Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Ok, så jeg byttet themal paste på GPUen i dag.

 

Når jeg åpnet GPUen så virket det som om AS5 var tørket ut hvorav den var fuktig. Så jeg rensket den med thermal paste remover (et sett med to forskjellige midler) og brukte dermed MX4.

 

Gikk fra cirka 73c i Alan Wake (som stresser GPUen mer enn alle andre spill av en merkelig grunn) til 62-63c. Med andre ord så får jeg nå cirka 10c lavere temperatur med den overklokken jeg har. Det var definitivt verdt det.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, så jeg byttet themal paste på GPUen i dag.

 

Når jeg åpnet GPUen så virket det som om AS5 var tørket ut hvorav den var fuktig. Så jeg rensket den med thermal paste remover (et sett med to forskjellige midler) og brukte dermed MX4.

 

Gikk fra cirka 73c i Alan Wake (som stresser GPUen mer enn alle andre spill av en merkelig grunn) til 62-63c. Med andre ord så får jeg nå cirka 10c lavere temperatur med den overklokken jeg har. Det var definitivt verdt det.

 

Er det lenge siden sist du la på ny pasta?

Lenke til kommentar

Ok, så jeg byttet themal paste på GPUen i dag.

 

Når jeg åpnet GPUen så virket det som om AS5 var tørket ut hvorav den var fuktig. Så jeg rensket den med thermal paste remover (et sett med to forskjellige midler) og brukte dermed MX4.

 

Gikk fra cirka 73c i Alan Wake (som stresser GPUen mer enn alle andre spill av en merkelig grunn) til 62-63c. Med andre ord så får jeg nå cirka 10c lavere temperatur med den overklokken jeg har. Det var definitivt verdt det.

 

Er det lenge siden sist du la på ny pasta?

 

Cirka et år siden. Men den AS5 jeg brukte da hadde også blitt kjøpt året før - altså så var selve tuben rundt 2 år gammel.

Lenke til kommentar

Er nok en feil du når du la på as5 for et år siden(for mye pasta etc).

NEKTER å tro at as5 degraderer seg til målbare forskjeller iløpet av et år om alt er gjort riktig.

Har vært borti dårlige resultat med as5 der tuben hadde tørket ut.

 

Hmm.. Det kan også være støv. Men jeg mener å huske at temperaturen var bedre (ikke like bra som nå) da jeg først brukte AS5. Jeg er bare glad den er mye bedre nå.

Lenke til kommentar

i5 3570K @ 4.5Ghz, 1.260v og cirka 77c maks temperatur - flyter opp og ned mellom 60c (ikke under 8k) og når kun 77c under 8k i Prime95. Holder seg som regel rundt 66c men det er vel kun maks temperatur som er viktig.

 

- Har skrudd av internal PLL voltage, turbo boost, de ulike strømsparingene, ultra high calibration (75%) og har satt transistorene (hvis jeg husker riktig) til ekstreme samt phase mode i stede for t-mode, osv.

 

- Er det noen andre innstillinger enn Vcore som jeg kan redusere for å senke temperaturen?

 

- Er temperaturen OK?

 

post-264877-0-35944100-1340112393_thumb.png

Lenke til kommentar

Hvorfor slå av turbo, og strømsparing? Er jo komplett waste og kjøre cpuen på max hastighet og spenning hele tiden, ikke minst korter det ned levetiden enda mer.

 

Min koser seg på 1,6ghz og .880 volt på laveste state.

 

Temperaturen er vel som forventet, ivy bridge lager greit med varme.

Endret av Revolution
Lenke til kommentar

Hvorfor slå av turbo, og strømsparing? Er jo komplett waste og kjøre cpuen på max hastighet og spenning hele tiden, ikke minst korter det ned levetiden enda mer.

 

Min koser seg på 1,6ghz og .880 volt på laveste state.

 

Temperaturen er vel som forventet, ivy bridge lager greit med varme.

 

Applikasjoner og spill starter merkbart raskere uten strømsparing - fram til spillet er startet da er ytelsen identisk - og turbo boost skrur seg selv av etter 35x multiplier. I tillegg så er det ikke allverdens temperaturforskjell når CPUen er idle med eller uten strømsparing. Cirka rundt 28c idle med strømsparing og 32c uten.

 

- hva er egentlig en 'safe' 24/7 temp for i5 3570K?

Lenke til kommentar

Har et lite dilemma, og har blitt litt forvirret.

 

Har kjøpt en del komponenter til en ny maskin, og jeg har nå kommet på at jeg trenger en kabel mellom skjermkort og skjerm. Skjermkortet har DVI-I og HDMI-kontakt. Skjermen min har VGA og DVI-D-kontakt.

 

Vil en DVI-D til HDMI kabel gjøre susen, eller burde jeg gå for en annen "kombo"? :)

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det bare jeg som merker at Marvell driverne er forferdelig dårlig? Dersom jeg skrur av alle storage kontrollere i Biosen på P8Z77 V-Deluxe og bare bruker Intel sin 2nd/3rd generation SATA ACHI kontroller så får jeg perfekt SSD ytelse, faktisk høyere enn det som blir lovet - jeg opplevde også det samme med x58a-ud3r - men jeg kunne ikke skru den av på det hovedkortet. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...