Gå til innhold

hk tok fyr under overklokking


Anbefalte innlegg

Hei, jeg synes det er greit at du leverer det inn og prøver å få det på reklamasjon, men synes absolutt du burde være ærlig å si at det skjedde når du prøvde å overklokke.

Det du gjør nå er å juge. Ikke bra.

En annen ting er at de veldig mange som jobber med data og support er inne på disse sidene. Og det er godt mulig at de kjenner igjen HKet fra denne diskusjonen.

Er nesten så jeg håper de kjører en full diagnostikk på HKet og sender deg regninga. Så slipper jeg å betale ekstra for det jeg skal kjøpe av de senere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig skal han ha igjen på garantien! Hva er det som går av folk - kaller han svindler og det som værre er!! Et hovedkort skal ikke kortslutte sånn pga av normal overklokking, selvfølgelig er det en feil som godt kunne oppstått uansett - det er ikke første eller siste gang et hovedkort - spesielt Nforce - takker for seg.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Om hovedkortet ryker under overklokking eller er overklokket fra før når det ryker er ganske likegyldig - det vil egentlig si at de fleste her inne ikke har krav på garanti på sine hovedkort med andre ord.

Og et defekt Nforce kort er så vanlig at de garantert ikke vil krangle på det - jeg hadde latt han fått nytt kort selv om jeg hadde lest tråden her også.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
skal selfølgelig prøve å ta det på garantien

Beklager du, men for resten av befolkningen er det ingen selvfølge å forsøke å svindle butikker.

Som andre nevner er det flott at produsentene åpner for at man kan sette egne innstillinger, men garanti og reklamasjonsrett bortfaller selvfølgelig om du overklokker.

Det blir det samme som å chippe bilen. Jeg tar selvfølgelig ikke motorfeil som skyldes økt effekt på garantien?

 

Regner med du er en liten gutt som har gjort noe du ikke hadde råd til. Jeg foreslår at du lærer av situasjonen du har satt deg i, og ber foreldrene dine gi deg en innføring i moral og etikk. Ha en fortsatt blakk dag.

Lenke til kommentar

hvis det er asus som må betale nytt hvis det går på garantien gjør jeg det iallefall med gooooooooooooood samvithighet

for det andre så reklamerer de med gode overklokkings muligheter iallefall på p5n32 e-sli

det fulgte med programmer til å med som var beregna til bruk med overklokking

å det står ikke på esken at det ikke er lov å overklokke, men det står forskjellig ting om overklokkings mulighetene og se på på asus.no der reklamerer de som f*** om overklokkings mulighetne. så ser meg ikke sjøl som en svindler, eller gjør noe som går på utsia av det garantien burde dekke

Endret av robin1379
Lenke til kommentar
Det blir det samme som å chippe bilen. Jeg tar selvfølgelig ikke motorfeil som skyldes økt effekt på garantien?

 

For å bruke enda en bil-analogi, så blir det hovedkortprodusentene gjør, det samme som at bilprodusenten reklamerer med at bilen man kjøper skulle ha alskens forbedringer som får den til å gå fortere. Men i følge deg, om du faktisk kjører fort, så bortfaller garantien på bilen.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
men da må de skrive at garantien ikke dekker det da

det står ingen steder noe om at garantien bortfaller hvis jeg overklokker

så samma for meg, jeg skal ha et nytt et eller pengene tilbake

 

Jepp, støtter hovedkortet overklokking og har til og med verktøy for det i form av software etc så kan man ikke si at garantien bortfaller med mindre dette er spesifisert.

 

Det er faktisk godt mulig at hovedkortet her har kunnet tatt fyr med en kraftigere "ikke overklokket" cpu , trengte jo bare litt høyere TDP og vips så har vi sannsynligvis fått samme effekt.

Lenke til kommentar

Jeg må bare få si at jeg ikke reagerer på at du prøver å få det på garantien, synes det er det eneste rette. Men synes og at det eneste rette er å spille med åpne kort og si akkurat hvordan det skjedde.

Så får du heller dra argumentene mot at garantien bortfaller ovenfor nettbutikken, istedenfor mot oss.

