Gå til innhold

hk tok fyr under overklokking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurte også litt på hvor han sa det:P men sikkert bare en missforståelse. Jeg vil gjærne også se dette på tv2 hjelper deg!! det svaret/begrunnelsen de ga deg, provoserte meg virkelig!! de kan da ikke svare med at de ikke klarer finne ut at du har gjort det forsvarlig???? de må klare finne ut av at du ikke har gjort noe forsvarlig, og begrunne dette NØYE!

På meg virker det som om du har gjort alt forsvarlig, og den klokken du har brukt kvalifiserer seg som en LAV klokk, og det må de tåle da hovedkort produsenten reklamerer for at du skal kunne gjøre det.

 

Jeg har selv bestillt meg et nytt ASUS kort nå, og går vekk fra XFX790i ultra pga. at det rett og slett ikke takler klokking og 2000mhz ddr3 minnet mitt. lurer på om kortet også har ødlagt/degradert minnet mitt, så da blir det nytt minne også.

 

og til alle dere som slaktet trådstarteren i begynnelsen av tråden og brukte sterke ord som svindler osv. mot ham, Dere burde bare skamme dere! Tenk at dere kan uttale dere på denne måten, når brukeren var ute etter å få støtte/hjelp og ikke bli slaktet.

Slike komentarer er bare å holde for dere selv.

Endret av knutern88
Lenke til kommentar
hvis ikke jeg får nytt på garantien så får jeg lønning 5 august så da har jeg råd til nytt :new_woot:

men hvorfor tar hk fyr når ikke volten økes, men bare ghz på cpu?

Inni de små brikkene er det bl.a. fysiske prosesser som produserer kinetisk energi som avgir varme. jo raskere de prosessene går, jo mer energi og varme.

Lenke til kommentar
så du mener det er bra kundebehandling hos netshop altså loopernor?

 

Hvor sa jeg det?

Jeg sa at Netshop hadde fortjent å bli skjelt ut på TV2 hjelper deg pga. det her.

bare så du hadde den :nei: etter setningen så jeg misfrostod litt :blush:

 

ringte i dag fikk samme svar som vanlig om å sende mail og bla bla

og det ble stille når jeg sa at det ikke står at garantien bortløper på grunn av overklokking

så forbruker rådet blir nok neste

Lenke til kommentar

Beklager, men jeg får en litt sånn "Åhhh, unger" følelse av å lese dette.

 

For det første burde dere skrive korrekt når dere sender slike mailer. "Det står i låven" eks.

 

Mulig jeg er av den eldre garde, som mener man ikke reklamerer på en skade selv har skyld i.

 

Nei ta det som en mann, og kjøp ett nytt kort. Er ikke snakk om mange kronene.

Lenke til kommentar
Beklager, men jeg får en litt sånn "Åhhh, unger" følelse av å lese dette.

 

For det første burde dere skrive korrekt når dere sender slike mailer. "Det står i låven" eks.

 

Mulig jeg er av den eldre garde, som mener man ikke reklamerer på en skade selv har skyld i.

 

Nei ta det som en mann, og kjøp ett nytt kort. Er ikke snakk om mange kronene.

 

Ingen ting tilsier at det var han egen skyld at dette hendte. Har han fulgt "normal prosedyre" for klokking er det ikke hans skyld at dette gikk som det gikk, tross alt er kortet designet for nettopp den type ting.

Lenke til kommentar

Rusher:

 

Hold uvitende komentarer for deg selv. Robin har ikke gjort noe som tilsier at garantien skal utløpe. uansett om så at han hadde gjort dette, så skal ikke en elektrisk vare ta fyr under noen omstendigheter. Dersom pcen hadde tatt orntlig fyr, huset brent opp eller noen skadet og årsaken hadde blitt kjent, ville Asus fått et kraftig søksmål mot seg. Det kan jeg låve deg! Så lenge han ikke har gjort noe fysisk med kortet for å øke spenninger osv. så skal det være umulig at kortet tar fyr!! Det skal dø lenge før denne tid! Her er det snakk om en veldig skummel fabrikasjonsfeil, og dette bør etterforskes nøye av Asus, da kanskje flere kort kan ha samme problem!

