Gå til innhold

Kjøpe Aoc Eller Wow?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AoC er den første MMOen som har fått meg skikkelig hekta. på WoW kan du vere NOOB, Skikkelig noob, grinde mange dager og få deg epic utstyr, og du kicker assen på mange. på AoC er ting meir Skill avhengi, suger du i PvP, så hjelper ikkje gearet deg til å vere bedre enn det du er. WoW krever MANGE MANGE timer for å få noke særlig ut av spelet, er du flink i AoC så er du flink, trenger ikkje å grinde 8timer for dagen i div instance for å kunne konkurere mot andre som speler like mykje og enda meir kver dag.

 

Som andre seier, WoW er rotterace i powerlevling, du blir heile tida pressa til å dinge, og ikkje nyte spelet. AoC har faktisk svært interessant hovedhistorie, og dei 20 første levla da du holder på med din destiny quest, da er det faktisk spennande og interessant å lese kva som faktisk står i dialoger med NPC'er. Og det fortsetter å vere interessant lenge etter du har passert 20.

Lenke til kommentar

Stemmer for AoC jeg også, men muligens litt tynt grunnlag. ;)

1. Jeg har aldri testet WoW.

2. Jeg har spillt AoC en god stund (lv 30 nå) og koser meg hver gang jeg entrer Hyboria.

3. Jeg liker å støtte norsk industri + at Blizzard har nok penger fra før av med tanke på WoW sin popularitet, så hvorfor ikke dytte pengene til norskt firma? ;)

Lenke til kommentar
Kjøp deg wow og spill noen måneder til du hører rykter om at aoc er mer bugfritt. Tror de fleste som ikke har vært borti noen av spillene vil få mer glede ut av wow for øyeblikket, selv om det er dårligere grafikk der.

Enig, tror de fleste som ikke har vært borti spillene vil ha mer glede av wow...

Personlig liker jeg AoC bedre...

Endret av Ms#Noddy
Lenke til kommentar
WoW > AoC på alle tenkelige måter i min bok dessverre.

 

Men som sagt, skal du prøve deg i et MMO for første gang er det greit med et nytt spill, så orker du masse bugs så prøv AoC.

 

Masse bugs? nå nei du.. Er ikke så masse bugs nå lengre. Det er en del småbugs, men ikke store greiene.

 

Småbugs? Det er et halvferdig spill.

 

Her er et eksempel.

Lenke til kommentar

Hva med å prøve trialen av WOW først? De har i det minste en gratis fase du kan teste litt i. Ja, det er restriksjoner men koster deg ikke en krone. Så kan du jo eventuelt prøve å få en buddy key fra en AoC spiller? (Hvis de funker nå da...)

 

Edit: Hums, brainfart. Side to dukkert ikke opp før etter at jeg posta :p

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

Har bare komt til lvl 26 på AoC då, men eg liker det ivertfall! :)

 

Speler som Cimmerian Dark templar, altså barbar soldat med forsjellig lumske "leech" angrep, ganske kjekt eigentleg.

 

WoW har aldri appelert noke serleg til meg, men AoC er ganske gøy ivertfall. Eg er ikkje av typen som tar MMORPG spel veldig seriøst, men litt helgespeling og sånt istedenfor. Spelet passer perfekt til det for meg ivertfall.

 

Edit: gløymte å nevne fantastisk musikk og pen grafikk, det gjer at eg liker meg enda beire der. desuten skjønner eg ikkje pratet om bugs, ingen bugs har øydelagt noke serleg for meg i spelet enda ivertfall :)

Endret av Tygg3n
Lenke til kommentar

Til alle de som sier at WoW er for unger, hva om trådstarter ER en unge da? :p

 

Uansett, Hvis du finner en god RP server (f.eks Moonglade) på WoW, og du har sansen for sånt, så kan WoW ha veldig mye følelse det også. Om du liker en "skikkelig" fantasy-verden med drager, orker og alver, gå for WoW. Om du bryr deg mer om grafikk, en mer "virkelig" verden, blod og pupper, gå for AoC. Du kan prøve trials for begge spillene, WoW sin er gratis, mens du må kjøpe disken og alt for å få 30 gratis dager i Hyboria.

