Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bestilte nettopp et av disse korta på ps.no. Er usiker på om jeg kan kjøre 2stk i CF? Har en 550w Corsair strømforsyning sammen med 4gb ram, en phenom 9850 og 1 stk 500gb hdd.

Det går fint. Du kan ha 3 og uten problemer.

trur ati anbefaler 550W for crossfire ja ;)

Lenke til kommentar

Forventet faktisk litt lavere priser (selv om prisen er fortsatt god ;) ), men med de prisene ATi setter, så ser det faktisk ut som om de har fått laget ganske gode kort som yter bra.

 

Regner da med at 4870x2 som kommer senere kommer til å yte jevnt over GTX 280 og da kan jo AMD gjøre som nvidia og prise markedets toppkort rimelig høyt

Lenke til kommentar

Tror nok vil se litt lavere priser når alle merker er ute i butikkene og alle butikker har kortene. Og kanskje enda noen kroner når 4870 kommer for fullt.

 

Uansett super bra av ATI at de allerede har noen 4850'er i butikker FØR lansering og at butikkene får lov til å selge de før lansering

 

Et skritt i rikitg retning dette

Lenke til kommentar
I 3dmark06 får du hakket bedre enn 8800GT med Dualcore. Men du har altså en Quad. Slik sett er 8800GT 512MB til 1000,- et bedre kjøp.

 

Det som er usikkert er DX10.

 

Han har testet med Q6600 på standard klokk 2.4ghz.. H2H på et likt system, så er 4850 vesentlig kjappere..

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg fikk testa ATI Radeon HD4850 i dag. Alt er kjørt på vanlig hastighet.

Må bare si at dette korte yter svært godt til å være så billig. :-)

 

/r0lfi

 

 

Velkommen etter rolf! ROFL

Vi får prøve 2 av de i morra! ;)

 

Håper bare ikke kortene blir priset høyere framover nå, i og med de yter veldig mye for pengene.. :o

 

 

Han har testet med Q6600 på standard klokk 2.4ghz.. H2H på et likt system, så er 4850 vesentlig kjappere..

 

Er nok sant det ja..

Endret av »frodo
Lenke til kommentar
Tror nok vil se litt lavere priser når alle merker er ute i butikkene og alle butikker har kortene. Og kanskje enda noen kroner når 4870 kommer for fullt.

 

Uansett super bra av ATI at de allerede har noen 4850'er i butikker FØR lansering og at butikkene får lov til å selge de før lansering

 

Et skritt i rikitg retning dette

Syns også det var utrolig bra at de selger allerede nå, noen HD4850 kort :)

 

Kanskje det blir et av disse istedet for HD4870? :p Vet ikke hvor lenge jeg klarer meg med 6600GT (låner av venn) ;)

Lenke til kommentar

Men nå er jo ikke 12000 et dårlig score.

 

Ser du på hw.no's egen liten test av GTX 280 her, så scorer den ikke så mye heller...

 

Jeg får 10k med 2900XT og AMD 6000+, så hvis du dømmer utifra 3dmark06 scoren så er GTX 280 kun 20% kjappere, noe som overhodet ikke stemmer i spill...

 

Det er greit å få et 3dmark06 score, men med de nyere kortene kan man nesten ikke dømme så mye ut ifra 1280x1024 oppløsning på 3dmark06 ;)

 

EDIT:leif

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...