Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skill changes previews:

 

Witch Doctor

Barbarian

Demon Hunter

Monk

Wizard

 

Selv har jeg flest timer med WD og jeg er svært skeptisk til hvordan dette vil gå. De rett og slett nerfer VQ/bear buildet, men jevner ut VQ for å være praktisk for alle skills. Endringen er fra 300% mana regen, til 30% i 5 sekunder etter du har gjort skade med Firebomb, Corpse Spiders, Poison Dart, eller Plague of Toads. De har altså fjernet det at du må ha 4 skills på CD. I tillegg har de buffet base mana regen fra 20 til 45. Så med et gearset med 30 mana regen går du nå fra 50 til 75. (50% mer). Hvorfor nerfed? Fordi: Tidligere ville du med 50 regen og 300% økning ende opp med 150 mana/sec, mens du nå ender opp på stakkarslige 97.5 mana/sec. Det er det samme som om du hadde droppet regen på to av itemene (helm/offhand/våpen) slik det fungerer nå (da ville du hatt 30*300 = 90 mana/sec).

 

I praksis så merker jeg STOR forskjell på hvor mye dårligere zombie bears fungerer når jeg kutter regen på to av de tre itemene som kan ha det. I tilfeller har det vært forskjellen på vinn eller forsvinn. Det gjør også bears tungvint fordi du er nødt til å caste en av de andre spellene hvert 5te sec. Ideen bak dette var at de følte at å caste ting som BBV før du traff (elite) monstre (for å få CD og VQ aktiv) ikke var hensiktsmessig. Vel, kunne gjerne nevnt for de at en WD med greit gear knerter trashmobs med bears uten å ha VQ aktiv så det var NULL problem å spare f.eks BBV til du faktisk traff monstre som krevde at du hadde VQ aktiv.

 

Og som om ikke det var nok at de kutter maks mana regen med VQ med i praksis ca. 30% så vil du med et zombie bears build måtte caste ut en av de nevnte spells før du får regen. Gjør du ikke det - no regen for you!

 

Pets blir også buffet, spes. zombie dogs. De sier selv at de skal være viable i a3+4 inf (de skal visstnok kunne tanke a1+2), men jeg antar at de i praksis er ubrukelige i a3+4 uansett, sammenlignet med andre builds.

Lenke til kommentar

Har gjort en testrun i act1 og 2 inferno med pets og de fungerer fint så lenge man har råd til utstyr til ca 10mill. med buffs så klarer de vel kanskje act 3, gikk passelig tregt og komme seg gjennom hver act. Med bears går det like greit som andre klasser når man farmer act1/2, men ser nå for meg at det blir byttet til en barbar framover etter og lest om endringene..virker ikke som de har spillt sitt eget spill, bare testet det der på et par elites for og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Er det jeg mistenker. Ut fra hvordan bloginnleggene er skrevet virker det som at de har tatt en av hver char, med ett gearset (muligens to i beste fall) og løpt litt tilfeldig rundt omkring og sett hva som skjer. Jeg har liten tro på at de har hatt 20+ testere som sitter nonstop i flere dager for å finne ut hva som føles best. Virker som en hastesak.

 

Det har også under andre kommentarer kommet frem at systemet tidvis er tungvint/dårlig kodet opp. Siden de selv sier at å endre småting kan ødelegge flere andre ting i andre ledd.

Lenke til kommentar

Jeg trur det ser på hva spillerne gjør. Lar dem teste for seg, så analyserer de dataen etterpå.

 

Det er i hvert fall slik det funker på WoW.

 

Det fungerer dårlig i D3 siden 90% av alle spillere bruker en skill til et visst punkt og aldri igjen. De kan jo ikke akkurat gå inn i "loggen" og se "stopped using firbebomb because the animation speed is too slow and the damage output is ridiculous"... :p

 

De kan sikkert se hvilke skills som blir brukt/ikke brukt, men dette sier dem jo ingenting om hvorfor. Det må de jo finne ut av selv. Nå skal de jo ødelegge måten VQ fungerer på, en skill som faktisk fungerte godt i praksis og på ingen måter var OP sammenlignet med andre classes og muligheter for regen. Den eneste "flawen" VQ har er at du alltid må ha 4 skills på CD som f.eks kan gjøre at du ikke får brukt spirit walk når du har brukt for den. De kunne heller bare redusert antallet CDs til 3, og evt. begrenset hvilke skills som fungerte med VQ. Istedet nerfer de regenen og restricter hvilke skills som kan trigge VQ. Så om du foretrekker bears/grasp eller bears/rain fremfor bears/splinters så må du bytte. CD skillene til WD er utrolig gode og de fleste vil bruke 4 eller fler uavhengig av VQ, så å måtte bytte ut én av de med en useless skill virker ikke som en god løsning.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Klart det er en buff om du har holdt deg til pets og ikke har prøvd bat/bear spec, men må nå bare si at med bears så var det eneste muligheten jeg hadde til og spille med andre og faktisk gjøre litt dps (rundt 40k)uten og være flau, prøvd uten faktisk blitt bedt om og forlate gruppene pga for lite dps, det sier vel litt..selv med bears hadde jeg det problemet av og til, mye pga dårlig range på bears om man ikke sto med ryggen til en vegg. Nå ser det ut som man blir tvunget til og være en pet klasse, men greit nok det så vet man hva en WD er isåfall, så får man heller spille en wiz eller demonhunter vis man vil være ranged dps, for wd har nå blitt rævkjørt så det holder med hastenerf på splinterbuild og nå med manaregennerf når man brukte bears. Får skyndte seg og kjøpe cc gear nå før prisene går opp med 500% på ah.