Lenke til kommentar
Fra noe jeg hörte i en AoC tråd:

 

WoW hvis du liker McDonalds, AoC hvis du liker en god eksklusiv resturang.

 

Sikkert en helt nøytral person som sa det ;) Forstår ikke hva som er galt med wow, har faktisk ufattelig mange venner som mener wow er et dårlig spill men de har aldri spilt spillet. Det samme gjelder age of conan også, men dette har fått lite fokus i media som avhengighetsskapende osv så de har egentlig ikke mye å si om det.

Lenke til kommentar
WoW hvis du liker McDonalds, AoC hvis du liker en god eksklusiv resturang.

 

Vissvass. WoW hvis du foretrekker etablerte restauranter som har stor erfaring med å servere tradisjonelle retter, og gjør dette bedre enn noen andre. AoC hvis du vil være med på å investere i å bygge en restaurant som spesialiserer seg på mer uvanlige råvarer og eksperimentelle retter opp fra grunnen av; med alle de utfordringer, oppturer og nedturer det innebærer.

 

Et av de største problemene communityen til AoC har, er alle drittungene som tror de nå er voksne og bedre enn alle andre i kraft av spillet de spiller. Ellers er AoC nå som WoW var i november 2004, nettopp ute av redet - og verken helt voksent eller fullstendig flyvedyktig.

Lenke til kommentar
WoW er et ekstremt oppskrytt spill som har lyktes med å markedsföre for seg.

Ja, fordi et spill som er oppskrytt har jo selvsagt 10 millioner spillere bare fordi blizzard har vært flinke på markedet? Hadde spillet vært dårlig, hadde ingen spilt det. Ferdig med den saken.

 

Selv mener jeg WoW, har spilt wow i mange år nå, og liker det veldig godt. Det er ikke et spill man går lei av med det første.

Lenke til kommentar

Greia er at du blir ikke spesielt hekta på spillet i seg, det som gjör spillet interesant er at masse folk spiller det(resultat av markedsföringen) så det skjer masse saker i communitet, som gjör deg hekta.

 

Jeg er ingen wow-hater, spilte det selv för. Men må innröme at spillet i seg ikke krever noe som helst av hjerne, reflekser, god smak for grafikk osv.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Tvingte meg gjennom over 8 timer med WoW, hadde det såvidt morro, eneste som var morro var fordi jeg spilte med venna mine, ellers crap underholdning.

Spilte AoC alene, var morsomt fra første sekund, og er forsatt bra, og hadde sikkert også vært enda bedre hvis jeg spilte sammen med venna mine.

 

Og her er kanskje også det beste grunnen til at du bør kjøpe AoC, trenger vell egentlig ikke å si/vise mer enn dette:

 

 

For min del er ihvertfall valget lett

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
WoW hvis du liker McDonalds, AoC hvis du liker en god eksklusiv resturang.

 

Vissvass. WoW hvis du foretrekker etablerte restauranter som har stor erfaring med å servere tradisjonelle retter, og gjør dette bedre enn noen andre. AoC hvis du vil være med på å investere i å bygge en restaurant som spesialiserer seg på mer uvanlige råvarer og eksperimentelle retter opp fra grunnen av; med alle de utfordringer, oppturer og nedturer det innebærer.

 

Et av de største problemene communityen til AoC har, er alle drittungene som tror de nå er voksne og bedre enn alle andre i kraft av spillet de spiller. Ellers er AoC nå som WoW var i november 2004, nettopp ute av redet - og verken helt voksent eller fullstendig flyvedyktig.

 

 

Helt enig! Bra sagt!

 

 

Angående filmen ovenfor, er det opplagt at skaperen er en AoC fanboy... å bruke høyt levlede karakterer som bruker fatalities med dramatisk musikk for AoC, og bruke en lvl 1 karakter mot en liten ulv uten at han bruker noen skills eller spells med latter i bakgrunnen for å sammenlikne kampsystemet blir feil...

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

greit nok det, men kampsportsystemet i WoW er ikkje serleg interesant uansett... ivertfall etter min meining.

 

Men man er som regel for opptatt til å følge noke serleg med på sjølve slostinga, komboer og sånt å holde orden på :p

Endret av Tygg3n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...