Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tatt en runde jeg og.. Men skal nok salvage en del legendaries når det overføres. Er vel i prinsippet kun sets som er verdt å spare på siden disse hittil har blitt endret "retroactively", mens legendary items som har fått oppdaterte affixer har blitt til legacy items og man må finne den nye versjonen på nytt. Eneste legs jeg har spart på egentlig er disse med gode stats og +% elemental affixer tilfelle de har endret elemental på enkelte skills som de stadig vekk gjør.

Lenke til kommentar

 

 

 

Spille Diablo med kontroll må være ferferdelig.(fordi da kan du ikke bote haha)

Var en heftig banwave her om dagen, hvordan står det til med dine kontoer?

 

 

Mistet DH kontoen min (noe som var litt surt) men de 3 andre går forsatt 24/7... 2 av dem er over paragon 1000 nå.

 

Jeg synes det er rart de ikke knekker sånne 24/7/365 kontoer tidligere. bør jo ikke være så veldig vanskelig å luke ut slike kontoer ? :p

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Spille Diablo med kontroll må være ferferdelig.(fordi da kan du ikke bote haha)

Var en heftig banwave her om dagen, hvordan står det til med dine kontoer?

 

 

Mistet DH kontoen min (noe som var litt surt) men de 3 andre går forsatt 24/7... 2 av dem er over paragon 1000 nå.

 

Jeg synes det er rart de ikke knekker sånne 24/7/365 kontoer tidligere. bør jo ikke være så veldig vanskelig å luke ut slike kontoer ? :p

 

 

Vel, det er solgt langt langt over 500 000 demonbuddy nøkler siden D3 kom ut, såklart så var det mest aktuelt å bote når RMAH var ute og BoA ikke var gjeldene. Blizzard annonserte at de bannet vel 200 000 kontoer i midten 2012 men siden den gang har det kun vært små bannwaves så jeg vil nå tro at det forsatt er godt over 100 000 aktive botere der blizzad kun velger å bane en promille av. Hvorfor? Nei, det vet ingen. Som nevnt ble bare en av mine kontoer bannet, skal ikke mye til for å se hvilke andre kontoer som har vært brukt under min IP adresse men ja, kun 1 konto mistet jeg.

 

Ta DH min f.eks, den hadde ca 5000-6000 ingame timer (vet ikke hvor mange som var med bot) og totalt sett har jeg fått ca 25 000 legendary's på den kontoen (utifra demonbuddy loggen) men jeg følte jeg var LANGT ifra å få noe som var inærheten av å kalles "EPIC" gear. Ingen Kridershot som jeg kunne rolle både AIS% of Dmg% på så høyeste jeg klarte å få var 2750DPS. Eneste som var den 2997 DPS Helltrapperen jeg klarte å få, men denne ble jo ødelagt etter siste patch.

 

Et annet eks er WD min som fikk sin første SMK på paragon 849...... Er det fair at du må spille opp til paragon 850 for å få det eneste BiS våpenet til WD? Dessuten så hadde den ELENDIG stats (1900DPS før tansmog)

 

Barben min har enda til gode å få en Furance som jeg kan rolle 10% CDR og samtidig ha over 3400 DPS på samtid med en elite dmg på over 43%. Og nå som Ancient weapon har kommet, blir det vel helt umulig :p

 

Det som er trist er at Diablo 3 ikke har et system som gjør at det faktisk lønner seg å spille det, alt er så sinnsykt random. Derfor begynte jeg å bote :)

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Spille Diablo med kontroll må være ferferdelig.(fordi da kan du ikke bote haha)

Var en heftig banwave her om dagen, hvordan står det til med dine kontoer?

 

 

Mistet DH kontoen min (noe som var litt surt) men de 3 andre går forsatt 24/7... 2 av dem er over paragon 1000 nå.

 

Jeg synes det er rart de ikke knekker sånne 24/7/365 kontoer tidligere. bør jo ikke være så veldig vanskelig å luke ut slike kontoer ? :p

 

 

Vel, det er solgt langt langt over 500 000 demonbuddy nøkler siden D3 kom ut, såklart så var det mest aktuelt å bote når RMAH var ute og BoA ikke var gjeldene. Blizzard annonserte at de bannet vel 200 000 kontoer i midten 2012 men siden den gang har det kun vært små bannwaves så jeg vil nå tro at det forsatt er godt over 100 000 aktive botere der blizzad kun velger å bane en promille av. Hvorfor? Nei, det vet ingen. Som nevnt ble bare en av mine kontoer bannet, skal ikke mye til for å se hvilke andre kontoer som har vært brukt under min IP adresse men ja, kun 1 konto mistet jeg.

 

Ta DH min f.eks, den hadde ca 5000-6000 ingame timer (vet ikke hvor mange som var med bot) og totalt sett har jeg fått ca 25 000 legendary's på den kontoen (utifra demonbuddy loggen) men jeg følte jeg var LANGT ifra å få noe som var inærheten av å kalles "EPIC" gear. Ingen Kridershot som jeg kunne rolle både AIS% of Dmg% på så høyeste jeg klarte å få var 2750DPS. Eneste som var den 2997 DPS Helltrapperen jeg klarte å få, men denne ble jo ødelagt etter siste patch.

