Gå til innhold

Kjøpe Aoc Eller Wow?


Anbefalte innlegg

meh, kunne skrevet side opp og side ned hvor bra WoW er, men for min del er mystikken

og exploringen i det spillet en svunnen tid, det blir et lite tilbakeblikk når

expansionen kommer, lage en death knight og spille Naxx, men så blir det å gå tilbake

til Age of Conan. Herlig med et helt nytt, urørt univers man kan bare utforske og utforske.

 

Om det er noe jeg ville klaget på er det at det er instance based, selv om enkelte områder

er giganstiske, får jeg veldig mye bedre verdens følelse av WoW, sømløst = king.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WoW er et ekstremt oppskrytt spill som har lyktes med å markedsföre for seg.

Ja, fordi et spill som er oppskrytt har jo selvsagt 10 millioner spillere bare fordi blizzard har vært flinke på markedet? Hadde spillet vært dårlig, hadde ingen spilt det. Ferdig med den saken.

 

Selv mener jeg WoW, har spilt wow i mange år nå, og liker det veldig godt. Det er ikke et spill man går lei av med det første.

 

Nå er jo WoW veldig stort i Asia. Der har det lykkes nettopp på grunn av markedsføringen: masse reklamer om et populært spill fra selskapet bak Starcraft, som blir dyrka som en religion der..

Lenke til kommentar
WoW > AoC på alle tenkelige måter i min bok dessverre.

 

Men som sagt, skal du prøve deg i et MMO for første gang er det greit med et nytt spill, så orker du masse bugs så prøv AoC.

 

Masse bugs? nå nei du.. Er ikke så masse bugs nå lengre. Det er en del småbugs, men ikke store greiene.

 

Småbugs? Det er et halvferdig spill.

 

Her er et eksempel.

 

Og hvilken lvl joiner du siege? jo nettopp, før trådstarter er lvl 80 så er mest sannsynlig siege bugfritt.

 

Som sagt; spillet er 100% spillbart.

Lenke til kommentar
aoc om du vil ha blod og pupper. wow om du vil ha fine farger og masse drittunger..

Syns det var nok av drittunger i AOC også

 

Forskjell på 12 åringer som er drittunger og eldre folk som oppfører seg som drittunger.

 

Har sett lite uakseptabel oppførsel på Aquilonia (se bort fra SCUM, men de er bare morro). En som griner i OOC forekommer.

 

Det som er så kjekt i AoC er at møter du en skikkelig snørrunge er det bare å høgge ham ned :!:

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Det som er så kjekt i AoC er at møter du en skikkelig snørrunge er det bare å høgge ham ned :!:

 

Enig der. Liker at du kan drepe hvem du vil, selv guildmates :devil:

 

Ble tamt skuffet når jeg så at guildies kunne drepe hverandre på samme nivå som en random fyr du ser i skogen. Om du kommer over en guildie i trøbbel får du ikke gjort mye for å hjelpe han siden omtrent alt i spillet er AoE. Jeg så for meg skikkelig guild mot guild feeling for første gang i et MMO spill, og om en raider quittet en guild etter å ha fått masse gear for å joine en guild med høyere raid progression ble det KoS og ganking så det holdt!

 

Det å bygge guildby var en trist affære siden alle var der og de som begynte å kjede seg synes det var morro å AoE'e alle de andre.

 

Lite gjennomtenkt fra Funcom sin side synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Det som er så kjekt i AoC er at møter du en skikkelig snørrunge er det bare å høgge ham ned :!:

 

Enig der. Liker at du kan drepe hvem du vil, selv guildmates :devil:

 

Ble tamt skuffet når jeg så at guildies kunne drepe hverandre på samme nivå som en random fyr du ser i skogen. Om du kommer over en guildie i trøbbel får du ikke gjort mye for å hjelpe han siden omtrent alt i spillet er AoE. Jeg så for meg skikkelig guild mot guild feeling for første gang i et MMO spill, og om en raider quittet en guild etter å ha fått masse gear for å joine en guild med høyere raid progression ble det KoS og ganking så det holdt!

 

Det å bygge guildby var en trist affære siden alle var der og de som begynte å kjede seg synes det var morro å AoE'e alle de andre.

 

Lite gjennomtenkt fra Funcom sin side synes nå jeg.

