Gå til innhold

Kjøpe Aoc Eller Wow?


Anbefalte innlegg

Kansellerte AoC-accounten i går. Har spilt WoW siden release, og må si AoC skuffet veldig. Grafikken er jo smooth, men annet enn det er det ikke mye å bruke pengene på. Mye mer grinding enn WoW, crafting- og instance-systemet er noe av det værste jeg har vært borti. Spillet har helt klart potensiale, men akkurat nå er det mye som gjør det mindre spillbart. Prøv begge, du, og finn ut hva du vil ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
World of Warcraft eller Age of Conan ... Du stiller egentlig et veldig godt spørsmål. WoW er et 3 år gammelt spill som snart får sin andre utbyggingspakke, er tweaket og balansert opp og ned i mente(om det er bra eller dårlig kan diskuteres), og har masse content og oppholde spilleren med. Mens AoC er et helt nytt, teknologisk overlegent spill som har masse barnesykdommer å hamle opp med og en helt ren tallerken å utfolde seg på.

 

AoC er nok et mer avansert spill en hva WoW er, på alle felter. Men spillet er tuftet på samme lesten som WoW så på mange felter er også spillene ganske like. Jeg personlig ble til stadighet påminnet Anarchy Online mens jeg spillte AoC.

 

Hvilket spill du skal velge? Vel, det kommer nok litt ann på hva du liker og hvor avansert du vil ha det. Så du får teste begge to og komme frem til en konklusjon på egen hånd, eneste jeg kan hjelpe deg med er å dele min erfaring. Jeg spiller ikke AoC lengre, jeg ble litt småskuffa over spillet da jeg hadde skyhøye forventninger og jeg gikk veldig fort lei av spillet. Så nå er kontoen kansellert og jeg har gått tilbake til ... nei ikke WoW ... Anarchy Online...som forøvrig er gratis å laste ned og gratis og spille ...

3 år?

jeg har hørt at det var fra03 eller 04, altså 4 eller 5 år gammelt.....

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke si at WoW sitt crafting-system er helt på topp heller. Du bruker gjerne mer enn du tjener på det...

Hva bruker du penger på?

Meninga er å finne alle materialer i skogen

Så hvor flyr pengene?

Man kan jo kjøpe materialer, men da bruker man penger etter eget ønske

 

EDIT: Jeg vil bare tilføye at jeg ikke har så god peiling på wow (jeg hadde nogenlunde før, men jeg ble lei av wow, og husker ikke så mye nå), så det kan være at det jeg sier er helt feil.....

Endret av Lolli
Lenke til kommentar

Gå for WoW definitivt! Jeg har erfaringer med begge spillene. WoW spilte jeg omtrent et halvt år i strekk, mens conan har jeg spilt den foregående måneden siden releasen, og jeg må si at jeg allerede er blitt lei. Det blir til at jeg gjør at par quester om dagen, mens når jeg spilte WoW kunne jeg spille lenge uten problemer, og på LAN kunne jeg døgne ved kun å spille WoW. Kom til lvl 35 i AoC, og har spilt halvhjertet fra lvl 28 ca:P Det jeg syns er det gøyeste med AoC er 1player mode(nattmodus) og det tilsier ikke akkurat at det er et godt mmorpg. Man blir konstant ganka, og det er langt og gå fra resspoints:D Det som er digg med AoC er at man har en slags questhelper, som gjør det ganske mye lettere å lvle.

 

Som en konklusjon vil jeg påstå at AoC trenger en del finpussing, og det er ikke riktig lite heller. Regner med at funcom vil klare og gjøre dette bedre etter hvert, men slik situasjonen er i dag er WoW et mye bedre spill, og jeg vil tippe at siden WoW har vært så lenge vil det også være gøyere i maks lvl. Jeg personlig har begynt å savne WoW igjen etter 1mnd med AoC.

 

Gå for WoW definitivt! Jeg har erfaringer med begge spillene. WoW spilte jeg omtrent et halvt år i strekk, mens conan har jeg spilt den foregående måneden siden releasen, og jeg må si at jeg allerede er blitt lei. Det blir til at jeg gjør at par quester om dagen, mens når jeg spilte WoW kunne jeg spille lenge uten problemer, og på LAN kunne jeg døgne ved kun å spille WoW. Kom til lvl 35 i AoC, og har spilt halvhjertet fra lvl 28 ca:P Det jeg syns er det gøyeste med AoC er 1player mode(nattmodus) og det tilsier ikke akkurat at det er et godt mmorpg. Man blir konstant ganka, og det er langt og gå fra resspoints:D Det som er digg med AoC er at man har en slags questhelper, som gjør det ganske mye lettere å lvle.

