Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eksisterer det virkelig ingen stress test for overklokking av GTX 580? Forsøkte det Arni90 skrev tidligere og da klarte jeg 920Mhz core med 1.088v i både Heaven og 3Dmark over cirka 6 timer men den krasjet i BF3 etter cirka to timer. 900Mhz fungerer fint.

 

Da har du jo stresstesten din da?

Har hørt at The Witcher stresser gpu enda mer enn bf3 med tanke på maks oc

Lenke til kommentar

Da har du jo stresstesten din da?

Har hørt at The Witcher stresser gpu enda mer enn bf3 med tanke på maks oc

 

Problemet med BF3 er at den ikke er konsistent så det kan hende at jeg ikke krasjer i enkelte perioder når jeg kjører spillet. Det var enklere før når jeg kunne bruke programmer. Men jeg kan forsøke med The Witcher.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Lurer på hva dere ville ha gjort i dette tilfellet jeg befinner meg i for øyeblikket.

 

Kjøpte ny pc nettopp, og da ble den gamle pensjonert og jeg fikk igang FreeNAS, alt i skjønneste orden.

 

Igår skulle jeg flytte alt inn i kabinettet(hadde det ute i "friluft" en periode, enklere), og hovedkortet gikk fra å fungere fint i friluft til å ikke boote i det hele tatt inne i kabinettet. Tenkte med en gang at jeg hadde gjort noe feil, så tok alt ut igjen, men feilen vedvarer. Maskinen starter, men ingen signal blir sendt til skjermen. Det kom også gnister helt ut av det blå fra det ene hjørnet på hovedkortet, noe jeg ikke skjønner hvorfor. Testet med 2 strømforsyninger og 2 skjermkort uten hjelp.

 

Konkluderer da med at hovedkortet er defekt.

 

Da kan jeg enten kjøpe et nytt sokkel 775 hovedkort, som jeg finner for rundt 250kr, eller starte friskt med en billig celeron cpu og et 1155 hovedkort og RAM.

 

Største problemet med å kjøpe et nytt 775 kort er at alle de jeg finner har for lite S-ATA porter. Et annet potensielt problem er om cpuen er defekt i tillegg, noe jeg er litt skeptisk til, men det er jo en mulighet.

 

Hva hadde dere gjort? Det eneste bruken denne maskinen skal være til er server, i all hovedsak FreeNAS i første omgang, kanskje Debian eller lignende senere om jeg finner behov for det.

 

Har tittet litt på ferdige NAS løsninger, men det blir så utrolig dyrt for løsninger som tar mer enn 4 harddisker.

Lenke til kommentar

Ja, tenker enten 8GB eller 16GB, vi får se. Ser det anbefales 1GB per TB med lagring, så ikke mindre enn 8GB..

 

 

Disse to ser jeg for meg til nå, innvendinger? Celeron har HD Graphics slik at jeg ikke trenger grafikkort, og hovedkortet har mange s-ata noe som er et stort pluss. Samtidig er det mATX, i tilfelle jeg finner ut at jeg vil krympe serveren senere.

 

ASRock B75 Pro3-M Koster her 455,-

 

Sammen med

 

Intel Celeron G530 2x 2.40GHz til rundt 276,-

 

Tommel opp/ned?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Er det noen i Bergensområdet som har en Socket 2011 stock-kjøler jeg kan låne et par dager? Bestilte meg nytt leketøy (i7 3930k, 64 gig RAM, 240 GB PCI-e SSD, 2x7970 :D) men tenkte ikke på å bestille luftkjøler siden jeg skal vannkjøle etterhvert. Regnet med det fulgte en med, men det gjorde det altså ikke.. Har bestilt en, men tar år og dag før den kommer D:

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Hallo.

 

håper jeg ikke ødelegger tråden med denne posten.

Har et stort dilemma som ligger å vugger.

 

Tingen er, jeg har i den siste tiden vudert kraftig å begynne med vannkjøling.

Men jeg sitter i et medium tower, med ikke store speccs.

CPU: AMD phenom 965 BE

GPU: ATi Sapphire 6870

HK: ASUS M4A87TD EVO

 

Det jeg lurer på om, skal jeg kjøpe Corsair 800D og vannkjøling til komponentene?

Eller bør jeg heller bruke pengene på nyere deler (i7 CPU, Asus Rampage HK, Geforce GPU?

 

Grunnen til vankjøling er jo at det er gøy (drev med det før i tiden) og at jeg driver smått med overklokking, og med smått så mener jeg at det er temperaturene som stopper meg med en Noctura CPU kjøler.

 

Så, hva BURDE jeg egentlig bruke pengene på?

Endret av Ole12
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har så mye penger til hardware, så kan du ta et titt på NZXT Switch 810, veldig god til vannkjøling og er billigere enn 800D. Du må ha ganske mange vifter i 800D før å få god luftgjennomstrømming. Vannkjøling er kjempe artig, så det er bare til å kjøre på, kjøpe litt og litt.

 

Spar penger til både nytt hardware og vannkjøling. Hvis du ikke kan vente, kjøpe vannblokker som er universale slik at du slipper å kjøpe nytt når du oppgraderer. Det er en stor jungel når det kommer til vannkjøling. Du kan gjøre det billig, og du kan gjøre det ekstremt dyrt. Føl på lommeboka og bestem derfra.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Ja, vannblokker til gpu er jo dyrest, iallfall heldekkende. Så der bør man være helt sikker før man kjøper noe. Jeg sitter fortsatt på gjerdet, klarer liksom ikke helt å bestemme om jeg skal kjølpe vannblokk på grafikkortet. Har så lyst til å oppgradere, men så er det med penger. Har allerede oppgradert kabinett, så får vente litt med det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lite aktivitet her for øyeblikket? Mulighet for at jeg kan stille et kjapt spørsmål da?

 

Jeg har en SSD på 120 gb som begynner å bli litt liten for mitt bruk nå, så jeg vurderer å oppgradere til noe rundt den dobbelte størrelsen i stedet. Hvilken modell/produsent er best for øyeblikket?

 

Og når det gjelder den (da) gamle SSDen, burde jeg selge den, eller kan den brukes til noe som en ekstra disk? En cachedisk kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...