Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billig og sporty bil (100-150k) ?


Anbefalte innlegg

de som kjørte smart roadster brabus på ACR i år er ikke helt enig med det du sier...

på aks tenker jeg først og fremst ikke på følelsen av fart, men g-krefter som er i gang, i smart kjenner jeg faktisk at jeg blir dratt litt bak i setet, fikk absolutt ikke den følelsen i MR2.

 

quote fra en som var med på løp på ACR(ikke meg):

Der var de 2 første dagene på ACR unnagjort:D Fy flate så kult!!!! Jeg kan jo kjøre forbi nesten alle andre på yttern!!! Biler med 250-300 hk går fint og komme seg forbi ( Jeg nevnte for en i en banePrelude att han kjørte hardt... Han ble forbanna og mumlet ett eller annet om hva jeg snakket om og noe om lavtflyvende jævelskap han ikke klarte og rykke ifra før han bare gikk ... ) Jeg er ganske grisefornøyd til tross for att jeg dro av på fredagen og ødela høyre baksjerm og det midtpartie som skiltet er skrudd fast i... ( Fredag den 13 ) Bortsett fra det var det bare skiltlysene som måtte klare seg uten strøm og den baklykta jeg uansett må bytte pga lekasje tok kvelden. Hva koster de 2 delene ( skjerm og det feltet skiltet sitter på) ? Eventuelt en helt ny brabusbakfanger? Til orientering: IKKE slipp gassen inn i venstresvingen etter langstrekka i 1xx UTEN ESP på (pokkers sure Opel! som pressa meg ) Rundetider har jeg enda ikke fått tatt... For opptatt med kjøringen Man blir litt opptatt når man plutselig er omringet av biler med 1000 hk som på død og liv skal drifte forbi deg på de mest utenkelige plasser :D Jeg tror rett og slett jeg MÅ kjøpe meg en Lite og renske den fullstendig og bygge meg busakitt De koster jo ikke all verden? og importere, og til banebruk trenger man ikke og betale norske avgifter. Ser virkelig for meg en letta Lite med 300 hk på hjula Show!
Ellers var det skikkelig moro å endelig få kjørt på en skikkelig bane. Logga 43mil med banekjøring på Smarten i helga. =))) Utrolig moro å rett og slett parkere biler med 2 og 3 ganger effekten.. ikke minst i svingene.. =)

 

edit: ang smart på vinteren så er de ikke de beste bilene.

den har liten bakkeklaring og trives best det det er brøytet, den slipper lett ute ESP når du gir på, men ikke med ESP på :)

ja, det er problemer med lekasje, men stort sett er dette ganske enkelt og billig å fikse, det finnes masse veiledninger på det.

du bør uansett parkere den under tak til vanlig, den kan fint stå ute i regnet f.eks over natten uten at det gjør noe, men ha ett tak å sette den under til vanlig.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
edit: ang smart på vinteren så er de ikke de beste bilene.

den har liten bakkeklaring og trives best det det er brøytet, den slipper lett ute ESP når du gir på, men ikke med ESP på :)

ja, det er problemer med lekasje, men stort sett er dette ganske enkelt og billig å fikse, det finnes masse veiledninger på det.

du bør uansett parkere den under tak til vanlig, den kan fint stå ute i regnet f.eks over natten uten at det gjør noe, men ha ett tak å sette den under til vanlig.

 

Er det ikke "litt drøyt" at man kjøper en såpass ny bil og ikke kan ha den stående ute i regn uten at man må bruke penger på å modifisere den slik at den er tett?

Lenke til kommentar
de som kjørte smart roadster brabus på ACR i år er ikke helt enig med det du sier...

på aks tenker jeg først og fremst ikke på følelsen av fart, men g-krefter som er i gang, i smart kjenner jeg faktisk at jeg blir dratt litt bak i setet, fikk absolutt ikke den følelsen i MR2.

 

Glemte å kommentere dette. Aksellerasjon er ikke det samme som hvor fort man kan kjøre i svinger. At bilen er rask i svinger gjør den ikke noe kjappere ut av lyskryss.

Lenke til kommentar

Har selv vært å kjørt på ACR var 1 stk Smart Roadster der, veit ikke om det var brabus eller vanlig. Den var iallefall ikke noe problem å kjøre fra, både i svinger og på sletta.

og at en liten bil som gjør 0-100 på 10-13sek kjører fra biler med 250-300hk er heller tvilsomt.

det er snakk om en bil som gjør 0-100 på en plass mellom 10-13sek, du kan ikke nekte på det, den blir jo rævkjørt som bare det på sletta. ACR er ikke bare svinger, og man kan holde ganske stort fart igjennom de fleste svingene der.

Han skryter nok mye på seg han fyren der, noe som er vanlig.

