Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grafikken var ikke spesielt imponerende selv ved release, men det var heller ikke derfor folk spilte/spiller Diablo II. Artistene lagde høyoppløst grafikk til spillet, men det ble nedskalert og kom aldri til sin rett i grafikkmotoren. Folk spiller Diablo II pga den fantastiske spillbarheten.

 

Mulig at du blir går halvveis ut i Act 2, men det er deg og du spiller gjennom historien. Prøv heller endeløse rekker med CS-runs i Classic Diablo II Hardcore i password game med andre old school spillere fra tiden før 1.05. Hundrevis av runs hver eneste natt i godt selskap.

 

I Diablo II tar det 10 måneder hard grinding å nå level cap og kun en håndfull spillere har greid det (Nei, jeg snakker ikke om makkverket Lord of Destruction. Lord of Destruction er for casual-spillere. Level 99 på LoD er sånn ca level 89 på vanlig. Innen man er begynt med end game i Classic er man ferdig i LoD.). Det gir mening å spille for du konkurerer i ladderen om å ligge øverst eller i det minste top 10. I Diablo III når man level cap før spillet begynner og så går resten ut på å bytte/grinde items. "Hei, se på meg jeg er level 60 akkurat slik som alle andre. Nå skal jeg få meg noen kule items slik at jeg kan knote rundt uten mål eller mening." I WoW har man i det minste raidingen etter man når level cap. Hva har man i Diablo III?

 

Diablo III er morsomt for en liten stund, men det er ikke det spillet man kan spille 5-10 timer hver dag i 10 år slik som Diablo II.

 

Det er sluppet tusenvis gode spill i de 20 årene mellom 1983 og 2003. Bedre å kose seg med spill som har levert enn å forvente at det skal komme nye gode spill ut av dagens forretningsmodell. Det er ikke nok tid i løpet av livet til å gå i dybden av de spill som er verd å spille og isteden så velger folk å bruke sin dyrebare fritid på å spille opphypede makkverk. Jeg ønsker å få tilbake den kvaliteten som var på spilldesign i de tre årene mellom 88 og 91. Ofte er det bedre å dra frem diskettene med gamle amiga-klassikere enn å bruke penger på dagens middelmådige spill. Det 2-3 stykker på den tiden greide å lage på et gutterom i løpet av 9 måneder er mye bedre rent spillmessig enn hva et helt studio med flere hundre mann i dag greier å lage på 5 år.

 

Diablo III er greit nok i overflaten, men det mangler en hel del i dybden for å holde seg over tid. Håper Runic Games har gjort en bedre jobb med Torchlight II. Diablo III er spillmessig hva fotball hadde vært om de tok bort begge målene og lot 22 mann løpe rundt uten mål og mening i 90 minutter. Det skjer noe på banen, men det har ingen hensikt å spille.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes Diablo 3 er bedre enn 2'ern. Bedre grafikk, fantastisk stemning og null hacks og dupes. Videre utdypning er ikke nødvendig.

 

Første gang jeg fant en rare jeg kunne bruke i går (er lvl 55 i Act 2 Hell atm). Gikk opp 1500 damage så nå har jeg 8000 damage buffed m force weapon og 220000 hp. Pløyer igjennom det aller meste og til og med rare champions går fort ned for telling i 99 av 100 tilfeller..

Lenke til kommentar

Tja, det er vel en måte å se det på.

 

For min del har jeg aldri hatt en lvl 99 char, selv ikke i LoD og jeg har spilt D2 i antageligvis 2000+ timer, kanskje enda mer. Ladder systemet kunne jeg ikke brydd meg mindre om og for meg var det kun to ting som gjaldt: Det "sosiale" og item grinding. Å finne bedre gear for å gjøre enda mer effektive runs i en evig loop var i grunn alt som var interessant rent gameplay messig og da D2 sluttet å være interessant da jeg etter mange år endelig oppnådde det å ha prøvd nesten hver tenkelige build med så og si perfekt gear. Jeg synes dog også det var gøy å booste og gjorde det mer enn gjerne gratis.

