Gå til innhold

HTC Diamond FAQ


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem!

 

- Min HTC diamond er veldig treg, gjelder alle programmer.

- Den henger ofte.

 

Noen som kan hjelpe?

Jeg prøvde HTC diamond til en venn av og den funket som bare rakkern. Også spurte jeg hun om sin var veldig sånn at den hang og om den var treg osv.

Min har det aldri vært noe tull med sier hun!

 

Hm, merkelig.. Vurderer å sende den på rep.

Eller har du noen forslag?

 

Takk. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
La inn SPB mobile shell, men hvordan får du hjem skjermen til å bli hjem skjerm og ikke et program som kjører i bakgrunnen. Skrudde av tf3d i home innstillingene og valgte spb som i dag, men det ble ikke likt som i dag skjemen i selve programmet.

 

Ikke helt sikker på hva du mener her...? SPB MS er et "skall" som ligger "utenpå" WM...det samme er TF3D. I innstillingene kan du tikke for "Show the Now Screen when device wakes up". Er det dette du er ute etter?

Hvis du også trykker "X" nederst til høyre, kommer idag skjermen opp, og der kan du trykke Spb Menu nede til høyre for å få opp MS igjen...

Lenke til kommentar
Jeg har et problem!

 

- Min HTC diamond er veldig treg, gjelder alle programmer.

- Den henger ofte.

 

Noen som kan hjelpe?

Jeg prøvde HTC diamond til en venn av og den funket som bare rakkern. Også spurte jeg hun om sin var veldig sånn at den hang og om den var treg osv.

Min har det aldri vært noe tull med sier hun!

 

Hm, merkelig.. Vurderer å sende den på rep.

Eller har du noen forslag?

 

Takk. ;)

Skulle til å spørre om det samme... Er ganske frustrert, har fungert bra lenge, men de siste ukene så crasher manilla (som vel er touch3d) minst én gang daglig, den blir treg, henger, har låst seg et par ganger, mye tull med kontaktlista (kommer ikke inn på alle kontakter). Den var ikke så ustabil før!!

Kjører bare manuell sync, og lukker alle programmer når jeg ikke bruker den.

Har ikke installert noe på flere måneder.

Tror jeg skal forsøke en oppgradering, men synd jeg da må installere en del på nytt.

Lenke til kommentar
La inn SPB mobile shell, men hvordan får du hjem skjermen til å bli hjem skjerm og ikke et program som kjører i bakgrunnen. Skrudde av tf3d i home innstillingene og valgte spb som i dag, men det ble ikke likt som i dag skjemen i selve programmet.

 

Ikke helt sikker på hva du mener her...? SPB MS er et "skall" som ligger "utenpå" WM...det samme er TF3D. I innstillingene kan du tikke for "Show the Now Screen when device wakes up". Er det dette du er ute etter?

Hvis du også trykker "X" nederst til høyre, kommer idag skjermen opp, og der kan du trykke Spb Menu nede til høyre for å få opp MS igjen...

Ok. skjønner. Har valgt skallet som wakeup.

 

Skiftet over i fra Chess abonnement til Onecall her for noen dager siden, og nå kommer det opp trekant oppe i statuslinjen. Regner med det er det tegnet som kommer når du er i utlandet. Er ikke det litt merkelig?

I tilegg får jeg ikke skrudd av pinkoden :S

Lenke til kommentar
Skiftet over i fra Chess abonnement til Onecall her for noen dager siden, og nå kommer det opp trekant oppe i statuslinjen. Regner med det er det tegnet som kommer når du er i utlandet. Er ikke det litt merkelig?

One call låner nett av Telenor der de selv ikke har dekning.

Selskapet har per i dag et fullt utbygget nettverk kun i deler av Norge og har en avtale om nettverksplass på Telenor sitt nett, for de steder de selv ikke dekker. Vekslingen mellom de 2 nettene skjer automatisk.
Lenke til kommentar
Skiftet over i fra Chess abonnement til Onecall her for noen dager siden, og nå kommer det opp trekant oppe i statuslinjen. Regner med det er det tegnet som kommer når du er i utlandet. Er ikke det litt merkelig?

