Gå til innhold

Politiet gir opp [å holde det trygt å bevege seg i] deler av Oslo


Anbefalte innlegg

I helvete da, dersom noen gjentatte ganger poster nedsettende om folk med annen hudfarge må det da være lov å bruke ordet rasist? "Tolerant mot de intolerante" er en totalt feilslått holdning.

 

Morsomt da at du og dine meningsfeller er de første til å forsvare muslimene uansett hva de gjør. :D

 

Jeg prøver å være litt mer nyansert. Det er litt når den asylsøkern ble skutt ute i asker og visse her på forumet begynte å rope "nå skyter jammen svartingene på hverandre igjen" uten at det noe slikt var blitt bevist. Mange muslimer gjør mye som er helt føkka, det gjør mange kristne/ateister og. Det som blir feil er å skjære alle over en kam pga hudfarge. Gjør man det er man nemlig rasist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en slurvete generalisering fra din side Dark Archon.

 

På hvilken måte da? Jeg ser i alle tilfeller både her på forumet og på andre forum at det er to grupper som forsvarer muslimer; sosialister og de liberale. Hvis dere mener man ikke skal være "tolerant mot de intolerante" trenger dere å møte dere selv i døra minst en gang fordi det kort sagt blir dobbeltmoralisme på sitt verste.

Lenke til kommentar
Det er en slurvete generalisering fra din side Dark Archon.

 

På hvilken måte da? Jeg ser i alle tilfeller både her på forumet og på andre forum at det er to grupper som forsvarer muslimer; sosialister og de liberale. Hvis dere mener man ikke skal være "tolerant mot de intolerante" trenger dere å møte dere selv i døra minst en gang fordi det kort sagt blir dobbeltmoralisme på sitt verste.

 

Hvis du tror muslimer er en enkelt homogen gruppe så er det vel egentlig ikke noe vits å fortsette dette. Hvis du ikke tror det burde du tenke litt mer før du poster.

Lenke til kommentar
Mange muslimer gjør mye som er helt føkka, det gjør mange kristne/ateister og. Det som blir feil er å skjære alle over en kam pga hudfarge. Gjør man det er man nemlig rasist.

 

Muslimer er ingen rase som jeg desverre ofte må påpeke, i motsetning til jødene. Jeg dømmer aldri noen på bakgrunn av hudfarge, jeg dømmer på bakgrunn av handlinger og holdninger som de fleste andre. Etter det jeg har hørt er det også få kristne/ateister som sprenger seg selv i fullpakkede busser og resturanter får å komme til "paradis", eller som støtter ideen om at deres gruppe bør ha verdensherredømme.

 

Hvis du tror muslimer er en enkelt homogen gruppe så er det vel egentlig ikke noe vits å fortsette dette. Hvis du ikke tror det burde du tenke litt mer før du poster.

 

Muslimer er en nærmest homogen gruppe etter min mening, de kommer derimot fra forskjellige deler av verden noe som gjør at de oppfører seg forskjellig. De tror dermed desverre alle på Islam, en religion som oppfordrer til mye faenskap.

 

Det er latterlig å påstå at liberale og sosialister støtter muslimer uansett hva de gjør. Det er rett og slett løgn. Jeg tror ikke du vil finne noen liberale eller sosialister som vil si seg enig med deg i det.

 

Etter det jeg har sett støtter majoriteten av liberale og sosialister opp om muslimer i alle situasjoner, jeg har aldri sett en eneste sosialist/liberal sagt seg enig i at Islam oppfordrer til faenskap. Neida, de ser det som sin soleklare oppgave å unnskylde Islam, Koranen og muslimer uansett hva man nå diskuterer. De kommer med meningsløse sammenligninger mellom Europa i middelalderen og i dag og hevder alltid at vesten er skyld at alt som er galt i Afrika/Asia. Det at du hevder ingen liberale/sosialister vil være enige i meg om dette er jo egentlig betydningsløst siden disse ikke vil være tjent med å innrømme dette.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Kristne gjør da nok av drit de og? Har du de samme tankene om dem?