 

Det største savnet jeg har i D3 er egentlig bare det sosiale. Den norske lobbyen, og at in-game chaten ikke ble floodet med conversations osv. (sett bort fra spamen i D2 som kom i de senere år). Nå føler jeg meg ganske alene når jeg spiller, selv om jeg spiller med andre. Lobbyen er kanskje den jeg savner mest, for gud bedre å mye piss som har blitt diskutert der i D2 :p Kunne fort sitte en hel kveld uten å være ingame så mye som et sekund, men bare prate om løst og fast og inimellom litt spillsnakk. I random public games var det jo også ofte det ble lange diskusjoner og mye prat underveis i spillingen. Nå er det jo ingen som får med seg hva som blir sagt siden chaten hele tiden floodes med dritt fra spillet. Hvis poenget er tilgjengelighet for folk uten hørsel så burde jo dette heller kommet opp et annet sted i HUDen, eller som en overhead over karakteren som sier noe.

Lenke til kommentar

Du er fanget av nostalgien, ikke at selve spillet er så bra lengre. Men alle opplevelsene du har hatt med det og communityet i mange år. Men nostalgi må nå engang bare være nostalgi, den tiden kommer ikke tilbake igjen.

Man må bare innse det og komme seg videre.

 

Det er som å spille gamle C64-spill du vokste opp med og kunne spille i timesvis som 8-åring. Når du prøver dem igjen nå er du lei innen 10 minutter og tester neste spill i emulatoren.

Det handler mest om at du skulle ønske du var tilbake i den tida, ikke at det er så jækla kult å spille det fremdeles.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er jo ikke usaklig kritikk, jeg har ikke tenkt over resultatet av RMAH, men det er jo tydelig at de har gjort en del bevisste valg for å tjene maksimalt med penger. De fjernet attribute-fordeling fordi alle satte det i vitality uansett. De gjorde så man aldri trengte å respecce, så nå man kan kopiere builden til noen andre på ett minutt. Nephelem Valor fører til at man ikke kan tilpasse builden sin hver enkelt situasjon heller. Da er det bare items som gjenstår til å faktisk skille to barbarians fra hverandre, og item-systemet er jo så latterlig enkelt at det kun handler om å ha høye verdier av de statsene alle klasser vil ha, i tillegg til mer i sin main attribute. Vanskelighetsgraden i inferno er såpass syk, og item drops er så utrolig random, at det er umulig å komme særlig langt i inferno uten å kjøpe fra AH, og der kommer de beste itemsene kun til å være til salgs for real money.

 

Jeg har ikke spilt like mye som dere, så jeg vet ikke helt hvor engasjerende skill systemet faktisk er og hvor mange runer som egentlig kan brukes. Men jeg ser jo hvordan dere snakker i tråden;

 

"faen inferno er vanskelig"

"hvilken DPS har du, og hvor mye hp?"

"30k/10k"

"Du burde skaffe mer DPS"

 

Det er liksom hele analysen på hva man gjør feil. Da er det ikke mye taktikk og planlegging det er snakk om.

Lenke til kommentar

Jeg tror mye av grunnen til dette:

 

"hvilken DPS har du, og hvor mye hp?"

"30k/10k"

"Du burde skaffe mer DPS"

 

Er fordi spillet enda er såpass ungt, og svært få har klart å sette seg helt og komplett inn i dets mekanismer osv. I tillegg så ville man før bare sagt at man hadde hatt en frenzybarb, werebear eller javazon og da forstod alle hva det dreide seg om. Det er jo builds nå og, men de fleste har ikke fått de med seg, og det er tungvint å skrive inn 6 skills + runer, samt at alle husker hverken hva de heter eller gjør. Derfor blir det mange korte spørsmål, og mange korte svar. I tillegg er DPS/hp veldig viktig og gir en god pekepinn. Det samme kunne man svart i D2 hvis noen spurte hvorfor frenzybarben deres med 1.5k HP og 1k dmg ikke klarte baalruns solo.