 

Som en konklusjon vil jeg påstå at AoC trenger en del finpussing, og det er ikke riktig lite heller. Regner med at funcom vil klare og gjøre dette bedre etter hvert, men slik situasjonen er i dag er WoW et mye bedre spill, og jeg vil tippe at siden WoW har vært så lenge vil det også være gøyere i maks lvl. Jeg personlig har begynt å savne WoW igjen etter 1mnd med AoC.

Lenke til kommentar
kva lvl var du om eg tør spørre?

Holdt ut til lvl 66.

 

Jeg vil ikke si at WoW sitt crafting-system er helt på topp heller. Du bruker gjerne mer enn du tjener på det...

Kommer jo an på om du har gathering/crafting profession ... Gathering: Samle og tjene masse penger. Crafting: Kan tjene i det du lvler, men bruker nok en del på å lage eget gear i høyere lvl.

Lenke til kommentar

Bra, gratis MMORPG'er er egentlig en selvmotsigelse da de koster svært mye å utvikle og holde i live, men noen få er det jo.

 

* Cabal Online: Helt gratis å laste ned og spille. Som i andre asiatiske spill er det ganske mye grinding, men jeg likte det da kampene er i sanntid som i AoC. Ser vakkert ut, og krever ikke så mye av dataen.

 

* Sword of the New World: Granada Esperada (eller noe sånt): Også gratis å laste ned og spille, men støtter bruk av ekte penger for å kjøpe ting til spillet. (Dette er selvsagt frivillig.) Noen sier man kun kan spille opp til L20 før man må betale for en Premium-konto og bli høyere level, men andre sier man ikke trenger det. Det morsomme med SotNW er at man ikke bare skaper en karakter, men en hel familie. Vi starter selvsagt med kun én karakter, men ganske tidlig får vi tilgang til flere andre og kan ha opp til tre stk på laget samtidig. Dette har både fordeler og ulemper. Fordelen er at vi har tre stk på laget hele tiden, så det er sjelden man trenger å bli med i en annen gruppe. Dessuten kan vi ha tre karakterer med forskjellige klasser, så det er enkelt å sette sammen en gruppe som passer til situasjonen vi er i. Ulempene er at vi allered har en gruppe, så hvorfor skal vi da gidde spille med andre? Dessuten kan man jo bli litt satt ut av quester av typen "Drep 250 fiender". :p Dette er heldigvis ikke i nærheten av så ille som det høres ut da vi som sagt har tre stk samtidig som jobber på questen, og fiendene dør relativt fort uansett. Vi trenger jo ikke drepe 250 fiender én etter én. :)

 

Guild Wars: Koster i innkjøp, men er gratis å spille. Jeg gikk svært fort lei av communityet da det tok mindre en fem minutter å sette en idiot på /ignore listen, men med Nightfall trenger kan du leie inn AI helter for å fylle ut gruppen din. Det gjør at du ikke trenger andre folk i gruppen om du ikke vil. Problemeet med Guild Wars er at Guild Wars 2 er i utvikling, så Guild Wars 1 er nedprioritert. Men likevel, det ser fint ut, er morsomt å spille og har definitivt sine høydepunkter om man setter seg inn i det.

 

Ellers kommer jeg nok ikke utenom LotRO da jeg har spilt det mer eller mindre siden launch. For å ta det kort er den høyeste levelen jeg noensinne har nådd i et MMORPG før LotRO ca lvl 22 i WoW. I LotRO har jeg en på l31, en på l34 og en på l43, i tillegg til en drøss på l10-20 jeg har slettet da jeg ikke har plass til flere. Den jeg spiller mest med nå er l9, men han skal nok bli høyere etterhvert. Dessuten kommer en ekspansjon til høsten med to nye klasser, så det går nok noen måneder. Stilen til LotRO minner utseendemessig en del om WoW, men det er langt mer casual. Kanskje det er derfor jeg liker det så mye. Jeg bare setter på media playeren, starter spillet og koser meg. :)

Lenke til kommentar
Kansellerte AoC-accounten i går. Har spilt WoW siden release, og må si AoC skuffet veldig. Grafikken er jo smooth, men annet enn det er det ikke mye å bruke pengene på. Mye mer grinding enn WoW, crafting- og instance-systemet er noe av det værste jeg har vært borti. Spillet har helt klart potensiale, men akkurat nå er det mye som gjør det mindre spillbart. Prøv begge, du, og finn ut hva du vil ha.