Endret av Hudrin
Lenke til kommentar

Diablofans mener å ha datamined legendary procs:

 

 

Pig Sticker - Squeal!

Blood-Magic Blade - Blood oozes from you.

Wizardspike - 20% chance to hurl a frozen orb when attacking.

The Gidbinn - Chance to summon a Fetish when attacking.

Last Breath - Slain enemies rest in pieces.

Skycutter - Chance to summon angelic assistance when attacking.

Sever - Slain enemies rest in pieces.

Azurewrath - This weapon will forcefully repel undead enemies.

Scourge - 20% chance to explode with demonic fury when attacking.

Maximus - Chance to summon a Demonic Slave when attacking.

Genzaniku - Chance to summon a ghostly Fallen Champion when attacking.

The Butcher's Sickle - 20% chance to drag enemies to you when attacking.

The Burning Axe of Sankis - Chance to fight through the pain when enemies hit you.

Sky Splitter -10% chance to Smite enemies when you hit them.

Butcher's Carver - The Butcher still inhabits his carver.

Fire Brand - 25% chance to cast a fireball when attacking.

Odyn Son - 20% chance to Chain Lightning enemies when you hit them.

Earthshatter - 20% chance to cause the ground to shudder when attacking.

Boneshatter - Slain enemies rest in pieces.

Cataclysm - 25% chance to sunder the ground your enemies walk on when you attack.

Schaefers's Hammer - 25% chance to be protected by Lightning when you are hit.

Vigilance - Chance to cast Inner Sanctuary when you are hit.

The Raven's Wing - Ravens flock to your side.

Cluckeye - 25% chance to cluck when attacking.

Demon Machine - 35% chance to shoot explosive bolts when attacking.

Buriza-Do Kyanon - 40% chance for ranged projectiles to pierce enemies.

Pus Spitter - 25% chance to lob an acid blob when attacking.

Hellrack - Chance to root enemies to the ground when you hit them.

Calamity - 20% chance to target enemies with Marked for Death when you hit them.

Fjord Cutter - 20% chance to be surrounded by a Chilling Aura when attacking.

The Paddle - Slap!

Flying Dragon - Chance to double your attack speed when attacking.

Maloth's Focus - Enemies occasionally flee at the sight of this staff.

The Tormentor - Chance to charm enemies when you hit them.

Slorak's Madness - This wand finds your death humorous.

Wall of Bone - 20% chance to be protected by a shield of bones when you are hit.

Lidless Wall - You have a chance to be shielded when hit by enemies.

Andariel's Visage - 20% chance to cast a Poison Nova when you are hit.

Fire Walkers - Burn the ground you walk on.

Goldskin - Chance for enemies to drop gold when you hit them.

Pox Faulds - These pants occasionally make you stink.

Death Watch Mantle - 15% chance to explode with knives when hit by enemies.

The Grin Reaper - Chance to summon horrific Mimics when attacking.

Storm Crow - 20% chance to cast a fiery ball when attacking.

Thunder God's Vigor - 25% chance to cause Shock Pulse to erupt from your enemies when you hit them.

Moonlight Ward - 25% chance to be surrounded by balls of Arcane Power when attacking.

Puzzle Ring - This ring sometimes calls forth a Treasure Goblin when you are hit.

Bul-Kathos's Wedding Band - You drain life from enemies around you.

Band of Hollow Whispers - This ring occasionally haunts nearby enemies.

Bul-Kathos's Warrior Blood - You occasionally Whirlwind furiously.

Shenlong's Relentless Assault - Chance to hurl a ball of pure energy when attacking.

Manajuma's Gory Fetch - You are surrounded by a deadly Poison Cloud.

Litany of the Undaunted - This ring sometimes summons a Skeleton when you attack.

Demon's Flight - Chance to reflect projectiles when you are hit by enemies.

The Murlocket - Call forth a creature from the depths.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...