oslo, som feks. Tøyen og Grønnland. Det er det så å si bare innvadrere som bor og ser ut som rene slummen... Så kravet om at disse skal ha egne deler av byen, er vel kanskje allerede innfridd?!

Så alle innvandrere er altså kriminelle nå?

Og akkurat de samme lover og regler gjelder på disse stedene som alle andre stedene, og det er langt ifra hva jeg mener, som du hadde skjønt hadde du lest hele innleggene jeg har skrevet.

Lenke til kommentar
Så alle innvandrere er altså kriminelle nå? Og akkurat de samme lover og regler gjelder på disse stedene som alle andre stedene.

Nei, men de har allerede "egne" bydeler i Oslo, og der gjelder deres lover og ikke de Norske, og det er en realitet V-by, enten man liker det eller ikke. Og jeg leser innleggene dine! Oslo har dessverre ikke vært "trygt" på lenge!

 

EDIT: Kode

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Jeg tror nok mye av integreringspolitikken må ta skylden for utviklingen.

 

Selve integreringspolitikken er nok selve skylden. I Europa tar vi hovedsakelig imot asylsøkere og flyktninger, og gir dem samtidig alt de trenger uten å be om noe tilbake.

 

Ser man f.eks på USA eller Brasil som hver har millioner av muslimer, så ser man at de er av et helt annet kaliber. De har ikke fått noenting gratis, og som konsekvens har behovet for integrering ført dem inn i arbeidslivet og dermed inn i samfunnet forøvrig. Til Europa kommer det mange lykkejegere som vil ha og ha og ikke vil gi noe tilbake.

 

Når "afrikansk ungdom" gjør opprør i Paris og skylder på at de ikke får jobb pga. rasisme så er det tull. Det finnes flust av ledige jobber i Paris, i Frankrike, og i EU, men de er ikke interessert i å gjøre dem, og de har heller ingen utdannelse osv. de lever i Frankrike nøyaktig som de gjorde i sine hjemland, bare bedre, men på statens regning.

 

Det er de samme tendensene vi ser i Oslo.

 

Så alle innvandrere er altså kriminelle nå?

 

Problemet er at vi nordmenn er ikke "trent opp" til å se forskjell på folk. En asylsøker eller en flyktning er ikke det samme som en innvandrer - på mange måter. Dessverre har vi tatt imot alt for mange falske asylsøkere, og altfor mange kvoteflyktninger, uten å sjekke i det minste hvem disse er, hvilke verdier de har, deres bakgrunn osv.

Lenke til kommentar
Nei, men de har allerede "egne" bydeler i Oslo, og der gjelder deres lover og ikke de Norske, og det er en realitet V-by, enten man liker det eller ikke. Og jeg leser innleggene dine! Oslo har dessverre ikke vært "trygt" på lenge!

 

EDIT: Kode

Da kan du kanskje vise meg den loven som sier at disse delene ligger under egne lover.

 

Og jeg skal si meg enig i at Oslo ikke er trygt.

 

Det jeg vil, er at man skal flytte dealrene og slikt til et sted i byen, der de skal få lov til å drive med det de gjør. Selvsagt så lenge de ikke skader andre. Da vil ikke folk bli jaget hit og dit.

Politiet må selvfølgelig ha mere ressurser slik at de kan ha kontroll på resten av byen.

Lenke til kommentar

Hvor blir det av

 

-Mer lønn til politi og fengselsvoktere

 

-Bedre fengsel. Ikke bedre som mer luksus som det er i dag. Men bedre som at man ikke ønsker å komme ditt.

Å ha tv osv på cella er jo ren frihet for en tung kriminel.

 

-Lengere, og ikke minst MYE strengere straffer

 

-3gangs reglen.

 

-Ikke Norsk statsborger, men dømt for noe kriminelt. Ja da skal jeg gjerne spandere flyturen til hvor pokker du kommer fra!

 

Klarer du ikke å oppføre deg, så må du nesten akseptere å få ris rompa også. Kan ikke da komme å si, jamen det var ikke min skyld.

 

I dag er det alt for let å si til sin advokat, jeg husker ikke. Nei var ikke meg, var ikke i mitt rette element den dagen.

Eller rett å slett ustabil i gjerningsøyeblikket. Vell, er det ikke nettopp det du er? Ustabil, å ikke noe på åpen gate å gjøre`?

 

 

Er du Norsk statsborger. Så sperr han/hun inne. Å la dem sitte der LENGE. 21år er ingen ting for drap!

Skulle du være en av di mange, som kommer fra et annet land, for å drive med noe Muffins her.Siden vi er så snille på straffer osv... Send han/hun i en koffert ut a lande. Merk kofferten med "milgjøfarlig avfall - Skal ikke retuneres"

Lenke til kommentar

Denne fremstillingen passer fint i mytebyggingen om Oslo som en utrygg by. Oslo er ikke en utrygg by. Grønland og Kvadraturen er ikke farlige steder. Politiet advarte først og fremst fulle unge menn om å bevege seg i helt konkrete områder i de sene nattetimer.

 

Denne mytebyggingen, altså diametralt gal fremstilling for å forvrenge fakta, er meget tydelig. Mannen som ble angrepet med batong på Grønland er nevnt et par ganger. Jeg vet det ikke er et forsøk på ironi, men det blir ufrivillig nettopp det når man bruker en sak hvor gjerningsmennene er pågrepet for å underbygge påstanden om at "Politiet gir opp deler av Oslo".

 

Politiet har ikke gitt opp deler av Oslo. Oslo er ikke en utrygg by.

Lenke til kommentar

En utrygg by er veldig vagt, men Oslo er mye mindre trygg nå enn før og det hersker absolutt ingen tvil om at innvandringen må ta en stor de lav skylden for dette. Sjansene for å bli ranet hvis du befinenr deg alene i visse ommråder er temmelig stor og at ting har fått utvikle seg slik er rett og slett helt på tryne.

Lenke til kommentar

Jeg bor i Oslo, og folk jeg kjenner her kommer ikke noe mer i trøbbel her enn folk jeg kjenner i andre byer. Det bor tross alt ca. 570 000 mennesker som bor her, så at det forekommer kriminalitet må man faktisk regne med.

 

Ser man i turistguider og lignende, så regner jeg med at Oslo regnes som en av de fredeligste hovedstedene i verden.

Lenke til kommentar
Ser man i turistguider og lignende, så regner jeg med at Oslo regnes som en av de fredeligste hovedstedene i verden.
De er ikke oppdaterte. Nå advares turister mot Oslo.

 

Kan du vise meg noen av disse advarslene? Jeg tviler sterkt på at turister advares mot å dra til Oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...