Gå til innhold

hk tok fyr under overklokking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal følge med en egen liten papirlapp med garantibetingelser på også.

 

Jeg fant ingen forklaring som kan hinte til hva som faktisk "brant opp".

Den "lille brikken" kan være alt fra NB til mosfets og kondensatorer, som alle ligger like ved stedet han nevner.

 

Er nok en grunn til at Asus nektet RMA.

Lenke til kommentar

Ja, om du har lest hele furumet, så har du sett begrunnelsen fra netshop til robin! Det er Netshop som skal godta det eller ikke for robin sin del. Etter dette er det asus som må godta det fra netshop for at de skal få igjen penger.

 

Jeg bladde nå til sider med voltage og system bios settings. Her er det heller ingen form for advarsler eller noe som sier at du mister garantien. Står derimot ganske så bra forklart hvordan man skal klokke^^

 

Asus reklamerer for klokking på hjemmesiden deres. dette gjelder også trådstarters hovedkort.

-->Asus<--

 

Overskrift: The Ultimate Gaming/Overclocking Platform

 

Og under er det en liten video! ser du noen advarsler?? NEI!

 

 

Vær så snill, la et av Zerblat's hovedkort ta fyr på en merkelig måte under en liten klokk. Jeg vet at dette er en fabrikasjonsfeil! Gjør ikke du også det i bunn og grunn? .. tror ikke du er helt med beina planta på jorda gutt.

 

skaff deg et eget liv, og sløs penger på å betale masse for noe som ikke fungerer som det skal for så å kjøpe nytt igjen.

Lenke til kommentar

hahaha sendte dem link til denne tråden nå :D

 

Mon tro om 9406 visninger med dårlig reklame for netshop var verdt det.

Jeg har bare gode erfaringer fra før med butikken, men nå bestiller jeg ikke derfra mer. Orker ikke denne prosessen om jeg skulle få noe med produksjonsfeil som avdekkes etter litt bruk...

 

edit: Hva skjedde med å være litt lojal mot sine kunder?

Har dere så dårlig råd får dere sette opp prisene, ikke scamme betalende kunder!!

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
*snip*

Du tror altså Netshop er interessert i å kaste bort 1500,- her og der før de vet om de får en RMA godkjent?

Hvorvidt de reklamerer for overklokking eller ei har ingenting med garantivilkårene å gjøre.

 

Jeg har rundt 20 hovedkort liggende som har tatt kvelden på forskjellige måter, ikke prøvd å RMAe noen av de, vil du ha et?

 

Det er heller ikke en fabrikasjonsfeil, men en komponentfeil.

Jeg tror bare ikke OP er helt ærlig og at muligens Asus fant noen artige innstillinger i BIOS.

Lenke til kommentar

Ikke så alt for mye. Begynte å lure på om du snakket til meg. da hadde vi snakket asswipe! :devil:

 

Vurderer å sende inn mitt kort nå. Bare for å se hva som skjer. Men må jeg dekke frakten selv? SHG (som jeg kjøpte kortet fra) har gått konkurs så jeg må vel sende de direkte til asus. Hvor lang var garantien her?

Lenke til kommentar

Hadde asus funnet noe galt ville nettshop begrunnet ikke godkjent RMA med det og ikke med at "de ikke kan se om klokkingen er gjort forsvarlig"^^

 

Herregud, du holder deg langt fra saken, og det at du forteller hvor mange hk du har tatt livet av sier jo bare litt om dine flotte ferdigheter^^ ofc. voltmodding er ment å drepe kortene omentrent. men så lenge det bare er snakk om bios instillinger skal det bra mye til for at det tar kvelden. At noe tar fyr skal uansett ikke forekomme under slik klokking. Hovedkortet skal gi seg lenge før den tid om det har noe med klokkingen å gjøre.

 

Gi deg nå. du dummer deg ut. Jeg tror ikke Robin lyver i et forum der han starter en tråd og lurer på om han kan RMA hovedkortet sitt og er såpass erlig med å si at han ikke kommer til å si at han har overklokket noe først, men så ombestemmer han seg, og forteller dette til netshop. Det er ganske så frekt av deg å beskylde robin i å lyve uten å kunne begrunne dette. jeg blir kvalm av deg.

du prøver virkelig bare å skape uhygge for robin med dine komentarer.