 

Jeg er ateist og ser generelt på religion som tullball og hjernevasking.

En del av de kristne i dette landet er riktignok ikke helt i nøtta de heller, men i min tid som Methodist og etter det jeg har lest i nyhetene er det ikke mange som er enige med det gamle testamentet hvor mesteparten av faenskapet står. Islam har derimot en bok ved navn "Koranen" som er en nøyaktig kopi av en lignende bok som finnes hos Allah (gud) og dermed er det endelige ordet fra gud, som ikke under noen omstendigheter skal tolkes. I denne boken finnes det vers som oppfordrer muslimer til å ikke ta noen venner blant ikke-muslimer, føre hellig krig mot de vantro og lover belønning for dette og sist men ikke minst ber muslimer først slutte å føre hellig krig eller Jihad mot de vantro når hele verden har omvendt seg til Islam. At mange synes det er ok å gå løs på de kristne til de grader som sosialister og en del liberale har gjort, men motsetter seg å kritisere Islam under noen omstendigheter er ofte et særtrekk ved en avskyelig dobbeltmoral som er vanlig her i landet og i Europa ellers.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Islam fortjener i høyeste grad kritikk, men det gjør ikke hver enkelt muslim til "fienden".

 

Ikke nødvendigvis nei, men muslimer burde ikke under noen omstendigheter bli respektert for sin tro, på samme måter som andre religiøse heller ikke under noen omstendighet fortjener ekstra respekt fordi de tror på en usynelig mann som ingen kan bevise eksisterer. Grupper som Islamsk Råd som mener drap på homofile er ikke grupper som bør støttes opp under. Dessuten viser forskning at et flertalle av muslimer i mange europeiske land regner seg som muslimer framfor borger i de landene det er snakk om, dette fører igjen til at man respekterer Islamsk lov; Sharia, mer enn lovene i det landet man er borger i og dette er en trussel mot demokratiet og vestlige verdier. Derfor er det ikke under noen omstendigheter ubegrunnet frykt, hvis man er imot framtidig muslimsk flertall i Europa.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis nei, men muslimer burde ikke under noen omstendigheter bli respektert for sin tro, på samme måter som andre religiøse heller ikke under noen omstendighet fortjener ekstra respekt fordi de tror på en usynelig mann som ingen kan bevise eksisterer. Grupper som Islamsk Råd som mener drap på homofile er greit er ikke grupper som bør støttes opp under.

 

Det er trivelig å oppdage at man hvertfall har noe man er enige om :p

 

Som mannen sa: "You should respect your neighbours religion, but only to the extent that you respect his opinion that his wife is beautiful and his children are intelligent.

Lenke til kommentar
Det er trivelig å oppdage at man hvertfall har noe man er enige om :p

 

Det var en skrivefeil, om du tror noe annet anbefaler jeg en tur til optikeren. :p

 

Som mannen sa: "You should respect your neighbours religion, but only to the extent that you respect his opinion that his wife is beautiful and his children are intelligent.

 

Da blir nok min respekt 0% i alle tilfeller, grunnet åpenbare løgner fra motparten. :p

Lenke til kommentar
Det er trivelig å oppdage at man hvertfall har noe man er enige om :p

 

Det var en skrivefeil, om du tror noe annet anbefaler jeg en tur til optikeren. :p

 

Som mannen sa: "You should respect your neighbours religion, but only to the extent that you respect his opinion that his wife is beautiful and his children are intelligent.

 

Da blir nok min respekt 0% i alle tilfeller, grunnet åpenbare løgner fra motparten. :p

 

Spørs selvsagt litt på naboen.

Lenke til kommentar

Slettet en haug med off-topic hvor noen begynte å stemple meningsmotstandere og det hele tok av fra der. Slikt er off-topic og i strid med forumets retningslinjer. Hold diskusjonen saklig og ikke personlig. Så kanskje det blir litt kvalitet over det hele :)

 

Reaksjon på moderering gjøres som alltid på pm og ikke i tråden som blir moderert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...