Endret av knutern88
Lenke til kommentar
Hold uvitende komentarer for deg selv. Robin har ikke gjort noe som tilsier at garantien skal utløpe.

Det kommer helt an på hva garantipapirene som lå i hovedkortesken sier.

Bladde litt selv nå og samtlige produsenter jeg har kjøpt fra mener overklokking foregår på eget ansvar, og vil bryte garantien på kortet, det gjelder både Asus og DFI bla.

Lenke til kommentar

Skjedde de samme med mitt p5k deluxe. Jeg overklokket ikke da dette skjedde, men jeg satte en USB kabel inn :p En liten sort brikke ved pci portene tok fysisk fyr. Jeg skulle sende det inn, men så gikk SHG konken og så fant jeg et p5k premium til 300,-

 

Kan legge til at HK kjørte stock settings på alt. Ingen klokk da dette skjedde.

Endret av dePt
Lenke til kommentar

Er det mulig?! Hovedkortet skal på INGEN måter ta fyr! uansett klokket eller ikke! Det som står i manualene er, at overklokking KAN ødlegge garantier! ikke at det ødlegger garantien på hovedkortet. da skal det stå mer spesifisert enn som så. Dette hjelper uansett lite slik asus reklamerer på hjemmesiden deres.

 

Overklokket eller ikke! kortet tok fyr og det er med en gang RMA grunnlag godt nok.

 

Det å komme her å si at han skal ta det som en mann osv, lære av det, og at det bare er småpenger. Det er rett og slett det dummeste jeg har hørt! skjerpings! INGEN tvil om at denne feilen ikke hadde noe med overklokkingen å gjøre, da dette garantert var en "tikkende bombe"

Lenke til kommentar

Ja, men alternativet for meg var jo å sende kortet inn til asus og som trådstarter fikk erfare tar dette ufattelig lang tid. Jeg har kortet liggende, så jeg kan sende de inn, men hva har jeg å tene på det? Mitt nåværende kort er jo bedre enn det. Dessuten må jeg vell dekke fraktkostnader osv. selv?

 

Edit: Står will her også. Voltmodding er jo fysiske inngrep, så dette kan han umulig påstå at skal være tillat!

Endret av dePt
Lenke til kommentar

lær deg engelsk før du snakker det^^

Nei, Dette gjelder ikke fysiske endringer på hovedkortet selvfølgelig dumbass. blir bare irritert og provosert nå. Robin her har ikke på noen måter voltmoddet hovedkortet eller endret på hovedkortets fysiske deler. Da er dette at det tar fyr en feil som GARANTERT var på kortet fra før!

Her er min xfx790i ultra overklokkings advarsel:

CAUTION: Increasing the voltage or the clock speed of a component may void it's warranty due to exceeding recommended specification. XFX and the board manufacturer are NOT responsible for damage that may occur when component's tolerances are exceeded.

Står Akkurat slik jeg skrev det, og slik står det også i manualen til mitt DFI expert HK.

 

Gå en annen plass for å krangle i steden for å bruke furumtråder som er opprettet for å hjelpe andre.

Robin har ikke gjort noe som tilsier at han har brutt garantien på kortet sitt.

Endret av knutern88
Lenke til kommentar

Og du må lære deg norsk antar jeg?

 

Det du lister opp der er fra nVidia sin nTune-software.

Det står også at de ikke er ansvarlige for eventuelle skader om man overklokker.

 

OP har heller ikke skrevet hva som "brant opp". En bitte liten forskjell på om han klarte å svi av northbridgde eller om det kun var en kondensator som poppet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...