 

De har sagt at dem skal endre dette når det nye PVP systemet, som gjør at du bare kan angripe dem hvis de aksepterer en duel.

Lenke til kommentar

Jeg spilte AoC helt fram til forrige uke, da fikk jeg rett og slett nok av spillet. Loadscreens, world-instancing og en god del bugs irriterte vettet av meg. For mitt vedkommende så drepte dette en god del av innlevelsen jeg ser etter i MMO spill.

Grafikken i spillet er helt kongelig, men spillbarheten/spillfølelsen gir meg lite eller ingenting følte jeg.

Hver sin smak selvfølgelig, men jeg gikk tilbake til WoW. AoC levde enkelt og greit ikke opp til forventningene jeg hadde.

Endret av fomlepung
Lenke til kommentar

vet ikke helt hvor det ble nevnt tråden, men la oss nå for guds skyld håpe at Conan ikke blir like populært i Asia som WoW...........En av grunnene til at jeg ikke gadd å spill WoW lengre var fordi det var fullt av stakkarer som hadde til jobb å farme og selge gold....kan ta knekken på et hvert forsøk på å skape et godt online spill.

 

Utover det så spurte trådstarter om hvilket spill han skulle kjøpe, og han var sikkert interressert i gode argumenter for og imot.

 

Jeg vil i så fall spørre om hvilke momenter som er viktige for hans spillopplevelse i forbindelse med Online spill? Det er egentlig ikke så vanskelig å velge mellom de to dersom man har litt erfaring med hvilke egenskaper man setter størst pris på i et spill.

 

 

 

 

Jeg lurer for øvrig på om jeg skal starte en tråd som heter noe slikt som "AoC VS WoW, seriøse, nyanserte og gode kommetarer i forhold til hva som er bra og dårlig med de forskjellige spillene"

Lenke til kommentar

Fordeler og ulemper (mener jeg)

 

Age of Conan:

Fordeler:

-God grafikk

-Bra kampsystem, der det går an å trene deg opp

-Alt er mer realistisk

-Alle stats eller hva det kalles på gear og sånt står rett ut. Du trenger ikke en nerde ordbok for å oversette Stamina til hvor mye liv du har (det har jo ikke noe med stamina å gjøre uansett). Alt står rett ut....

 

Ulemper:

-Maken til bugga spill :S Det er en ting som er mer positivt med WoW.

-Sjanse for å bli ganket de på det første stedet..... Dette er på grunn av at conan er mer realistisk enn WoW.....

-Det er så kjedelig å gjøre narr av Age of Conan, fordi det er ingenting å klage på.

 

WoW:

Fordeler:

-Ikke så veldig bugga.

-Sykt enkelt å finne noe negativt om det :)

- Du blir ikke ganket på samme måte.... Det er jo ikke realistisk en plass, og det er irriterende med folk som er tvunget til å bli din venn, selv om han er en idiot. Du er også tvunget til å bli fiender med det andre laget..... Dette er jo bare greit, for da kan spillet gjøre mer for deg, så du slipper jo å tenke noe i det hele tatt... Vi kan si det slik: Å trene opp intelligensen opp er oppskrytt... Hvorfor tenke som en 30-åring (når man blir 30 år) Når man kan ha hjernen til en tolvåring? (12-årsgrense på WoW)

 

Ulemper:

-Forferdelig grafikk

-Kampsystemet er mest automatisk, du trenger bare å høyreklikke, og vente.... ADVARSEL: Kan forårsake kjedsomhet.

-Det er bare labbing. Labbe rundt som en fjortis på tur. Labbe mens man kjeder seg ihjel.

-Du må kunne masse fancy pancy nerdy ord, og vite hva de betyr og gjør, for å vite hva slags klær du skal ha på. Agility, Intellect, Resistance, Critical hit, Dodge rating, spirit osv. Når du kan alle, føler du deg som en nerd.... (:blush:)

 

 

 

Hvis du ser på listene, så vinner conan lett....

Men bugsa er så irriterende..... Plutselig detter du igjenom bakken, og må falle i evig tid, eller så kan du ikke slå fienden, selv om han dreper deg. Du må restarte hele spille hver time på grunn av at noe fucker seg, og må laste ned filer på nytt..... Det trenger du ikke på WoW..... Derfor hadde jeg venta med conan til det blir mindre bugga.

