Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

hva er grunnen til at man ikke lenger får 5 (eller var det 3?) points til å legge på strength, stamina osv ved hvert lvl-skifte??? merker jeg savner Diablo 2 måten å gjøre det på mtp skills og alt det greiene der.

 

Visstnok for å unngå alle disse spesifikke builds som alltid kommer på internett som krever 15 pts der, 17 der, 12 der. I dette spillet er det runene som skal skille forskjellige builds.

 

Hver klasse har jo bare 1-2 hovedstats man pøste poenge i uansett, så nå går det automatisk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva er grunnen til at man ikke lenger får 5 (eller var det 3?) points til å legge på strength, stamina osv ved hvert lvl-skifte??? merker jeg savner Diablo 2 måten å gjøre det på mtp skills og alt det greiene der.

 

Samme grunn som at man ikke får skillpoints ved leveup. Blizzard har strømlinjet alt som har med skills og stats og gjøre og fokusert helt og holdent på items. Items er den eneste variablen i Diablo 3.

 

Mange misliker dette, men det gjenstår å se om Blizzard har rett i at hovedparten foretrekker det slik.

 

Det som hadde vært artig å se statistikk på er hvor mange som spiller gjennom spillet uten å skru på "Advanced tooltips" og "Elective mode" eller hva det heter. Uten de to valgene er ikke spillet spillbart i mine øyne. :p

 

Jeg bruker 3 skills fra samme "tre" på en gang og uten elective mode ville jeg bare kunne brukt 1 av de om gangen. Det hadde vært katastrofe.

Lenke til kommentar

Tror min er level 4, men har bare tilgang til å lage 3 rares tror jeg.

 

Har imidlertid funnet en legendary, en stav til monk. Den var lvl 10 når vi var lvl 23. Great success. :p Ble salvaged like raskt som den ble plukket opp.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

hva er grunnen til at man ikke lenger får 5 (eller var det 3?) points til å legge på strength, stamina osv ved hvert lvl-skifte??? merker jeg savner Diablo 2 måten å gjøre det på mtp skills og alt det greiene der.

 

De følte at det egentlig ikke var noen hensikt ettersom det kun var stort sett maks 2-3 forskjellige måter å distribuere poengene på, ergo var de ikke kritiske for å spesialisere en build. Du ville nesten uansett class bare ta nok str for items, nok dex for 95% hit (melee) og/eller 75% block (caster/ranged), 0 i energy og resten i vita. Det var vel kun et fåtall novelty builds som brøt med denne distribusjonen.

 

The Butcher har vært et bekreftet monster i D3 i mange måneder og var med i Diablo 1, så det er vel ikke akkurat noen spoiler.

Lenke til kommentar

Gir mer detaljer om skills og slikt. F.eks på vanlig setting stod det at frenzy ville gi økt attack speed, mens på advanced så stod det hvor mye mer i % attack speed frenzy ga og at det stacka opp til fem ganger. På andre skill stod det i tillegg hvor mye av våpen dmg skilsen gjorde. Ble egentlig overrasket av at dette ikke var standard men men :)

Endret av The Very End
Lenke til kommentar

Spørsmål som jeg er ganske sikkert er spurt om fra før: (beklager) På Hell og Infernal, dersom jeg dør, dør karakteren min som i Hardcore i D2?

 

Dersom jeg velger å starte på en annen quest før jeg logger inn, beholder jeg levelen min? Eller må jeg fullføre alle acts før jeg kan starte om igjen?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Det høres ut som noe som burde satt som standard, ja :p

 

Fant ut at de statsene kommer opp om man holder inne CTRL og muser over spells og slik. Men det burde vært "advanced" som standard. Jeg spilte i 3 timer før jeg fant ut at spelldmg var direkte bundet til DPS på våpenet jeg hadde i hånda som Wizard. Så jeg loka rundt med en 2-3 DPS staff og sleit som pokker. Når jeg kunne bytte til et 15dps sverd og oneshotte alt med magic missiles istedet

 

Det var først når jeg så "+225% of weapon damage" at jeg kobla våpenets DPS med skaden magic missile etc gjør.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ser det er fortsatt er folk som blir forvirra angående skade, som jeg sa lagnt tidligere i denne tråden(og nå er bekreftet av spillet).

 

For våpen bare se på DPS tallet, det er alt som teller. Våpentype og til og med angrepshastighet er ikke relevant for de første vansklighetsgradene vertfall. Andre stats tror jeg aldri heller blir like viktig som dps.

 

Ødelegger litt for innlevelsen, f.eks. bruker min monk 2x dolk noe jeg aldri ville funnet på hadde det ikke vært for at det er så mye mer effektivt en alt annet jeg har funnet.

 

+skade (ikke +%skade men ren skade) er veldig kraftig i starten og vertfall som softcore vil du bare stacke så mange du kan av items som har dette.

