Gå til innhold

HTC Diamond FAQ


Anbefalte innlegg

Er ikke hurtig GPS en tjenste som koster penger? Altså som laster ned kart hver gang du bruker det, ala Google maps?

Koster ikke mer penger enn det du laster ned, å vis du har Wlan på så er det gratis :) Men det laster ikke ned kart, tror bare det er noe som sier ifra hvor posisjonen din er sånn ca slik at den vet hvilke satelitter som er der du er :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig å innstille hurtig gps programmet slik at det laster ned nye data hver gang du kobler på deg til activesync. Fordelen med å benytte hurtig gps er at du laster ned data på hvor satelittene befinner seg slik at GPSn vet hvor den skal begynne å søke. Da vil han finne satelittene mye hurtigere. Enten man har GPS på mobil eller en vanlig gps så er det en fordel at disse dataene ikke er mer en en uke gamle.

Lenke til kommentar

Heisann. Prøvde å søke litt i tråden, men fant ingen lignende spørsmål (tror jeg?)

 

Altså det er en stund siden jeg først merket problemet, men tenkte det ikke var så farlig siden jeg egentlig ikke brukte denne funksjonen. Det er altså når jeg skal skrive med "Telefontastatur" i meldinger/messenger/etc problemet oppstår. Telefontastaturet skriver bare nummer. Samme hva. Akkurat som skift er aktivert (noe det ikke er). Noen som vet hva dette kan skyldes? Husker ikke helt hva jeg hadde installert da dette først skjedde, men for tiden bruker jeg PCM Keyboard.

 

edit:

Glem det. Fant svaret i forumet :-)

Endret av kimjonas
Lenke til kommentar

kimjonas: Akkurat det samme skjedde med meg. Dessuten mistet jeg ÆØÅ på første side på ".,123"-tasten på "fullt tastatur". Det skjedde etter at jeg hadde installert PCM Keyboard.

Jeg husker ikke helt hvordan det ordnet seg, men jeg slettet i hvert fall PCM Keyboard, og klarte meg uten ÆØÅ.

 

Fant en løsning for noen dager siden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=460872. TD Stock Keyboard fungerte ikke på min telefon, men TD Small Keyboard fungerer bra.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har et par problemer med min telefon (er en pro men tror jeg får fortere hjelp her?)

 

Jeg sliter generelt med at bakgrunnslyset slår seg av for tidlig, men finner ikke tilbake til instillingene??

 

Det andre problemet er at det tar så lang tid fra man har ringt til at telefonen gir lyd fra seg (man ser den blinker litt men det går flere sekunder før ringetonen begynner). Hvordan kan jeg få det til å ringe med en gang, eller i det minste vibrere?

 

Håper noen kan hjelpe meg! :)

Endret av Louboutin
Lenke til kommentar
Jeg sliter generelt med at bakgrunnslyset slår seg av for tidlig, men finner ikke tilbake til instillingene??

Trykk på batteriikonet, velg fanen "Avansert".

 

Til det andre spørsmålet ditt: Det kan fikses med Diamond Tweak. Vet ikke om et lignende program finnes til Pro, men det bør vel fungere med Diamond Tweak uansett.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Men nå har jeg et enda større problem.

Mobilen hengte seg veldig opp da jeg surfet på nettet. Den reagerte ikke på noe og jeg fikk ikke slått den av på noen måte, så jeg tok en soft reset. Da jeg startet den igjen kom jeg til den grønne windows mobile-siden men ikke lenger, og ingenting har skjedd siden... Hva skal jeg gjøre? Jeg har bare kontakter lagret på telefonen så tør ikke ta hard-reset, og jeg får ikke tatt sprite backup for da må man vel innpå telefonen mens den er koblet til dataen. Jeg er koblet til dataen, men telefonen reagerer jo ikke. Jeg hadde vært KJEMPEtakknemmelig for hjelp.

 

Åh!! :dontgetit:

 

 

EDIT: takk GUD det ordnet seg!! Hvis noen er interessert så gjorde jeg det man gjør for å ta en hard reset, men trykket på en annen knapp i stedenfor å fullføre det. Så bare startet den på nytt, helt fullstendig.

Endret av Louboutin
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som gjør noe feil, eller kan man ikke bla igjenom bare album på telefonen?

Tenker på da man går bortover navigasjons menyen i bånn og til musikk der.

Der ville jeg at alle musikk album skulle komme opp og ikke alle sanger.

Vet jeg kan finne album liste i musikk bibliotek, men hadde vært greit å kunne bla igjenom også.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Hvordan kan man endre visning på kalender slik at den åpner i "månedsvisning" hver gang?

 

Dersom man mottar en melding fra en person som ikke ligger i kontaktene dine, og jeg ønsker å ringe til han direkte, hvordan gjør jeg dette?

 

Hvordan kan jeg få telefonen til å ringe og vibrere samtidig?

Endret av cpc
Lenke til kommentar
Jeg får ikke sendt tekstmeldinger! Helt ut av det blå kommer det beskjed om at 'Nummersperreinnstillingene er nå aktiver'. Hva i svarte?

Noen som kan gi meg et svasr på hva som skjedd her, OG hva jeg skal gjøre for å fikset det?

 

\ b

 

 

Har du funnet ut noe om dette???

Sliter med det samme nå. Skjønner ingenting.

Lenke til kommentar
Jeg får ikke sendt tekstmeldinger! Helt ut av det blå kommer det beskjed om at 'Nummersperreinnstillingene er nå aktiver'. Hva i svarte?

Noen som kan gi meg et svasr på hva som skjedd her, OG hva jeg skal gjøre for å fikset det?

 

\ b

 

 

Har du funnet ut noe om dette???

Sliter med det samme nå. Skjønner ingenting.

Snakk med operatøren din. SIM-kortet / abonnementet er sperret.

Lenke til kommentar

Hei! jeg har ikke brukt telefonen som mp3 spiller på fler måneder pga. elendig lydkvalitet :S men nå trenger jeg den MEN da jeg overfører mp3 filene til telefonen blir filene ødelagte. sangene hakker og masse rare lyder. samme gjelder om jeg drar dem i winamp.

 

det rare er vis jeg kopierer 1 og 1 sang så går det i noen minutt før de blir ødelagte. mens de sangene jeg allerede har innpå funker fint som bare det :S

 

noen som vet hva eller hvorfor dette skjer ?

 

mvh Erik

Lenke til kommentar

Hei, har slått på visning av klokke på tittellinjen, og det har funket en stund.

Noen ganger vises batterinivå, andre ganger klokken.

Men plutselig vises nå klokken BARE analogt, utrolig irriterende!

Har ikke funnet noe oppsett for dette, er det noen som vet hvordan jeg får den digital igjen?

Altså, gjelder klokken som vises øverst i systemfeltet!

 

Edit: Fant løsning:

To change back to digital, simply tap and hold on the clock until a menu appears. Select Digital from the menu

Endret av kjelldell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...