Gå til innhold

Åslaug Haga går av


Hagas avgang  

88 stemmer

  1. 1. Var det riktig av Åslaug Haga å gå av?

    • Ja
      61
    • Nei
      15
    • Vet ikke/ingen formening
      12
  2. 2. Mener du media gikk for langt i sin dekning av Haga?

    • Ja
      31
    • Nei
      51
    • Vet ikke/ingen formening
      6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åslaug Haga går altså av både som statsråd men også som partileder for SP da hun ikke har helse til å "ri an av".

Kunne hun ikke bare kalt en spade for en spade, og si hun har gjort en feil, stor eller liten, og hun har ikke tillit lenger.

 

Nå er NRK på banen og mener Haga gikk av med stil etterfulgt med en 5 minutters lang skryte apell.

Lenke til kommentar

Et diktat fra pressekonferansen (litt fritt etter hukommelsen).

Jeg er sikker på at vi vinner valget i 2009 [...] Nå må folk stå opp og stå samlet for landet vi er glad i. Og skape et samfunn hvor pengene ikke rår.

Blir litt bismak når hun sier det, for om det ikke var penger så hva da var motivet for å leie ut stabburet?

Lenke til kommentar

Haga sa "Mitt helt vanlige levde liv lever ikke opp til de høye forventningene man har til en statsråd." Feil, man forventet kun at du selv fulgte de lovene du har vært med på å vedta som frontperson for det mest reguleringskåte partiet i Norge. Alle andre er nødt til å følge disse reglene og andre som bryte dem har får flere hundre tusen i bot.

 

Det virker som om svindleren og hykleren Haga slipper veldig billig i denne saken.

Lenke til kommentar
Tror ikke det er mange andre yrker der man måtte ha gått av om man hadde gjort noe lignende. Ja det var dumt av henne å holde tilbake opplysninger men seriøst saken har fått altfor mye mediadekning.

 

Finnes så mye annet man heller kan ta tak i.

 

Om Fredrik Hauge hadde investert i et forurensende kullkraftverk hadde nok han forsvunnet fort fra sin lederposisjon i Bellona.

Poenget er at Åslaug Haga har vært med å skrevet lover for det ene og det andre men bryr seg ikke om dem selv.

Lenke til kommentar

Mange betrakter jo en låve som en del av huset og da trenger man ikke tillatelse for å leie ut. Er så mye finjuss her at jeg forstår at Haga og ektemann gjorde en liten glipp i denne saken.

 

Hadde loven vært klarere og lettere tilgjengelig i 1998 samtidig som hun var klar over den tror hun hadde hatt alle sakene iorden.

Lenke til kommentar

Jeg er som så ofte mer opptatt av pressens jakt på fjæra som kan bli til fem høns. Politikere er mennesker, og gjør menneskelige feil. Det er ingen grunn til å blåse det ut av proporsjoner. Men det skjer gang på gang når Akersgata lukter politikers blod. Enten det er en Jan P Syse som er litt for sent ute med regnskapene i boligsameiet, en Søviknes som har et sidesprang, en Sandberg som går beruset på Stortingets talerstol eller en av de mange andre eksemplene på at pressen koker suppe på rimelig tynn kraft.

 

Pressen burde bruke mer tid på saker som viser systemfeil, som Arnstad-saken og barneombudssaken, og mindre på å vise at politikere ikke er noe mer feilfrie enn oss andre. Selvsagt er de ikke det. Avstand mellom liv og lære er det hos politikere i alle partier, og skulle vi forlange noe annet ville vi slippe opp for politikere etterhvert.

 

Det vi kan forlange er at de gjør opp for seg. Det forstår jeg det som Haga - i likhet med Syse - ville, men det er ikke godt nok for VG og Co. Her skal man tvinges i kne og til Canossagang...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Vi er på vei mot situasjon der vanlige mennesker ikke kan ta politiske verv. Alle som levd et liv har gjort noe dumt, tatt noen snarveier eller vært lykkelig uvitende om lovligheten av sine handlinger. Jeg ligger forresten alltid i 90 km/t i 80-soner og jeg har betalt dagmamma svart. De eneste som passer inn i slike posisjoner er sterile dydsmønstre som ikke har noe til felles med mannen i gata. Unge politiske broilere som aldri har gjort et dags arbeid, men som lever et kalkulert liv for å skaffe seg makt og innflytelse. Hvis de en gang kommer i en posisjon lærer de fort at de ikke alltid kan ta minste motstands vei. Redselen for å skitne til sitt eget glansbilde gjør dem ute av stand til å ta en upopulær avgjørelse. Så gøy!!!

 

IP

Lenke til kommentar
Jeg er som så ofte mer opptatt av pressens jakt på fjæra som kan bli til fem høns. Politikere er mennesker, og gjør menneskelige feil. Det er ingen grunn til å blåse det ut av proporsjoner.

I dette tilfellet har Åslaug Hage klart å fyre opp under proposisjonene selv, med å servere flere ulike forklaringer.

Både hvor lenge det har vært et utleie forhold, og at det har fremkommet flere brudd underveis.

Tilsvarende Ramin-Osmundsen saken.

Lenke til kommentar
Synes det er bra at Åslaug Haga går av! Hurra! :new_woot:

Og der ser vi antagelig et poeng: Noen synes det er bra at hun går av. Årsaken er ikke så vesentlig, så lenge man har noe på henne.

 

Vi krever en høyere standard av politiske motstandere enn av de vi stemmer på. Det ser vi i tråder som denne. Derfor var det forumets "venstreside" som angrep Sandberg mens FrP-tilhengerne sa "Han var ikke full", mens nå er rollene bytte om.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...