Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billig og sporty bil (100-150k) ?


Anbefalte innlegg

Må bare komme med min erfaring og rette litt på all hetsen mot SMART Roadster.

Det er ikke farten som er fantastisk med SMARTEN, det er lyden og følelsen av å kjøre den. For ikke å glemme sjarmen.

Hva forventer folk egentlig av en bil med 0,7 liters motor volum fordelt på 3 sylindre med totalt 82 HK (0-100 = 10.9 sec)?¨

 

Roadster (vanlige 82hk utgaven) kan enkelt remappes til 105-115hk men må da regne med at ting kan slites fortere (enda ikke hørt noen fått store problemer etter remap). Vet ikke hva Brabus utgaven kan tunes til, men går nok enda litt lengre. Ved remap blir også giret raskere. Har sett flere tuning leverandører oppgir ca 30% mer ytelse og giring.

 

Den Bluewave utgaven som var nevnt tidligere er en modell som bare har utseende til Brabus. Motoren er helt standard 82HK.

Ekte Brabus modeller er fabrikk (Brabus fabrikken) tunet til 101HK (0-100 = ?) og har i tillegg til styling noen forbedrede motor deler som f.eks olje kjøler og bedre turbo.

 

Taket på SMART Roadster kan lekke, men det er ikke mye arbeid å fikse det og da er den tett (tips, ikke bruk høytrykk spyler mot cab eller sidevinduene).

 

Roadsteren går for omtrent 110~160k for vanilla edition, 190~250 for brabus og Bluewave inn imellom en plass. Importerer du selv kan du spare deg noen kroner.

 

SMART Roadster er en bil med noen barnesykdommer, men skal love deg at du blir forelsket i den likevel!

 

Har hatt min (vanilla/standard utgave) siden april i år & still lovin it!

 

(typos kan forekomme :D )

 

Edit: Drivstoff forbruket ligger på omkring 0.5 liter

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for den informasjonen. Smarten er fortsatt høyaktuell, da den er en av få biler jeg kan finne under 150k med lav kilometer og relativt ny...

 

...bilen jeg skal kjøpe var forøvrig tenkt som en midlertidig bil (et år eller tre) frem til jeg får råd til en ny stasjonsvogn eller suv, men det kan være jeg ender opp med å gå for en mellomting, f.eks. en 2005 audi a4 stasjonsvogn til ca. 250k...men, etter å ha sett på alternativene her så blir det veldig kjedelig... :)

Endret av krister461
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...