Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har visst 1432 tilgjengelige poeng, kanskje på tide å bruke de, noen som har fått ting de har brukt poengene på?

Ingenting verdt bestille av de rewardsene, kontant dx for cashback så får du penger for de ubrukte poengene :thumbup:

 

1432 er respektabelt ubrukt, har vel ikke vært over 1000 siden de startet med cashback for poengene.

Meste jeg har sett noen med er en ebay selger over 200k o.O

 

 

Og som andre har nevnt, dropshipper du flyr poengene oppover ja.

Flust av land med høy tollgrense samt lovlig dropshippe dx sine ting til, som norsk firma ville det vært rimelig ulovlig selge dx varene dropship her til lands så holder meg utenfor landegrensene ofc.

Lenke til kommentar

Selge via f.eks finn eller automatiserte nettbutikker hvor idet du får ordren går den automatisk videre til dx som sender direkte til kunden med din logo og firmanavn som avsender.

De fleste salgssteder på nettet florerer av dropship salg hvor alt går direkte fra levrandørene.

 

Strengt tatt gjør jo mange store norske butikker som f.eks amentio det samme.

 

Men minuset med dx og andre kinabutikker sine varer er at de ikke er helt lovlige dropshippe til norge som firma.

Lenke til kommentar

Selge via f.eks finn eller automatiserte nettbutikker hvor idet du får ordren går den automatisk videre til dx som sender direkte til kunden med din logo og firmanavn som avsender.

De fleste salgssteder på nettet florerer av dropship salg hvor alt går direkte fra levrandørene.

 

Strengt tatt gjør jo mange store norske butikker som f.eks amentio det samme.

 

Men minuset med dx og andre kinabutikker sine varer er at de ikke er helt lovlige dropshippe til norge som firma.

 

 

Vil nå ikke akkurat si at Amentio driver med helt det samme.

 

Det er vel ikke helt lovlig å dropshippe som privatperson heller noe Skattetaten, tollvesenet og Økokrim er og skal bli mer på hugget fremover har jeg hørt, blant annet kommer de til å sjekke bank transaksjoner mellom utenlandske butikker og Norske kunder om det er mange små beløp over tid og diverse andre tiltak, de skal også blant annet ta alle de som driver salg på Qxl og Finn som dropshipper som privatpersoner da dette ikke er lovlig og blir regnet som skatteundragelse.

 

Står blant annet litt om det her:

 

http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=118992&epslanguage=no&parentid=67876

Disse opplysningene har jeg fått av en jeg kjenner som jobber med det.

Lenke til kommentar

Sålenge du holder deg under de grensene for hobbyvirksomhet er det vel ikke fyfy som privatperson, men de fleste bryter den ganske kraftig.

 

Som firma blir det også fyfy siden de ikke oppfyller kravene om norsk bruksanvisning samt manglende sertifiseringer på alt av elektronikken.

De som har stempel har bare kopiert stempelet uten faktisk ha sertifiseringen.

Lenke til kommentar

Sålenge du holder deg under de grensene for hobbyvirksomhet er det vel ikke fyfy som privatperson, men de fleste bryter den ganske kraftig.

 

Som firma blir det også fyfy siden de ikke oppfyller kravene om norsk bruksanvisning samt manglende sertifiseringer på alt av elektronikken.

De som har stempel har bare kopiert stempelet uten faktisk ha sertifiseringen.

 

Det er da ikke hobbyvirksomhet lenger når du er gått over til kjøp/salg.

 

Det er jo greitt å kjøpe noe og gjerne kjøpe litt mer for så å selge.

 

Men når man selger hver dag og flere gjennstander om dagen, da er det ikke hobbysalg lenger.

Lenke til kommentar

Kan denne være noe for meg som amatørfotograf fremfor canon sine 400-500 dollars blitzer?

 

 

Og da var disse varene på vei

 

Stainless Steel Monopod for Digital Camera

Canon LP-E8 Compatible 7.4V 1200mAh Battery Pack for Canon 550D

Jianisi Digital SLR Remote for Canon

USB 3.0 Dual HDD Docking Station

USB Power Adapter/Charger for iPhone 4

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Har 500poeng jeg :)

 

Men:

 

Har bestilt fra TinyDeal.com (annen nettside), og har bare hatt gode erfaringer.

Men nå har ikke ordren dukket opp etter 21 dager etter at den ble sendt. Noe å bekymre seg over? En pakke som ble sendt derfra 4 dager etter (med sporingsnummer) ankom for en uke siden...

Lenke til kommentar

Har 500poeng jeg :)

 

Men:

 

Har bestilt fra TinyDeal.com (annen nettside), og har bare hatt gode erfaringer.

Men nå har ikke ordren dukket opp etter 21 dager etter at den ble sendt. Noe å bekymre seg over? En pakke som ble sendt derfra 4 dager etter (med sporingsnummer) ankom for en uke siden...

Over 10virkedager så starter jeg lure på hvor f pakken er.

Typisk leveringstid fra DX er 4-6virkedager når du ikke skal gjennom sirupen av et norsk postvesen.

 

Men har da script som følger pakkene, så om den ikke står som kvittert ut etter 10arbeidsdager får jeg varsel så da purre på kunde for avhenting eller postvesenet i landet kunden er i om de har noe rot, typisk er surring med tollpapirer selvom ikke tollpliktig.

Lenke til kommentar

Ville vært skeptisk til kjøpt spotter derfra.

Er ofte så som så kvalitet samt elektronikken deres har ikke sertifiseringene som kreves for elutstyr i norge.

 

I verstefall om de tar fyr og forårsaker brannskader får du null på forsikring.

 

 

Enig, har kjøpt en Ledpære derfra som lyser knallbra men dette er ett lys som kun står på når vi er til stede så det skulle ikke være så veldig big deal om noe skulle skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...