 

Just for the record, jeg synes ikke garantien bør bortfalle ved normal overklokking sålenge produsentene legger opp til dette.

Lenke til kommentar

Hadde det vært en lokal butikk, der jeg var kjent, hadde jeg personlig sagt hva som skjedde ingen problemer.

 

Men nettbutikker eier ofte ikke skjønn, og fanden heller om jeg gidder å betale 2000-3000 kroner hvis han fyren på andre enden av den mailen ikke gidder å bruke skjønn, eller ikke har peiling, eller bare har en dårlig dag. Sorry, men slik er det bare.

 

Håper du får en god opplevelse, men jeg ville ikke nevnt overklokking var jeg deg. For da kan det fort bli ditt ord mot deres. Men har de mer enn 2 i IQ vet de godt at overklokking ikke skal føre til at ting tar fyr (ikke minst uten volt mods) , da er det svakhet/feil i kortet.

Endret av navlasop
Lenke til kommentar

Selv om garantien ryker når en overklokker et HK, så kan en reklamere (klage) på det i henhold til forbrukerkjøpslovens regler. Dersom HKet ikke har vært det som betegnes som "Vanlig god vare", jf "Videospillerdommen" så vil han faktisk kunne reklamere på det.

 

Da flere skriver at HKet ikke burde ryke under litt normal OC, så tyder dette på at HKet det her er snakk om ikke var "vanlig god vare", og derfor har en feil (juridisk mangel) og at forbruker (robin1379) kan gjør mangelsbeføyelsene i forbrukerkjøpsloven gjeldene, deribland omlevering, eller heving.

 

Les litt her: FKJL "Mangel kap" og Forbrukers mangelsbeflyelser

 

MVH jus-student! :cool:

Endret av keitran
Lenke til kommentar
Selv om garantien ryker når en overklokker et HK, så kan en reklamere (klage) på det i henhold til forbrukerkjøpslovens regler. Dersom HKet ikke har vært det som betegnes som "Vanlig god vare", jf "Videospillerdommen" så vil han faktisk kunne reklamere på det.

 

Da flere skriver at HKet ikke burde ryke under litt normal OC, så tyder dette på at HKet det her er snakk om ikke var "vanlig god vare", og derfor har en feil (juridisk mangel) og at forbruker (robin1379) kan gjør mangelsbeføyelsene i forbrukerkjøpsloven gjeldene, deribland omlevering, eller heving.

 

Les litt her: FKJL "Mangel kap" og Forbrukers mangelsbeflyelser

 

MVH jus-student! :cool:

hk'et begynte ikke bare ryke

det tok fyr inni der

kunne du foresten funnet en link til det du skriver om forbruker kjøpsloven?

da lærte jeg noe nyttig i dag å da hvis de mener garantien forsvinner

hvis ikke jeg får det dekt på garantien tar jeg en tur ned til sandefjord

hvis det tar over 1 uke før jeg får penger eller hk, da har jeg vel krav om å låne et tilsvarene produkt? *edit fant det ut nå at jeg har krav på det

Endret av robin1379
Lenke til kommentar

1. Det heter for svarte å øke spenningen, ikke "volten".

2. Har selv 680i-kort og er nå på mitt tredje. Begge de to foregående har sluttet å fungere på "generelt grunnlag", uten å ha vært klokka så mye som en MHz (eller "økt volten" på)

3. Det er vel hevet over enhver tvil at flesteparten av maskinvareprodusentene spekulerer i å bruke akkurat så dårlige "råvarer" at en viss prosentandel vil ryke hva du gjør med dem. Derfor synes jeg ikke at du skal ha dårlig samvittighet for å sende inn et såkalt "high-end kort" som ikke taklet det som reklamen sier at det skal være "spesielt godt egnet til".

Er også enig i at det kan være fåfengt å skulle argumentere for at "jamen kortet der jo laget for overklokking" med en nettbutikkansatt som har en dårlig dag.

 

Lykke til med varereturen din.

 

Tenk, en av nettbutikkene selger faktisk ADSL2+ modem/WLAN ruter som ikke fungerer på norske DSL-linjer. :) Det ble det vareretur av gitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...