Gå til innhold

Åslaug Haga går av


Hagas avgang  

88 stemmer

  1. 1. Var det riktig av Åslaug Haga å gå av?

    • Ja
      61
    • Nei
      15
    • Vet ikke/ingen formening
      12
  2. 2. Mener du media gikk for langt i sin dekning av Haga?

    • Ja
      31
    • Nei
      51
    • Vet ikke/ingen formening
      6


Anbefalte innlegg

Var vel ikke det at hun ble "tatt", men først og fremst at hun ikke la kortene på bordet umiddelbart. F.eks. så unnlot hun å fortelle at de hadde drevet med utleie av stabburet helt fra 1998. Istedet "forsøkte" hun seg med 2005, deretter 2002, helt til VG avslørte sannheten.

 

Forøvrig samme kjennetegnene som vi husker fra Ramina Osmundsen-saken, dvs. sannheten må hales frem. Tilslutt blir forholdene det i utgangspunktet dreier seg om overskygget av den dårlige måten man håndterer saken på.

 

Det diverse politikere nå burde ha lært/lære, er at kommer du i søkelyset så IKKE hold tilbake noe informasjon, for pressen VIL greie å grave det frem.

 

Det er ikke meningen å forsvare Haga. Jeg reagerer bare på at folk alltid skal late som om de blir så indignerte når politikere begår de samme straffbare handlingene som de fleste innbyggere begår daglig. Folk rasjonaliserer dette hykleriet ved å hevde ting som at "politikere skal gå foran med et godt eksempel", som egentlig ikke er noe argument i det hele tatt. Alle innbyggere er like pliktige til å følge loven.

 

Saken ble håndtert på en elendig måte, akkurat som Ramin-Osmundsen-saken, og i tillegg til å være avslørt for skattesnusk fremstår Haga nå i likhet med Ramin-Osmundsen som uærlig og upålitelig. I mine øyne er det mye mer alvorlig at en folkevalgt lyger til borgerne som han/hun er satt til å tjene, enn at han/hun unnlater å oppgi inntekt på utleie av et stabbur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg reagerer bare på at folk alltid skal late som om de blir så indignerte når politikere begår de samme straffbare handlingene som de fleste innbyggere begår daglig.
Hæ? Jeg kjenner ingen som har begått noen av de lovbruddene Haga har begått. Derimot kjenner jeg mange som har brukt mye tid og penger på å følge alle rare regler politikere som Haga har vedtatt.

 

Folk som Haga er hyklere av verste sort. Det er en gevinst for norsk politikk å bli kvitt henne, problemet er at vi fremdeles har partier som forfekter hennes ideer...

Lenke til kommentar
Folk som Haga er hyklere av verste sort. Det er en gevinst for norsk politikk å bli kvitt henne, problemet er at vi fremdeles har partier som forfekter hennes ideer...
Hva slags ideer er det du tenker på? Eller var posten ment som hyklerisk ironi?
At staten skal styre så mye som mulig av detaljer i folks liv, at staten skal inndra og styre så mye som mulig av folks økonomi, at folk skal umyndiggjøres. Sjekk for eksempel hennes partifelle Lundteigen, han er jo 110% kommunist.
Lenke til kommentar
At staten skal styre så mye som mulig av detaljer i folks liv, at staten skal inndra og styre så mye som mulig av folks økonomi, at folk skal umyndiggjøres. Sjekk for eksempel hennes partifelle Lundteigen, han er jo 110% kommunist.

 

Nå handler dette om Haga, og ikke Lundteigen.

 

Lundteigen er kraftig i mot et norsk meldlemskap av EU, noe alle andre partier (minus Høyre, FrP er verken for eller i mot) og overhalvparten av den norske befolkningen også er.

 

Hvis "kommunist" ble brukt som skjelsord kan jeg informere at det i 2008 er "terrorist" og "muslim" som gjelder ...

Lenke til kommentar
Hvis "kommunist" ble brukt som skjelsord kan jeg informere at det i 2008 er "terrorist" og "muslim" som gjelder ...
Selv om politikken til ham og partiet hans plager vanlige folk kan han neppe kalles terrorist og muslim passer heller ikke. Kommunist derimot er en passende beskrivelse for en politiker som ønsker å nasjonalisere norsk næringsliv.