Jeg kjenner overhode ikke gutten, men jeg støtter han 100% og tar god avstand fra dine beskyldninger og meninger

 

Ser ikke noen vits i at du fortsetter på denne måten.

 

Reklamerer de for overklokking og dette ikke fungere slik de reklamerer, så er det villedende reklame, og det er også et RMA grunnlag. Du kommer bare med dårlige argumenter hele tiden du Zerblat.

Endret av knutern88
Lenke til kommentar

dePt:

De skal betale alle utgifter som kommer som følge av feil i produktet.

dvs. frakt og eventuelt annen skade kortet har gjort. i mange tilfeller fyker RAM i samme slengen.

Edit:

Men, et lite problem er at SHG er erklært konkurs, og du må ta det opp med det nye SHG i danmark. begynn med å sende de en mail. De har ingen plikt til å gjennomføre RMA da de er erklært konk, men tror de kan være villige fordeom. de har sluppet en pressemelding som sier de vil stå for RMA av en god del produkter.

Endret av knutern88
Lenke til kommentar
Reklamerer de for overklokking og dette ikke fungere slik de reklamerer, så er det villedende reklame, og det er også et RMA grunnlag. Du kommer bare med dårlige argumenter hele tiden du Zerblat.

Det er fullt mulig å reklamere for overklokkingsmuligheter og alikevel kunne nekte RMA om du fysisk ødelegger kortet ved å overdrive overklokkingen uten å bedrive "villedende reklame".

 

Debatteknikkene dine er horrible forresten, angripe personen og ikke argumentet burde du se deg for god til om du er '88-modell.

Lenke til kommentar

knutern, ro ned litt.

 

Dersom Asus reklamerer med overklokking, og det hverken i Bios eller manual kommer tydelig frem, så skal dette godkjennes som RMA. Da er det per definisjon riktig bruk av hovedkortet, og Asus må ta det på sin kappe. Står det derimot i bios eller andre steder ( må være tydelig og klart ) at dette kan føre til skade på hovedkort eller andre komponenter, så kommer du ingen veg med RMA.

 

Det viktigste poenget her er at det må være tydelig. Jeg antar at Asus på en eller annen måte gjør det klart for brukeren at dette er risky business, mest sansynlig i bios, men gjerne også i liten tekst ett eller annet sted. Liten tekst på et bortgjemt sted er ikke godt nok, stor tekst og en "I accept the risk" knapp i bios før du får lov å herje med instillinger er en helt annen sak. Forbrukerrådet tar forøvrig gjerne slike saker.

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar

Hehe, beklager alle 4 poster etter hverandre. trodde de kom i samme post når jeg trykka hurtigsvar med en gang.. det har gjort det tidligere..

 

 

angripe personen og ikke argumentet burde du se deg for god til om du er '88-modell.

 

Da er vi to som angriper personen og ikke argumentet dude. du startet det med å angripe Robin, jeg fortsatte det med å angripe deg tilbake. Beklager, jeg ble frustrert over at du faktisk ikke skjønner hvor klart og tydelig dette er en RMA sak eller ikke og kommer med utspill som sier at trådstarter er en løgner. Dette oppfatter jeg som svært provoserende.

Endret av knutern88
Lenke til kommentar

Underholdene tråd er det jo...

Men jeg tror ikke dette er spesielt fruktbart Robin1379.

 

Det at "nerde-mobben", som altså sitter med delvise, og svært begrensede fakta opplysninger om hva som har skjedd og hvordan, liksom skal spamme ned webshopen for å tvinge dem til fornuft har jeg overhodet ingen tro på.

 

Man kan gjerne be andre om råd og tips, men ikke bland fremmede inn i din kommunikasjon med webshopen, den dialogen bør man stå for selv. Vær saklig, vennlig, og skaff sympati for din sak. Lover og rettigheter, eller trusler, er absolutt siste utvei når alt annet har feilet. Det er nå i alle fall mitt generelle råd når det gjelder reklamasjoner, og jeg har aldri ikke fått det som jeg vil i noen slik sak.