 

Når du sier mer grinding kan jeg ikke forstå, WoW er omtrent synonymt med grinding+at det suger jo balle å grinde i WoW. I AoC gjør det nye kamp systemet det gøy å slåss og noen ganger løper jeg og dreper masse folk jeg ikke trenger bare for gøy :D I WoW kan du jo gå på dass, komme tilbake og mobben er død, hvor gøy er det? Hvis man når man nærmer seg 80, må grinde mye pga mangel på quest, så er ikke dette så ille som det kunne vært.

Lenke til kommentar
(-Jezper-)Blir Konstant ganka

 

Off Topic:Hvis du ikke liker å bli ganka, er du jo passe dum når du velger PvP server i AoC.

 

Tilbake til topicen her: Jeg spiller begge deler, og begge har sine fordeler og ulemper, men AoC kommer til å bli bedre og bedre, og det gode, morsomme kampsystemet kommer til å bli knallgøy å¨lvl 80. Men for all del, husker ikke om dette var trådstarters første mmo, hvis det er det, gå for wow, hvis ikke, så kommer AoC til å bli bra, og det er bare å slenge seg på :thumbup:

Endret av Hans-O
Lenke til kommentar
Kansellerte AoC-accounten i går. Har spilt WoW siden release, og må si AoC skuffet veldig. Grafikken er jo smooth, men annet enn det er det ikke mye å bruke pengene på. Mye mer grinding enn WoW, crafting- og instance-systemet er noe av det værste jeg har vært borti. Spillet har helt klart potensiale, men akkurat nå er det mye som gjør det mindre spillbart. Prøv begge, du, og finn ut hva du vil ha.

Kunne ikke vært mer enig. Men siden WoW blir stadig mer ødelagt så gir jeg opp på begge og ber til gudene om at blizzard lanserer en Vanilla server. Men hvor sannsynelig er det... :roll:

Lenke til kommentar
AoC er den første MMOen som har fått meg skikkelig hekta. på WoW kan du vere NOOB, Skikkelig noob, grinde mange dager og få deg epic utstyr, og du kicker assen på mange. på AoC er ting meir Skill avhengi, suger du i PvP, så hjelper ikkje gearet deg til å vere bedre enn det du er. WoW krever MANGE MANGE timer for å få noke særlig ut av spelet, er du flink i AoC så er du flink, trenger ikkje å grinde 8timer for dagen i div instance for å kunne konkurere mot andre som speler like mykje og enda meir kver dag.

Enig. Feks: (Nå må jeg skryte litt:) Jeg var en lvl 30 barbar og ble angrepet av en lvl 31 assassin og en 30 barbar, men jeg klarte å drepe begge :w00t: Jeg vet ikke om det kunne gått i WOW

Endret av Ashol
Lenke til kommentar
mykje meir grinding? kva lvl var du om eg tør spørre? har gjort quester konstant fra lvl 1 til 56. Grinda 1 lvl i en cave med god xp. kan ikkje sei at det er meir grinding i AoC enn WoW, da er det heller omvendt.

 

For å gå fra level 1-70 i WoW trenger du ikke å "grinde" ett minutt, det er hele veien flere soner du kan quest'e parallellt i.

 

Lvl 1-40 er omtrent likt i AoC, med unntak av færre soner. Fra 40-55 minsker soner/quester nokså drastisk, etter 55 er det en vits.

 

Tipper det er mer "grinding" i WoW på maxlvl, siden det faktisk er haugevis å utrette/oppnå/skaffe, mens mange sier at å nå lvl 80 i AoCpr. i dag er som å runde et single player spill...

