Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Er det noen items det lønner seg å ha for å kjøre et WOL bygg?

Bahamut ga en detaljert anbefaling hvor du må ende, men det du trenger er i hovedsak 3 ting, insense torch of the grand temple, the crudest boots og monkey king set.

 

Med den reduserte mana cost på staven og ekstra mana regen fra skoa med air ally ender du opp med mer mana regen enn cost, dermed er det bare å spammeuten å tenke på noe

 

Monkey king buffer skaden nok til at det er brukanes på høyere levels også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er Whimseyshire. D3's versjon av "Secret Cow level" fra D2.

 

I D2 var det en level der det falt kuer ned fra himmelen hele tiden som man kunne unlocke i Tristram. Det er bl.a. referert til denne i loading skjerm tipset "There is no cow level".

Det er et slags "fuck you" til alle som sutra over at D3 hadde for mye farger.

 

Før måtte man lage en staff med masse deler for å kunne åpne den. Nå kommer den random omtrent som Vaults fra treasure goblin. Er ingenting spesiellt loot der.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Rettelse:

 

Whimseyshire finnes fortsatt i act 1 i Old Tristram Road og krever fortsatt at man lager The Staff Of Herding. Portalen Ulleboy har vært ute for fører til Whimseydale og kan spawne fra Rainbow Goblins. Det er i prinsippet nøyaktig det samme området, goblinen (og portalen til whimseydale) ble bare laget for at nye spillere skulle få en sjanse til å se området uten å lage staff of herding (som er ekstremt tidkrevende med mindre man har sykt flaks). Både monstrene og layoutet er dog også mulig å få i rifts.

 

Området har to egne legendary drops: The Horadric Hamburger (bilde) og Spectrum (bilde) som kan droppe fra en pinata. Før RoS var disse veldig ettertraktet ettersom de har en lvl req på 30 og kunne rolle sykt høy dmg og var dermed godt egnet til å powerlvle nye characters. Nå er de ikke brukbare til noe annet enn to fete transmogs siden de vil rolle samme lvl req og scale stats etter hvilket lvl du selv er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei det kan nok hende. Har spilt paragon 524-565 nå på patch 2.1.2 og tenkte jeg kunne dele noen tanker:

 

- Density i rifts er endelig bra, fortsatt variasjon, men ingen kjedelige rifts

- Nye builds til DH og Barb fungerer godt, bedre flyt og for DH er det i alle fall vanskeligere å overleve. Selv om man til gjengjeld har høyere dmg.

- Ancients er en svak måte å utvide varigheten til spillet på. Etter 40 paragons har jeg på barben byttet ut 2 items. Og våpenet ble byttet ut direkte. Man er fortsatt avhengig av å få gode rolls på %, og ikke minst må man få riktige stats.

- Sjeldne items virker mer oppnåelige, selv om de fortsatt kan suge like hardt som alt annet. Fått furnace, shard of hate, en utrolig bra rollet Thunderfury (som selvfølgelig ikke er ancient), og Rimeheart siden patchen. Jeg mener fortsatt at de sjeldneste itemsene burde ha tettere roll-ranges på statsene enn de "vanlige" legendaries.

 

En på Reddit foreslo to nye consumables (samme som Ramladni's):

- Ancient maker, itemet blir økt med 30% flat.

- Re-roll, samme item, men man reroller alle afflixes og stats.

 

Jeg digger denne ideen, og de vil ikke være like OP som Ramladni's ettersom itemet man kan "lage" med disse kunne vært droppet sånn i utgangspunktet. Når Ramladnis kom var det jo ingen tvil om at man MÅ ha den for BiS våpen.

Lenke til kommentar

En på Reddit foreslo to nye consumables (samme som Ramladni's):

- Ancient maker, itemet blir økt med 30% flat.

- Re-roll, samme item, men man reroller alle afflixes og stats.

 

Jeg digger denne ideen, og de vil ikke være like OP som Ramladni's ettersom itemet man kan "lage" med disse kunne vært droppet sånn i utgangspunktet. Når Ramladnis kom var det jo ingen tvil om at man MÅ ha den for BiS våpen.