 

Men jeg har også min egen moral for hva jeg vil kjøre RMA på, og er generelt, når det gjelder overklokking, av den oppfatning at ”er man med på leken får man tåle steken”.

Men det finnes grensetilfeller, og ditt kan absolutt høres ut som et slikt, klokking eller ei.

Så hvis du mener du har rett, kjemp for det, men gjør det på en skikkelig og voksen måte, uten spam fra synsere. :)

Lenke til kommentar
Underholdene tråd er det jo...

Men jeg tror ikke dette er spesielt fruktbart Robin1379.

 

Det at "nerde-mobben", som altså sitter med delvise, og svært begrensede fakta opplysninger om hva som har skjedd og hvordan, liksom skal spamme ned webshopen for å tvinge dem til fornuft har jeg overhodet ingen tro på.

 

Man kan gjerne be andre om råd og tips, men ikke bland fremmede inn i din kommunikasjon med webshopen, den dialogen bør man stå for selv. Vær saklig, vennlig, og skaff sympati for din sak. Lover og rettigheter, eller trusler, er absolutt siste utvei når alt annet har feilet. Det er nå i alle fall mitt generelle råd når det gjelder reklamasjoner, og jeg har aldri ikke fått det som jeg vil i noen slik sak.

 

Men jeg har også min egen moral for hva jeg vil kjøre RMA på, og er generelt, når det gjelder overklokking, av den oppfatning at ”er man med på leken får man tåle steken”.

Men det finnes grensetilfeller, og ditt kan absolutt høres ut som et slikt, klokking eller ei.

Så hvis du mener du har rett, kjemp for det, men gjør det på en skikkelig og voksen måte, uten spam fra synsere. :)

 

Bra forklart!:)

100% enig. litt dumt for robin sin del å sende de mailene kanskje ja.

jaja.. uansett, som du sier, helt enig. griller jeg cpu socket, rambrikker eller NB f.eks ville jeg ikke vurdert tanken på RMA en gang, så lenge jeg er over de spesifiserte toleransene for hvert komponent. Men ettersom det er noe annet på HK som faktisk tok fyr synes jeg dette er en helt klar RMA sak uansett hva han har satt opp i bios. dette var noe som kanskje ble framprovosert av litt klokking, men bedre det enn at det faktisk tar fyr en natt trådstarter ligger å sover og pcen laster ned noe fra nettet..

Endret av knutern88
Lenke til kommentar
Da er vi to som angriper personen og ikke argumentet dude. du startet det med å angripe Robin, jeg fortsatte det med å angripe deg tilbake. Beklager, jeg ble frustrert over at du faktisk ikke skjønner hvor klart og tydelig dette er en RMA sak eller ikke og kommer med utspill som sier at trådstarter er en løgner. Dette oppfatter jeg som svært provoserende.

Liten forskjell på å nevne at det kanskje kan være med ved saken enn det som er opplyst og å påpeke at jeg ikke kan skrive engelsk osv.

 

Og nei, det er ikke klart å tydelig at dette er en RMA-sak.

Ingen saker som involverer fysisk skade på hovedkort i sammenheng med overklokkinge er klare.

Lenke til kommentar

Et umodda HK skal ikke ta fyr. Punktum. Rart at folk kan argumentere for at dette ikke er en soleklar RMA-sak når trådstarter OPPLAGT ikke er så inni klokking at han har begynt å modde 24/7-utstyret sitt.

 

Husmorklokking er enkelt, du trenger ikke å ha allverdens kunnskap om ting for å sette en divider, og øke FSB til ting ikke er stabilt mer. Å forvente at Ola Nordmann som ahr økt FSB skal kunne gi detaljerte forklaringer er litt for mye forlangt. Å avslå en RMA for at foklaringen ikke er god nok er altfor tynt. Tydelig at det ikke var noe fysisk på kortet som skulle tilsi at det var blitt misbrukt, ellers hadde vel det vært forklaringen fra netshop.

 

Forøvrig er det tull å gå bananas pga en sånn hendelse ift å lage en slags boikott-kampanje. Tipper komplett og mange andre hare sine svin på skogen de også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...