Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

La inn en bestilling på en laser og en lighter, pluss en lader og noe tull den 4. mai. På posten sine sider så står det "Sendingen er sendt fra avsenderland

12.05.2011 21:40, GUANGZHOU EMS, Kina"

Noen som vet hvorfor det ikke har skjedd noe på 12 dager, når jeg har brukt EMS express?

 

Sliter med akkurat samme problemet. bestilte 28/04, og tenkte jeg skulle prøve EMS for å få litt fortgang. Det gikk fort gitt!

 

Står akkurat samme tidspunktet på min sporing som det gjør på din.

 

 

Det jeg sier jo, Lasere over 5Mw får man heller ikke inn i landet lenger.

 

 

Hvorfor får en ikke lasere inn i landet lenger? Dem er jo ikke ulovlig.

 

http://www.nrpa.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Center_6261&LeftMiddle_6254=6262:0:27,4829:1:0:0:::0:0&Center_6261=6312:88233::0:6281:1:::0:0

 

 

http://www.nrpa.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Center_6304&LeftMiddle_6254=6262:0:15,4851:1:0:0:::0:0&CenterAndRight_6254=6304:0:15,6308&Center_6304=6312:88338::0:6321:1:::0:0

 

http://www.nrpa.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Center_6304&LeftMiddle_6254=6262:0:27,4829:1:0:0:::0:0&CenterAndRight_6254=6304:0:27,6308:1:0:0:::0:0&Center_6304=6312:84651::1:6321:2:::0:0

 

Så alt over 5Mw må det søkes om, da nytter det ikke å sende en søknad for å si at man har tenkt å kjøpe en 100mw laser for å peke på stjerner.

 

Men selvfølgelig kan man være heldig og man får laseren i posten.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laser projektorer på over 5 mW er fortsatt lovlig om noen var i tvil, kjenner en som har en på 2,4 gW, det er sykt og det hadde blendet en pilot.

Akkurat ja... rolleyes.gif

 

"Flyet datt ned også men piloten over levde og gikk bort til kameraten og sa at han ikke måtte gjøre sånn fordi han hadde blitt blendet med en laser på 2,4 gW noe som er nesten 1.000.000 ganger mer enn som brukes i industrien og den kostet rundt 500 kr på en side som ligner DealExtreme..."

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Laser#Examples_by_power

 

 

Lenke til kommentar

''g'' (liten bokstav) er jo egentlig ikke en prefiks. Så 2,4 gW kan være hva som helst. Men heller usannsynlig at det er gigawatt.

"g" ligger langt fra m, k og space på tastaturet og er vanskelig å "stave feil". Hvis man først skal overdrive (og tenker på liten "m" som "mega") er ikke "g" som "giga" så usannsynlig...

 

Poenget er at det ikke er laserpenner som er ulovlige, men lasere over en viss styrke. Men dette finnes det drøssevis av tråder om allerede... :)

Lenke til kommentar

Altså dere alle vet jeg mente giga, han har brukt ~17k på den, det er ikke 2,4 GW på en laser, da det er en projektor har den flere lasere om de er rettet mot samme punkt får du en output på 2,4 GW

 

Hvor får han så mye strøm i fra?

 

Jeg vet ikke hvor mye strøm den bruker, men det er ikke som at han sitter hjemme på sitte hjemmestrømnett og bruker den i stua.

Lenke til kommentar

 

Jeg vet ikke hvor mye strøm den bruker, men det er ikke som at han sitter hjemme på sitte hjemmestrømnett og bruker den i stua.

Det hadde vært veldig greit om du hadde innsett hvor utrolig usannsynlig det du sier høres ut, og hvor tåpelig hele diskusjonen er.

NEI: Han har ikke en 2.4GW laser.

NEI: Han kan ikke trekke 2.4GW uten spesielle avtaler og egne kabler trukket rett fra høyspent

 

VIRKELIGHETEN: 2.4 watt projektor finnes det flust av, og de ligger gjerne mellom 15 og 20 000kr, disse brukes på mange store arrangementer.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mye strøm den bruker, men det er ikke som at han sitter hjemme på sitte hjemmestrømnett og bruker den i stua.

 

Du sa den hadde en output på 2.4GW, så du vet jo tydeligvis at den bruker minst 2.4GW.

 

2.4W høres gjerne lite ut, men projektoren pumper neppe ut noe mer enn det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...