 

Jeg stoppet altså nær lvl 60 i AoC - det er et spill med potensiale, men nekter å betale for at de utvikler det som burde vært inkludert i det jeg har betalt for. Etter lvl 40 opplevde jeg spillet stort sett som et spill med flott rammeverk, men totalt uten innhold.

 

Som noen sier, det finnes flere spill enn WoW og AoC. Hvis du ikke går for PvP hadde jeg gitt Vanguard en titt - spillet kan skaffes for en billig penge på flere spillsjapper, har jeg sett. Etter tidenes verste release har SoE fått et år på seg til å finpusse, spillet glir nå helt fint med alt på max på min PC (AoC glir sånn "passe" på medium). Grafikken meget bra, verdenen er ENORM, det finnes et utall raser og klasser å velge melllom; klassene i VG er forøvrig de mest varierte og morsommme jeg har testet i en MMO (har spilt de fleste^^). Spillets største problem er for liten spillermengde, men velger du en av de høyest populerte serverne bør du ha godt selskap helt fra lvl 1 :)

 

Hvis PvP er tingen tror jeg fortsatt WoW er førstevalget; og til høsten kommer (sannsynligvis) Warhammer Online - Age of Reckoning, som er appellerer veldig til de PvP-fikserte. Hvis ikke Funcom får stablet AoC på beina før dette, tror jeg de vil slite hardt med å holde på spillerne, dessverre :s

Lenke til kommentar

Her er min vurdering av Age of Conan.

 

- Jeg hadde gledet meg masse til AOC, og var bombesikker på at det ville falle i smak, derfor valgte jeg navnet King of Hyboria :p .Men jeg tok feil AOC ble et spill som ikke helt falt i smak hos meg iallefall, vet at det er mange som elsker det, men etter 1 måned med spilling ble jeg rett og slett lei, og vet du hva jeg gikk tilbake til WOW :blush:

 

-det er flere argumenter for dette. MERK! jeg sier ikke at AOc er et dårlig spill for det er det definitivt ikke, men når det kommer til spillbarhet, kan det nok ikke konkurere med WOW, selv om grafikken er helt ultimat og kampsystemet skikkelig morsomt med komboer og slikt er det noe med verdenen til Hyboria

 

1. Det som ødelagte mest for meg i AOc , var det syykt teite intstance systemet, det føles bare som at jeg blir utelukket fra andre spillere fra serveren, nei og nei det var tragisk

 

2. Ting nummer 2 på listen er at verdene er så sykt lukket det er fjell overalt omkring zonene of å finne fra i dette er et rent mareritt, spesielt med det sykt dårlige opplagte mapen. Man må lete etter en port eller bår som er vanskelig å finne for å komme til andre zones. Huff

 

3. Dette er min personlige mening da, men jeg syntes at stemningen ifra WOW var helt borte det var dårlig steming i byene og alt var så mørkt og dystert

 

4. savner ett system der man kan prøve utsyrtet på karakteren før man kjøper det på f.eks på auction house, det var i wow der man kune klikke control for å forhåndsvise på karakteren

 

5. BUGS!

 

6. En god ting med konan er den gode historien of voice acting til level 20, det skal de ha

 

- Nå er jo flere av de tingene jeg har remset opp her ting som KAN fiskes på hvis det blir vist litt insats ifra FUNCOM. Spillet er nå kun et middels MMO for meg , men prøv selv og se om det faller i smak da! FOR MEG BLIR DET NÅ Å ENDRE NAVNET MITT KING OF HYBORIA OG GÅ TILBAKE TIL WOW :D

Lenke til kommentar
Her er min vurdering av Age of Conan.

 

- Jeg hadde gledet meg masse til AOC, og var bombesikker på at det ville falle i smak, derfor valgte jeg navnet King of Hyboria :p .Men jeg tok feil AOC ble et spill som ikke helt falt i smak hos meg iallefall, vet at det er mange som elsker det, men etter 1 måned med spilling ble jeg rett og slett lei, og vet du hva jeg gikk tilbake til WOW :blush:

 

-det er flere argumenter for dette. MERK! jeg sier ikke at AOc er et dårlig spill for det er det definitivt ikke, men når det kommer til spillbarhet, kan det nok ikke konkurere med WOW, selv om grafikken er helt ultimat og kampsystemet skikkelig morsomt med komboer og slikt er det noe med verdenen til Hyboria