Gankse ofte jeg hører folk med Volvo 240 som kommer hjem fra ACR og har kjørt fra både Skyline, Supra, osv. :!:

Som mest sannsynlig er på ACR for å drifte å ikke kjøre formel 1.

De fleste med dyre biler som kjører på ACR kjører ikke som idioter, da en kræsj der fort blir veldig dyr.

 

Og hvor du får den følesen av å bli presset inn i sete vet ikke jeg, for den kjente ikke jeg i det hele tatt.

120nm er nok ikke noe spes å føle, selv om bilen bare veier under 800kg

 

Har du noen gang prøvd en bil med over 300-400hk? hvis du setter den inn i smarten etterpå føles den nok ganske dau.

 

på ACR satt Tommy rustad banerekord med Toyota Celica T-sport i 2003, og kjørte samme tid som Mitsubishi Lancer Evo 8 som er 4x4 og 280hk, EVO8 er veldig bra når det kommer til banekjøring.

Celicaen ble kjørt med std 205/45-16 dekk som ikke er spes bra, men klarte likevell en så bra tid som (1:47)

Rundetider på acr

 

Har smart roadster noen gode rundetider å vise til hvis den er så bra som du sier?

 

fant denne videoen fra ACR

http://www.youtube.com/watch?v=O3SFAamUE_4

http://www.youtube.com/roadsterBOJ

 

det gikk da skikkelig treigt! preluden kjørte treig, gammel volvo 240 forran seg også:p klarer jo ikke ta den hvite gamle sierraen eller hva det er heh..

den kjørte heller ikke fra gammle volvoen, og de som den kjører forbi slipper han fram, siden dem driver med drifting eller kosekjøring.

 

han kjører rundetider på ca 2:05, det er jo ikke bra i det hele tatt, selv kjørte jeg på ca 1:54 men min bil førte gang jeg var der, og da presset jeg ikke maks, da jeg har lite erfaring med banekjøring.

Da var bilen nesten helt std utenom, senket 30mm og bedre dekk Yokohama AVS Sport i 225/30-18 dimm, noe som hjalp veldig på veigrepet, mot 205/50-16,som føltes som å kjøre med gele dekk.

Celica er heller ikke spes tung, 1080kg. og har veldig bra understell.

 

Så at med en runde tid på over 2min sier det seg selv at han ikke kjørte fra noen biler med 300hk og de eneste bilene som gir noe særlig gass videoen er gamle biler, med godt under 200hk som han ikke klarer å kjøre forbi engang.

kan ikke se i noen av de videoen at han suser forbi 300hk biler.

 

At folk føler at en bil går fort betyr ingen ting, jeg ser bare på ytelses tall og rundetider, da de ikke lyger.

0-100 på 12sek er 12sek uansett hvordan bil det er

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Aldri kjørt på bane selv, men jeg tror at hvem som kjører bilen også har mye å si.

 

klart det har mye å si, skal man sammenligne rundetider, skal det helst være samme person som kjører bilen.

 

Selv er jeg ikke spes god til å kjøre på bane, da jeg har lite erfaring med det, men virker som at som kjørte smart heller ikke hadde så mye erfaring så går jo ann å få en ca sammenligning.

 

Tommy rustad kjører nok fra en vanlig person på bane selv om han kjører en bil med bare halvparten i motorkraft :p

Lenke til kommentar

Trenger ikke gå så veldig i detalj på hvordan Smart Roadster er på eller ei. Den er sportslig nok for min del i denne sammenhengen, selvom den bruker 11 sek på 0-100. Så da vet dere sånn ca hvor jeg setter grensen.

 

De yaris'ene jeg har kjørt har vært langt fra sportslige nok! :p

Lenke til kommentar
Trenger ikke gå så veldig i detalj på hvordan Smart Roadster er på eller ei. Den er sportslig nok for min del i denne sammenhengen, selvom den bruker 11 sek på 0-100. Så da vet dere sånn ca hvor jeg setter grensen.

 

De yaris'ene jeg har kjørt har vært langt fra sportslige nok! :p

 

Yaris er ikke mye sportslig nei :tease:

 

men har jo Yaris T-sport turbo da:!: , med 150hk, den er en morsom liten bil, gjør 0-100 på 7.9sek

Den er litt sportslig å kjøre, men er ikke noe sportsbil nei.

 

Men ville ikke hatt en Yaris selv:P men er alltid gøy med Yaris som kjører fra ganske mange biler.