Vedder alt jeg eier på at denne aldri blir en realitet. Bare se på hvor mange folk klager over shard limiten, det er forsåvidt en enkel fix og hele communitien skriker om å få økt den till ihvertfall 1000 men ja....Blizzard hører sjeldent på slike ideer siden de ikke kommer ifra internt i blizzard. Kan ikke huske sist gang de innførte en feature som communiten hadde kommet med (correct me if Im wrong). Det de bruker communtien på, er bug reports.

Det de kunne ha gjordt det slik at Ramadalidingdong giften kunne ha fungert på amuletter og ringer også siden socket her er like obligatorisk som på våpen. Samt kunne de ha fjernet socket ifra mulige rolls en våpen kan droppe med (pga ramadalidingdong giften). Vet ikke hvor mange 10talls Kridershot jeg har fått som ikke hadde verken %dmg eller %IAS. De har droppet med dex, vita og socket....slik at du kun får enten 10%dmg eller 7%IAS.

 

Og en annen ting, nå er 3 av 4 karakterene mine over paragon 1000 og jeg må si at RNG systemet suger forferdelig. SMK droppa ikke før paragon 845 og WoH for Wizards (ok ikke BiS våpen men kun et eksempel) droppa ikke før paragon 711. Barben min har kun fått crappy Furance og DH leiter enda etter en Kridershot som man kan ha både %dmg og IAS på.

 

De kunne ha innført et kalkulert RNG system som gjorde at for hvert legendary sverd som droppa som ikke var f.eks Shard Of Hate eller Thunderfuryosv, økte du sjangsen med 0.1% til 1% (avhenging av hvor BiS den er) å få disse med neste legendary sverd drop. Når du endelig fikk f.eks Shard of Hate så skulle denne dropsjangsen blitt tilbakestilt (mens Thunderfury ikke ble tilbakestilt før du fikk den. Dette skulle ha gjeldt alle kategoriene. Hva hadde man oppnåd da? Jo, en gevinst for å spille dette spillet....hadde fremdeles vært en vis form for RNG men du hadde ihvertfall følt at du ikke spilte forgjeves.

 

Jeg sliter med rolls, selv med 11 SMK drop så har jeg ikke funnet en "vanlig" legendary med over 2500DPS. Jeg får alltid elendig rolls som gjør at det ikke svarer seg å rolle CritDMg til f.eks %DMG eller %IAS: Nå som Ancient SMK items har kommet, kommer det til å bli samme dritten her, bare at det tar 10 ganger mer tid for å få 1 Ancient SMK. Greit nok den første SMK ancient jeg får vil jo automatisk være en upgrade selv om rolla er crappy men ja...

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Raekor og perm cota høres ikke effektivt ut....Vile Ward og Leoric's Crown samt kanskje Pride of Cassius er et must på Raekor og da er det ikke mye rom for 3 IK deler.

 

Er nok ikke det aller beste nei, men det er bedre enn noen kanskje tror. Klarer GR39 innenfor tiden hvertfall, tror ikke det er så verst på Xbox. Dette er uten ancient våpen.

Lenke til kommentar

 

Raekor og perm cota høres ikke effektivt ut....Vile Ward og Leoric's Crown samt kanskje Pride of Cassius er et must på Raekor og da er det ikke mye rom for 3 IK deler.

Er nok ikke det aller beste nei, men det er bedre enn noen kanskje tror. Klarer GR39 innenfor tiden hvertfall, tror ikke det er så verst på Xbox. Dette er uten ancient våpen.

 

 

Spille Diablo med kontroll må være ferferdelig.(fordi da kan du ikke bote haha)
Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Vedder alt jeg eier på at denne aldri blir en realitet. Bare se på hvor mange folk klager over shard limiten, det er forsåvidt en enkel fix og hele communitien skriker om å få økt den till ihvertfall 1000 men ja....Blizzard hører sjeldent på slike ideer siden de ikke kommer ifra internt i blizzard. Kan ikke huske sist gang de innførte en feature som communiten hadde kommet med (correct me if Im wrong). Det de bruker communtien på, er bug reports.

