Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Får bare HÅPE på at 25.juni så har alle butikker rundt om i verden 100vis av 4850 på lager og 7.juli hundrevis av 4870.

 

Det ATI/AMD IKKE trenger nå er at de ikke klarer å levere noen kort de dagene. Tenker på at NOK ENGANG kom Nvidia ut først, ikke bare med lanseringen, men med selve kortene! Nvidia må ikke få for godt feste denne gangen også.

 

Det værste som kan skje er jo at tilgjenglighet og ytelse viser seg å være nok en flopp. GUD jeg håper ikke det skjer. Uansett så skal jeg nok skaffe meg et 4870 ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fick precis in 4 st 4850 och 4st P45 kort i butiken jag jobbar i. Det kliar i fingrarna att testa dessa i crossfire.
Tror vi jobber i samme butikk :D Registrerte at vi fikk inn 10 av hver i dag. Frista noe usannsynlig å sette opp 2 kort i CrossFire for å teste. Kanskje imorra...

DET MÅ DU BARE FÅ TIL!!! :D:D

Lenke til kommentar
Fick precis in 4 st 4850 och 4st P45 kort i butiken jag jobbar i. Det kliar i fingrarna att testa dessa i crossfire.
Tror vi jobber i samme butikk :D Registrerte at vi fikk inn 10 av hver i dag. Frista noe usannsynlig å sette opp 2 kort i CrossFire for å teste. Kanskje imorra...

DET MÅ DU BARE FÅ TIL!!! :D :D

 

2nd that!

 

Gjerne med bare et også. Jeg vil ha bench!

Lenke til kommentar

Ved et søk i prisguiden igår kom det opp SHG på 4850 512mb. Den var priset til 1550 kr, men linken funka ikke.

 

Gir vel en viss pekepinn hvor den kommer til å havne på, Crossfire 4850 kommer på samme pris som GTX 260 da, og er ganske sikker på at de kommer til å gruse gtx 260.

 

EDIT: Søk på 4850 i prisguide, gå til side 2, og du finner:

 

 

shg.no Ingen på lager 1593,-

Asus Asus EAH4850/HTDI/512M, 512MB GDDR3

Endret av CavemaNz
Lenke til kommentar

tror 4850 slår GTX280 tilogmed, veldig smart av ati og satse i det markedet som de mer intriserte går til og dermed kanskje tilogmed få frem flere pc gamere med normale budsjett. Tror det er ett riktig og viktig steg med ting som skjer i spillbransjen med at de vil tjene penger på konsollene. Det er pc som virkelig drar opp grafikken (mens kanskje konsollen drar opp gameplay). Uansett så tror jeg RV770 slår G92 og dermed slår GTX280 som går jevnt med 2XG92 altså i crossfire eller R700. Og til riktig pris ikke minst :yes:

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Det ryktes nå at HD4870 klarer X4316 poeng i Xtreme vantage testen, sammenligner man da med GTX280 på ca. X4800 så er det ikke mer enn litt over 10% forskjell i denne testen...

 

http://www.tweaktown.com/popImg.php?img=news_4850erly1.jpg

http://www.tweaktown.com/popImg.php?img=news_4850erly2.jpg

 

Tar dette med en klype salt foreløpig, men gleder meg jo ikke mindre etter dette...

 

Det skrives også at HD4870 er klar for lansering 25. juni, som nevnt i tråden over denne, om dette er i mindre skala enn HD4850 sies ikke... Selv om dette ikke er bekreftet og bare er rykter, så er det gode rykter i allefall... Litt motstridende til slides tidligere i tråden om juli, men kan jo hende at begge lanseres 25. juni og at HD4870 kommer i begrenset antall til å begynne med...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
hmm, nederste bilde viser til 512 mb minne? skal ikke 4870 ha 1gb?

 

Jau, men GPU-Z er ikke veldig trygg på udokumenterte kort, og det er ikke bare minnemengden som er feil her, men som sagt, tar dette med en klype salt til noen faktisk får testet dette kortet på f.eks. XS.. Det har kommet mye tull om disse kortene fra ivrige "falsknere", men er uansett greit å poste info om til det motsatte er bevist;)

 

Skulle vel tro at en ikke bør legge mye vekt på disse bildene, foreløpig i allefall.

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...