Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Opplevde god service fra DX idag faktisk. Tok kontakt ang. en vare som har tatt lang tid. Fikk da beskjed om at varen var utsolgt fra leverandør og fikk to valg: Vente eller finne meg erstatningsvare. Fant erstatningsvare som var litt dyrere, men det gikk bra uten mellomlegg og de ekspederer nå orderen som ekspresspakke uten ekstra kostnad for meg :) Så nå er de i alle fall tilbake fra ferie!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ordra mi vart delt opp i 2 delar, laseren kom uheldegvis i del 2 :(

Pakke 1 vart sendt på mandag, og ankom posten her i Ørsta på fredag :D Fantastisk bra leveringstid, og det uten EMS shipping.

Pakke 2 vart sendt på fredag.

Men det merkelege, det er at pakke nummer 1 er merka med 137HKD, det er eigentleg summen pakke nummer TO kostar. pakke nummer 2 fekk ikkje sporingsnummer... Merkeleg.. kan dei berre ha forveksla verdien? eller er det ein sjanse for at eg faktisk har fått innhaldet i pakke 2 i pakke 1?

Eg har ikkje henta pakken på posten enda.

Lenke til kommentar
Prøv disse batteriene Har dem selv

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.487

De batteriene suger! 2500 mAh er en kraftig overdrivelse. I tillegg mister de fort kapasitet etter noen gangers bruk. Mine tålte bare 15-20 ladinger før de døde helt.

 

Jeg kjøpte noen dyre oppladbare batterier fra Varta (2700mAh) for et par måneder siden og de har fungert som en drøm i forhold. Soshine-batteriene er så lette at det føles ut som de er laget av papp. Varta føles ut som solid metall. Man får virkelig hva man betaler for. Det er en grunn til at Varta-batteriene koster over dobbelt så mye. Spar dere irritasjonen og gå for kvalitet med en gang.

Lenke til kommentar
Prøv disse batteriene Har dem selv

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.487

De batteriene suger! 2500 mAh er en kraftig overdrivelse. I tillegg mister de fort kapasitet etter noen gangers bruk. Mine tålte bare 15-20 ladinger før de døde helt.

 

Er en kar på forumet til DX som hadde testet batteriene med gode resultater:

 

I ran an extended 200mA/100mA test on the 4 cells I got in Lacrosse BC900.

 

Here are the results of total capacity: 2.41Ah, 2.43Ah, 2.37Ah, 2.38Ah.

 

Those are very good results since these cells promise 2.5Ah

 

Kanskje du fikk batterier fra en dårlig batch?

Lenke til kommentar
Prøv disse batteriene Har dem selv

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.487

De batteriene suger! 2500 mAh er en kraftig overdrivelse. I tillegg mister de fort kapasitet etter noen gangers bruk. Mine tålte bare 15-20 ladinger før de døde helt.

 

Jeg kjøpte noen dyre oppladbare batterier fra Varta (2700mAh) for et par måneder siden og de har fungert som en drøm i forhold. Soshine-batteriene er så lette at det føles ut som de er laget av papp. Varta føles ut som solid metall. Man får virkelig hva man betaler for. Det er en grunn til at Varta-batteriene koster over dobbelt så mye. Spar dere irritasjonen og gå for kvalitet med en gang.

 

Hm. Interessant. Jeg har vell ladet mine Soshine batterier ca 20 ganger , men jeg har ikke loggført ladingene. Foreløpig har jeg ikke oppdaget redusert kapasitet. All lading har foregått med Soshine orginallader. Mulig jeg har vært heldig . Mulig problemene Simen 1 beskriver er rett rundt hjørnet. Serfølgelig er det også mulig at Simen 1 kan ha begynt å lade på nytt før batteriet er helt utladet. Hvis jeg ikke husker helt feil får disse batteriene redusert kapasitet hvis man er for kjapp med ny lading de første gangene.

 

Hvor mange ladinger har du loggført på dine Vartabatterier i og med at du sammenligner?

Lenke til kommentar
Prøv disse batteriene Har dem selv

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.487

De batteriene suger! 2500 mAh er en kraftig overdrivelse. I tillegg mister de fort kapasitet etter noen gangers bruk. Mine tålte bare 15-20 ladinger før de døde helt.