 

Et annet eks er WD min som fikk sin første SMK på paragon 849...... Er det fair at du må spille opp til paragon 850 for å få det eneste BiS våpenet til WD? Dessuten så hadde den ELENDIG stats (1900DPS før tansmog)

 

Barben min har enda til gode å få en Furance som jeg kan rolle 10% CDR og samtidig ha over 3400 DPS på samtid med en elite dmg på over 43%. Og nå som Ancient weapon har kommet, blir det vel helt umulig :p

 

Det som er trist er at Diablo 3 ikke har et system som gjør at det faktisk lønner seg å spille det, alt er så sinnsykt random. Derfor begynte jeg å bote :)

 

 

Bra for deg at de ikke tar bots på alvor :) Nå gidder jeg ikke starte den bot diskusjonen igjen, men hvis jeg skal være ærlig synes jeg at det viser svakhetstegn i Blizzard at de ikke har bedre oversikt, og fjerner slike kontoer. En slik ukentlig sjekk for å luke ut kontoer som har spilt umulige antall timer bør være en smal sak og det er i mine øyne bare dårlig av dem.

Nå skal det også sies at jeg ikke spiller diablo for å toppe rankene og synes det er gøy at man ikke kan få BIS gear etter 50 timer, hvor er da videre spillbarhet? Hva skal man spille etter hvis man får alt det beste med en gang. Jeg bruker Diablo som avkobling og mest sosial spilling med kompiser og evt andre i GNO gruppa.

 

Det er godt å vite at dine botter ikke får alt du trenger, for da vet jeg at jeg alltid har noe nytt å finne i dette spillet.

Lenke til kommentar

Nei, sier ikke at man bør finne BiS item iløpet av 50 timer men å ikke finne BiS våpen til din klasse tross etter godt over 2500 timer (mener jeg å huske jeg var på) synes jeg er rett å slett dårlig spill mekanikk. Og når du endelig før droppen, så må du fremdeles leve med at det er 99% sjangs at den får elendige rolls.

 

Stakkars dem som spiller dette spillet manuelt, jeg har vært der og angrer ikke et sekund på at jeg gikk over til bots.... (men det er min mening da)

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Nei, sier ikke at man bør finne BiS item iløpet av 50 timer men å ikke finne BiS våpen til din klasse tross etter godt over 2500 timer (mener jeg å huske jeg var på) synes jeg er rett å slett dårlig spill mekanikk. Og når du endelig før droppen, så må du fremdeles leve med at det er 99% sjangs at den får elendige rolls.

 

Stakkars dem som spiller dette spillet manuelt, jeg har vært der og angrer ikke et sekund på at jeg gikk over til bots.... (men det er min mening da)

 

Er forsåvidt enig i at en del items har for lav droprate. De har jo uppet raten på de mest sjeldne nå, men fortsatt har de vel mer headroom tenker jeg før det flyter over. Kanskje mer idiotisk er det at enkelte BiS items (spes. våpen) til enkelte classes dropper i "fleng", mens for andre classes er de dødssjeldne. Hvis vi tar Furnace ut av bildet er det store variasjoner i hvor høy droprate det er på de mest ettertraktede våpnene mellom klassene.

 

Tja, jeg har ikke brukt bots i D3, men heller tatt pauser når jeg har vært lei. Jeg botet, tradet og brukte 3d party sites i D2, men spillet ble ikke noe bedre eller morsommere av å ha alle BiS items innenfor 95-99% av max stats til et build/class. Om noe, så ble jeg bare enda fortere lei. Etter å ha toppet ut en character gikk det ikke mange dagene før jeg mistet motivasjonen og sluttet å spille. Sånn sett har jeg hatt det mye mer moro med D3 siden det bedre klarer å bevare følelsen av at det kanskje er noe nytt rundt neste sving.

 

Spillets største problem er dog ikke knyttet til dropratene på lootet, men mangelen på build diversity. Ja, vi har 6 classes med stort sett minimum 1-2 builds pr. stk. så man har litt å ta av, men ikke alle liker alle classes og da blir utvalget fort snevert. Filosofien deres om at hver class har mange builds, men 90% av buildene faller av lasset etter T3-T4 blir liksom litt for fattig når alle spiller T6 og det er der alle ønsker å være. Jeg liker sjeldent å være negativ, men jeg ble faktisk utrolig skuffet over Blizzard som ikke klarte å få på plass de nye setene til barb/dh/wiz før season 2. Noe bedre ble det heller ikke når de ikke en gang har bestemt seg for om de skal være seasonal eller ikke, og ei heller har fastsatt noe estimat på hvor lang S2 skal være. Det eneste de har sagt er at setene kommer i patch 2.2, men med tanke på at vi nå er på patch 2.1.2 så lover jo ikke det spesielt godt...

Lenke til kommentar

Tavern talk med devs i går. Kort forklart drepte de alle community QoL og feature requests. Ingen økt bloodshard cap, ingen fjerning av trials til GRs, ingen trading (greit nok), ingen auto-pickup av craft mats, ingen nye torment lvls, ingen mulighet for å gamble våpen mer spesifikt, ingen skill-changes oooog generelt ingenting.

 

Eneste fokuset de har fremover er å legge til affixes på legendary items og å reworke sets. Inna, Natalya, Tal-Rasha, Immortal King etc. skal få 6-pieces og nye bonuser. Primært er det ringer som skal få affixes fremover for å få bukt med soj/unity/rorg comboene.

 

Eneste lyspunktet var at selv om de ikke sa det rett ut, så virket det som om at målet var å få ut patch 2.2 til S3. De nevnte også at de syns 5 måneder var for lenge for en season, men sa ingenting om hva slags tidsaspekt som ville være fornuftig. Det de derimot sa var at seasons ville følge patch-utviklingen, og at målet var å ha en ny patch klar til hver season.

 

 

Forresten, er det noen av dere som bruker TurboHUD? Snuser litt på å teste det ut i S2 siden det virker noenlunde safe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...