Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er det sporet nærmest cpuen som er 16x, og det røde sporet under den svarte sporet som er 16x. Eller som du sier, det er spor 1 og 4 som er 16x.

 

Blir deilig å få bytta ut 7970, har hatt det kortet altfor lenge nå.

Det stemmer med sporene ja :thumbup:

 

Har fortsatt 2 stk 7970 i en annen R4E maskin her, reserve rigg :)

Lenke til kommentar

s1366 hket mitt er ødelagt, så jeg trenger et nytt hk så kan jeg eventuelt flytte over 7970 dit. Har mye vannkjølingsdeler som ikke brukes, da kan jeg heller ta dem i bruk. Alltid greit med en reserverigg hvis noe skulle bli ødelagt.

 

Da 1366 riggen lå nede for telling, hadde jeg kun en gammel og sliten laptop. Det var tunge dager, hehe.

 

Heldigvis så koster 290 ikke så mye, så planen er å slenge inn en 290 om ikke så altfor lenge. Reserverte også 290 blokk på digitalimpuls for 2 uker siden, og idag får jeg varene. Gleder meg som en unge.

Lenke til kommentar

s1366 hket mitt er ødelagt, så jeg trenger et nytt hk så kan jeg eventuelt flytte over 7970 dit. Har mye vannkjølingsdeler som ikke brukes, da kan jeg heller ta dem i bruk. Alltid greit med en reserverigg hvis noe skulle bli ødelagt.

 

Da 1366 riggen lå nede for telling, hadde jeg kun en gammel og sliten laptop. Det var tunge dager, hehe.

 

Heldigvis så koster 290 ikke så mye, så planen er å slenge inn en 290 om ikke så altfor lenge. Reserverte også 290 blokk på digitalimpuls for 2 uker siden, og idag får jeg varene. Gleder meg som en unge.

I know the feeling bro. <3

Lenke til kommentar

Heisann, dere som har en smule mer kunnskap enn meg når det gjelder hardware :).. kunne dere enkelt forklart hva av koblinger jeg trenger mellom vannblokk på cpu, radiator og pumpe/res?

 

Evt info av hva jeg skal koble i sammen ligger i denne tråden.

 

Annen sak: Hva tenker dere, vente å se om det kommer 290x med ferdig vanblokk, eller kjøpe stock nå og skaffe blokk selv?

Lenke til kommentar

Har lyst på 290x jeg også, men venter på DCU2, for å se hvordan den blir, men aner ikke når den kommer. Kabinettet mitt er så varm fra før av, så 290x'en kommer til å koke skal jeg ha orginal kjøler. :p Gidder ikke noe vannkjøling.

Har du varmt kabinett så er det vel en dårlig ide å kjøpe noe DCU2-kort som krever svært god ventilasjon.

Da vil referansekjøleren eller andre kjølere med sentrifugal-vifte gjøre en mye bedre jobb, da de er "idiot-proof" ved at de setter små krav til kabinettet, og 290/290x med referasnekjøler vil faktisk kunne hjelpe på temperaturene inni kabinettet fremfor å varme det opp.

 

Rett og slett fordi de sender de 250-300 Wattene rett ut, sammen med annen varm luft i kabinettet, mens et DCU2 kort vil sende det rett ut i kabinettet, som igjen vil gå inn i viftene og bli enda varmere. Med resultat av at kabinettet ditt spontant antenner for å overdrive litt ekstra. ;)

Lenke til kommentar

Når det er varmt inni kassa fra før av, så hjelper det ikke av dcu2 skal sputte mange hundre watt med varme inni kabinettet. Faktisk er det bedre med en sånn hårfønerkjøler.

 

Edit: Jeg må lære meg å refreshe sida, så jeg slipper å poste etter andrull, hehe.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Nå er ikke 800D det ultimate innen luftkjøling akkurat, men har masser av plass, og DC2 vil nok gjøre det helt greit i et 800D, da kabinettet kan skuffe ganske mye luft ut. Kjøp en vifte eller to til toppen så er mye gjort. :) Å lukke kabinettdøra kan da være greit, for da vil luften sirkulere, i stede for at kabinettvifta bare skummer luft utenifra ut.

Lenke til kommentar

En bordvifte gjør susen. Bråker heller ikke så mye. Kanskje er det ikke så fint å se på, men kjøler så mye bedre enn alle kabinettvifter som er laget til nå.

Humre. ^^ Minner meg om mitt første kabinett jeg lagde (var bare et lite barn da), som var formet som en vindtunell med en stor bordvifte i midten av kabinettet for kjøling. :D

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...