 

1. Det som ødelagte mest for meg i AOc , var det syykt teite intstance systemet, det føles bare som at jeg blir utelukket fra andre spillere fra serveren, nei og nei det var tragisk

 

2. Ting nummer 2 på listen er at verdene er så sykt lukket det er fjell overalt omkring zonene of å finne fra i dette er et rent mareritt, spesielt med det sykt dårlige opplagte mapen. Man må lete etter en port eller bår som er vanskelig å finne for å komme til andre zones. Huff

 

3. Dette er min personlige mening da, men jeg syntes at stemningen ifra WOW var helt borte det var dårlig steming i byene og alt var så mørkt og dystert

 

4. savner ett system der man kan prøve utsyrtet på karakteren før man kjøper det på f.eks på auction house, det var i wow der man kune klikke control for å forhåndsvise på karakteren

 

5. BUGS!

 

6. En god ting med konan er den gode historien of voice acting til level 20, det skal de ha

 

- Nå er jo flere av de tingene jeg har remset opp her ting som KAN fiskes på hvis det blir vist litt insats ifra FUNCOM. Spillet er nå kun et middels MMO for meg , men prøv selv og se om det faller i smak da! FOR MEG BLIR DET NÅ Å ENDRE NAVNET MITT KING OF HYBORIA OG GÅ TILBAKE TIL WOW :D

 

 

1: helt enig, et greiene der suger, kanskje det bare er for å ta vekk presset på serverene i starte, hva vet jeg :p

 

2:Uenig, selv om det kunne vært mulig å bevege seg raskere f.eks fra Conall's Valley til fields of the dead, der kunne de lagt inn Flightpats eller noe sånt.

 

3: Det er vel heile poenget og ganske planlagt fra FC's side.

 

4:Forhåpentligvis kommer det, men det er ikke noe stort, er gearet bedre så er det samma faen åssen det ser ut, spesielt på low lvl.

 

5: Det er nytt MMO, kan du ikke leve med bugs, ikke spill nye MMO's, uansett forhåpninger du\folk har og hva folk\utvikler sier om spillet.

 

6: enig, men glad det slutter der, tar så lang tid å høre igjennom, og du vil liksom høre når du får det tilbudt :D

 

AoC er nå et middels om ikke dårligere i forhold til wow, det kan ingen, til og med ikke hardbarka Wow hatere og AoC elskere. Men i forhold til stadiet de er på klarer de seg veldig bra, det skal de ha.

Endret av Hans-O
Lenke til kommentar

bah. Wow er mmorpg og aoc er mmoarpg. Disse spillene kan på ingen måte sammenliknest med hverandre. Har spillt wow fra og med us beta (hysjhysj) og fra release. Grunnen til at eg slutta var att det tok for mykje av mi fritid og det er for mangen guilds som:

 

1. Ikkje vil ha nokke med deg å gjere pga du ikkje har bra gear. Nokke som du ikkje kan få dersom du ikkje har guild eller ei grei gruppe for heroics eller delvis pvp.

 

2. Er for hardcore og om man ikkje er med på minnst 50% av raidsa blir man kicka.

 

3. For mangen etablerte guilds som ikkje rekrutterer uansett faen.

 

Synnst ikkje at du burde begynne med aoc eller wow eg, hold deg til singleplayer spill og eventuelt delvis sp/mp spill. MMO's er farlige greier som kan ødelegge deg o.o

Lenke til kommentar
Synnst ikkje at du burde begynne med aoc eller wow eg, hold deg til singleplayer spill og eventuelt delvis sp/mp spill. MMO's er farlige greier som kan ødelegge deg o.o

Ikke nødvendigvis. Har spilt WoW siden 2006 og har aldri vært "avhengig" av det. Jeg tror at dette kommer VELDIG ann på personen. Jeg måtte slite meg helt til 60 med eneste motivasjon at vennene mine sa det var veldig morsomt. Kom til 60 og synes det var morsomt, men så gikk det noen måneder (veldig casual spiller, top 2 timer hver dag) og TBC kom, noe som jeg synes ødela hele opplevelsen.

 

Har også spilt AoC, men det ga jeg opp med engang. 500 kroner midt i dass.

 

OP: Ikke start med noen av spillene, må faktisk si meg enig i dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...