 

Kjøp deg MR2, MX5, Opel Speedster, eller kanksje en Elise , trur nok du vil bli skuffet over Smart Roadster.

men ikke vet jeg, jeg hadde blitt veldig skuffet ihvertfall :ph34r:

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar

Dennis87:

som jeg sa tidligere, så er det ikke jeg som har kjørt, jeg quotet bare det folk på ACR sa.

det var 2 stk der, 1 quote fra hver.

jeg har også sagt at den er treig fra 0-40 sånn ca, etter det tar den bra i gang, det gjør at 0-100 går treigt.

jeg har aldri kjørt på bane med annet en gocart.

etter det jeg vet var det en Smart Bluwave(blå)(tidlig utgave fra brabus, ikke like bra ytelse og slikt) og remappet exclusive med 115hk(orange)

regner med at du kjørte mot den blå, hvis det var i år da.

 

ang hva jeg har kjørt så er dette alt fra Evo 7 til rutebuss ;p

 

hvis det er han blå du kjørte mot så hadde han en rundetid på 2min blank.

han hadde også 160 før s-svingen, autofil klarte 200 med koenigsegg ccx...

 

jeg har ingen erfaring fra smart utenom vanlig kjøring på vei, dette er andre sine delte erfaringer...

 

edit: jeg har smart roadster og ble skuffet over den MR2`n jeg kjørte i helgen...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Folk har forskjellig mening ja ;)

 

Den jeg kjørte mot på ACR var svart, det var i fjor.

 

Smart kan man nok ha det veldig gøy med, da man ikke trenger mye fart for å få fartsfølelse. Siden man sitter så nært bakken, og sittestillingen er veldig sportlig.

 

Det er nok en gøy bil å kjøre, jeg tviler ikke på det :D , men synes bare at den med å kjøre fra 300hk biler lett var litt drøy :p

 

Jeg skal være enig at du får mer fartsfølse av å kjøre en Smart Roadster enn enn MR2 men enn MR2 går bedre selv om det kanskje ikke føles slik.

Smart Roadtser tar nok MR2 i slalåm kjøring vil jeg tro pga den er så liten og veier mye mindre.

 

Når jeg kjører Diesel bil med 140hk og rundt 400nm føles det som det drar nå sinnsykt, men når man ser på nåla så flytter det seg ikke så mye som man skulle tro hehe..

Lenke til kommentar

jeg skal ha ett lite race mot den MR2`n neste uke eller noe, får se hva resultatet blir da :)

får vel teste 0-100 eller noe rundt der også...

 

men, ofte er det ikke bilen det står på, men føreren.

synes det var litt drøyt med å kjøreforbi dem med 300 hester, men han sier nå så...

 

forresten, den svarte som var med i fjor er den orange som var med i år, den har blitt lakkert :)

altså Bluwave, ikke fullt like bra som Brabus, men mye bedre enn standard.

Lenke til kommentar
Synes de ser litt eksemplariske ut jeg :D Escort er herlige biler, viss du bare får kjørt en.

Et tips er og ikke starte med Cosworth, det er livsfarlig akselerasjon på disse bilene.

 

Ford Escort Cosworth 1995

 

Selv om Cosworth vingen er kansje litt i villeste laget :p

 

1. Bilen du linker til er en 95-modell. Trådstarter vil helst ikke ha eldre enn 2003-modell.

2. Bilen du linker til koster 250.000,- Trådstarter vil helst ikke bruke mer enn 100-150000.

3. Bilen du linker til er en av de mest harry bilene som eksisterer.

Lenke til kommentar
1. Bilen du linker til er en 95-modell. Trådstarter vil helst ikke ha eldre enn 2003-modell.

2. Bilen du linker til koster 250.000,- Trådstarter vil helst ikke bruke mer enn 100-150000.

3. Bilen du linker til er en av de mest harry bilene som eksisterer.

 

Hvis en bil er holdt i god stand så er ikke 95-modell noe vondt.

 

At denne bilen koster 250k er greit nok, jeg la den bare ut for egentlig ingen hensikt.

 

Det at du sier at bilen er harry var en sterk påstand i og med at den har flere entusiaster enn du kan telle resten av livet ditt.

Endret av Johsse
Lenke til kommentar
Hvis en bil er holdt i god stand så er ikke 95-modell noe vondt.

 

At denne bilen koster 250k er greit nok, jeg la den bare ut for egentlig ingen hensikt.

 

Det at du sier at bilen er harry var en sterk påstand i og med at den har flere entusiaster enn du kan telle resten av livet ditt.

 

Nå har dette ønsket om ny bil kanskje noe å gjøre med lån, driftssikkerhet og kollisjonssikkerhet å gjøre. Velholdt bil er fint det, men en splitter ny bil med fabrikkgaranti er idiotsikkert.

 

Og Cosworth er og blir harry selv om det er rå biler. Akkurat som Impreza WRX og Lancer Evolution. At mange liker de betyr bare at mange liker harry biler.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...