Det de kunne ha gjordt det slik at Ramadalidingdong giften kunne ha fungert på amuletter og ringer også siden socket her er like obligatorisk som på våpen. Samt kunne de ha fjernet socket ifra mulige rolls en våpen kan droppe med (pga ramadalidingdong giften). Vet ikke hvor mange 10talls Kridershot jeg har fått som ikke hadde verken %dmg eller %IAS. De har droppet med dex, vita og socket....slik at du kun får enten 10%dmg eller 7%IAS.

 

 

Blizzard bruker mye fra community, men det kommer ofte latterlig sent. Jeg ser det som ganske realistisk at de kommer til å justere blood shard cap, og tidligere har de f.eks justert dropchance på crafting materials når Kadala prisene gikk opp. De har gjort slik at stacking items dropper i stacks, de har fjernet AH.. Alle ideer som communitiet var ville etter. Bare disse jeg kom på i farten.

 

Med Ramladnis på ringer og amulet måtte de justert dropchances betydelig. Det er ikke alle som kjører 4 kontoer 24/7, og dermed ville jeg aldri kunnet bruke det på 4 items slik dropchancen er nå.

 

RNG har vi diskutert før, du har en god idé, jeg syns også min idé er god (om tightere roll ranges, og kanskje statisk +dmg f.eks på våpen som "krever" det, og som er skjeldne.

 

Igår gamblet jeg ett par hansker på barben min ved en feil, fikk bedre Tasker And Theo enn jeg noen sinne har fått på DH, og det etter at jeg har rundet 100 000 shards gamblet kun på hansker.

 

DHT41CJ.png

 

Høy mainstat-roll, trifecta med så nært max roll man får, og 49% på passiven..

Lenke til kommentar

Ok, de fjerna AH. Kan ikke si at de andre forandringene har vært noe å hope i taket for..

 

Jeg får ca 1-2 Ramaladin gift pr døgn pr konto, noen ganger mer og noen ganger mindre så den kan umulig ha så lav dropchance? Uansett, jeg synes fremdeles det burde vært mulig.

 

Ang tighere rolls så er jeg enig i det, bare ta eksemplet med SMK som jeg nevnte...11 stykker og høyest DPS er 2470. Synes også synes de heller burde fjerne endel rolls som INGEN bruker, f.eks Chance to deal X% Area Dm on hit og heller plassert Life on Hit over på secondær.

 

%Dmg eller %IAS burde være et av de statiske statsene på et våpen. Jeg er også enig at det hadde vært kult med en "gift" som gjorde at man kunne re-rolle itemene. Feks om du endelig fikk en SMK etter 2000 timer men den hadde kun 2100 i DPS, lav Intelligent og Chance to Deal % Area Dmg on hit, så var det kanskje ikke så forgjeves aligavel. Evt at du kan kombinere 2-3 SMF for å lage en ny en.

 

Nice hansker, om det hadde vært pre 2.1.2 og med Dex :)

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

De har jo økt dropchancen på de aller mest sjeldne itemsene etter patchen, har du merket noe til det? F.eks SMK gikk jo opp fra 1.41% dropchance til 3.45%. Samme med Woh. Jeg har hvertfall fått noen fler transmogs etter patchen og fått items som har glimret i sitt fravær tidligere som f.eks T&T og Ice Climbers.

 

Source for nye droprates: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cM-s4e66ql2zsrkfkfKXmvVJ4zmngzxdzVLk9gvLvT8/edit#gid=1686210231

Lenke til kommentar

Ok, de fjerna AH. Kan ikke si at de andre forandringene har vært noe å hope i taket for..

 

Nei, men som sagt så var det de jeg kom på i farten, og poenget var at de bruker aktivt community.

 

EDIT: Hva med hvordan de endret legendaries til å faktisk være best i spillet? Ikke sånn det var i vanilla, loot 2.0 var jo mye fra community. Nå er det ikke lenger snakk om å ha rare amulet eller gloves fordi det er bedre enn uansett hvilken legendary man finner.

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...