 

Jeg kaller bare en spade for en spade. Hadde sperregrensen blitt hevet til 10% hadde vi sluppet dette skrotet.

Lenke til kommentar
Jens: "Ho gjekk av på grunn av på grunn av helsa" :wallbash:

Og jeg skal flytte til Afrika!

 

EDIT: Trodde forresten at Jens hadde lært av Manuela saken, selvom den var langt grovere. Pressen finner ut det meste uansett, bedre og tilstå med engang hvis man vet det ligger mer under overflaten.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Spennende regjering vi har, her er det fritt frem for å bytte ministerposter inad i regjeringen. At man faktisk har utdanning innenfor den posten man arbeider er åpenbart helt irrelevant.

 

Forsåvidt ikke noe nytt. Skal vedde på forsvarsminister Grete Strøm Ericsen aldri har holdt i/eller avfyrt et AG3 gevær, for å si det på den måten. Er jo uansett byråkratene rundt statsrådene som tar seg av det praktiske, så man trenger ikke være noen "Einstein" for å bekle disse statsråd-postene.

Lenke til kommentar
Et diktat fra pressekonferansen (litt fritt etter hukommelsen).
Jeg er sikker på at vi vinner valget i 2009 [...] Nå må folk stå opp og stå samlet for landet vi er glad i. Og skape et samfunn hvor pengene ikke rår.

Blir litt bismak når hun sier det, for om det ikke var penger så hva da var motivet for å leie ut stabburet?

 

He he, jeg må le litt her. Du liker tydeligvis ikke dama, men vær saklig er du snill.

 

 

Talen var full av sleivspark mot alle de som har kritisert henne, spør du meg. Litt flaut. Hun skulle lagt seg flat og innrømmet at hun gjorde feil.

Lenke til kommentar
Et diktat fra pressekonferansen (litt fritt etter hukommelsen).
Jeg er sikker på at vi vinner valget i 2009 [...] Nå må folk stå opp og stå samlet for landet vi er glad i. Og skape et samfunn hvor pengene ikke rår.

Blir litt bismak når hun sier det, for om det ikke var penger så hva da var motivet for å leie ut stabburet?

 

He he, jeg må le litt her. Du liker tydeligvis ikke dama, men vær saklig er du snill.

 

 

Talen var full av sleivspark mot alle de som har kritisert henne, spør du meg. Litt flaut. Hun skulle lagt seg flat og innrømmet at hun gjorde feil.

 

Var det virkelig usaklig? :)

Lenke til kommentar
Spennende regjering vi har, her er det fritt frem for å bytte ministerposter inad i regjeringen. At man faktisk har utdanning innenfor den posten man arbeider er åpenbart helt irrelevant.

Ikke bare irrelevant, men man kan endog hevde at det ikke er ønskelig. Skulle en lege vært helseminister eller en general vært forsvarsminister kunne man fort snakket om at bukken passer havresekken. Det er gjerne i landbruks- og fiskeridepartementene vi har sett slike forsøk, med vekslende hell.

 

De beste statsråder vi har hatt gjennom tidene har vært dyktige politikere først og fremst. Til og med uavhengig av partitilhørighet; selv om man ikke alltid er enig i hva de gjør, så gjør de det godt. De dårligste hadde antagelig gjort en dårlig jobb i et hvert departement.

 

Problemet med regjeringer er at man skal ta interne hensyn, til landsdeler og fraksjoner. I en samlingsregjering skal man i tillegg ta partihensyn. Og noen departementer regnes som viktigere enn andre, så det er ikke likegyldig hvilke posisjoner partiene får. Finans, utenriks og olje og energi er slike departementer.

 

Så når Haga går av kan man ikke erstatte henne med en Ap-statsråd i det departementet, det må være en fra SP. Da blir slike rokeringer uungåelig.

 

Men det krever litt å være statsråd, og det er ikke opplagt at alle små partier har nok statsrådsmateriale.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...