 

Faktisk så viste det nye skillsystemet seg i all sin prakt for meg i går, endelig, da jeg skulle ta Diablo på NM. Første runet gikk regelrett til helvete og døde på "2nd leg". Skjønte fort at det hadde noe med healing å gjøre, så respekket ved å bytte ut spirit realm med hex + heal rune, haunt istedenfor fireball og heal rune på soul harvest istedenfor increased duration. Enkle endringer, og da gikk han ned på første forsøk. I D2, før vi fikk respecs, ville jeg rett og slett vært fucked og måtte startet en ny char.

Lenke til kommentar

I Diablo II tar det 10 måneder hard grinding å nå level cap og kun en håndfull spillere har greid det (Nei, jeg snakker ikke om makkverket Lord of Destruction. Lord of Destruction er for casual-spillere.

Kanskje ikke 10 måneder men ville tippe 3-4ish om du dedikerte litt timer dagen på kun exp og ikke preiking etc.

Husker 99hc lancer gidde respekt helt til LoD kom og du kunne ta 99 på en uke med effektiv (og endel mer avslappende) cowing.

 

30k/10k funker nok inferno om du vet hva du gjør på :)

Jeg farmer inferno A1 atm med 39k/4,5k. 42/34 reduce.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Det du beskriver i siste avsnittet er kult. Jeg har følelsen av at det ikke er så veldig ofte man vil oppleve noe lignende, men det er digg hvis man kan observere en mangel ved builden sin og å finne skills som fyller dette nye behovet. "Problemet" er litt at Nephalems Valor tvinger deg til å ha samme builden, så man må uansett finne en build som er bra til å soloe bosser OG cleare creeps og drepe elite champions. Man burde kun miste MF buffen hvis man discer fra gamen.

 

Jeg synes det er ganske morsomt å lese på diablo3 forumet til bnet. I diskusjonen om hvorfor legendaries er så elendige:

"

I think the problem is that nobody understands what a Legendary item is.

Legend has it many years ago someone used the item thinking it might be good. They died horribly.

feel free to make a Mishri's bloodletter, a level 60 letter opener that gives -1dps.. yeah you heal the demons with it. it'll get used as often as other level 60 legendary/set items."

 

De har jo virkelig bommet helt på sammensetningen av legendaries/rare/magic. Det er opplagt for nesten alle at siden legendaries er mest sjeldne burde de i de fleste tilfeller være best. På samme tid skal perfekte rares være bedre enn perfekte uniques, men de fleste være dårligere. Magic kan forsåvidt også iblant være bedre enn legendary, så lenge man godtar begrensede stats eller dårlig armor for å få en høy MF etc.

 

Perfekt rare > (spesifikk magic) > High level legendaries > syke magic > bra rare > Ræva legendaries > resten av rare og magic > white.

 

Bashiok forsvarer dette ved at item-levelen på de bildene som dukker opp av magic som er bedre enn de beste uniques er høyere, men når det dropper fem magic items med høy item-lvl av hver gjeng med elites og det dropper èn unique for hver 100 timer spilletid som virkelig er ræva er det noe feil.

Lenke til kommentar

Hva pokker er "Gold"-seksjonen på AH for? At vi kan kjøpe Gold av Blizzard?

Dersom det er tilfellet;

 

BYE BYE ACTION HOUSE!

 

Med at alle kan kjøpe penger, så blir alt mye dyrere på AH og alt blir bare tull. >< Ja du kan kjøpe fra kineserne og sånt, men da blir du bannet, så er nok ikke alle som vil kjøre på det. Uansett, så ødelegger det, for det er alltid noen som skal exploite alt mulig..

Lenke til kommentar

Om det er D3 eller generell idioti sin skyld kan jo diskuteres, men D3 har visstnok tatt sitt første liv:

 

 

A 32 years old American, Russell Shirley, decided to go on holiday for three days to be able to enjoy the game Blizzard Entertainment launched a few days ago. But it looks like Russell Shirley enjoyed Diablo 3 so much that he forgot to sleep. He played Diablo III for 3 days straight and his heart craked.