 

Er en kar på forumet til DX som hadde testet batteriene med gode resultater:

 

I ran an extended 200mA/100mA test on the 4 cells I got in Lacrosse BC900.

 

Here are the results of total capacity: 2.41Ah, 2.43Ah, 2.37Ah, 2.38Ah.

 

Those are very good results since these cells promise 2.5Ah

 

Kanskje du fikk batterier fra en dårlig batch?

Mulig det, men det kan også ha noe å gjøre med målemetoden hans. Batterispenningen (på alle batterier) faller hele tiden mens batteriet brukes. Dårlige batterier har en bratt nedgang i spenningen hele tiden. Gode batterier har en liten nedgang veldig lenge, helt til spenningen stuper på slutten. Dingser som bruker batteri har som regel en minste spenning de fungerer ved. F.eks 1,0 V. Startspenningen er som regel ~1,2V (NiMH). Hvis batteriet har en bratt kurve hele veien så vil dingsen slutte å virke når en stor del av batterikapasiteten (mAh) er igjen. Hvis batteriet har en ganske flat kurve så vil dingsen fungere til en mye større del av batterikapasiteten er brukt. Hvilken spenning han har testet som nedre spenning vet vi ingenting om. Er det 1,1V så er det veldig bra. Er det 0V så er det fullstendig irrelevant.

Lenke til kommentar
Hvor mange ladinger har du loggført på dine Vartabatterier i og med at du sammenligner?

Jeg har ikke klattladet Soshine-batteriene noe særlig. Dvs. kun ladet når batteristatus står på minimum på kameraet, før de har gått helt skrape tomme.

 

Varta-batteriene er relativt nye så jeg har ikke ladet de mer enn 4 ganger hittil. Men det er verd å merke seg at det står på pakken til Varta-batteriene "No memory effect" og at Soshine-batteriene trolig hadde trengt 8-10 ladinger for like mye bruk av kameraet.

 

PS. Det er billigere å kjøpe Varta annenhvert år enn å kjøpe Soshine annenhver måned.

Lenke til kommentar

Testen er fra 2004 og de batteriene der er neppe i salg lengre. De fleste av dagens batterier ligger fra 2500 til 2700 mAh. Testens høyeste kapasitet er 2350 mAh, mens de fleste der ligger på rundt 1800 mAh.

 

Testmetodikken er forsåvidt grei nok, men den tar ikke hensyn til indre motstand. Dvs. spenningsfall som følge av korvarig høyt strømtrekk, slik som når man skrur på blitsen på kameraet. Da kan spenningen på dårlige batterier falle så mye at kameraet viser at batteriet er utladet, selv om man kunne tatt mange flere bilder uten blits. En god testmetodikk burde ha variabelt strømtrekk. Den burde også vist hvor mye batteriene selvutlader i løpet av f.eks 3 måneder. Gode batterier selvutlader veldig lite.

 

Noen burde fortelle VG at det er på tide med en ny test, med oppdatert testmetodikk.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke helt riktig tråd, men ikke OT heller:

 

Jeg er litt forvirret atm når det gjelder batteriladere. Har en Vanson batterilader fra Claes Ohlsson som slutter å lyse når batteriene er ferdigladet, og jeg regner med at den da kutter strømmen, men kan jo ikke være sikker på dette.

 

Hva kjennetegner en god batterilader? Er det antallet mah laderen trykker ut som avgjør ladetiden på batteriene? Har batterier vondt av å få strøm etter at de er ferdigladet, hr de ingen innebygd "metthetsfølelse"? :p Vurderer å skaffe emg en ny lader, men de er jo som regel dyre, ihvertfal siden jeg gjerne skulle hatt med en batteritester også. Er det mulig å teste batterier relativt greit uten en dyr måler?

 

Er også ute etter noen Eyeloop-style aaa-batterier. Har et sett salt/pepper-bøsser som krever seks(!) aaa-batterier. Siden de ikke akkurat blir brukt kontinuerlug, trenger jeg noen som utlader seg sakte, ellers er de bare flate etter noen uker. Tror ikke jeg tør satse på eyeloop fra DX, de har jo hatt flere batcher med fake nå. Men hva heter de andre merkene fra andre produsenter som ogå markedsfører seg med en "slow discharge rate"? Vet GP har en type, og at DX har ihvertfall en annen type også, hvis jeg husker rett. Men finner dem ikke i farta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...