Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bordvifte er fortsatt flittig i bruk når jeg skal benche med altfor høye spenninger. Greit at alle kroker i pc'en får litt frisk luft. Om sommeren er det en hit både for meg og pc'en, hehe.

Ikke sant. :)

 

I dag trenger jeg bare å åpne opp kabinettdøra litt, så har jeg frisk aircondition-kjøling til meg selv. Forrige TG ble kabinettet også flittig brukt som kjøleskap for Cola og Redbull. :cool:

TG før det så lagde jeg mitt eget kjøleskap kun for TG, av kun datadeler, hvor ingen av komponentene var ulovlige å ha på TG (fasekjøler koblet til en CPU-kjøler). Men kombinasjonen ble nektet etter 2-3 dager. :grumpy:

 

Ps: For de som ikke visste det så er det strengt forbudt med hvitevarer og kjøleskap generelt på TG. Jeg liker bare å utfordre definisjonen på kjøleskap. :roll:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ikke sant. :)

 

I dag trenger jeg bare å åpne opp kabinettdøra litt, så har jeg frisk aircondition-kjøling til meg selv. Forrige TG ble kabinettet også flittig brukt som kjøleskap for Cola og Redbull. :cool:

TG før det så lagde jeg mitt eget kjøleskap kun for TG, av kun datadeler, hvor ingen av komponentene var ulovlige å ha på TG (fasekjøler koblet til en CPU-kjøler). Men kombinasjonen ble nektet etter 2-3 dager. :grumpy:

 

Ps: For de som ikke visste det så er det strengt forbudt med hvitevarer og kjøleskap generelt på TG. Jeg liker bare å utfordre definisjonen på kjøleskap. :roll:

Merkelif at jeg for 5 min siden satt og tenkte på å lage kjøleskap av et par gamle dell kabinetter.

Lenke til kommentar

For de som har med litt sjømat til TG og er redd for holdbarheten så er det bare til å godsnakke med Andrull, :tease:

Hehe. :p Når jeg tenker meg om så var faktisk hovedgrunnen til ideen å holde melka kald, da det ikke er noe som slår det til frokost. ^^

 

 

Merkelif at jeg for 5 min siden satt og tenkte på å lage kjøleskap av et par gamle dell kabinetter.

Si det. ^^ Var planen å bruke peltier-kjøling da eller?

Lenke til kommentar

Har

 

 

 

Har du ikke noe bilde av kjøleløsningen og riggen atm da Andreas? :-PP

Tja, du får kanskje se de mest helhetelige bildene i hardware sin artikkel fra TG: Er dette The Gathering heftigste maskin?

Men bruker man peltier-elementer for å lage et dedikert kjøleskap så er nok dette 100 ganger lettere enn en slik sak, som ærlig talt er og har vært hodebry hver natt de siste 400 dagene. :p

(det du ser er jo bare en tidlig prototype med et dårlig strøk grunning)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ahh fuck. :p

 

Takker. Link skal nå være fikset.

 

Når vi først er i gang med å snakke om kabinettet så kan jeg nevne at jeg driver å forbedrer varmeveklsingen som foregår mellom air-condition-unit'en og vann-loopen til komponentene. Har jo før hatt en svær radiator fra vann-loopen inni et isolert og lukket rom med en kraftig vifte som sirkulerer luften fra den kalde siden til AC-enheten.

 

Men med overklokket GTX 480 og CPU og kjøling av kabinettempen på innsiden så ble temperaturdifferansen på AC-enheten og vannloopen ganske mange grader forskjellig. Har derfor tatt fra hverandre hele driten, og har nå bygd plexiglass rundt hele den kalde AC-enheten. Vannet vil nå måtte sirkulere gjennom hele den kalde AC-radiatoren.

 

Problemet er jo at jeg må bygge plexiglasset rundt en radiator jeg nesten ikke kan røre på. (stive kobberrør + 20 bars trykk (10 ganger mer enn ett bildekk)) Og så i tillegg gjøre hele driten vanntett! Argh... det går i mye silikon for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Ahh fuck. :p

 

Takker. Link skal nå være fikset.

 

Når vi først er i gang med å snakke om kabinettet så kan jeg nevne at jeg driver å forbedrer varmeveklsingen som foregår mellom air-condition-unit'en og vann-loopen til komponentene. Har jo før hatt en svær radiator fra vann-loopen inni et isolert og lukket rom med en kraftig vifte som sirkulerer luften fra den kalde siden til AC-enheten.

 

Men med overklokket GTX 480 og CPU og kjøling av kabinettempen på innsiden så ble temperaturdifferansen på AC-enheten og vannloopen ganske mange grader forskjellig. Har derfor tatt fra hverandre hele driten, og har nå bygd plexiglass rundt hele den kalde AC-enheten. Vannet vil nå måtte sirkulere gjennom hele den kalde AC-radiatoren.

 

Problemet er jo at jeg må bygge plexiglasset rundt en radiator jeg nesten ikke kan røre på. (stive kobberrør + 20 bars trykk (10 ganger mer enn ett bildekk)) Og så i tillegg gjøre hele driten vanntett! Argh... det går i mye silikon for å si det sånn.

congratz me 10 000 inlegg:) syns du burde fått en gtx 780 ti som gave ;p

Lenke til kommentar

Har du delene liggende så hvorfor ikke, men ville nok heller ha prioritert en ny pc som kan kjøre stille, enn å kjøre mcgyver på en gammel sliter.


Har du 10k innlegg bare på hardware delen av forumet ig ikkje i off topic delen, så kan det være jeg donerer noe til deg ;)

 

Oh shit, jeg må begynne å bli mer aktiv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

congratz me 10 000 inlegg:) syns du burde fått en gtx 780 ti som gave ;p

Thanks! :-)

Har du 10k innlegg bare på hardware delen av forumet ig ikkje i off topic delen, så kan det være jeg donerer noe til deg ;)

Hehe, jo takk, det hørtes jo fantastisk hyggelig ut da. Men har nok 174 poster i off-topic delen gitt. Samt et par hundre i battlefield-delen, samt et par hundre i andre spill (dog har nok 99% av disse vært å snakke off-topic om hardware). :-P

 

Tipper jeg også har noe og hundre poster i helsedelen.

 

Kort sagt, så mangler jeg nok litt før jeg faktisk har 10000 poster i hardware. Så jeg fortjener vel kanskje ikke din fulle respekt helt enda. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...