 

After 72 hours straight of staying in front of the computer, Russell Shirley suffered a heart attack. The one who found him dead in his apartment was a co-worker, who was worried that Russell didn’t arrive to work, so he decided to pay him a visit.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

lRett fra løvens egen munn:

 

In terms of what Blizzard considers to be important when adjusting balance and skills, “If any single skill or rune feels absolutely required to progress, it means that skill is working against our goal of encouraging build diversity -- and those “required” skills need to be corrected.” This is in reference to the recent hotfixes that lessened the effectiveness of the Monk and Wizard.

 

-quote IGN.com

 

Det de vil med det nye systemet er at folk ikke skal binde seg til eksakte antall points i den og den skillen som er absolutt nødvendig for en fishymancer i D2, og tilhørende navngitt gear som man "måtte" ha.

Hvor det ender får vi jo bare se. Ingenting er satt i stein enda.

 

Endgame i diablo-spillene har da aldri vært noe annet enn endeløse boss runs. Skal man ha store instancer og slikt går man til WoW. Nå kan man stokke litt om på runer, og prøve igjen, istedet for å ha en "broken" character fordi man ikke leste "how to play lagmancer"-guider til punkt og prikke på nettet i D2.

 

http://www.ign.com/a...m_medium=social

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det stod videre at han var i generelt dårlig almenntilstand og at det ikke er sikkert at det var spillingen som forårsaket hjerteinnfarket. Det var bare det at det inntraff mens han spilte. Videre ble også folk bedt om å holde "hardcore graveyard" og "feat of strength" vitser for seg selv haha :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes Diablo 3 er bedre enn 2'ern. Bedre grafikk, fantastisk stemning og null hacks og dupes. Videre utdypning er ikke nødvendig.

 

Første gang jeg fant en rare jeg kunne bruke i går (er lvl 55 i Act 2 Hell atm). Gikk opp 1500 damage så nå har jeg 8000 damage buffed m force weapon og 220000 hp. Pløyer igjennom det aller meste og til og med rare champions går fort ned for telling i 99 av 100 tilfeller..

 

Jeg har 19k hp. 4k dmg buffed med force weapon. Undergeared much :p?

 

edit: act 3 hell.

Endret av pmiddy
Lenke til kommentar
Tja, det er vel en måte å se det på. For min del har jeg aldri hatt en lvl 99 char, selv ikke i LoD og jeg har spilt D2 i antageligvis 2000+ timer, kanskje enda mer. Ladder systemet kunne jeg ikke brydd meg mindre om og for meg var det kun to ting som gjaldt: Det "sosiale" og item grinding. Å finne bedre gear for å gjøre enda mer effektive runs i en evig loop var i grunn alt som var interessant rent gameplay messig og da D2 sluttet å være interessant da jeg etter mange år endelig oppnådde det å ha prøvd nesten hver tenkelige build med så og si perfekt gear. Jeg synes dog også det var gøy å booste og gjorde det mer enn gjerne gratis. Det største savnet jeg har i D3 er egentlig bare det sosiale. Den norske lobbyen, og at in-game chaten ikke ble floodet med conversations osv. (sett bort fra spamen i D2 som kom i de senere år). Nå føler jeg meg ganske alene når jeg spiller, selv om jeg spiller med andre. Lobbyen er kanskje den jeg savner mest, for gud bedre å mye piss som har blitt diskutert der i D2 :p Kunne fort sitte en hel kveld uten å være ingame så mye som et sekund, men bare prate om løst og fast og inimellom litt spillsnakk. I random public games var det jo også ofte det ble lange diskusjoner og mye prat underveis i spillingen. Nå er det jo ingen som får med seg hva som blir sagt siden chaten hele tiden floodes med dritt fra spillet. Hvis poenget er tilgjengelighet for folk uten hørsel så burde jo dette heller kommet opp et annet sted i HUDen, eller som en overhead over karakteren som sier noe.

 

Kan man ikke lage egne chats? Lag din/vår egen diskusjon.no sin chat? Ulempen er jo at man må skrive /join diskusjon eller noe hver gang man logger på da =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...