One call låner nett av Telenor der de selv ikke har dekning.

Selskapet har per i dag et fullt utbygget nettverk kun i deler av Norge og har en avtale om nettverksplass på Telenor sitt nett, for de steder de selv ikke dekker. Vekslingen mellom de 2 nettene skjer automatisk.

Ok. Skjønner. Dette fører vell ikke til ekstra kostnader vell. Du vet ikke om en skal bruke pinkode 1 for å skru av pinkoden. Får opp " Advarsel: Ugyldig gammelt passord. Prøv på nytt".

Lenke til kommentar
Jeg har et problem!

 

- Min HTC diamond er veldig treg, gjelder alle programmer.

- Den henger ofte.

 

Noen som kan hjelpe?

Jeg prøvde HTC diamond til en venn av og den funket som bare rakkern. Også spurte jeg hun om sin var veldig sånn at den hang og om den var treg osv.

Min har det aldri vært noe tull med sier hun!

 

Hm, merkelig.. Vurderer å sende den på rep.

Eller har du noen forslag?

 

Takk. ;)

 

Nei, har ingen prog. åpne heller. Hmm..

Dette liker jeg ikke assa!

Lenke til kommentar
Jeg har et problem!

 

- Min HTC diamond er veldig treg, gjelder alle programmer.

- Den henger ofte.

 

Noen som kan hjelpe?

Jeg prøvde HTC diamond til en venn av og den funket som bare rakkern. Også spurte jeg hun om sin var veldig sånn at den hang og om den var treg osv.

Min har det aldri vært noe tull med sier hun!

 

Hm, merkelig.. Vurderer å sende den på rep.

Eller har du noen forslag?

 

Takk. ;)

Har du oppdatert til den nyeste rommen? det hjelper ganske mye. I tilegg kan diamondtweak programmet hjelpe med ytelsen. Pass på at du ikke har mange programmer kjørende på en gang.

Lenke til kommentar

Hei!

jeg har prøvd litt av å til å finne ut om dette jeg vil går an men prøver her.

 

hvordan får jeg bluetoth'en til å lagre filene på intern lagring og ikke på telefon minnet ?

 

har bare 30mb ledigt og noen sanger og ting er over 30 mb. da får jeg ikke overført

 

håper på svar

 

 

mvh Erik

Lenke til kommentar

Oppdaterte til nyeste firmwire nå. Føles mye bedre, alt er mye raskere og funker enda bedre synes jeg. :D Batteriet er også mye bedre? Min diamant kan leve i flere dager uten lading nå med lite bruk.

 

Men noen som har tips til kjøp av bluetooth handsfri til denne mobilen? til bil.

Ekspiditøren i telebutikken mente at HTC sitt eget handsfri var den eneste som funket bra til diamond. Men de var ute for dette produktet når jeg var der.

 

Men handler nok den i morgen. Om ingen andre har gode/dårlige erfaringer eller tips?

 

EDIT: Kjøpte "HTC BH S100 " bluetooth headset. Men mobilen finner ikke håndfrien :( Har tatt håndfrien på, og fulgt alle instruksene.

Har bare prøvd blåtannen på mobilen en gang før, og da virker det heller ikke.. gjør jeg noe feil?

Søker etter enheter, men finner ikkenoe.

Endret av mroystein
Lenke til kommentar
Nei, ingen ekstra kostnader.

Ja, man skal bruke pinkode 1. Du har vel ikke byttet pinkode siden du fikk ny av One call?

Nei, har ikke det. Men den vil ikke godta pinkoden. Har aldri brukt pinkoder på telefoner jeg har hatt. Så jeg vil helst få den av.

Under telefoninnstillingene kan du slå av pinkode forespørsler...

Lenke til kommentar
Under telefoninnstillingene kan du slå av pinkode forespørsler...

Som krever at man må taste inn pin.

Riktig. Og den pinkoden som kom sammen med simkortet mitt med Onecall vil ikke godkjennes. Likevell er den den jeg bruker for å aktivere telefonen under oppstart, merkelig greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...