Lenke til kommentar

Nå syns jeg du er urimelig, Lolli spesielt når det gjelder de to siste negative punktene dine... For det første er det ikke lite "labbing" i AoC heller. For det andre, ord som Agility, Intellect, Resistance og Critical hit er helt normale engelske ord, som enhver som er middelmådig i engelsk fint burde kunne klare å skjønne. I England er jo dette ord som blant noen brukes daglig, og alle i England/USA vet hva disse ordene er.

Ikke tro jeg er noen WoW fanboy. Jeg er glad i begge spillene. Men jeg stusser litt over at i utenlandske forum er det ofte flest som liker WoW, i forhold til i norske forum...

 

Ang. Grafikk har Bliz uttalt seg om at de kan oppgradere grafikken, men dette har blitt gjort i tidligere MMO's, og alle gangene har responsen vært negativ. De fleste har likt det som det var før. Kan ta noen punkter om WoW, da, siden vi er i gang.

 

Ulemper:

 

-Litt utdatert grafikk, spesielt blant figurene (ikke like mye naturen), men absoultt spillbar.

-Ensformig kampsystem, men allikevel er det ikke bar å øene seg tilbake, du må stadig vekk slå til med spells og skills, for ikke snakke om å bevege deg rundt fienden i PvP.

-Ensformige quests (dog ikke mye mer ensformig en andre MMO's, inkludert AoC).

-De fleste som liker et annet MMO, eller som ikke liker WoW, må ALLTID klage over spillet, selvom de har spilt det eller ei. Noen syns tilogmed at det ikke er så dårlig, men at de er bundet til å klage over det fordi de er fanboy av et annet spill. De fleste som er sånn vet det, men nekter å innrømme det.

 

 

 

Fordeler:

 

-ENORM verden, fylt med varierende byer og områder, og en drøss forskjellige monstre.

-Balanserte classes og races.

-Et enormt utvalg av våpen, armour og andre items.

-Det skjer sjelden, men når Alliansen eller Horden bestemmer seg for å ha et enormt raid mot en hovedstad (Stormwind/Ogrimmar), og den motsatte parten stiller opp med mange forsvarere selv, da er det VIRKELIG moro! (Tenker på hundretalls fra hver side)

-Så godt som ingen bugs, hvertfall ingen store.

-Stadige patces og oppgraderinger, og med den neste expansionen Wrath of the Lich king er det duket for fest.

 

 

 

 

Sikkert flust med flere ulemper og fordeler, oppdaterer post kanskje med flere punkter senere.

 

Og til dere som sier at WoW er fortid og AoC er fremtid: Ta dere en bolle. Innse det, WoW er kommet for å bli. Hvert år øker antall subscriptions betraktelig, og AoC kommer ikke til å klare å danke ut WoW fra markedet.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Og til dere som sier at WoW er fortid og AoC er fremtid: Ta dere en bolle. Innse det, WoW er kommet for å bli. Hvert år øker antall subscriptions betraktelig, og AoC kommer ikke til å klare å danke ut WoW fra markedet.

 

Tja tror du bør vurdere den bolla du og. Ingen spill, selv ikke wow, kommer til å holde på brukere i all fremtid. Det er bare et lite spørsmål om tid før subsc. av wow kommer til å gå nedover. Så lenge ikke de snart kommer med en enorm oppdatering av grafikk eller no, vil de ikke holde på brukerne i all fremtid. Forsetter Aoc med oppdateringer, og kommer med mer innhold hele tiden som de gjør nå, er det abselutt ikke umulig at det vil slå wow.

Lenke til kommentar

Som sagt, Bliz kan hvis de vil. Om det blir massiv press etter grafikk-oppdatering, er det 100% mulig at de gjør det. hadde jeg vært dem hadde jeg Lagt ut en avstemning på hjemesia som skulle vare over et år eller to, for å se hva folk vil. I mellomtiden ville jeg lagt ut screenshots med den oppdaterte grafikken, for å se på responsen.

 

Uansett. AoC er heller ikke udødelige. Husker at LotRO i starten hadde veldig mange subscribers, men at de i løpet av kort tid gikk ned til 200 000. Dette kan også skje med AoC over lengre tid. Si hva dere vi, men jeg tror (ikke nødvendigvis håper) at WoW holder seg lengre enn AoC.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...