Lenke til kommentar

Dog som en liten appendix til Civilix skal en ikkje sjå seg fullstendig blind på tallet sverdet gir deg.

 

Har et sverd med 2-3 mindre dps også stats som +dmg evt masse av din primarystat kan det jo gi deg meir utbytte. Men ellers blir det som Civilix sa, berre bytt fram og tilbake våpen, så ser du enkelt om det blir upgrade eller ikkje.

 

En skal for øvrig ikkje kimse av + attack speed % =)

 

Edit: skreiv sverd, men det kan jo i utgangspunktet vere ka våpen som helst.

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

f.eks. bruker min monk 2x dolk noe jeg aldri ville funnet på hadde det ikke vært for at det er så mye mer effektivt en alt annet jeg har funnet

Jeg spiller monk og bruker helst dagger da de er veldig raske (typisk 1.5++ ) noe som gjør at man slår fortere og dermed genererer spirit fortere.

Lenke til kommentar

Dog som en liten appendix til Civilix skal en ikkje sjå seg fullstendig blind på tallet sverdet gir deg.

 

Har et sverd med 2-3 mindre dps også stats som +dmg evt masse av din primarystat kan det jo gi deg meir utbytte. Men ellers blir det som Civilix sa, berre bytt fram og tilbake våpen, så ser du enkelt om det blir upgrade eller ikkje.

 

En skal for øvrig ikkje kimse av + attack speed % =)

 

Edit: skreiv sverd, men det kan jo i utgangspunktet vere ka våpen som helst.

 

Feil, du burde se deg blind på DPS nummertet som står.

 

Spesielt attack speed på våpen da DPS du ser er med attack speeden til det våpnet(ja, DPS blir kalkulert), samme gjelder for +dmg mod på våpen, det blir gjenspeila i dps nummeret du ser på våpnet.

 

Ikke alle mods på våpen blir gjenspeila i DPS tallet på våpnet, men som en regel kan vi fortsatt si at man alltid burde bytte til høyere DPS våpen.

 

Man kan seff finne en teoretisk situasjon hvor det ikke er tilfellet, men da vil forskjellen også være så liten at man ikke vil merke noen forskjell mellom våpna og dermed ikke mister noe ved å bytte.

 

Så igjen, se deg blind på DPS tallet på våpen!

 

Jeg spiller monk og bruker helst dagger da de er veldig raske (typisk 1.5++ ) noe som gjør at man slår fortere og dermed genererer spirit fortere.

 

Har ikke spillet forran meg så er ikke helt sikker på dette men har ikke hånd våpen(fist) også 1.5 attack speed?

Lenke til kommentar

Spørsmål som jeg er ganske sikkert er spurt om fra før: (beklager) På Hell og Infernal, dersom jeg dør, dør karakteren min som i Hardcore i D2?

 

Dersom jeg velger å starte på en annen quest før jeg logger inn, beholder jeg levelen min? Eller må jeg fullføre alle acts før jeg kan starte om igjen?

 

Takker for svar :)

 

1. Nei, det er KUN i hardcore at karakteren din dør for alltid.

 

2. Lvl er fast, du kan aldri gå ned i lvl, kun oppover. Du kan til enhver tid hoppe inn i en quest du har tatt tidligere. Jeg har ikke helt utforsket og forstått hvordan quest systemet fungerer helt, men til nå virker det tilsynelatende som i D2: Du kan ikke starte en quest som er senere enn den du er på ved å lage ditt eget game. Men, hvis du joiner et public game eller et party game (med venner) kan du ta en quest som er senere i samme act (?). En kompis som ikke hadde tatt SK joinet meg i går da jeg var på en quest langt forbi dette og fikk spille sammen med meg, men jeg vet ikke om han faktisk kan fullføre questen (?).

 

(?)=Fint om noen kan verifisere dette, er på jobb.

 

@Civilix: Rett at attack speed påvirker DPS, men jeg har ofte så langt valgt å gå for våpen med høy attack speed fremfor veldig lav, selv om de har hatt høyere DPS. Dette fordi mine attacks ofte avbryter fiendens angrep, og ved lav attack speed følte jeg at de fikk inn relativt mange fler slag på meg enn jeg synes var behagelig fremfor at jeg tidligere fikk avbrutt angrepene deres. Monstre har generelt elendig hit recovery og en forskjell på 50% attack speed kunne nesten virke som liv og død i enkelte tilfeller.

 

For the record spiller jeg WD og bruker en doll som off-hand istedenfor skjold, så jeg er ganske utsatt/dårlig på forsvar. Jeg vil tro dette applikerer mer til f.eks DH, WD og Wizard enn det gjør for barb og monk. Poenget til Vaktmestern er også relevant i sammenhengen.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...